جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برترین برندهای چرم ایرانی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
برترین برندهای چرم ایرانی

چرم از آن دست کالاهای لوکس ای به شمار می رود که هر کسی برای تکمیل استایل خود به آن نیاز دارد. اگر کمد خود را زیر و رو کنید قطعا یک کمربند، کفش و یا کیف چرم پیدا می کنید. با محبوبیت بیشتر چرم در میان مصرف کنندگان و شکل گیری کارگاه های کوچک چرم سازی و تولد برندهای گوناگون تصمیم گرفتیم شما را با تاریخچه برندهای برتر چرم ایرانی آشنا کنیم. این برند ها هم از نقطه ای نه چندان چشمگیر شروع کردند و در میان پستی ها و بلندی ها درخشیدند و امروزه در میان مشتریان محبوبیت زیادی کسب کرده اند.

اگر جوان هستید و رویای داشتن برند شخصی خودتان را در سر می پرورانید باید بگوییم که این مطلب نه تنها همانند نقشه راه برای شما عمل می کند بلکه می تواند شما را سرشار از انگیزه کند و شما را با کسانی آشنا کند که دقیقا روزی در جایگاه شما ایستاده بودند. پشتکار، نوآوری، توجه به کیفیت محصول سه عامل اصلی موفقیت این برند ها بوده اند که امروزه توانسته اند نام خود را به گوش مردم ایران برسانند.

چرم ایرانی نوین چرم

حتما همه شما لوگو برگ معروف نوین چرم را دیده اید. این برند زیبا از خلاقیت یک پسر جوان شکل گرفت و او کسی نیست جز مهدی یوسفی فر. آقای مهدی یوسفی فر در مصاحبه با خبرگزاری های گوناگون سرگذشت خود را اینگونه ذکر می کنند:

به واسطه شغل پدرم که قصابی بود، با پوست و دام آشنا شدم! و از آن جایی که به تحصیل علاقه ای نداشتم، در سال 1368 شمسی، یک کارگاه کوچک کمربندسازی راه اندازی کردم… در سال 1372 شمسی، در خیابان فردوسی تهران تنها دو مغازه چرم فروشی وجود داشت که در همان سال تصمیم گرفتم به همراه یکی از آشنایان خود، کار تولید و فروش محصولات چرمی را آغاز کنم… در همان سال ها با ورود بازار چرم شوروی سابق به ایران و به خاطر وجود بهترین دام در ایران، خیابان فردوسی رفته رفته از بازار عتیقه جات به بازار چرم تبدیل شد!

پس از این ماجرا، در سال 78 آقای یوسفی فر فردی با چندین فروشگاه چرم بود که نام های متفاوتی داشتند. در آن سال ها فروشگاه های زنجیره ای سر و صدا کردند و این قبیل فروشگاه ها ایده تازه ای در کسب و کار به شمار می رفت. آقای یوسفی فر نیز از این قافله عقب نماندند و تصمیم گرفتند تمامی فروشگاه های خود را به یک نام واحد تبدیل کنند. چهار سال بعد نام نوین چرم ثبت شد.

اگر سری به سایت نوین چرم بزنید متوجه می شوید که این برند تمامی سلیقه ها برای همه افراد را پوشش می دهد. سایت نوین چرم با دسته بندی دقیق خود، پوشاک و اکسسوری های متنوعی را هم برای خانم ها و هم برای آقایان آماده کرده اند. اگر به دنبال برندی با قیمت مناسب می گردید می توانید نوین چرم را انتخاب کنید و از تخفیف های ویژه آن ها بهره مند شوید. نوین چرم تنها در داخل کشور فعالیت ندارد و محصولات خود را به کشورهای مختلفی مانند امارات متحده عربی، کویت، ژاپن، مالزی، آذربایجان، قزاقستان و حتی کشور های اروپایی مانند آلمان، دانمارک، سوئد، جمهوری چک صادر می کند.

شاید بتوان گفت از جمله برتری های این برند ارسال فوری محصولات است. محصولات در داخل تهران طی 3 ساعت ارسال می شوند که همین موضوع باعث شده در دل مشتریان جای ویژه ای باز کند. از سوی دیگر مشتریان این برند کارت باشگاه مشتریان دارند. یک کارت زرشکی زیبا که همانند کارت بانکی شماست. این کارت ده . درصد هر خرید شما را ذخیره می کند و شما می توانید در خرید های بعدی از پول داخل این کارت استفاده کنید.

برترین برندهای چرم ایرانی

چرم ایرانی مارال چرم

یکی دیگر از موفق ترین برند ها در زمینه محصولات چرمی بدون شک مارال چرم است. برادران حسینی خواه با تلاش و پشتکار خود توانستند یک مغازه معمولی در پاساژ عزیزی گوهردشت کرج را به یک برند مطرح و شناخته شده تبدیل کنند. سید جلال حسینی، پسر باهوش خانواده در سن 17 سالگی و با کار کردن در کنار پدر توانست ظرف مدت سه ماه، فوت و فن چرم را بیاموزد. پس از این دوران سید جلال حسینی به سربازی رفت و پس از بازگشت از دوران سربازی، با پس انداز خود کار را از سر گرفت و با برادر خود به نام سید جواد حسینی در سال 75 اولین فروشگاه مارال چرم را افتتاح کردند.

برند مارال چرم دارای بیش از ۵۲ شعبه زنجیره‌ ای در سراسر ایران و چندین شعبه بین المللی در کشورهایی همچون سوئیس، استرالیا، گرجستان، قزاقستان، ایتالیا، انگلستان، کانادا و همچنین ترکیه است. این دو برادر از کارآفرینان مهم کشور به شمار می روند چرا که چند هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این برند کسب درآمد دارند.

اگر سری به سایت مارال چرم زده باشید متوجه شعار این برند می شوید. مارال چرم با شعار "لبخند ماندگار" تمام سعی خود را برای حفظ رضایت مشتری می کند. این برند با قدمت 30 ساله خود حرف های زیادی برای گفتن دارد و پاسخگوی سلیقه شما خواهد بود.

چرم ایرانی مشهد

20 سال پیش مهندس رضا حمیدی برای بازدید از یک کارگاه کوچک چرم و ایجاد تغییراتی در آن عازم همدان می شود. داستان این برند دقیقا از همین نقطه شروع می شود. پس از این بازدید مهندس حمیدی متوجه نقص ها و ضعف هایی در این صنعت شد و تصمیم گرفت انقلابی در این زمینه به وجود بیاورد.

در دهه هفتاد به علت نبود ماشین آلات پیشرفته، پوست دام پس از جدا شدن به کشورهای دیگری نظیر ایتالیا صادر می شد و پس از طی تغییراتی مجددا به ایران باز می گشت. این تنها ضعف ماجرا نبود؛ مشکل دیگر این بود که مراحل انجام گرفته در ایران، با استفاده از مواد شیمیایی ای ممکن بود که به بدن کارگران صدمات جدی وارد می کرد. اشتغال زایی، جلوگیری از فروش چرم خام، حفظ محیط زیست و ارز آوری از مهم ترین اهداف این برند است. تمامی روند تولید و توزیع و فروش در خود کارخانه انجام می شود و به همین دلیل افراد زیادی در این کارخانه مشغول به کار هستند و نان بر سر سفره می برند.

اگر به دنبال مانتوهای چرم هستید و می خواهید خاص ترین پوشاک را داشته باشید؛ به سایت چرم مشهد مراجعه کنید تا استایل خود را تکمیل کنید. همکاری با طراح و مدرس فشن ایتالیا از جمله کارهاییست که این برند را از سایر برند ها متمایز می کند. به روز رسانی دستگاه ها و همگام بودن با مد و فشن، باعث می شود محصولات با کیفیت و با تنوع گوناگونی به دست مشتری برسد. در هر فصل محصولات این برند با 12 رنگ متفاوت به بازار عرضه می شوند.

چرم ایرانی درسا

برند درسا هم تقریبا مانند همه برندهای ذکر شده تا به اینجا از سال 70 کار خود را شروع کرده است. این برند توسط امیرکاظم نورمحمدی و شاهین فاطمی پایه گذاری شد. نقطه شروع این دو نفر کارگاهی 15 متری بود اما طولی نکشید که آن ها توانستند برند خود را بر سر زبان ها بیندازند و پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

جالب است بدانید که اسم دختر آقای فاطمی هم درساست اما ایشان ذکر می کنند که این نام گذاری ربط چندانی به نام برند نداشته چرا که برند درسا هفت الی هشت سال از دخترشان بزرگتر است. پیشنهاد نام گذاری برای برند از جانب یکی از تولید کننده های قدیمی کشور به آن ها داده شد و انتخاب نام درسا چیزی به جز یک اتفاق ساده نبوده. آقای فاطمی در مصاحبه با خبرنگار هنر آنلاین ذکر می کنند:

من شاید بر حسب یک اتفاق وارد این وادی شدم چون خانواده‌ام تجربه‌ای در این زمینه نداشتند. دوستی داشتم که در خانه‌اش به صورت دستی محصولات چرمی تولید می‌کرد. ایشان 10-12 جاسوئیچی تولید کرده بود که من گفتم بده این‌ها را برایت بفروشم. تعجب کرده بود ولی من به هر طریقی توانستم آن‌ها را بفروشم. خیلی خوشحال شده بودم. آن موقع چشم‌اندازم، "درسا" و مسئله برندینگ نبود بلکه فقط به دنبال این بودم که یک چیزی بسازم. عاشق ساختن بودم و یادم است وقتی بچه بودم هم رادیو تعمیر می‌کردم. خلاصه به دوستم گفتم تو دوباره جاسوئیچی بساز تا من بفروشم. ایشان هم 10-20 جاسوئیچی دیگر ساخت و من فروختم. در ادامه به دوستم گفتم بیا یک کارگاه اجاره کنیم. گفت مگر دیوانه‌ شده‌ای؟ ده جاسوئیچی فروخته‌ای و به فکر راه انداختن کارگاه افتاده‌ای؟! گفتم وقتی توانسته‌ایم 10 جاسوئیچی بسازیم، شاید بتوانیم بیشتر هم بسازیم. خلاصه دوستم را متقاعد کرد که می‌شود این کار را انجام داد ولی مسئله این بود که کجا را به‌عنوان کارگاه در نظر بگیریم. یک دوست دیگری داشتیم که پشت بام خانه‌شان پر از خرت و پرت بود. رفتیم از مادر ایشان خواهش کردیم نصف آن پشت بام را به ما اجاره بدهند و ما پول اجاره را هم به ایشان بپردازیم. ایشان هم به خاطر دوستی من با پسرشان لطف کردند و قبول کردند. من و دوستم خیلی خوشحال شدیم. رفتیم پشت بام آن خانه را تمیز کردیم و یک کارگاه 15 متری برای خودمان درست کردیم؛ کارگاهی که نه دستشویی داشت، نه آب و نه حمام. کار کردن در آنجا خیلی سخت بود ولی به هر حال ما شوق داشتیم.

برترین برندهای چرم ایرانی

برند "درسا" تنها برند خاورمیانه در بخش جواهرات و چرم است که توانسته لایسنس برند سواروسکی را بگیرد. آقای فاطمی ذکر می کنند که بستن قرارداد پارتنرشیپ با یک برند مطرح اروپایی بسیار با گرفتن نمایندگی آن متفاوت است. برند درسا توانسته است با بستن این قرداد، جواهرات خود را با لایسنس سواروسکی تولید کند. در نتیجه اگر به دنبال اکسسوری های خاص می گردید پیشنهاد ما به شما چرم درساست.

چرم ایرانی آرتمن

شاید اولین چیزی که توجه شما را در این برند جلب کرده باشد عکاسی منحصر به فرد و استایل های متفاوت مدل های این برند باشد. برند آرتمن با شروع به کار امیر تهذیبی به عنوان مدیر خلاقیت در خانه‌ی مد آرتمن، به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. فاخر بودن شاید بهترین کلمه ای باشد که بتوان برای محصولات این برند به کار برد. کفش های برند آرتمن در طراح خانه آن به نحوی طراحی می شوند تا بتوانند خاص بودن هر مشتری را نشان دهند و به هر فرد استایل منحصر به فرد خود را هدیه دهند. این کفش ها در عین متفاوت بودن، بسیار کاربردی هستند. اگر شما هم سری به یکی از شعبات آرتمن بزنید متوجه تنوع و طراحی فوق العاده آن ها خواهید شد.

اگر وگن هستید و بنا به اعتقاداتتان از محصولات چرم طبیعی استفاده نمی کنید باید بگوییم که آرتمن فکر این جا را هم کرده است و با روی کار آوردن چرم گیاهی و به کار بردن آن در کیف ها، کفش ها و سایر محصولات توانسته نسبت به رقیبان خود برتری داشته باشد. در توضیحات هر محصول چرم استفاده شده ذکر شده و شما می توانید بنا بر سبک زندگی انتخابی خود از چرم حیوانی و یا چرم گیاهی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم با عضو شدن در این برند، از تخفیف های هیجان انگیز و جشنواره های این برند مطلع شوید و به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

چرم ایرانی ویزلند

ویزلند برند نوپا و تازه نفسی است که شاید بتوان گفت کمتر از بیست سال است که وارد رقابت شده اما توانسته در همین مدت کم جوانان را با خود همراه کند. این برند گاها از طرح هایی رونمایی می کند که شاید مناسب بزرگسالان نباشد و حتی جوانان هم شگفت زده شوند. اگر جوان هستید و می خواهید شور و شوق جوانی را با چرم ترکیب کنید بهترین گزینه برای شما ویزلند است.

چرم ایرانی پاندورا

شاید بتوان گفت برند پاندورا محبوبیت امروز خود را مدیون حضور بهنوش بختیاری به عنوان مدل است. سپس پاندورا با کیفیت محصولات خود توانست اعتماد مشتریان را جلب کند و خود را به جمع برند های معروف چرم ایرانی برساند. پاندورا از سال 75 در این عرصه فعالیت دارد و حتی محصولات خود را به کشورهای دیگر مانند اوکراین، روسیه و ... نیز صادر می کند. چیزی که پاندورا را از سایر برندها جدا می کند؛ قابلیت تخلیه هوای داخل کفش و جلوگیری از تعریق پاست. این برند ادعا می کند که سایر برندها از چنین قابلیتی برخوردار نیستند و این ویژگی برگ برنده آن هاست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید