جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
بررسی انحصاری گوشی شیائومی می 9 و نگاهی رسمی به نسخه دهم آن

شیائومی، دیگر با شرکت‌های تازه پا گرفته سال‌های قبل تفاوت دارد و با عرضه گوشی شیائومی می 9 نشان داد که می‌تواند جدیدترین نسل گوشی‌ها را با قابلیت‌ها و توانایی های سازگار با خواسته‌های کاربران در بازار جهانی عرضه کند و پلتفرم های مدرن امروزی را به چالش بکشاند. گوشی شیائومی می 9 سازگار با پردازنده اسپندراگون و دوربینی سه گانه، چندی پیش معرفی شد و واکنش خوبی توسط این شرکت در موضع گوشی‌های آندروید به شمار رفت. اگرچه شیائومی هنوز نتوانسته در پلتفرم‌های آندروید در بالا رده قرار بگیرد ولی نباید برچسب ارزشمند و مارک شیائومی را فراموش کرد. شیائومی امسال نیز به مانند نسخه‌های قبلی ارائه شده، گوشی می 9 را وارد بازار کرد، اگرچه تغییراتی را در آن شاهد هستیم که اکنون به آن می پردازیم.

گوشی شیائومی می 9

طراحی و بدنه به کار گرفته در گوشی شیائومی می 9

از موفق ترین قابلیت‌های گوشی شیائومی می 9 پوشش انحنادار شیشه ای آن است که ضمن داشتن رنگ گرادیانی، توانسته در چارچوبی مناسب قطعات سخت افزاری را در خود جا دهد. همانطور که بسیاری از گوشی‌ها بدنه ای مرکب از شیشه و فلز دارند، در این گوشی نیز از ترکیبات فلز و مرکب استفاده شده است. قسمت شیشه ای پشتی گوشی با حواشی خمیده ساخته شده و از جنس گوریلا گلس 5 است. این خمیدگی، ضخامت و اندازه دستگاه را کمتر از آنچه هست نشان می‌دهد. از زیبایی های منحصر به فرد این گوشی، طراحی فناوری هلوگرافیکی پشت آن است که با قرار گرفتن در اشعه نور خورشید رنگ آن تغییر میکند. کمتر پلتفرمی چنین قابلیت رنگ آمیزی را در بدنه خود قرار داده است. گوشی های شیائومی می 9 در چهار رنگ متفاوت آبی، شفاف، مشکی و بنفش گرادیانی در اختیار کاربران قرار گرفته و به سادگی اثرات انگشت بر روی آن هویدا میشود. لذا پیشنهاد داده می‌شود که به دلیل این مشکل ریز و سُر بودن بدنه پشتی، برای آن قابی تهیه شود تا از چرک گرفتن و آسیب ناپذیری جلوگیری شود. لبه سمت راست گوشی شیائومی می 9 دارای کلید های کنترل صدا و پاور است و در سمت چپ بدنه کلید فیزیکی فراخوانی دستیار قرار گرفته تا در هنگام اجرای قابلیت هایی چون اسکرین شات، راحت تر کارهای خود را پیش ببرید. در لبه پایین گوشی به مانند گوشی های هواوی، دو شکاف توری دایره ای اسپیکر دیده می شود که یکی نقش اسپیکر و دیگری نقش میکروفون را ایفا می‌کند.

بررسی صفحه نمایش و اسپیکر شفاف گوشی شیائومی می 9

شیائومی برای اولین بار توانست در گوشی شیائومی می 9 از پنل های اولد در نمایشگر خود استفاده کند. نمایشگرهای اولد همانطور که می دانیم اجازه می‌دهند تا از زوایا هم جزییات گوشی را ببینیم. نمایشگر گوشی شیائومی می 9، 6.39 اینچ سوپر امولد است و در رزولوشن 1080×2340 با تراکم پیکسلی 402 تجهیز شده است. تراکم پیکسلی 402 موجب می گردد باتری گوشی مصرفی متعادل را داشته باشد. گوشی های شیائومی می 9 مجهز به استاندارد رنگی HDR10 و سازگار با فضای رنگی DCI P3 هستند که خطای صفحه نمایش و نور را با محیط به خصوص در هنگام قرار گرفتن در نور خورشید به شدت کاهش میدهد. لذا با پوشش 94 درصدی فضای رنگی DCI P3 به خوبی قادر خواهیم بود که در هنگام تابش نور زیاد به خوبی محتواهای درون گوشی را ببینیم. همچنین در نسخه نهم این دستگاه، اسپیکرهایی تعبیه شده اند که مشکلات دستگاه های قبلی را برطرف کرده است. علی رغم پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری، هنوز هم این دستگاه ها نتوانسته اند رتبه خود را در قابلیت صوتی بالا ببرند.

گوشی شیائومی می 9

رابط کاربری گوشی شیائومی می 9 و به روزرسانی MIUI 11

چند مدت پیش شیائومی با عرضه گوشی شیائومی می 9 رابط کاربری MIUI را هم به روزرسانی کرد. MIUI که در حقیقت نقطه مقابل ولی مشترک سیستم عامل اندروید است مدت بسیاری است که تحت مداوای شرکت شیائومی قرار گرفته است و روز به روز پیشرفته تر میشود. شیائومی با عرضه نسخه نهم می رابط کاربری MIUI را با نام نسخه 11 آپدیت کرد. گفته شده که پس از عرضه گوشی شیائومی می 10 به کلی تغییرات مربوط به به روزرسانی MIUI 11 را به چشم خواهیم دید. در نسخه جدید MIUI سیستم عامل گوشی به خوبی بهینه شده است و از لحاظ ظاهری تغییراتی گسترده در آن صورت گرفته است. این نسخه قابلیت سیستم جدید اشتراک فایل را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند از طریق این کارآیی به روز شده فایل های خود را علی رغم برنامه ها به سایر کاربران ارسال کنند.

گوشی شیائومی می 9

دوربین های توانمند گوشی شیائومی می 9

شیائومی تلاش بسیاری در طراحی دوربین های گوشی شیائومی می 9 به خرج داده است. در پشت گوشی ماژول مستطیلی عمودی تعبیه شده تا بتواند سه دوربین را در خود جا دهد. دوربین بالایی با حسگر 48 مگاپیکسلی و با ابعاد 1.2 اینچ و با لنزی 1.75 فریم نقش دوربین اصلی را در این گوشی ایفا می کند. فریم و میزان تراکم پیکسلی دوربین بالایی این امکان را می‌دهد تا از ثبت تصاویر HDR به خوبی بهره ببرید. شیائومی بیشتر سعی کرده است تا از دوربین های سونی الهام بگیرد و قدرت دوربین های آن را به رخ بکشد. لذا دوربین 12 مگاپیکسلی میانی و پایینی هم از این شرکت الهام شده و توانایی ثبت تصاویر و فیلمبرداری را دو چندان می‌کند. دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی می 9 کمک می‌کند تا با حفظ کنتراست رنگی، میزان غلظت رنگ و نویز نوری را کنترل کند و تصاویری سازگار با محیط اطراف ثبت نماید. لذا در گوشی های شیائومی می 9 سطح نویز به شدت کاهش یافته تا میزان دید در شب به حد تعادل برسد. همچنین تراکم پیکسلی مطلوب این نسخه از گوشی ها اجازه میدهند تا به اندازه 5 برابر زوم کردن، هیچ افت کیفیتی را نداشته باشیم.

گوشی شیائومی می 9

بازدهی چیپست اسپندراگون در گوشی شیائومی می 9

شاید پیشگام چیپست های اسپندارگون 855 را شیائومی بدانیم. گوشی شیائومی می 9 نختسین گوشی هوشمندی است که از پردازنده اسپندراگون 855 بهره می‌برد. این چیپست قدرتمند هم اکنون برای بسیاری از گوشی ها اعم از A90 سامسونگ عرضه شده و سرعت کاربری بالایی را در محیط دستگاه برای کاربران فراهم می‌کند. چیپست اسپندراگون 855 در گوشی شیائومی می 9 با یک هسته 485 Kyro طراحی شده و با فرکانس 2.48 گیگاهرتز و 512 کیلوبایت هسته مرکزی وظیقه پردازش مرکزی را به خوبی انجام می‌دهد. از خوبی های پردازنده های اسپندراگون این است که وظیفه سنگین گرافیکی را برای اجرای بازی ها بر عهده تراشه آدرنو 640 واگذار میکند که سرعت بارگذاری نرم افزارها و بازی ها را تا 2000 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌دهد. لذا در این نسخه از گوشی شاهد پیشرفت 40 درصدی عملکردCPU و بهبود 20 درصدی پردازنده گرافیکی هستیم.

در گوشی شیائومی می 9 کیفیت باتری چگونه است؟

باتری گوشی شیائومی می 9 به حدود 3300 میلی آمپر در ساعت می‌رسد. شیائومی تلاش زیادی برای تعبیه باتری های سودمند کرده است ولی هیچ وقت نتوانسته به باتری های 4200 میلی آمپری سامسونگ برسد. لذا ظرفیت نگهادارنده انرژی کمتری نسبت به گوشی های بالا رده دارد. با تخمین زمان روشن ماندن نمایشگر و روشنایی 200 نیتی آن، گوشی قادر است با اجرای چند نرم افزار و حتی پخش فیلم تا 12 ساعت روشن و فعال بماند. لذا مطابق با تست های انجام شده این گوشی نتوانسته در هنگام تست بنچمارک با گوشی های پی 30 پرو رقابت کند. گوشی شیائومی می 9 از شارژ بی سیم 27 واتی سریع بهره می برد و قادر است حدود 30 دقیقه 70 درصد از گوشی را شارژ کند.

گوشی شیائومی می 9

نگاهی به آینده با شیائومی می 10 و تفاوت آن با گوشی شیائومی می 9

به گفته طراحان شرکت شیائومی، این بار در اواخر سال 2019 یک نسخه پیشرفته تر از گوشی شیائومی می 9 با نام شیائومی می 10 به بازار عرضه میشود. نمایشگر این گوشی 6.3 اینچ QHD است و تا 12 گیگ رم پشتیبانی می‌کند. در نسخه دهم شیائومی می 10 سرعت شارژ باتری چند درصد بیشتر خواهد شد و میزان بازدهی انرژی آن هم تا 20 درصد نسبت به قبل افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین گفته شده در گوشی شیائومی می 10 نسخه ندروید Q در آخرین ورژن ممکن به روزرسانی می‌شود. دوربین های به کار گرفته شده در این گوشی 65 مگاپیکسلی خواهد بود و با زاویه دید گسترده و فلش LED دوگانه طراحی خواهد شد. تراشه های اسپندراگون 865 نیز برای اولین بار در این گوشی ها به کار گرفته می‌شوند واین قابلیت ها بی شک یک سکوی پرتاب بلند به سمت جلو برای شرکت شیائومی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. نسل اینده گوشی های تلفن باید به گجت های پوشیدنی باید مجهز بشوند تا بتوانند با گوشی های رو نمایی شده بازار رقابت کنند وگرنه هیچ شانسی نخووهند داشت

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید