جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
بررسی گوشی‌های سامسونگ A90 و ظهور پردازنده اسپندراگون 855

چند سالی است نقش آفرینی سامسونگ در ساخت گوشی‌های آندروید پایان ناپذیر است. در طی این سال ها شرکت سامسونگ یک شرکت سیری ناپذیر نشان داده است. طرح‌های متفاوت گوشی‌های سامسونگ در کشور ما مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. یکی از مدل‌های فوق العاده سامسونگ مدل‌های گروه A می‌باشد که در پایه‌ی میان رده قرار می‌گیرند. مدل A90 از نمونه مدل‌های سری A در گوشی سامسونگ می‌باشد که در اواخر سال 2019 در بازار عرضه می‌شوند. اکنون به بررسی گوشی سامسونگ A90 می‌پردازیم.

سامسونگ A90

نمایشگر گوشی سامسونگ A90

چندی پیش بود که یکی از منابع متعبر گوشی‌های سامسونگ مشخصات گوشی سامسونگ A90 را فاش کرد. مشخصات این گوشی نشان داد که سال بعد می‌تواند سری A یکی از رقبای اصلی گوشی بالا رده ی نوت 10 باشد. یکی از معتبرترین افشا کنندگان موبایل‌های امروزی استیو همرستافر فرانسوی است که طبق گفته او در اواخر 2019 سامسونگ سری A90 در دو نسخه متفاوت با نمایشگر 6.7 اینچی عرضه خواهد شد. در یکی از نسخه‌های این گوشی با مدل SM-A908  از اینترنت‌های نسل پنجم و در نسخه‌ی دیگر آن با شماره مدل SM-A905 از اینترنت‌های نسل چهارم پشتیبانی می‌شود. نمایشگر سامسونگ A90 از نوع Super AMOLED لمس خازنی و در 16 میلیون رنگ طراحی شده است. نسبت صفحه نمایش این مدل، 86 درصد تخمین زده شده است. رزولوشن آن هم 2400 × 1080 پیکسل می‌باشد. همچنین تراکم پیکسلی نمایشگر آن را 393 پیکسل در نظر گرفته اند.  

سامسونگ A90

ساختار نرم افزاری و بدنه گوشی سامسونگ A90

همانطور که گفته شده، تاریخ احتمالی عرضه گوشی سامسونگ A90 آوریل 2019 به نظر می‌رسد. گوشی‌های سری A در سری قبل هم دارای ابعاد و وزن مناسبی بودند. این مدل نیز به مانند مدل قبلی خود A80 در ابعاد 165 × 76.5 در 9 میلی متر طراحی شده است. وزن آن به 219 گرم می‌رسد و قابلیت دو سیمکارت نانو را در خود دارد. اگرچه یکی از سیمکارت‌ها را می‌بایست با کارت SD خود جایگزین کنید. در گوشی‌های سامسونگ سری A90 از فناوری LTE وCSM  استفاده می‌شود. مطمئناً سامسونگ سعی خواهد داشت تا اینبار هم این گوشی را در رنگ های جذابی وارد بازار جهانی کاربران کند. زیرا از شعارهای گوشی‌های سامسونگ سری A، استفاده از رنگ های جذاب و متنوع در آن هاست. در بررسی دقیق این گوشی‌ها، حدس زده شد که مدل‌های سری A90 از گوشی‌های نوت 10 طراحی جذاب تری خواهند داشت. دلیل آن را هم می‌توان در طراحی صفحه نمایش بدون حاشیه و بدون ناچ آن دانست که این امر به ثبت دوربین های سلفی هم کمک شایانی می‌کند.

بررسی حافظه، صدا، باتری و قابلیت های جدید گوشی سامسونگ A90

در گوشی سامسونگ سری A90 از درگاه میکرو SD استفاده می‌شود. شما قادر خواهید بود تا 512 گیگ مموری را وارد این گوشی کنید. همچنین حافظه داخلی دستگاه هم از 128 گیگ حافظه پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های سامسونگ سری A90 در دو نسخه متفاوت عرضه می‌شوند که حافظه رم یکی از آن‌ها 6 و دیگری 8 می‌باشد. در پشت این دستگاه، باتری لیتموی غیر قابل تعویض با ظرفیت 3700 میلی آمپر تعبیه شده است که قادر است تا 25 وات به سرعت عملیات شارژ را انجام دهد. همچنین در پشت دستگاه و بر روی صفحه نمایش، حسگر‌های اثر انگشت مجهز شده‌اند. در هر دو نسخه این گوشی از شتاب سنج، سنسورها و قطب نماها بهره گرفته شده است. از دیگر تجهیزات گوشی سامسونگ سری A90 می‌توان به درگاه های WiFi 802 11a ، بلوتوث 5 با قابلیت یو اس بی 2.0 تایپ C اشاره کرد.

دوربین‌های گوشی سامسونگ A90 چگونه به کار گرفته شده اند؟

مطابق با نسخه‌ی قبلی، در گوشی سامسونگ A90 نیز از دوربین چرخشی استفاده می‌شود. دوربین چرخشی برای اولین بار در سری A80 عرضه شده بود. طراحی این دوربین‌ها به گونه ای بود که با ورود به محل دوربین، دوربین اصلی (پشتی) بالا می‌آمد و به سمت جلو می‌چرخید. این طراحی کمک کرد تا علی رغم عدم نیاز به دوربین سلفی، نه تنها هزینه ها را کاهش دهد، بلکه کاربران با همان کیفیت دوربین پشت، از خود سلفی بگیرند. در هر دو نسخه این سری، از دو دوربین با پیکسل‌های مشابه بهره گرفته شده است. یکی از دوربین‌ها در 48 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و 8 مگاپیکسل در لنز 12 میلی متری فوق عریض طراحی شده اند. همچنین دوربین های گوشی‌های سری A90 مجهز به فلش LED، پانوراما و HDR می‌باشد. کیفیت ویدیوی دوربین‌ها هم تا فول اچ دی 1080 پشتیبانی می‌شوند.

سامسونگ A90

پردازنده گوشی سامسونگ A90، ظهور چیپست اسپندراگون 855

سیستم عامل گوشی سامسونگ A90، آندروید 9.0 می‌باشد که در صورت ارائه آندروید 10 به سرعت قابلیت آپدیت را به خود خواهد گرفت. در این مدل گوشی‌ها از تراشه اسپندراگون 855 استفاده شده است. پردازنده مرکزی 8 هسته ای در این گوشی سرعت عملکرد بازی های با گرافیک بالا و نرم افزارهای سنگین را راحت کرده است. گوشی‌های سامسونگ سری A90 چند ماه دیگر وارد بازار می‌شوند و مهم‌ترین قطعه داخلی آن بی شک چیپست اسپندراگون 855 می‌باشد. این چیپست های قدرتمند در گوشی‌های نوت 10 و اس 10 استفاده میشد و قبل از این در سری A موجود نبود. تراشه اسپندراگون 855 از به روز ترین پردازنده‌های سیستم عامل های آندروید می باشد. در این تراشه، از مودم ارتباطی X24 وX50  بهره گرفته شده است که قابلیت شبکه اینترنتی نسل پنجم را فراهم می‌کند. چیپست‌های اسپندارگون 855 اولین تراشه هایی هستند که از استاتدارد وایفای 6.0 پشتیبانی می‌کنند. این تراشه برای انجام پردازش‌های هوش مصنوعی بسیار مفید است، لذا در آن شاهد پردانده هگزازون هستیم.

سامسونگ A90

گوشی‌های سامسونگ A90 نهایتاً در اواخر آوریل 2019 و با قیمت تقریبی 735 دلار در بازار جهانی عرضه خواهد شد و شما می‌توانید این سری گوشی‌ها را در دو نسخه متفاوت خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید