جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نحوه استفاده از موضوعات پرطرفدار برای افزایش ترافیک و ایجاد لینک

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
نحوه استفاده از موضوعات پرطرفدار برای افزایش ترافیک و ایجاد لینک

اگر یک وب سایت داشته باشید و تجربه تولید محتوا در کارنامه خود داشته باشید؛ می دانید که قرار گرفتن در فهرست رتبه های برتر گوگل و افزایش ترافیک سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حقیقت این است که سایت های پر مخاطب که روزانه ممکن است میلیون ها کلیک بخورند؛ از معجزه خاصی استفاده نمی کنند یا از قدرت خاصی برخوردار نیستند! آن ها فقط می دانند چگونه باید از ترند ها و قوانین گوگل استفاده کنند تا سایت شان را در چشم مخاطبان کنند.

اهمیت محتوا در افزایش ترافیک:

محتوایی که تولید می کند باید وابستگی به زمان نداشته باشد و از طرف دیگر دقیق و مرتبط با حیطه کاری شما باشد. بدون چنین محتوایی، بدون چنین محتوایی، موتورهای جستجو واقعاً اطلاعات لازم برای فهرست بندی صفحات در وب سایت شما را ندارند. وقتی محتوای مناسبی را آپلود می کنید، احتمال افزایش ترافیک وب سایت شما بیشتر می شود. این افزایش ترافیک موجب انتشار بیشتر مطالب و لینک شدن با سایرین و افزایش بیشتر ترافیک خواهد شد.

حالا قبل از اینکه وارد جزئیات شویم با خودتان فکر کنید که چه محتوایی در حیطه کاری شماست؟ شما باید یک طرح کلی برای موضوعاتی که داخل سایت قرار می دهید داشته باشید و حیطه فعالیت تان را کاملا مشخص کنید. اگر کاربران شما علاقه ای به مطالعه مطالبی که منتشر می کنید ندارند؛ سخت ترین کار دنیا رساندن این مخاطبان به وب سایت شما خواهد بود.

برای جذب بیشتر مخاطب باید از ترند ها استفاده کنید! ترند ها می توانند خانواده مشهور کارداشیان ها باشند یا هر اتفاق جذاب و به روز دیگری که در دوروبر ما اتفاق می افتد. هر چقدر بیشتر در مورد رویدادهای جاری و موضوعات پرطرفدار صحبت کنید، به شرطی که به کار و فعالیت شما مربوط باشد؛ خوانندگان کنجکاو بیشتری را به وب سایت خود جذب خواهید کرد. همین موضوع می تواند تمرین خوبی برای ساخت بک لینک به شمار به رود. علاوه بر این، صحبت درباره موضوعات داغ روز احتمال به اشتراک گذاری مطالب و کلیک کردن را افزایش خواهد داد. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید از موضوعات پرطرفدار برای افزایش ترافیک وب سایت خود و ایجاد لینک های با کیفیت بالا استفاده کنید.

با ترند ها همراه باشید:

اولین قدم برای استفاده از موضوعات پرطرفدار برای محتوای وب سایت خود آگاهی از آنهاست. اگر از ترند ها جلوتر باشید می توان گفت که به اصطلاح از موجی که قرار است از آن سواری بگیرید؛ عقب نمی مانید. برای مثال شما می خواهید در حیطه صنعت خودرو فعالیت کنید. اگر شما در این باره مطالعه داشته باشید و با اتفاقات روز همگام باشید؛ آسان تر می توانید اخبار مهم را پوشش دهید. اما اگر چیزی از دنیای خودرو ندانید چه؟ چگونه می خواهید از سیل اخبار خودرو ماهی بگیرید؟ دیر رسیدن به بازی نهایی تنها منجر به کاهش ترافیک وب سایت و اتلاف وقت و تلاش شما می شود.

تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی ما به دادمان رسیده است! از ساعت های زنگ دار که هر روز ما را از خواب بیدار می کنند تا ابزارهای هوشمند دیگری که زندگی را برای ما آسان تر کرده اند. در این جا هم با توجه به پیشرفت های عالی در فناوری، همگام شدن با ترندها آسان تر شده است. امروزه ابزارهای خاصی وجود دارد که می توانید از آن ها برای مطلع بودن از همه چیز و به دست آوردن خبرهای دست اول استفاده کنید. به نظرتان بهترین ابزار برای آگاه بودن از اخبار کدام است؟ قطعا شبکه های اجتماعی!

برای دریافت اطلاعات به روز فقط کافیست تلفن همراهتان را در دست بگیرید و چرخی در توییتر و فیس بوک و اینستاگرام بزنید! بسته به اینکه در کدام زمینه فعالیت می کنید بهترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید و سفت و سخت به آن بچسبید! برای مثال، در فیس بوک می توانید گروه هایی را پیدا کنید که مرتبط با زمینه کاری شما هستند. اکثر اوقات در چنین گروه هایی، درباره موضوعاتی که در حال حاضر در اخبار غوغا به پا کرده اند؛ صحبت می شود. همین گروه ها باعث می شود شما بتوانید موضوع خود را به اشتراک بگذارید و مخاطبانی را که به موضوع شما علاقمندند جذب کنید.

اما در پلت فرم توییتر، داستان کمی متفاوت است. به علت سبک وِیژه فعالیت مردم در توییتر می توان گفت که اخبار در آن جا از نور هم سریع تر پخش می شود. مهم نیست آن اخبار واقعی باشند یا فقط یک شایعه زود گذر، مهم این است که یک موضوع با سرعت هر چه تمام تر در کل دنیا می پیچد.  این پلتفرم به معنای واقعی کلمه به همه حوزه‌هایی اختصاص دارد که می‌توان به آن‌ها فکر کرد، از سیاست گرفته تا غذا، از صنعت فیلم گرفته تا تبلیغات. برای یافتن موضوعات پرطرفدار در توییتر، می‌توانید سایر برندهای مرتبط با حوزه کاریتان را دنبال کنید و صفحه افراد مشهور در این زمینه را نگاه کنید. از سوی دیگر، با دنبال کردن هشتگ های پرطرفدار می توانید متوجه شوید چه موضوعی روبورس است و کل دنیا را جذب کرده است. بخش هشتگ های پرطرفدار به شما کمک می کند تا آنچه را که به صورت آنلاین، داغ است شناسایی کنید.

ترندهای گوگل:

Google Trends ابزاری است که خصوصا از نقطه نظر سئو، یک نعمت به شمار می رود. Google Trends برای تعیین بهترین جستجوهایی که توسط کاربران شما مرتبط با کلمات کلیدی و صنعت شما جستجو می شود، استفاده می شود.

نحوه استفاده از موضوعات پرطرفدار برای افزایش ترافیک و ایجاد لینک

Reddit/Quora:

یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین راه‌ها برای یافتن موارد پرطرفدار، Subreddit در Reddit است. این پلتفرم نه تنها برای یافتن محتوایی که موضوع بحث در زمان کنونی است، بهترین است؛ بلکه ابزاری عالی برای ارتقای محتوای فرد است.

مراقب فرصت ها باشید:

فرصت ها همه جا هستند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که به دنبال مواردی باشید که بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورند. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی ترند است و دارد پیشرفت می کند؛ به سرعت به دنبال اطلاعات در آن زمینه بگردید و مطمئن باشید این کار چندان هم چالش برانگیز نخواهد بود و از پس آن برخواهید آمد. اگر از قبل سبک ویژه ای در برندتان برای لحن و گفتار محتوا دارید؛ احتمالا مخاطبانتان به آنچه منتشر می کنید عادت کرده اند و شما را با آن ویژگی ها میشناسند. پس بهتر است استایل خود را کنار نگذارید و در همان امتداد به دنبال خبرهای ویژه باشید. حال برای شروع، می توانید لیستی از سوالات ایجاد کنید و سعی کنید پاسخ آن ها را بیابید.

مخاطب من در شرایط فعلی چه می خواهد؟

همیشه لازم نیست به این سوال با استفاده از فرضیات خود پاسخ دهید. برای پاسخ به این سوال می توانید به راحتی به دنبال مخاطبانتان بروید و از آن ها با یک پرسش و پاسخ ساده بخواهید به طور واضح به این سوال پاسخ دهند.

چه موضوعات یا مضامینی در گذشته برای برند شما سودآور بوده است؟

قبل از ایجاد محتوای جدید، به دنبال سبک یا قالب خاصی از محتوا باشید که در گذشته برای شما مفید بوده است. سپس، سعی کنید بفهمید که آیا می‌توانید رنگی مدرن به آن اضافه کنید و از آن برای موضوعات پرطرفدار استفاده کنید.

آیا دیگران در این میان چیزی از دست می دهند؟

اینجاست که شما تحقیقات کاملی انجام می‌دهید تا شکاف‌های موجود در آن‌ها را برطرف کنید. به دنبال دیدگاه ها، جنبه ها یا موضوعات فرعی باشید که هیچ کس درباره آن ها صحبت نمی کند. این برداشت تازه گاهی اوقات می تواند خوراکی برای تفکر به مخاطبان شما باشد.

دیگران چه محتوایی را در حیطه شما ترجیح می دهند؟

دلیل اصلی یافتن پاسخی برای این سوال این است که بفهمیم چه نوع محتوایی قابل پیوند است. از آن جایی که این سوال صرفاً از نقطه نظر SEO قابل بررسی است و پرسیده می شود؛ از این رو، بهتر است کلمات کلیدی را جستجو کنید که عملکرد خوبی دارند.

یک توصیه کوچک که می توانیم در اینجا به شما بدهیم این است که بدون انجام تحقیقات مناسب شروع نکنید. شما باید به مخاطبان خود آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه دهید، پوشش موضوعات پرطرفدار فقط به این دلیل که دیگران انجام می دهند، گاهی اوقات می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

نحوه استفاده از موضوعات پرطرفدار برای افزایش ترافیک و ایجاد لینک

هماهنگی محتوا با حیطه کاری خود:

در ادامه آنچه قبلاً گفتیم، همیشه لازم نیست هر روند یا رویدادی که در حال وقوع است و فکر می کنید می تواند موضوع خوبی باشد را جدی بگیرید و روی آن کار کنید. این نوع بازاریابی لحظه ای، زمانی که به درستی انجام نشود، می تواند منجر به انتقادات زیادی از برند شما شود. این انتقاد ها فقط به این دلیل می تواند باشد که این خبر یا محتوا، چیزی نبوده که با حیطه کاری شما هماهنگ بوده باشد. موضوع محتوای شما، قالب آن و اصل آن باید با برند و جایگاه شما هماهنگ باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که مخاطبان هدف خود را در مرکز هر تصمیمی که می گیرید نگه دارید. هنگامی که موضوعی را پیدا کردید که پرطرفدار است، به این فکر کنید که مخاطبان شما چه چیزی را ترجیح می دهند.

در واقع، وبلاگ ها و مقالات طولانی اغلب اشکال محتوایی هستند که مخاطبان بیشتر به سمت آن گرایش دارند. با این حال، اگر مخاطبان وفاداری دارید که بابت محتواهایتان قدر دان هستند؛ می توانید انواع دیگری از محتوا را هم در پیش بگیرید. برای مثال آیا یک ویدیوی کوتاه می تواند عملکرد بهتری نسبت به متن ساده داشته باشد؟ یا می توانید از اینفوگرافیک یا کمیک استریپ استفاده کنید؟

امکانات ایجاد محتوایی که مخاطب شما را جذب کند، یا حتی آن را گسترش دهد، بی پایان است. در واقع، گاهی اوقات، شکل متفاوتی از محتوا می تواند خیلی به چشم بیاید؛ چرا که به دیگر وبلاگ نویسان اجازه می دهد تا آن ها هم جایی برای تنوع در مطالبشان باز کنند و این مطلب را به اشتراک بگذارند.

مطالب خود را خوانا و جالب کنید:

چیزی که باید درک کنید این است که قالب‌های محتوا فراوان هستند و پست‌های طولانی وبلاگ در موضوعات پرطرفدار تنها شکل محتوایی نیستند که لینک‌ها یا خوانندگان را جذب می‌کنند. شاید فکر کنید اگر در بین محتوای خود جایی برای تنفس نگذارید و یک متن طولانی و پر محتوا ارائه دهید خیلی موفق خواهید بود اما بهتر است کمی هم به سمت دیگر ماجرا که ایجاد جذابیت در متن است توجه کنید. در واقع بدانید که فقط متن نوشته شده تنها راهی نیست که می توانید با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید.

با استفاده از تصاویر، گیف یا هر ایده دیگری که دارید به متن خود ادویه بزنید! علاوه بر این، در اغلب موارد، استفاده از کلمات کمتر برای بیان آنچه می خواهید بگویید می تواند بسیار بهتر از یک مقاله 3000 کلمه ای باشد. اینجاست که به دنبال ایده های نوین می گردید و می توانید از اینفوگرافیک ها یا نمودار ها برای ارائه مطالبتان به شیوه ای غیر از متن استفاده کنید. به این فکر کنید که مخاطبان شما انسان هایی با قدرت خارق العاده نیستند و آن ها هم انسان هایی هستند که اکثرا بازه توجهی کوتاهی دارند. فرض کنید که دارید برایشان غذا درست می کنید؛ قاعدتا هر چه مصرف محتوای خود را برایشان آسان تر کنید؛ احتمال بیشتری وجود دارد که آن ها با متن تان تعامل بیشتری برقرار کنند و حتی آن را به اشتراک بگذارند.

از بهینه سازی وب غافل نشوید

دلیل اصلی انتشار محتوا در یک وب سایت این است که نام تجاری خود را به صفحه اول SERP ها ببرید. این به افزایش ترافیک به وب سایت شما کمک می کند و شانس دریافت بک لینک های با کیفیت بالا را افزایش می دهد. بنابراین، حتی اگر موضوع شما خیلی هم پرطرفدار است؛ باید کلمات کلیدی مربوطه را وارد کنید و توضیحات و عناوین متا خود را برای سئو در نظر داشته باشید. برای سئو وسواس به خرج دهید و تا آن جا که می توانید در این زمینه روی موضوع تان کار کنید. شما هر چقدر با دقت بیشتر بر روی کلمات کلیدی و عناوین و سایر جنبه های سئو متن، بیشتر می توانید مطمئن شوید که صفحه وب شما برای جستجو بهینه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید