جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی گوشی تلفن همراه گلکسی  M52 5G

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
بررسی گوشی تلفن همراه گلکسی  M52 5G

خوشبختانه برند های معروف گاها گوشی های تلفن همراهی تولید می کنند که قیمت مناسبی دارد و علاوه بر قیمت مناسبش کیفیت آن ها نیز خوب و رو به بالاست. این بار در این مقاله نیز صد داریم یک گوشی موبایل با همین مشخصات را به شما معرفی کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از تمامی ویژگی های این تلفن همراه آگاهی پیدا کنید. به زودی کمپانی سامسونگ قصد دارد گوشی موبایل میان ‌رده‌ ی جدیدی به نام گلکسی M52 5G  را راهی بازار کند. در همین راستا به تازگی شاهد راه‌ اندازی صفحه ‌ی پشتیبانی این محصول بوده ایم.

این سری از گوشی های سامسونگ، گوشی ‌های بسیار با کیفیتی محسوب می شوند. معمولا این گوشی ‌های تلفن همراه به دلیل باتری پرظرفیتی که دارند معروف هستند و در غیر این صورت تفاوت خاصی از لحاظ سخت ‌افزاری با همتاهای خود از دیگر سریها  ندارند. جدید ترین عضو از خانواده ‌ی گلکسی  M، گلکسی M52 5G نام دارد که بارها شاهد انتشار خبرها و شایعه ‌ها پیرامون آن بوده ‌ایم اما در هیچ یک از این خبرها چیزی در رابطه با تاریخ عرضه‌ ی آن منتشر نشده بود. بنابراین از این بابت بی ‌خبر بودیم تا اینکه به تازگی در وب ‌سایت رسمی سامسونگ، صفحه‌ی پشتیبانی این گوشی راه ‌اندازی شد.

بر اساس یافته های به دست رسیده گوشی ‌های این سری شباهت زیادی از لحاظ سخت ‌افزاری به گوشی ‌های سری گلکسی A دارند. منتها نام آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا گلکسی M52 5G با توجه به آنچه تاکنون شنیده‌ ایم احتمالا به پردازنده ‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸G  به‌عنوان قلب تپنده‌ ی خود مجهز خواهد شد؛ یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی از نوع Super AMOLED خواهد داشت و دوربین اصلی آن هم ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود. سیستم‌عامل پیش ‌فرض آن اندروید ۱۱ است که به رابط کاربری One UI 3.1 مزین شده است. اما مثل همیشه در بخش منبع تغذیه شاهد یک باتری بسیار پرظرفیت ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستیم که از این حیث درست مانند مدل نسل گذشته یعنی گلکسی M51  است.

حالا موضوع دیگر این است که سامسونگ چه قیمتی را برای این گوشی در نظر خواهد گرفت. در این مورد باید گفت که هنوز مشخص نیست و از این بابت هم هیچ اطلاعی وجود ندارد چون خبر خاصی پیرامون این موضوع منتشر نشده است. در حال حاضر گلکسی M32 5G با قیمت ۱۷۰۰۰ تا ۲۰۰۰ روپیه به فروش می ‌رسد و قیمت گلکسی M51 هم حدود ۲۲۰۰۰ روپیه است. بعید به نظر می ‌رسد سامسونگ قیمتی بیشتر از ۲۲۰۰۰ روپیه را برای مدل پایه‌ ی این گوشی در نظر بگیرد که یعنی گلکسی M52 5G در بهترین حالت، با قیمت پایه ‌ی ۲۵۰ یورو راهی بازار خواهد شد.

بررسی گوشی تلفن همراه گلکسی  M52 5G

نقد و بررسی گوشی گلکسی M52 5G

این گوشی موبایل به عنوان یکی از گوشی ‌های قابل‌ توجه سری M در سپتامبر 2021 معرفی شد و قرار این است که به زودی در بازار موبایل عرضه شود. انتظار می ‌رود گوشی سامسونگ M52 یکی از ارزان ‌ترین دستگاه‌ های 5G سامسونگ باشد. علاوه بر این، مجموعه ‌ای از مشخصات عالی مانند باتری 5000 میلی ‌آمپر ساعتی، دوربین‌ های عالی و موارد دیگر که در بررسی گوشی M52 به آن پرداخته ‌ایم از جمله مواردیست که ما را برای خرید این گوشی ترغیب می‌ کند.

قیمت گوشی گلکسی M52 5G

قیمت این گوشی تلفن همراه چیزی حدود 380 یورو است. در مقایسه با بعضی از برندهای مطرح و حتی نسبت به سایر گوشی‌ های سامسونگ از سری‌ های  note،A  و… سری ام قیمت مقرون به صرفه‌ تری دارد. با توجه به قیمت گوشی گلکسی 5G  M52 سامسونگ متوجه می‌ شویم که این گوشی، یک گوشی میان ‌رده است، البته میان رده ‌ای که انصافاً خوب ظاهر شده و حرف ‌های زیادی برای گفتن دارد. به نظر شما قیمت گوشی گلکسی M52 5G سامسونگ در ایران چقدر خواهد بود؟ از آن جایی که در کشور ما ثبات ارزی وجود ندارد و قیمت کالاهای وابسته به دلار به خصوص موبایل همیشه متغیر است حدس زدن این موضوع دشوار به نظر می ‌رسد.

گلکسی  M52 5G  از نظر نرم افزار

این گوشی تلفن همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 3.1 را اجرا می ‌کند علاوه بر این، گلکسی M52 5G مبتنی بر اندروید 11 می باشد. این نسخه از رابط کاربری تا به امروز تحولات بسیاری داشته و از قابلیت‌ های زیادی برخوردار است. اضافه شدن آپشن Object Eraser برای حذف اشیاء اضافه از تصویر به کمک هوش مصنوعی، قابلیت فیلتر کردن نور آبی با توجه به زمان روز و نور موجود در محیط که برای سلامت چشم مفید است از جمله این تغییرات است. در رابطه با گزینه‌ های اتصال باید گفت که گلکسی M52 5G  سامسونگ از ویژگی ‌هایی مانند شبکه 5G، دو سیم کارت VoLTE نانو، Wi-Fi 802.11  ac/b/g/n/n 5GHz ،GPS  و بلوتوث 5.0 را پشتیبانی می ‌کند. دارای جک 3.5 میلی‌ متری هدفون، پورت USB Type-C و حسگر اثر انگشت روی صفحه نیز از دیگر ویژگی های  این گوشی است.

گلکسی  M52 5G از نظر سخت افزار

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد این گوشی از سری گوشی های میان رده است. این گوشی میان رده با پردازنده‌ ی اسنپدراگون 778G  عرضه می‌ شود. چیپست گلکسی  M52 5G بر پایه ‌ی معماری 6 نانومتری ساخته شده و هشت هسته‌ دارد (چهار هسته‌ ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 670  و چهار هسته ‌ی 1.9 گیگاهرتز). Kryo 670 با توجه به حرف G  در اسم پردازنده انتظار عملکرد خیلی خوب به خصوص در اجرای بازی از آن می ‌رود. این تراشه‌ به نوعی رقیب تراشه دایمنسیتی ٩٠٠ نیز به حساب می‌ آید. در مورد پردازنده ‌ی گرافیکی گلکسی  M52 5G سامسونگ هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

 قرار این است که این گوشی موبایل با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار داده شود، در صورتی که به حافظه بیشتری نیاز دارید می ‌توانید از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی (microSDXC) استفاده کنید. عملکرد پردازشی و گیمینگ گلکسی 5G M52 متوسط است و از پس بسیاری از امور روزانه نظیر پیام‌ رسانی، وب ‌گردی، شبکه‌ های اجتماعی، پخش موسیقی و فیلم به خوبی برمی ‌آید.

طراحی گوشی گلکسی  M52 5G

به لحاظ طراحی باید گفت که طراحی این گوشی مشابه طرح‌ های پیشین سامسونگ است و نوآوری و خلاقیت خاصی در آن دیده نمی ‌شود. در رابطه با ابعاد و جنس متریال به کار رفته در گلکسی M52 5G هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما پیش‌ بینی می ‌شود سامسونگ برای کاهش قیمت گوشی جنس بدنه را از پلاستیک بسازد. بر روی پنل پشتی گلکسی  M52 5G بافتی خطی دیده می شود که با خطوط عمودی دیزاین شده است که این مورد علاوه بر متفاوت کردن ظاهر گوشی، می ‌تواند مانع از لیز خوردن در دست شود. ماژول دوربین مستطیل نیز 3 لنز را بصورت عمودی در خود جای داده است.

سنسور اثر انگشت اش نیز قرار است که طراحی کاربردی ‌تری داشته باشد چرا که با کلید پاور ادغام شده و در کنار فریم قرار گرفته تا دسترسی به آن بسیار ساده باشد. یک واقعیت در مورد اسکنرهای اثرانگشت در کنار گلکسی  M52 5G این است که سرعت و همچنین دقت بسیار بالاتری به نسبت سنسورهایی که در گوشی‌های اقتصادی تعبیه می‌شوند دارند؛ از همین رو اسکنر اثر انگشت در کنار گوشی‌های خوش‌ قیمت گوشی سامسونگ یک مزیت برای آنها محسوب می‌شود.

دوربین گوشی گلکسی M52 5G

دوربین در هر گوشی هوشمند اهمیت بسیار بالایی دارد به گونه ای که معمولا افراد برای گوشی یک موبایل آن را انتخا می کنند. همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، ماژول مستطیل شکل دوربین در سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته و لنزها به طور عمودی در این قاب گلکسی M52 5G قرار جای گرفته ‌اند و فلش LED هم در کنار لنزها به چشم می‌ خورد. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ نیز بصورت هول  پانچ مهمان نمایشگر شده و بجز این دوربین، صفحه نمایش تقریباً یکدست است و حاشیه زیادی ندارد.

بررسی گوشی تلفن همراه گلکسی  M52 5G

بیشتر بخوانید : مشخصات سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

باتری گوشی گلکسی M52 5G

اگر بخواهیم در رابطه با باتری این گوشی صحبت کنیم باید بگوییم که این گوشی تلفن همراه باتری 5000 میلی آمپری دارد و خوشبختانه از نظر دوربین، گلکسی M52 5G به کارگیری قابلیت فست شارژ را  فراموش نکرده و از فست شارژ 15 واتی استفاده کرده است. به طور متوسط و بسته به میزان استفاده کاربر این باتری تا یک روز نیاز به شارژ مجدد ندارد که این ویژگی با توجه به قیمت گوشی  M52 5G سامسونگ حائز اهمیت است.

بررسی ارزش خرید گوشی گلگسی  M52 5G

همیشه ارزش خرید برای آن دسته از افرادی که قصد خرید گوشی های هوشمند را دارند بخش قابل ‌اهمیت ماجراست. این سری از گوشی های موبایل کمپانی سامسونگ حقیقتا قیمت مناسبی دارد و با توجه به ویژگی‌ های مطرح شده در این نقد و بررسی پیش ‌بینی می ‌شود سهم فروش قابل ‌توجهی از بازار میان ‌رده‌ ها را به خود اختصاص ‌دهد. مشخصات و قیمت گوشی گلگسی M52 5G واقعاً تحسین‌ برانگیز است، طراحی اش مدرن و امروزی است، باتری شما را از شارژ کردن‌ های مکرر بی ‌نیاز کرده و دوربین برای عکاسی با موبایل ایده‌ آل است و به عنوان یک میان ‌رده در نوع خود به اندازه کافی قدرتمند است و در نهایت اگر اهل تماشای مولتی مدیا و فیلم با گوشی هستید صفحه نمایش گلگسی M52 5G بسیار گزینه مناسبی برای شماست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید