جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین اپلیکیشن ها برای یادآوری تاریخ پریود

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بهترین اپلیکیشن ها برای یادآوری تاریخ پریود

اگر به علت مشغله زیاد ذهنی، معمولا تاریخ پریود خود را فراموش می کنید و نیاز دارید تاریخ آن، قبل از خراب کردن چند لباس به شما یادآوری شود؛ می توانید از اپلیکیشن های یادآور پریود استفاده کنید. برخی از خانم ها قاعدگی نامنظم تری دارند و ممکن است یک هفته زودتر یا دیرتر پریود شوند؛ دلیل این قاعدگی نامنظم می تواند استفاده از قرص های ضدبارداری، برخی از بیماری ها یا سایر موارد باشد.

این خانم ها می توانند با نصب اپلیکیشن های قاعدگی و ثبت تاریخ در آن ها، نه تنها از تاریخ دوره بعدی مطلع شوند بلکه به کمک اپلیکیشن بتوانند تعداد روزهای هر دوره، زمان تخمک گذاری و سایر تاریخ های مهم را مطلع شوند.

بهترین اپلیکیشن های قاعدگی سال 2023

اپلیکیشن Eve

این اپلیکیشن برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد سلامت جنسی خود را نیز در قالب شکلک‌های سرگرم‌کننده بررسی کنید. در این برنامه نه تنها می توانید تاریخ قاعدگی خود را ثبت کنید بلکه می‌توانید تماس‌های جنسی خود را نیز ثبت کنید. این ثبت ها با جزئیات همراه هستند و می توانید روش پیشگیری خود در هر بار رابطه جنسی، علائمی که در طول دوران پریود و تخمک گذاری تجربه می کنید و .... را یادداشت کنید. Eve همچنین دارای یک ویژگی Forecast بسیار خوب است که احتمال بروز علائم رایج پریود را که ممکن است هر روز تجربه کنید، از گرفتگی عضلات و یبوست گرفته تا حساس شدن سینه ها را پیش بینی می کند.

این برنامه رایگان است؛ اما گزینه‌های اشتراک ماهانه، سالانه و مادام العمر نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پیام های خصوصی داشته باشید و با سایر خانم ها درباره علائم و طبیعی بودن مواردی که تجربه می کنید گفتگو کنید.

اپلیکیشن  Ovia

این اپلیکیشن در بین تمامی اپیلیکیشن هایی که امروز بررسی می کنیم از نظر برنامه ریزی برای بارداری، بهترین است. میلیون ها زن از Ovia برای نظارت بر باروری و در صورت موفقیت آمیز بودن باردار شدن، پیشرفت جنین و بارداری خود استفاده کرده اند. در حقیقت باروری به سادگی اتفاق نمی افتد و برخی از زنان باید ماه ها یا حتی سال ها برای بارداری تلاش کنند.

این اپلیکیشن برای چنین خانم هایی طراحی شده است که ویژگی های بی شماری دارند. این برنامه علاوه بر زمان دقیق تخمک‌گذاری، وضعیت دهانه رحم، دمای پایه بدن و سایر عوامل کلیدی که می‌توانند بر باروری تأثیر بگذارند؛ را به شما اطلاع می دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا زمان‌هایی را که بیشترین احتمال باروری دارید شناسایی کنید و در صورت داشتن علائم غیرطبیعی، آن را به پزشک اطلاع دهید.

همچنین دارای هزاران مقاله آموزنده، آمارهای مهم، حقایق و نکات مفیدی است که شما را در سفر به بارداری راهنمایی می کند. اگر به دنبال بچه دار شدن هستید یا فقط به آن فکر می کنید، Ovia یک برنامه عالی (و رایگان) است زیرا به شما امکان می دهد تا زمانی که آماده شوید تا برای بارداری تلاش کنید؛ از قاعدگی خود مطلع شوید. به‌علاوه، به شما امکان می‌دهد با نگه‌داشتن تمام اطلاعات خود در یک برنامه، به‌طور یکپارچه باروری خود را تحت نظر بگیرید و اگر باردار شوید، Ovia Health همچنین یک برنامه بارداری برای ردیابی رشد جنین در شکم شما دارد.

اپلیکیشن  Myflo

بهترین برنامه برای پریودهای نامنظم، این برنامه است. متاسفانه دیر رخ دادن پریود یا حتی زودتر از موعد بودن آن می تواند استرس زا باشد چرا که عمدتا خانم ها نمی دانند دلیل این تغییرات چه چیزی می تواند باشد و به بیماری های خطرناک شک می کنند. MyFLO با هزینه یکباره حدود 2 دلار به شما کمک می کند آن علائم تصادفی را ردیابی و شناسایی کنید و پیامدهای سلامتی را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین به شما نگاهی کامل به آنچه در هر مرحله از چرخه شما برای بدن شما می افتد می دهد.

اگر سندرم تخمدان پلی کیستیک، فیبروم یا آندومتریوز دارید، یا اگر در دوران پیش از یائسگی هستید، MyFLO یکی از بهترین برنامه هایی است که به این شرایط می پردازد و اطلاعات جامعی را برای کمک به مدیریت بهتر علائم به شما ارائه می دهد. همچنین "برنامه های پزشکی کاربردی" را با رژیم غذایی، ورزش و پیشنهادات مکمل ارائه می دهد تا به شما در مدیریت و کاهش علائمی که در هر مرحله از چرخه خود از آن رنج می برید کمک کند.

اپلیکیشن  Period Tracker Period Calendar

پریود شدن برای اولین بار می تواند تجربه ای بسیار گیج کننده و گاهی ترسناک باشد. Period Tracker Period Calendar برنامه مناسبی برای دخترانی است که در آستانه بلوغ هستند یا به تازگی قاعدگی را شروع کرده اند. از نظر طراحی بسیار زیباست اما بسیار کاربرپسند و آموزنده است. اگر نمی خواهید به دخترتان پند و موعظه کنید و می خواهید غیرمستقیم به او آموزش های لازم را بدهید؛ این برنامه با ارائه آمارهایی درباره سلامتی، دختران جوان را به سمت انتخاب سبک صحیح زندگی هدایت می کند. این برنامه رایگان است و شما می توانید با پرداخت 40 دلار در سال به همه ویژگی ها دسترسی نامحدود داشته باشید. سایر ویژگی ها مربوط به یادآوری تاریخ مصرف قرص های ضدبارداری و.... می باشد.

اپلیکیشن  Clue

اگر تصمیم گرفته اید که کنترل بارداری را کنار بگذارید چه به این دلیل که به دنبال باردار شدن هستید یا فقط از مصرف هورمون های مصنوعی خسته شده اید - می تواند درد بزرگی باشد زیرا بدن شما دوباره با چرخه طبیعی خود سازگار می شود. با کنترل بارداری، دقیقاً می‌دانید که چه زمانی دوره قاعدگی شما فرا می‌رسد، بنابراین می‌توانید برای آن آماده شوید. پس از توقف کنترل بارداری، بدن شما باید خود را دوباره تنظیم کند و مدتی طول می کشد تا به  حالت عادی خود برگردد.

کسانی که به طور مداوم از شیوه های کنترل بارداری استفاده می کردند تا ممکن است به طور ناگهانی تمام علائمی را تجربه کنند که ممکن است به دلیل پریود نشدن تجربه نکردند. اینجاست که Clue وارد می‌شود: این برنامه مورد علاقه زنان و کاربران است زیرا به شما آموزش می‌دهد تا سیگنال‌هایی را که بدنتان به شما می‌دهد مبنی بر اینکه پریودتان در راه است را شناسایی کنید. تقریباً همه چیز و هر چیزی که در طول چرخه شما اتفاق می افتد را ردیابی می کند، از جوش ها و میگرن گرفته تا سنگینی جریان شما. همچنین می تواند به شما در یافتن الگوهای چرخه و پیش بینی سه چرخه بعدی کمک کند. این برنامه رایگان است، اگرچه یک ارتقاء Clue Plus با ویژگی های اضافی وجود دارد.

اپلیکیشن  Glow

اگر می خواهید از همه چیزهایی که در دوره قاعدگی شما اتفاق می افتد بدانید برنامه Glow برای شما مناسب است. تقریباً همه کارها را انجام می دهد ردیابی قاعدگی و تخمک گذاری، کمک به برنامه ریزی خانواده، نظارت بر فعالیت جنسی شما، و ثبت بیش از 40 نقطه داده مختلف از جمله سطح استرس، میل جنسی، بدن درد، بی خوابی، حالت تهوع، گرگرفتگی، و نفخ.

هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، داده های بیشتری را جمع آوری می کند و با پیش بینی چرخه های شما و آنچه می توانید انتظار دارید دقیق تر می شود. همچنین آمار شما را با سایر کاربران Glow در گروه سنی شما مقایسه می کند و به شما این امکان را می دهد که ببینید در کجای شاخص قرار می گیرید و توجه داشته باشید که آیا مورد غیرعادی وجود دارد که باید به پزشک خود اطلاع دهید.

همه این اطلاعات به Glow اجازه می دهد تا پیش بینی های دقیق تری را ایجاد کند، از میزان احتمال باردار شدن در روزهای خاص تا زمانی که احتمالاً سه دوره بعدی شما شروع می شود. به علاوه، به شما می گوید که چه نوع علائمی را می توانید در چه روزهایی انتظار داشته باشید. بارگذاری اطلاعات به بهترین شکل ممکن می تواند دقیق ترین اطلاعات را در اختیار شما بگذارد. همچنین شما می توانید Glow Premium را که شامل تمام ویژگی‌های برنامه می‌شود، با حدود 60 دلار در سال (5 دلار در ماه) دریافت کنید یا یک اشتراک مادام‌العمر با قیمت 100 دلار خریداری کنید.

اپلیکیشن  Cycles

روابط سالم مبتنی بر ارتباطات باز است پس چرا نباید شریک زندگی شما از چرخه قاعدگی و ... شما مطلع باشد؟ گنجاندن شریک زندگی‌تان به او اجازه می‌دهد بخشی از سلامت باروری شما باشد و بهتر بفهمد چه اتفاقی برای شما و بدنتان می‌افتد. همچنین یک راه عالی برای مشارکت بیشتر شریک زندگی شما با برنامه ریزی خانواده و درک باروری شما به منظور آگاهی بیشتر در مورد چرایی اتفاقات خاص و معنای آن برای اهداف بارداری شما است. این برنامه رایگان است، اما نسخه پریمیوم آن حدود 30 دلار در سال است.

راهنمای انتخاب برنامه‌های قاعدگی

برنامه های Period Tracking یا ثبت قاعدگی چیست؟

اپلیکیشن‌های پریود مرکزی برای داده‌های مربوط به چرخه قاعدگی شما هستند. این برنامه‌ها ردیابی داده‌های مهم سلامت شخصی مانند تخمک‌گذاری، علائم پریود و سنگینی جریان را مستقیماً از تلفن هوشمندتان آسان می‌کنند.

چه کسانی باید از برنامه های Period Tracking استفاده کنند؟

هر کسی که سیکل قاعدگی دارد می تواند از برنامه ثبت اطلاعات پریود استفاده کند. چه برای اولین بار پریود می‌شوید، چه برای باردار شدن تلاش می‌کنید یا از کنترل بارداری خارج می‌شوید، اپلیکیشن‌های ثبت اطلاعات پریود می‌توانند به شما کمک کنند تا در چرخه خود بمانید.

قیمت اپلیکیشن های Period Tracking چقدر است؟

استفاده از بسیاری از برنامه‌های ثبت اطلاعات پریود رایگان است، اما برخی از آن ها به برنامه‌های اشتراک ماهانه یا سالانه نیاز دارند. می توانید از برنامه ثبت اطلاعات پریود Clue به صورت رایگان استفاده کنید. سایر برنامه های ردیابی دوره مانند Glow Premium حدود 60 دلار در سال دریافت می کنند.

مزایای اپلیکیشن های Period Tracking چیست؟

با ثبت اطلاعات چرخه قاعدگی ماهانه خود، می توانید داده های مهمی مانند زمان تخمک گذاری، طول دوره های قاعدگی و علائم غیرطبیعی قاعدگی را که باید با متخصص زنان خود صحبت کنید، ردیابی کنید. Period Tracking همچنین می تواند به شما کمک کند تا با بدن خود هماهنگ شوید و علائمی که به شما می گوید پریود در راه است را شناسایی کنید.

تاخیر طولانی مدت پریود در اپلیکیشن

اگر در Period Tracking خود تاخیر در پریود را مشاهده کردید؛ این اتفاق می تواند به علت عدم تعادل هورمونی، یا علل دیگری غیر از بارداری اتفاق بیوفتد. تحقیقات نشان می‌دهد که شیوع سیکل‌های قاعدگی نامنظم بسته به سن، شغل و محل زندگی‌تان 5 تا 35.6 درصد است. همچنین دو علت وجود دارد که نامنظم بودن پریود شما را توجیه می کند و نیازی به نگرانی نیست:

- زمانی که برای اولین بار شروع می شوید.

- زمانی که انتقال به دوران یائسگی شروع می شود.

اکثر افرادی که به یائسگی نرسیده اند معمولاً تقریباً هر 28 روز یکبار پریود می شوند. با این حال، چرخه قاعدگی سالم می تواند از هر 21 تا 40 روز متغیر باشد. اگر قاعدگی شما در این محدوده ها قرار نمی گیرد، ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

ممکنه پریود دیر بشه و باردار نباشه؟

- استرس

استرس مزمن می‌تواند هورمون‌های شما را دست خوش تغییر کند و روال روزانه‌تان را تغییر دهد و حتی بر بخشی از مغز که مسئول تنظیم پریود است، یعنی هیپوتالاموس، تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، استرس می تواند منجر به بیماری یا افزایش یا کاهش وزن ناگهانی شود که همه اینها می تواند بر چرخه شما تأثیر بگذارد.

وزن کم بدن

افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند، مانند بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی، ممکن است در چرخه خود بی نظمی داشته باشند. کاهش وزن بیش از حد می تواند باعث پریودهای نامنظم شود و حتی ممکن است چرخه شما را به طور کلی متوقف کند. این به این دلیل است که نداشتن چربی کافی بدن می تواند تخمک گذاری را متوقف کند. دریافت درمان برای اختلال خوردن و رسیدن به نقطه ای که دوباره چربی بدن شما در حد مطلوبی باشد، می تواند چرخه شما را به میزان اولیه خود بازگرداند.

چاقی

همانطور که زندگی با وزن کم می تواند باعث تغییرات هورمونی شود، زندگی با وزن بالا نیز می تواند باعث بی نظمی شود. چاقی می‌تواند باعث شود که بدن مقدار زیادی استروژن، که یک هورمون اصلی تولید مثل است، تولید کند. استروژن بیش از حد می تواند باعث بی نظمی در چرخه شما شود و حتی ممکن است قاعدگی شما را به طور کامل متوقف کند.

اگر پزشک تشخیص داده است که چاقی عاملی در تاخیر یا عدم قاعدگی شماست، ممکن است به شما توصیه کند که از طریق تغییر سبک زندگی، از جمله تمرکز بر روی غذاهای غنی از مواد مغذی و ورزش، وزن خود را کاهش دهید.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

PCOS وضعیتی است که باعث می شود بدن شما هورمون مردانه آندروژن بیشتری تولید کند. در نتیجه عدم تعادل این هورمون، کیست روی تخمدان ها ایجاد می شود. این می تواند تخمک گذاری را نامنظم کند یا به طور کلی آن را متوقف کند. سایر هورمون ها مانند انسولین نیز ممکن است نامتعادل شوند. این به دلیل مقاومت به انسولین است که اغلب با PCOS همراه است. درمان PCOS بر تسکین علائم تمرکز دارد. پزشک شما ممکن است کنترل بارداری یا داروی دیگری را برای کمک به تنظیم چرخه شما تجویز کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید