جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین موبایل ها در رنج قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
بهترین موبایل ها در رنج قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون

در این روزهای سخت اقتصادی قطعا خریداران موبایل های۲۰ میلیونی به بالا خیلی زیاد نیستند. چراکه افراد و خانواده ها ترجیح می دهند که به جای صرف این مبلغ گزاف پول، برای موبایل، آن را برای مشکلات دیگری سپرده گذاری کنند. اما آیا همه افراد به دلیل گرانی دیگر اقدام به خرید موبایل های گران قیمت نمی کنند؟ خیر  این فقط یک طرف ماجراست. اگر افراد تصمیم بگیرند که موبایل های ارزانی مثل موبایل های زیر ۷ تا۸ میلیونی خریداری کنند می دانند که خیلی این نوع موبایل ها برایشان نمی ماند و یا کیفیت خوبی از آن ها انتظار نمی رود. اما پس راه حل برای مشکلات ناشی از دو راهی یک خرید ارزان و گران چیست؟

برای خرید موبایل گران که هیچ راه حلی نیست مگر اینکه سرمایه ی بالایی داشته باشید و بخواهید بخشی از آن را صرف خرید گوشی کنید. اما اگر می خواهید موبایل ارزان بخرید بهتر است که کمی سرمایه هایتان را جمع کنید وموبایلی در رنج قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیونی خریداری کنید. چراکه این رنج قیمت باعث می شود که شما با صرف هزینه ی مناسب موبایل نسبتا خوبی را خریداری کنید. اما همه ی موبایل های این رنجی مناسب هستند؟ خب قطعا خیر. چه موبایل هایی در این رنج قیمت مناسب هستند؟  ما در این مقاله سعی کرده ایم که بهترین موبایل ها با این محدوده ی قیمت را برایتان‌ جمع آوری کنیم. پس برای پاسخ به سوال ها با ما همراه باشید.

بهترین موبایل های امسال (2021)

در این قسمت از مقاله قصد داریم که بهترین گوشی های ۲۰۲۱ را برایتان معرفی کنیم. بعد از این معرف به سراغ موبایل ها با رنج قیمت خاص می رویم. اولین گوشی موبایل قابل تعریف که همگی دوستش دارند و خواستار آن هستند آیفن  ۱۲ پرومکس است. اگر علاقمند به گوشی های بزرگ هستید قطعا موبایل آیفن پرومکس می تواند خواسته تان را از همه لحاظ  بر طرف کند. بیشتر خریداران این گوشی از خرید آن بسیار راضی هستند و می گویند که خرید این موبایل یکی از بهترین خریدهایشان بوده است.

بهترین موبایل ها در رنج قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون

موبایل بعدی خوب امسال گلکسی 21s است. این موبایل در مدت کوتاهی مشتریان وخریداران زیادی توانست در جهان و ایران پیدا کند. از امتیازات منحصر به فرد این گوشی قابلیت زوم ۳۰ برابری آن در شرایط عکاسی برابر با گوشی دیگر است. اگر شما از خریداران این گوشی بوده باشید احتمالا دقت کرده اید که این موبایل دوربین بسیار قوی ای دارد که به راحتی می توانید عکس های جذابی با آن بگیرید. دقت داشته باشید که برخی از خریداران این موبایل حتی آن را آیفن ها بهتر ارزیابی کرده اند!

سومین موبایل خوبی که امسال توانست خوش بدرخشد موبایل آیفن ۱۲ مینی بود. این موبایل در واقع نسخه ی کوچک شده ی همان مدل آیفن های مدل ۱۲ است که پیشتر معرفی کردیم.. البته  به یاد داشته باشید که این مدل آیفن کمی هم با نوع بزرگ خود متفاوت است. برای مثال در مدل کوچک شارژ بی سیم با سرعت کند تری انجام می گیرد. اما این کندتر بودن در سرعت شارژ با امتیازات جذابی مثل دوربین عقب قوی جبران می شود. اگر از طرفداران گوشی ها با سایز کوچک هستید بدون شک این نوع موبایل می تواند برایتان حکم یک شاهکار را داشته باشد.

گوشی های A72 از دیگر مدل های موفق امسال بودند. البته این مدل گوشی از سال های قبل هم وارد بازار شده بود اما رنگ های عجیب پاستیلی آن ها موجب شد که برخی ها آن را به عنوان گوشی جدید دوباره خریداری کنند. با این مدل موبایل به راحتی می شود بازی کرد یا حتی فیلم تماشا کرد. اگر از اشخاصی هستید که به علت نبودن جا و فضا میل به دیدن فیلم ها در موبایلتان را دارید به شما پیشنهاد می کنم که خرید  این گوشی را از دست ندهید. از دیگر مزایای این گوشی داشتن بروز رسانی با سه سال تضمین است.

بهترین موبایل ها در رنج قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون

موبایل هایی با قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون

به سراغ بخش دوم مقاله می رویم در این قسمت می خواهیم موبایل های با رنج قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون را به شما معرفی کنیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T PRO 5G M 2007J3SG

این گوشی همراه با دو سیمکارت و با ظرفیت 256  گیگابایتی طراحی شده است. این مدل گوشی در زمان ورودش به عرصه ی جهانی چنان موفق عمل کرد که خیلی آن را شاهکار شیائومی نامیدند. امتیازات خاص این موبایل در تصویر برداری، گرافیک و محاسبات آن ها خلاصه می شود.از دیگر ویژگی های مثبت این مدل این است که تمام جلوی گوشی با صفحه آن پوشیده شده است.  قاب این نوع موبایل آلومینیومی می باشد که همراه با ویژگی قبلی آن یعنی تمام صفحه بودن موبایل یک جذابیت خاصی را برای گوشی فراهم کرده است.

 اگر بخواهیم مشخصات فنی گوشی را بازگو کنیم می توانیم به راه های ارتباطی آن که از طریق انواع مختلف ارتباط اینترنتی است اشاره کنیم. از دیگر مشخصات موبایل داشتن سیستم اندروید و همچنین سیم کارت سایز نانو است. عمده ی مخاطبان نسبت به خرید این گوشی نظرات مثبتی اعمال کرده اند و گفته اند که با خرید این موبایل به هیچ وجه پشیمانی نصیبتان نمی شود. البته همه نظرات مثبتی اعمال نکرده اند و حتی برخی ها می گویند که این گوشی فقط مدت اندکی برای شما کاربرد دارد و بعد از آن کارایی اش را به اندازه ی زیادی از دست می دهد.

گوشی موبایل اپل پول آیفن ۲۰۲۰

اگر از اشخاصی هستید که به آیفن ها علاقه ی وافری دارند این موبایل می تواند با توجه به قیمت گزینه ی خوبی برای شما باشد.  شاید برای ما، ساکنان ایران جالب باشد که با قیمت های ملموس تومانی یک موبایل آیفن به نسبت خوب داشته باشیم. این نسخه از آیفن در ۱۵ اوریل سال ۲۰۲۰ به عرصه ی جهانی وارد شد. موبایل آیفن ۲۰۲۰ هم مانند سایر گوشی دیگر اپل قابلیت گرفتن عکس زنده را دارد. بیش از ۸۰ درصد اشخاصی که این موبایل را خریداری کرده اند از کیفیت آن رضایت کاملی داشتند.

گوشی موبایل ال جی مدل EMW 10  Valet LM_ G9

از نظر حافظه این گوشی ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی دارد. از لحاظ طراحی این گوشی به سبک منحصر به فردی طراحی شده است که این ویژگی باعث شده  نسبت به سایر هم رده های خود امتیازات منحصر به فردی داشته باشد. دوربین های این گوشی به شکلی در پشت قاب موبایل تعبیه شده اند که انگار قطرات آب در حال فروافتادن از صفحه هستند. فریم های گوشی آلومینیومی جنس هستند که این جنس گوشی همراه با سایر مشخصات موبایل موجب شده که این مدل بسیار زیبا به نظر برسد. خریداران این مدل عمدتا از ظاهر گوشی رضایت کامل دارند اما نسبت به کیفیت گوشی همه ی نظرات باهم هماهنگ و یکسان نیست.

گوشی موبایل موتورولا مدل 5G پلاس XT2075

ابن مدل گوشی تا همین چندی پیش قیمتی کمتر از ۱۰‌میلیون داشت اما به دلیل نوسانات ارز این مدل موبایل به نزدیکی ۱۰ میلیون تومان رسیده است. فریم این گوشی و همچنین قاب آن برعکس بسیاری از گوشی های روز که آلومینیومی هستند پلاستیکی می باشد. از جذابیت های این مدل موبایل داشتن سنسور حسی است که می شود با آن قفل گوشی را لمسی باز کرد. این موبایل دارای ۴ دوربین است. خریداران این موبایل به دو بخش کاملا راضی و کاملا ناراضی تقسیم بندی می شوند.

پیش بینی آینده ی قیمت موبایل

برای پیشبینی قیمت های موبایل باید در نظر بگیرید که در ایران هستید و یا خارج از آن. همان طور که همه می دانید قیمت ها و به خصوص قیمت موبایل در ایران با توجه به تحریم ها و همچنین نوسانات ارز و وقایع سیاسی متفاوت از بسیار نقاط جهان است. برای مثال در خارج از ایران عواملی مانند عرضه و تقاضا و همچنین کیفیت گوشی و در نهایت هم برند آن قیمت موبایل را تعیین می کند. اما در ایران با وجود تاثیر گذاری این موارد ولی نکات گفته شده در فوق نقش اصلی تری را در قیمت گوشی پیاده می کنند.

موبایل های برند اپل که به ِآن ها آیفن می گویند چون در آمریکا ساخته می شوند پس مستقیم از آمریکا وارد ایران نمی شوند. این مشکلات ناشی از حمل نقل باعث قیمت عجیب بالای آیفن ها می شود.  برای مثال تصور داشته باشید موبایل های اپل در ابتدا وارد کشوری مانند ترکیه می شود و سپس به ایران می آید که موجب می شود قیمت آیفون ها در کشور ما سروسامان آور باشد. در ضمن اصل نبودن گوشی ها و همچنین مشکلات قاچاق نیز از عوامل مشکل زای خرید موبایل اپل در ایران است. همان طور که فهمیدیم  مشکلات عدیده ای برای خرید اپل در ایران وجود دارد. پیش بینی می شود که قیمت آیفون ها به علت مشکلات سیاسی سال به سال در کشور ما متاسفانه گران تر هم شود و افراد معمولی قطعا توان خرید موبایل را چه هم اکنون و در آینده نداشته باشند.

 موبایل های برند سامسونگ اوضاع بهتری برای مخاطبان ایرانی دارند. بنابراین از این گوشی ها راحت تر و با قیمت کمتری می شود استفاده کرد. البته به این معنا نیست که این برند در ایران برای مردم با قیمت خوب و مناسبی تمام شود بلکه می شود گفت که برند سامسونگ در اوضاع تحریم می تواند گزینه ی بهتری برای ایرانیان باشد‌ حدس زده می شود که قیمت سامسونگ ها هم کمی مانند آیفن ها در آینده ای نزدیک افزایش داشته باشند ولی این افزایش خیلی وحشتناک و غیر قابل دسترس برای خرید نیست.

گوشی های شیائومی از موبایل ها پرطرفدار  این روزها شده اند. حدس زده می شود که این موبایل ها مانند سایرین با افزایش قیمت روبه شوند. البته در نظر داشته باشید که شیائومی هم چون مانند سامسونگ از آمریکا وارد نمی شود پس در نتیجه هزینه ی انتقالات بر روی آن ها اعمال نمی شود. پس دور از انتظار نیست که برای مشتری ایرانی این موبایل خیلی گران نباشد. یک نکته ای درباره ی قیمت گوشی های شیائومی و دیگر موبایل ها باید در نظر داشت نرخ گمرک است. در واقع صاحبان مغازه های گوشی موبایل نرخ هزینه ی گمرگ را از مشتری می گیرند که این موضوع بازهم سبب افزایش نرخ گوشی می شود.

بازاریان معتقداند که دولت جدید و مذاکرات با سایر نقاط دنیا می تواند بر قیمت گوشی ها تاثیر گذار باشد. بنابراین بسیاری از افراد تصمیم گرفته اند که تا وقایع فوق کامل مشخص شود برای خرید دست نگه دارند و اقدام نکنند. البته قابل ذکر است که بلاتکلیفی در خرید فقط برای خریداران نیست و بازاریان نیز نسبت به بازار سردرگم هستند. عده ای از بازاریان معتقد اند که روی کارآمد دولت جدید موجب می شود که گوشی کمی ارزان شود ولی این موضوع ثابت شده و حتمی نیست.

در هر حال به عنوان آخرین کلام ها توصیه می شود که چون اوضاع بازار قابل پیش بینی نیست پس از تعویق انداختن خرید جلوگیری نکنند. چراکه تجربه ثابت کرده است که همه چیز فقط گران می شود و ارزانی در کار نیست!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید