جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تخصصی گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Poco X3 GT)

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بررسی تخصصی گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Poco X3 GT)

در همین ابتدا از شما تقاضا داریم که تا آخر همراه ما باشید چرا که می‌خواهیم شما را با یکی از محصولات پرفروش و البته با قیمت مناسب شرکت شیائومی آشنا کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

نقد و بررسی گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Poco X3 GT)

قصد داریم یکی از محصولات برند پوکو از زیرمجموعه‌‌های شیائومی را به شما معرفی کنیم. این محصول در واقع نسخه تغییر نام یافته‌ای از گوشی ردمی کی 40 گیمینگ ادیشن می‌باشد که در مرداد سال 1400 از آن رونمایی شد. پوکو ایکس تری جی تی یکی از مدل‌های جدید 5G پوکو است که به تازگی معرفی شده و توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که در پوکو x3 gt کنار هم جمع شده، می‌توان پیش بینی کرد که طرفداران زیادی را به خود جذب کند، بعلاوه poco x3 gt قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌ای دارد که قطعاً کاربران را برای خرید وسوسه خواهد کرد. درادامه مشخصات فنی و قیمت این گوشی پوکو را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. با رایامگ همراه باشید.

بررسی فنی و تخصصی گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Poco X3 GT)

لازم به ذکر است که از لحاظ هم‌رده بودن، نسخه GT گوشی پوکو ایکس 3 با قابلیت‌های جدیدی که دارد در کنار دو گوشی پوکو X3 پرو و پوکو F3 GT قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی Poco X3 GT به شکل خاص برای عرضه در خاورمیانه، هند و کشورهای آسیایی ساخته شده است. در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که GT قرار گرفته در انتهای نام این گوشی پوکو به معنای بهره‌مندی از قابلیت‌های ویژه گیمینگ و ارائه سرعت بیشتر روی یک گوشی ارزان قیمت است که قطعاً نظر خیلی‌ها را به خود جذب می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید پوکو و ردمی هر دو از برندهای زیرمجموعه شیائومی هستند. از طرف دیگر پوکو و ردمی که قرار بود به صورت مستقل از هم فعالیت کنند،گوشی‌های شبیه به هم بسیاری تولید می‌کنند و از این رو طراحی محصولات این دو شباهت بسیار زیادی به یکدیگر و البته دیگر محصولات شیائومی دارد. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که گوشی پوکو X3 GT گوشی جدیدی به حساب نمی‌آید و مدل ریبرند شده گوشی ردمی نوت 10 پرو خواهد بود که در کشور چین عرضه شد. حالا بماند که گوشی Poco F3 GT هم مدل ریبرند شده Redmi K40 Gaming Edition بود. قیمت پوکو X3 GT در بازار جهانی حداقل 260 یورو اعلام شده است که آن‌ را به انتخابی حتی مناسب‌تر هم تبدیل می‌کند.

اگر بخواهیم به طور خیلی خلاصه نکات قوت این گوشی را نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1- طراحی جذاب و دوست داشتنی،

2- صفحه نمایشی بزرگ با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

3- عملکرد فوق‌العاده باتری در طول روز،

4- بلندگوهای با کیفیت و

5- عملکرد بسیار خوب در اجرای بازی‌های جدید.

از طرف دیگر گوشی پوکو X3 GT دو نقطه ضعف عمده دارد: یکی عدم پشتیبانی از کارت حافظه و مورد دوم عملکرد سیستم خنک کننده آن است که می‌توانست بهتر باشد. اما به طور کلی پوکو X3 GT با توجه به ویژگی‌های خوب و رنج قیمتی که دارد، جزء گوشی‌های اقتصادی و کارآمد محسوب می‌شود.

همان گونه که گفته شد این گوشی محصول جدیدی به حساب نمی‌آید و با نام‌های دیگر در کشور چین به ‌فروش می‌رفت. با این حال نسخه جهانی این گوشی با یکسری ویژگی‌های بیشتر عرضه شده تا بتواند نظر کاربران خارجی را به خود جلب کند و حتی یکسری تغییرات در رابط کاربری هم داشته است. از ویژگی‌های گوشی پوکو ایکس 3 جی تی می‌توانیم به صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم. تراشه نسبتاً قدرتمند، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۷ وات هم از دیگر ویژگی‌های پوکو X3 GT به شمار می‌رود.

بررسی تخصصی گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Poco X3 GT)

طراحی و کیفیت ساخت POCO X3 GT

این گوشی ابعادی معادل 163.3 در 75.9 در 8.9 میلی‌متر دارد و با وزن 193 گرم، شاید کمی سنگین به نظر برسد ولی این اضافه وزن در حدی نیست که کاربر با در دست گرفتن طولانی مدت آن احساس خستگی کند. رنگ‌بندی پوکو ایکس 3 جی تی شامل سفید، خاکستری تیره (تقریباً مشکی) و نوعی از سبز-آبی می‌شود که پنل پشتی آن (بجز در رنگ خاکستری‌) حالتی راه‌راه دارد. این گوشی با یک لایه گوریلا گلس وکتوس که آخرین نسخه از گوریلا گلس به حساب می‌آید محافظت می‌شود و دوربین اصلی آن هم حسگر 64 مگاپیکسلی خواهد بود. از طرف دیگر این گوشی هوشمند از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و متأسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم نیست.

درون جعبه این گوشی یک عدد شارژر 67 وات، کابل شارژر و همچنین تبدیل کابل USBC به جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار گرفته است. یک عدد قاب ژله‌ای هم داخل این بسته‌بندی دیده می‌شود. در حالی که با یک گوشی میان‌رده سروکار داریم، این گوشی اصلا به یک گوشی میان‌رده شبیه نیست. مدلی که ما برای بررسی در اختیار داشتیم سفید بود که رگه‌هایی از رنگ آبی هم در آن دیده می‌شود. به همین دلیل گوشی ظاهر جذاب و زیادی دارد. گوشی پوکو X3 GT از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند که باعث شده در برابر گرد و خاک و پاشش قطره‌های آب مقاوم باشد. پس توجه داشته باشید که این گوشی ضد آب نیست و نباید آن را داخل آب بیاندازید.

دور از واقعیت نیست اگر بگوییم تمام فضای روی گوشی را صفحه نمایش ۶.۶ اینچی از نوع LCD در بر گرفته است که کیفیت نسبتاً خوبی هم دارد. از ویژگی‌های این صفحه نمایش هم می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیابنی از HDR10 و رنگ‌های DCI-P3 اشاره کنیم. همچنین یک حفره بسیار کوچک برای دوربین جلوی هم روی صفحه نمایش دیده می‌شود که یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی را داخل خود قرار داده است. صفحه نمایش این گوشی حاشیه‌های کمی هم دارد و به همین دلیل گوشی را زیباتر کرده است. در بالای صفحه نمایش یک بلندگو مشاهده می‌کنید که یکی از بلندگوهای استریو این گوشی به حساب می‌آید.  خوشبختانه این بلندگو اندازه مناسبی دارد و به همین دلیل حجم صدای بالا و باکیفیتی تولید می‌کند.

از طرفی با اینکه قاب پشتی گوشی از پلاستیک تشکیل شده است اما ظاهری شیشه‌ای و نسبتاً درخشان دارد. قاب پشتی مسطح طراحی نشده و بافت جالبی برای آن در نظر گرفته شده است. البته پلاستیک قاب پشتی گوشی کیفیت بالایی ندارد. روی قاب پشتی لوگوی Poco و ماژول دوربین پشت را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالای گوشی پوکو ایکس 3 جی تی بلندگو، میکروفن و مادون قرمز را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید. روی لبه پایین این گوشی پورت USB-C، میکروفن و بلندگوی دوم را می‌بینید. روی لبه سمت راست هم دکمه پاور که با حسگر تشخیص انگشت ترکیب شده را مشاهده می‌کنید که در بالای آن هم دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند.

صفحه نمایش POCO X3 GT

همان طور که در قسمت قبلی گفته شد، این گوشی نیز همانند نسخه‌های قبلی پوکو از نمایشگری به اندازه ۶.۶ اینچ و از نوع IPS LCD بهره می‌برد. این صفحه نمایش وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۹۹ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. به این نکته هم اشاره کردیم که این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و استاندارد HDR 10 بهره می‌برد. بد نیست بدانید که نرخ نمونه برداری صفحه نمایش هم به ۲۴۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. همچنین همانند دیگر گوشی‌های پوکو ایکس 3، صفحه نمایش گوشی Poco X3 GT هم از دوربین سلفی حفره‌ای برخوردار است.

نقطه ضعف نمایشگر گوشی این است که متأسفانه روشنایی بالایی ندارد و به احتمال فراوان هنگام کار کردن با آن در زیر نور خورشید، با مشکل مواجه خواهید شد. میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی به ۴۵۰ نیت می‌رسد. این میزان روشنایی برای فعالیت‌های روزانه بد نیست و اگر در زیر نور خورشید قرار نداشته باشید قطعاً کیفیت صفحه نمایش نظر شما را به خود جلب می‌کند. استفاده از رابط کاربری MIUI باعث شده که تنظیمات رنگی مختلفی برای صفحه نمایش وجود داشته باشد. به صورت پیش فرض تنظیمات رنگ صفحه نمایش روی حالت خودکار قرار دارد. در کنار حالت خودکار هم حالت‌های رنگی Saturated و Standard را مشاهده می‌کنید که هرکدام آن‌ها می‌توانند میزان قدرت رنگ‌ها را تغییر دهند.

حالت خودکار استاندارد DCI-P3 را پوشش می‌دهد. از طرفی در این حالت، قدرت رنگ‌ها نسبت به مقدار روشنایی محیط (مشابه حالت True Tone گوشی‌های اپل) تغییر می‌کند. اگر حالت نمایش رنگ‌ها را روی Saturated قرار دهید، رنگ‌ها قوی‌تر به نظر می‌رسند، اما دقت کافی را ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر از حالت خودکار استفاده کنید. کاربران این امکان را هم دارند که بتوانند نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۰ هرتز یا روی ۱۲۰ هرتز قرار دهند. البته صفحه نمایش این گوشی به صورت کاملا خودکار می‌توند نرخ نوسازی را نسبت به محتوایی که نشان می‌دهد روی ۳۰ هرتز، ۴۸ هرتز، ۵۰ هرتز، ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز قرار دهد.

باتری پوکو  X3 GT

باتری مورد استفاده در این گوشی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد. همچنین شارژر سیمی ۶۵ وات هم برای آن در نظر گرفته شده است. در آزمایش‌‌هایی که روی باتری این گوشی صورت گرفته، مشاهده شده است که باتری پوکو X3 GT برای ۳۶ ساعت و ۳۰ دقیقه تماس تلفنی، ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه برای گشت و گذار در اینترنت و ۱۵ ساعت و ۵۵ دقیقه برای تماشای ویدئوی آفلاین مناسب خواهد بود. همان‌ طور که گفتیم این گوشی با یک شارژر ۶۷ وات شارژ می‌شود. با این شارژر کل ظرفیت باتری را می‌توانید در مدت زمان ۴۲ دقیقه شارژ کنید. همچنین اعلام شده است که ۷۵ درصد ظرفیت باتری را هم می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ کنید.

بررسی تخصصی گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Poco X3 GT)

بیشتر بخوانید: سامسونگ در سکوت خبری نسخه 2022 گلکسی S20 FE را روانه بازار کرد

کیفیت دوربین‌‌های گوشی POCO X3 GT

دوربین یکی از مهمترین ملاک افراد جهت خرید گوشی است. برای این گوشی از سه دوربین پشت استفاده شده است که بر روی یک ماژول بزرگ قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن هم دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل قرار گرفته‌اند. در کنار دوربین‌های پشت، فلش LED دوگانه هم دیده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B با Quad Bayer فیلتر استفاده می‌کند. اندازه پیکسل‌های این حسگر ۰.۷ میکرومتر خواهد بود و پس از بینینگ ۴ به ۱ می‌تواند عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی ثبت کند. پشت این حسگر هم یک لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.79 قرار گرفته که از فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز بهره می‌برد.

این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده نمی‌کند. البته دوربین اصلی امکان عکاسی در حالت ۶۴ مگاپیکسل را پیش روی کاربران خود قرار می‌دهد و همچنین حالت Pro و حالت عکاسی در شب هم دارد. دوربین دوم که از حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX355 سونی استفاده می‌کند به فوکوس ثابت مجهز شده است. دوربین ماکرو هم از حسگر GalaxyCore GC02M1 بهره می‌برد که می‌تواند از فاصله ۴ سانتی‌متری عکاسی کند. دوربین سلفی این گوشی نیز از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision OV16A1 استفاده می‌کند. اپلیکیشن دوربین این گوشی را هم روی دیگر گوشی‌های شیائومی و پوکو دیده بودیم.

از طرف دیگر رابط کاربری گوشی یعنی رابط کاربری MIUI 12 بدون نقص بوده و خیلی سریع می‌توانید به حالت‌های عکاسی مختلف و فیلم‌برداری دسترسی داشته باشید. البته حالت عکاسی ماکرو داخل منوها دیده میشود. با وارد شدن به حالت عکاسی پرو می‌توانید به صورت دستی عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی ثبت کنید. حتی می‌توانید با این گوشی عکس‌های RAW هم ثبت کنید که البته تنها روی دوربین اصلی فعال شده است. در حالت پرو می‌توانید سرعت شاتر را روی ۳۰ ثانیه قرار دهید. حتی می‌توانید در حالت پرو سرعت شاتر دوربین ماکرو را روی ۴ ثانیه قرار دهید. این امکان هم وجود دارد که بتوانید ISO را روی ۶۴۰۰ بگذارید.

بررسی ارزش خرید پوکو  X3 GT

اگر در بررسی این گوشی میان‌رده با ما همراه بوده باشید می‌دانید که مثل همیشه پوکو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به قیمت این محصول و پشتیباتی از قابلیت 5G، کاربران زیادی را به خود جذب خواهد کرد. ارزش خرید poco x3 gt همانند همه‌ی محصولات پوکو بسیار بالاست و به هیچ وجه نمی‌شود قیمت گوشی پوکو x3 gt را نادیده گرفت. با در نظر گرفتن اینکه poco x3 gt قیمت بسیار خوبی در محدوده‌ی کمتر از 300 یورو دارد و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان گفت اگر قصد خرید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دارید که بروزترین امکانات را در اختیارتان قرار دهد، پوکو x3 gt یکی از بهترین گزینه‌های شماست، مخصوصاً اگر اهل بازی کردن باشید!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید