جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی بازی گلمراد

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
معرفی بازی گلمراد

بازی گلمراد یک بازی محبوب ایرانی است که می­‌توان آن را نسخه فارسی بازی Homescapes دانست. به طوری که ترکیب فرهنگ ایرانی با این بازی لحظه ­های بسیار جذابی را در بازی گلمراد ایجاد کرده است که گیمر بی­ توجه به این شباهت‌ها فقط به دنبال لذت بردن از بازی است. اگر شما هم دوست دارید با این بازی و روند انجام آن آشنا شوید تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید تا در کنار هم طعم خوب آشنا شدن شدن با یک بازی بومی شده ایرانی را بچشیم.

بیشتر بخوانید:‌ معرفی بازی خواستگاری

داستان بازی گلمراد

گلمراد که سال‌ها از خانه دوران کودکی خود دور بوده است، بعد از ازدواج با همسرش الهام تصمیم می‌گیرد به خانه کودکی خود برگردد و با سر و سامان دادن به خانه، زندگی مشترک خود را شروع نماید. او با الهام راهی خانه پدری­اش می‌شود. غافل از این که خانه پدری تنها با یک تعمیر مختصر و جزئی رو به راه نمی­ شود و باید اساسی تعمیر شود چرا که الان به یک خانه متروکه تبدیل شده است. او با الهام دست به کار می ­شود و با دریافت ستاره که تعداد آن در هر مرحله متفاوت است هر بار قسمتی از خانه را تعمیر کرده و راست و ریس می­ نماید. مادر گلمراد نیز بعد از مدتی به آن‌ها می‌پیوندد و ماجرا ادامه پیدا می‌کند.

بازی گلمراد

روند انجام بازی گلمراد

بازی گلمراد از ترکیب دو سبک مختلف تشکیل یافته است: سبک ساخت و ساز و سبک جور کردنی. این دو سبک مکمل یکدیگر هستند و هر یک بدون دیگری به کار نمی‌آیند. در بخش جور کردنی بازی گلمراد که شبیه به بازی کندی راش است، گیمر باید با کنار هم قرار دادن اجسام مشابه تمامی کارهایی را که بازی خواسته است را انجام دهد. به عنوان مثل در این بخش، بازی از گیمر می­‌خواهد با قرار دادن اجسام مشابه کنار هم چند پاکت نامه را که پنهان شده است پیدا کند و یا این که لیوان­‌های شربت را از بالا به پایین رسانده و آن را از بازی خارج کند. نکته جالب توجه بخش جور کردنی این بازی این است که تعداد حرکت‌هایی که گیمر مجاز است با آن‌ها دستورات بازی را اجرا کند، مشخص شده است، به این صورت که مثلاً گیمر تنها با انجام 20 حرکت باید جام‌های شربت را از بالا به پایین برساند. چنانچه گیمر نتوانست با انجام 20 حرکت این کار را انجام دهد، بازی با گرفتن یک قلب از او، دوباره به او این امکان را می­ دهد که بازی را از نو شروع کند. این کار تا آنجایی ادامه می­‌یابد که قلب­‌های گیمر تمام شود. چنانچه تمام قلب‌های گیمر تمام شد و او نتوانست بازی را انجام دهد باید از بازی خارج شده و حدود 17 دقیقه منتظر بماند تا دوباره یک قلب به دست آورد و بازی را مجدداً شروع کند. اما چناچه گیمر توانست با تعداد حرکت‌های مشخص و معین شده بازی را به اتمام برساند، ستاره دریافت کرده و وارد بخش ساخت و ساز می‌شود. گیمر در این مرحله تعداد ستاره ­های خواسته شده را می‌دهد و در عوض بخشی از خانه را تعمیر کرده و یا وسایل نو را جایگزین وسایل کهنه می‌کند. دست گیمر برای انتخاب اثاث خانه باز است. چرا که می‌تواند از میان 3 گزینه­ ­ی پیشنهادی به دلخواه خود یکی را انتخاب کرده و خانه رویایی خود را بسازد.

بازی گلمراد

نقاط قوت و ضعف بازی گلمراد

بازی گلمراد نیز همانند هر بازی دیگری نقاط ضعف و قوتی دارد که از جمله آن‌ها می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت بازی گلمراد

* در بازی گلمراد یک بالانس و تعادل مناسب بین بخش جور کردنی و بخش ساخت و ساز وجود دارد که به جذابیت بازی اضافه کرده است. از طرفی ویژگی­های این دو بخش، بازی را برای هر گیمر سرگرم کننده و جذاب می­‌کند.

* بازی گلمراد انیمیشن‌های بسیار جالب و جذابی دارد. این بازی از گرافیک خوبی برخوردار است و زیبایی ظاهری بسیاری را در مقابل چشمان گیمر به تصویر می‌کشد.

* دیالوگ‌­هایی که بین گلمراد و همسرش الهام رد و بدل می‌شود برگرفته از فرهنگ زیبای ایران و حرف‌های روزمره مردم عزیز ایران است که جذابیت بازی را دو چندان می­‌کند. شوخی کردن در عین احترام به همدیگر و صمیمت و یک رنگی و صداقت از ویژگی­‌های بارز یک زن و شوهر ایرانی است.

* بازی گلمراد مراحل متنوعی دارد که حوصله گیمر را از طولانی شدن بازی به منظور بازسازی خانه سر نمی­‌برد. به طوری که در بخش جور کردنی کمتر پیدا می‌شود مرحله ­ای دو بار تکرار شده باشد. چرا که شکل بازی و کارهای خواسته شده در هر مرحله متفاوت­ تر از مرحله قبل می­‌باشد.

* بازی گلمراد از داستان بسیار زیبا و درگیر کننده برخوردار است. به طوری که با انجام آن گیمر با خانواده­ ای آشنا می­‌شود که بسیار شبیه خانواده‌­های ایرانی و یا حتی خانواده خودش است.

* انجام بازی گلمراد از روند بسیار روان و جذابی برخوردار است.

* تا حدودی می‌توان بخش جور کردنی بازی گلمراد را یک بازی هوشی دانست. چرا که گیمر برای انجام آن تعداد حرکت‌های مشخص و محدودی دارد بنابراین مجبور است با در نظر گرفتن تعداد این حرکت‌ها بازی را به اتمام برساند. بنابراین ذهن خود را به چالش می‌­کشد تا با کمترین حرکت بازی را به اتمام برساند.

* بازی هر روز یک گردونه شانس در اختیار گیمر قرار می‌دهد. گیمر با زدن گزینه توقف گردونه را متوقف کرده و جایزه خود را دریافت می‌کند. استفاده از قلب بی‌­نهایت، بمب و ... از دیگر آیتم‌هایی است که بازی در اختیار گیمر قرار می­‌دهد تا بتواند از پس چالش‌های بازی برآید.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی کامپیوتری Call of Duty: Modern warfare

نقاط ضعف بازی گلمراد

در بخش جور کردنی بازی گلمراد، بازی با کمبودهایی همراه است. هر چند که بازی آیتم­‌هایی را در اختیار گیمر قرار می­‌دهد تا با کمک آن‌ها روند بازی را تسهیل نماید اما در برخی قسمت­‌ها گیمر هنگام کمک گرفتن از این آیتم‌ها تغییر چندانی را در روند بازی احساس نمی‌کند. به عبارت دیگر این آیتم ها در برخی مواقع چندان کاری از پیش نمی­‌برند. با این حال این بازی در بخش جور کردنی بسیار سرگرم کننده است. سازنده بازی توانایی این را داشته است که با اخذ تصمیمات درست و پیاده سازی آن‌ها در بازی، بازی را بسیار جذاب تر نماید

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید