جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین دوربین های عکاسی

author منتشر کننده
بدون نظر 13 0
بهترین دوربین های عکاسی

بهترین دوربین‌­های عکاسی آن‌هایی هستند که به شما آپشن­‌های بیشتر و پیشرفته‌­تری را ارائه بدهند. از گذشته تا به امروز دو برند دوربین جهانی هستند و آن‌ها کانن و نیکون اند. در میان دوربین‌­های کانن و نیکون هر نوع دوربین با هر قیمت با هر نوع آپشنی مد نظر مردم پیدا می­‌شود و این از مزایای این دو برند است. از برندهای خوب دوربین عکاسی می‌­توان به دوربین­‌های سونی که قیمت نسبتا بالاتری نسبت به کانن و نیکون دارند اشاره کرد. سونی از دیرباز ارائه دهنده محصولات دیجیتال بوده است که تولید دوربین نیز یکی از زیرشاخه‌­های تولیداتش به حساب می­‌آید. 

مشخصات دوربین NIKON D7200

دوربین نیکون دی 7200 که معمولا با لنز 140-18 میلی متری به فروش می‌­رسد از محصولات خوب نیکون به حساب می‌­آید. این دوربین با رزولوشن فول اچ دی که دارد تصاویری بی نظیر و عین واقعیت را به ثبت می‌­رساند. این دوربین دارای سنسور 24 مگاپیکسلی و نمایشگر 3.2 اینچی با کیفیت بالا است. برای ثبت عکس فرمت­‌های مختلفی را در اختیار عکاس می­‌گذارد که باعث می‌­شود با شرایط نوری و محیطی خاص عکس­‌های دلخواه‌مان را بگیریم. این دوربین برای فیلم‌برداری نیز استفاده می‌­شود و پیشرفتی که در این دوربین نسبت به سری قبلی‌­اش حاصل شده حالت تایم لپس است که از قابلیت‌­های مهم این دوربین به شمار می‌­آید.

دوربین

مشخصات دوربین CANON 5D

کانن 5دی از بهترین دوربین‌­های ساخت شرکت کانن به حساب می‌­آید که در چهار مدل وارد بازار شده است. دوربین جدید کانن در جدید ترین بروز رسانی‌­اش 5 دی مارک 4 را ارائه داده است. این دوربین جزو گران­ترین دوربین­‌های کانن به حساب می­‌آید. کانن 5 دی مارک 4 با حسگری بالغ بر 20 مگاپیکسل و رزولوشن 4کی جزو بهترین دوربین‌­های در حال حاضر است. با خرید این دوربین یک لنز 105-24 در اختیار شما قرار می‌­گیرد که با استفاده از آن می‌­توانید قاب­‌های بسته و بازتان را با بالاتریک کیفیت به ثبت برسانید.

دوربین

مشخصات دوربین NIKON D3400

این دوربین با قیمت مناسب و گستره امکاناتی که دارد می­‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به تازگی به سمت عکاسی نیمه حرفه­‌ای گرایش پیدا کرده‌­اند. این دوربین با سنسور 24 مگاپیکسلی و لنز 55-18 جزو دوربین‌­های خوب به حساب می­‌آید. از امکانات دیگری دارد محفظه‌­های ورودی و خروجی مختلف است که اتصال مستقیم به تلویزیون و دیگر درگاه­‌ها را میسر می‌­سازد. باتری این دوربین لیتیوم یون است که مقاومت دوربین را بالا می­‌برد. نسبت قیمت به کیفیت دوربین بالا است و با هزینه‌­ای که برای خرید این دوربین پرداخت می‌­کنید رضایت کافی را از آن خواهید داشت.

دوربین

مشخصات دوربین CANON 750D

این دوربین فول اچ دی با محدوده حسگر 20 مگاپیکسل در دو فرمت عکس می­‌گیرد. سبک وزن است و کار با آن راحت است. لنزی که با خرید این دوربین در اختیار می‌­گیرید لنز 135-18 است. دوربین کانن 750 دی قابلیت لرزشگیر اپتیکال و ضبط صدا بصورت استریو را دارد. این دوربین نمایشگر لمسی 3 اینچی دارد که تصویر را با کیفیت بالا در معرض نمایش می­‌گذارد. نوع باتری­اش نیز لیتیوم یونی است و شارژ را برای مدت طولانی نگه می­دارد. قیمت این دوربین نسبت به کیفیتش مناسب است.

دوربین

مشخصات دوربین NIKON D7200

این دوربین در دسته دوربین‌­های حرفه‌­ای جای می­‌گیرد. با خرید این دوربین لنز 140-18  در اختیارتان قرار می­‌گیرد. توسط این دوربین می‌­توانیم عکسی با سرعت شاتر 8000/1 را نیز ثبت کنیم. یکی از امکاناتی که این دوربین دارد و نسبت به سری­‌های قبلی‌­اش به نوعی پیشرفت به حساب می­‌آید، قابلیت اتصال  این دوربین به وای فای است. دقت حسگر این دوربین 25 مگاپیکسل است و در فرمت­‌های مختلفی عکس را ثبت می­‌کند. نقاط فوکوس دهی این دوربین در حدود 15 نقطه است و قیمت این دوربین تقریبا بالا است.

دوربین

مشخصات دوربین CANON 80D

کانن 80 دی با محدوده دقت حسگر 20 مگاپیکسل همراه با لنز 135-18 در زمره­‌ی دوربین­‌های حرفه­‌ای و جزو دوربین­‌های خوب محسوب می­‌شود. قابلیت­‌هایی مثل لرزشگیر اپتیک، امکان فیلم‌برداری تایم لپس، محدوده فوکوس بالا و صفحه نمایشگر سه اینچ با کیفیت، این دوربین­ را به یکی از دوربین­‌های پرفروش تبدیل کرده است. با قیمتی در حدود 13 میلیون تومان جزو دوربین­‌های خوب و باکیفیت محسوب می‌­شود. بیشترین مقدار دیافراگمش 3.5 الی 5.6 است و تا 8 برابر قابلیت زوم کردن و بزرگنمایی تصاویر را دارد. 

دوربین

مشخصات دوربین CANON 6D

اگر بخواهیم شبیه‌ترین دوربین به دوربین 5 دی را بخریم پیشنهاد می­‌کنم 6 دی را بخرید. کانن 6 دی با قیمتی مناسب‌­تر شبیه ترین تصویر به 5دی را به ما ارائه می‌­دهد. این دوربین جزو معدود دوربین‌هایی است که هم‌­پای عکاسی با آن فیلم‌برداری توسط آن به بهترین شکل انجام می­‌شود. دوربین 6 دی با لرزشگیر امکان فیلمبرداری در حین حرکت را ممکن می­‌کند. این دوربین امکان اتصال به وای فای و ان اف سی را نیز دارا است. در این دوربین 45 نقطه می­‌تواند فوکوس باشد که این عدد بسیار بالایی است.

دوربین

مشخصات دوربین SONY ALFA A7

سونی سردمدار محصولات دیجیتال بار دیگر در زمینه دوربین بسیار خوش درخشید. دوربین آلفا 7 یکی از بهترین دوربین­‌های عکاسی و فیلم‌برداری را در اختیار افراد حرف‌ه­ای قرار می­‌دهد. این دوربین بصورت 4کی ضبط می­‌کند و با طیف متنوع نوری و ویژگی‌­های بسیار خاصی که دارد آن را جزو یکی از دوربین‌­های مورد علاقه بسیاری از مردم تبدیل کرده است. این دوربین بسیار سبک وزن با ظاهری ساده با لنز 55-18 و با انواع نور دهی که می‌­تواند داشته باشد دوربینی خاص و بسیار حرفه‌­ای محسوب می‌­شود.

دوربین

مشخصات دوربین ALEXA MINI

دوربین­‌هایی که مورد استفاده پروژه‌­های بسیار بزرگ مثل فیلم‌برداری فیلم‌­های سینمایی و پروژه‌­های سریال و تیزر هستند معمولا بسیار باکیفیت و گران اند. در اینصورت تهیه­‌کننده‌­ها هیچگاه قادر به خرید آن‌ها نیستند و آن ها را کرایه می­‌کنند. این دوربین‌­ها به علت قیمت بالایی که دارند مورد مصرف خانگی قرار نمی­‌گیرند و حتی خریدشان در میان مردم عادی عجیب به نظر می­‌رسد. این دوربین‌­ها را معمولا در دفاتر تجهیزات سینمایی برای کرایه به فیلمسازان ارائه می‌­دهند. کیفیت تصویرشان بسیار بالا است. با استفاده از این دوربین‌­ها می‌­توانیم انواع فرمت‌­ها را به ثبت برسانیم و در انواع نور دهی یک تصویر سینمایی فوق­العاده را ثبت کنیم.

مشخصات دوربین ALEXA 65

دوربین­‌های الکسا محصول کمپانی آرای در مدل­‌های مختلف یکی از بهترین دوربین­‌های دنیا را به جهان معرفی کرد. دوربین جدید الکسا با قابلیت فیلمبرداری 6.5 کی با سنسور 65 میلی­‌متری یکی از بزرگ‌­ترین و باکیفیت­‌ترین دوربین­‌های دنیا محسوب می‌­شود. بزرگ­ترین پروژه‌­های سینمایی در هالیوود و بهترین فیلم­‌های سینمایی که بهترین کیفیت تصاویر را دارند با این دوربین فیلمبرداری شده است. این دوربین ویژگی­‌های بسیار متفاوت و مثبتی دارد. برای مثال حساسیت سنسور این دوربین قابل تغییر بین عددهای 200 تا 3200 است. حافظه داخلی این دوربین 480 گیگا بایت است که این عدد در میان دوربین­‌ها بسیار بالا است.

دوربین

مشخصات دوربین 8K RED

دوربین رد عنصر جدایی ناپذیر سینما است. رد یکی از گران­‌ترین و با کیفیت‌ترین دوربین‌­ها را در اختیار مردم قرار می‌­دهد. این دوربین که قابلیت ضبط 8 کی را دارد یکی از عجایب تصویری به حساب می­‌آید. این دوربین یک سنسور تمام فریم دارد. این دوربین یک قابلیت عجیب دارد و آن این است که علاوه بر اینکه روی این دوربین لنزهای مختلفی سوار می­‌شوند، سنسورهای این دوربین با خواسته ما تغییر می­‌کنند. سرعت ضبط تصویر در سنسور این دوربین 60 فریم بر ثانیه است.

دوربین

مشخصات دوربین SONY RX100V

این دوربین کامپکت از کیفیت قابل قبولی در میان دوربین­‌های سونی برخوردار است. این  دوربین 21 مگاپیکسلی است و با لنز زایس آلمانی که دارد کیفیت نسبتا بالایی دارد. این دوربین نسبت به دوربین آلفا ساخت شرکت سونی قابل مقایسه نیست. این دوربین نسبت به مارک 1 اش تفاوت زیادی کرده است که یکی از آن‌ها افزایش فوکوس پوینت­ هایش است. این دوربین با لرزش‌گیری که دارد می‌­تواند عکاسی و فیلمبرداری در حین حرکت را با فوکوس بالا مهیا کند. هم­چنین امکان عکاسی در نور کم از مزایای این دوربین است.

دوربین

مشخصات دوربین SONY HX400

این دوربین با قابلیت­‌هایی که دارد و دامنه وسیع تغییر دیافراگمش می‌­تواند اشیایی به نزدیکی یک سانتی متر را ثبت می­‌کند و تا 50 برابر بزرگنمایی انجام می­‌دهد که این عدد بسیار زیادی است. این دوربین امکانات زیادی برای عکاسی در شرایط نوری مختلف دارد. هم­چنین پیشنهادات اتوماتیک خود دوربین نیز بسیار پیشرفته  و جذاب است. قابلیت عکاسی پانوراما و لرزشگیر حرف‌ه­ای از دیگر امکانات دیگر این دوربین است.

مشخصات دوربین SONY WX200

این دوربین یک دوربین برای عکاسی­‌های آماتور خانوادگی است. سایز کوچکی دارد حمل کردن آن بسیار راحت  و به نوعی دوربین جیبی است. با وجود قیمت کم، امکانات نسبتا پیشرفته­ای دارد. لرزشگیر و امکان فیلمبرداری فول اچ دی از مزایای این دوربین است. این دوربین در 5 رنگ متفاوت ظاهری ساده و در عین حال جذاب دارد.

دوربین

بدترین دوربین‌های عکاسی

بدترین در نگاه هرکسی به نوعی تعریف می­‌شود.  دوربین­‌های عکاسی با توجه به هزینه‌­ای که برای خرید آن‌ها پرداخت می­‌کنیم توقعاتی را در ما ایجاد می­‌کند که در صورت پاسخ داده نشدن به آن‌ها، آن دوربین از نظر ما بد و بی کیفیت تعریف می­‌شود. باید توجه داشته باشیم درصورتی که هزینه کمی را برای خرید یک دوربین در نظر گرفتیم نباید توقع رزولوشن بسیار بالا و ویژگی‌­های بسیار خاص از یک دوربین داشته باشیم. دوربین‌­های دی اس ال آر با طیف متنوع قیمت­‌هایشان ما را برای خرید به شک می‌­اندازند. اما قبل از هرچیز تعیین کردن هدف برای ما باید اولویت داشته باشد. درصورتی که دوربین مورد نظر ما برای عکاسی‌­های خانوادگی و طبیعت و بصورت غیرحرفه‌­ای می­‌خواهد در دسترس قرار بگیرد، دیگر نیازی به هزینه کردن گزاف نیست اما درصورتی که رشته و شغل ما خرید یک دوربین با کیفیت را ایجاب می‌­کند، هرچه سریع‌تر برای خرید آن باید اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید