جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU: ترکیبی از گیمینگ و زیبایی

author منتشر کننده
نظرات (4) 13 0
بررسی لپ تاپ ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU: ترکیبی از گیمینگ و زیبایی

لپ تاپ های گیمینگ مانند ماشین های بزرگی هستند که به راحتی نمی‌توانید آن‌ها را به دانشگاه یا محیط کار ببرید و استفاده کنید. با این حال همیشه ایسوس را بخاطر سری لپ تاپ های گیمینگ Rog Zephyrus که برای بازی در چنین محیط هایی عرضه می‌کند تحسین می‌کنیم. بنابراین هنگامی که ایسوس Zephyrus M GU502GU را مشاهده کردیم هیجان زده شدیم تا ببینیم که ایسوس با این لپ تاپ از سری Zephyrus چه کرده است. بیش از یک هفته این لپ تاپ را بررسی کردیم و اکنون نتیجه این بررسی ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

مشخصات ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

قبل از اینکه این محصول را بررسی کنیم بیایید نگاهی به مشخصات سخت افزار این محصول داشته باشیم. پردازنده ای که ایسوس در این لپ تاپ از آن استفاده کرده است اینتل Core i7-9750H است. کارت گرافیک این دستگاه Nvidia GTX 1660Ti می‌باشد که 6 گیگابایت حافظه دارد. رم این دستگاه 16 گیگابایت می باشد و همچنین تا یک ترابایت نیز حافظه SSD می‌تواند ارتقا پیدا کند. نمایشگر این محصول نیز یک پنل 15.6 اینچی و با وضوح فول اچ دی است. این دستگاه از بلوتوث نسخه 5 استفاده می‌کند. دیگر مشخثات را نیز در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

طراحی و ساخت ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

همانطور که قبلا گفتیم لپ تاپ های سری Zephyrus ایسوس بخاطر قدرت بالا در عملکرد و در عین حال طراحی فوق العاده زیبا جای تقدیر دارند و این لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لپ تاپ در یک شاسی خیره کننده به همراه پوشش فلزی روی درب کیبوردی بسیار نرم و انتخابی عالی از پورت ها که ظاهر این لپ تاپ را گرد آورده است، به بازار عرضه می‌شود. آرم Rog روی درب لپ تاپ وجود دارد که که به رنگ قرمز روشن می‌شود و درب نیز به مانند رد قلم مویی زیبا به نظر می‌رسد.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

در داخل صفحه نمایش با حاشیه های نازک احاطه شده است. در پایین نمایشگر آرم Rog Zephyrus وجود دارد که کمی حاشیه پایینی را بزرگ نشان می‌دهد. همچنین برچسب هایی نیز وجود دارند که مشخصات صفحه نمایش را نشان می‌دهند. به طور کلی وجود برچسب ها روی لپ تاپ ها کمی آن ها را زشت نشان می‌دهد که البته این نظر کاملا شخصی است. مسئله ای که در اینجا وجود دارد این است که Zephyrus M GU502 دارای وب کم نیست، شاید این مسئله زیاد حائز اهمیت نباشد اما برای بعضی افراد ممکن است مهم باشد.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

در ادامه صفحه کلید وجود دارد که کاملا جنس پلاستیکی نرمی دارد و به شما اطمینان خاطر می‌دهد که برای ساعت های طولانی شما را خسته نخواهد کرد. به علاوه شما می‌توانید کف دست خود را راحت تر روی لپ تاپ بگذارید و به راحتی با آن کار کنید، مسئله ای که در مک بوک پرو کمی ناراحت کننده بود. به طور کلی ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU لپ تاپی با طراحی خوب است. ما هیچ شکایتی از آن نداریم و طراحی آن را دوست داشتیم.

نمایشگر ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

Rog Zephyrus M GU502 از پنل 15.6 اینچی IPS با وضوح فول اچ دی برخوردار است که دارای نرخ تازه سازی 144 هرتزی و زمان پاسخگویی 3ms است. این دو فاکتور امتیازات مهمی برای گیمرها هستند. با تشکر از سرعت بالای این نمایشگر همه چیز در این نمایشگر کاملا صاف و با کیفیت به نظر می‌رسد. حتی در خارج از دنیای گیمینگ، انیمیشن های عمومی و پیمایش، فیلم ها و همه چیز واقعا کاملا صاف و روان به نظر می‌رسد. زمان پاسخ 3ms نیز شاید برای کاربران مهم نباشد اما برای گیمرها میتواند به قیمت بردن یا باختن یک بازی تمام شود.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

نمایشگر تقریبا در هر جنبه ای خوب است، اندازه بزرگی دارد و رندر رنگی خوبی دارد و در سراسر صفحه نمایش رنگ ها را عالی نمایش می‌دهد. بنابراین برای کارهای عمومی مانند تماشای فیلم هم مناسب است. تنها جایی که باید از آن شکایت کنیم روشنایی پایین این نمایشگر است. صفحه نمایش مات است، هر چند به جلوگیری از تابش نور خورشید کمک می‌کند اما روشنایی صفحه را نیز کاهش می‌دهد. برای استفاده در فضای داخلی مناسب است اما در فضای باز مخصوصا نور خورشید کمی مشکل خواهد شد. به غیر از مسئله نمایشگر لپ تاپ همه کارها را به خوبی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

عملکرد و کارایی ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

Zephyrus M GU502GU دارای مشخصات چشمگیری است. پردازنده Core i7 نسل 9، 16 گیگابایت رم و همچنین 512 گیگابایتSSD به همراه کارت گرافیک GTX 1660 Ti مشخصات این لپ تاپ هستند. همه اینها منجر به عملکردی شگفت انگیز می‌شوند. کارهای عادی بدیهی است که هیچ کاری برای این لپ تاپ ندارد. شما می‌توانید تمام کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهید، چندین زبانه از مرورگر کروم را باز کنید (ما 30 تب را باز کردیم) و همزمان فتوشاپ را هم اجرا کنید. این لپ تاپ هرگز کم نمی آورد و عملکردی عالی دارد.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

اما این لپ تاپ مخصوص گیمینگ است پس مهمترین معیار برای قضاوت کردن عملکرد آن در بازی هاست. ما بازی های Far Cry 5 و همچنین پابجی را روی این لپ تاپ تست کردیم و لپ تاپ همه بازی ها را به خوبی انجام داد. در پابجی در تنظیمات گرافیکی High نرخ فریم 85 تا 100 را بدست آوردیم. نرخ فریم متوسط 85 برای این بازی کاملا خوب است که اگر کمی تنظیمات را کاهش دهید میتوانید بالاتر هم بروید. در تستی که ما از Far Cry 5 داشتیم این لپ تاپ در تنظیمات گرافیکی اولترا به طور متوسط نرخ فریم 66 را به ما داد که کاملا واضح است که این لپ تاپ به راحتی می‌تواند آن را اجرا کند.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

اگر عملکرد این لپ تاپ در بازی شما را قانع نکرد بیایید نگاهی به تست های استاندارد بنچمارک ها بیندازیم. در 3DMark TimeSpy لپ تاپ امتیاز 5426 را کسب کرد که بسیار چشمگیر است، در PCMark 10 نیز این لپ تاپ امتیاز 4772 را بدست آورد. به طور کلی عملکرد Zephyrus M عالی است و به شما اجازه میدهد در کارهای روزانه و بازی کردن تجربه خوبی داشته باشید. عملکرد این لپ تاپ ما را تحت تاثیر قرار داد.

صفحه کلید و تاچ پد ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

وقت آن رسیده که کمی در مورد صفحه کید و تاچ پد این محصول صحبت کنیم. بیشتر لپ تاپ های ایسوس صفحه کلید های خوبی دارند و ما همیشه ایسوس را به خاطر این موضوع تحسین می‌کنیم. صفحه کلید Zephyrus M مکانیکی نیست، کلیدها خمیده نیستند و مسطح هستند اما هنوز هم کار با آن‌ها عالی است و شما را خسته نمیکنند، همچنین از پلاستیکی با کیفیت بالا ساخته شده اند. چیدمان کلید ها نیز بسیار خوب است و کلید های جهت دار نیز جای خوبی دارند. چهار کلید اختصاصی نیز در بالای صفحه کلید برای تغییر حجم صدا، خاموش کردن میکروفون و راه اندازی نرم افزارArmory وجود دارد.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

نکته دیگر این است که می‌توانید کلید ویندوز را قفل کنید که هنگام بازی کردن از برخورد ناخواسته دست شما با آن و باز شدن منوی استارت جلوگیری می‌کند. این ویژگی کاملا مفید و ضروری است. تاچ پد نیز بزرگ نیست اما کوچک هم نیست و اندازه خوبی دارد. ایسوس Zephyrus M همچنین از درایور های Microsoft Precision و حرکات بصری نیز پشتیبانی می‌کند که بسیار جالب هستند. نور پردازی این صفحه کلید نیز RGB است که زیبایی خاصی را با خود به همراه می آورد.

پورت های ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

ایسوس Rog Zephyrus M همچنین دارای تعداد مناسبی از پورت هاست که شامل: یک عدد USB 3.2 Type-C نمایشگر، یک عدد USB 3.2 Gen2 Type-A، دو عدد USB3.2 Gen1 Type-A، یک عدد پورت HDMI، جک هدفون و جک میکروفون و یک کابل اترنت RJ-45 می‌شود. در استفاده از لپ تاپ به نظر نمی‌آید در استفاده از پورت ها کمبودی را حس کنید و با استفاده از Power Delivery می‌توانید سریع دستگاه های سازگار با USB-PD را شارژ کنید که کاملا مفید است. پورت USB-C هم به خودی خود جذابیت بالایی دارد.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

کیفیت صدای ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

در مورد اسپیکرهای این لپ تاپ باید بگوییم که قدرت پایینی دارند. صادقانه بگوییم، صدای این لپ تاپ به اندازه کافی بلند نیست. در تماشای فیلم و گوش کردن به موزیک اصلا ما را راضی نکرد. این لپ تاپ برای گیمینگ ساخته شده است و قطعا هنگام بازی از هدفون استفاده می‌کنید، بنابراین احتمالا زیاد با این مورد مشکلی نخواهید داشت اما به هرحال این لپ تاپ بدون اتصال یک اسپیکر خارجی زیاد نمی‌تواند در کارهای عادی نیاز شما را برآورده کند. حداقل انتظار داشتیم ایسوس اسپیکر ها را نزدیک هم قرار دهد اما آن‌ها از هم دور هستند. در این بخش واقعا از ایسوس ناراضی هستیم.

عمر باتری ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

در آخر در مورد باتری صحبت می‌کنیم. ایسوس در این لپ تاپ باتری 76wh را به کار برده است که ادعا می‌کند حداکثر 6 ساعت می‌تواند شارژدهی داشته باشد. فقط هنگامی که یک بازی را اجرا کنید و لپ تاپ را به حال خود رها کنید می‌توانید این مقدار شارژدهی را دریافت کنید. به هرحال به طور متوسط ما 3 ساعت از این لپ تاپ شارژدهی را دریافت کردیم. این نیز بستگی به الگوی مصرف شما دارد و در جاهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

با این حال این لپ تاپ گیمینگ است و اگر شما گیمر باشید قطعا برای بازدهی بهتر هنگام بازی لپ تاپ را به شارژ متصل خواهید کرد. اگر قصد استفاده از لپ تاپ را در محیط کار و دانشگاه خود دارید بهتر است همیشه شارژر را همراه داشته باشید.

مزایا و معایب ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

بنابراین ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU یک لپ تاپ مناسب است، اما نه در همه موارد. بیایید نگاهی اجمالی به مزایا و معایب این لپ تاپ داشته باشیم.

نکات مثبت ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

* طراحی و ساخت عالی

* عملکرد فوق العاده

* صفحه کلید و تاچ پد خوب و مناسب

نکات منفی ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU

* عمر باتری نه چندان مناسب

* کیفیت اسپیکرها زیاد خوب نیست

آیا ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU ارزش خرید دارد؟

ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU یک لپ تاپ بسیار خوب است و فراموش نکنید که این لپ تاپ جامعه گیمرها را مورد هدف قرار داده است. این محصول عملکردی بسیار خوب را به همراه یک شاسی شیک، صفحه کلید و تاچ پد عالی به همراه انتخاب طیف گسترده ای از پورت های ورودی و خروجی را به شما ارائه می‌دهد. رقیب این محصول MSI GL639SEK است که با همان پردازنده نسل 9 هفت هسته ای و 16 گیگابایت رم، یک ترابایت هارددیسک + 256 گیگابایت SSD و گرافیک RTX 2060 عرضه شده است. تنها جایی که لپ تاپ MSI عقب مانده است در وزن آن است که حدود 300 گرم سنگین تر است.

نکته این است که اگر به دنبال لپ تاپی برای اجرای بازی های سطح بالا هستید لپ تاپ MSI برای شما بهتر خواهد بود. با این حال اگر به دنبال لپ تاپی هستید که بتواند هم برای بازی و هم برای کار و دانشگاه شما مناسب باشد قطعا ایسوس Rog Zephyrus M GU502GU برای شما مناسبتر خواهد بود. باز هم تصمیم گیری با شماست که قصد خرید چه لپ تاپی و با چه منظوری را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. لب تاپ ایسوس همه چیزش عالیه

  1. مدل Asus Gu502 شامل سه مدله که GU502GU با GTX 1060 TI GU502GV با RTX 2060 که این مدل برا مقایسه با مقایسه با MSI GL639SEK مناسبه GU502GW با RTX 2070

  1. در این لپتاپ استفاده می‌شد RTX ای کاش از پردازنده‌های نسل 10 اینتل و همچنین گرافیک‌های سری

  1. بنظر من تنها نکات منفی که به چشم میخوره استفاده نکردن از پردازنده های جدید نسل 10 اینتل و گرافیک های جدید سری RTX هست.ای کاش به قیمتش هم اشاره می‌شد.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید