جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین پروتز سینه کدام است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
بهترین پروتز سینه کدام است؟

جراحی بزرگ کردن سینه، از جمله جراحی هایی است که در دنیای امروز متقاضی بسیاری دارد. افراد با انگیزه های متفاوت و با سن های مختلف به قصد بزرگ کردن سینه های خود به کلینیک ها مراجعه می کنند. شاید بتوان گفت اکثر افرادی که به قصد این جراحی به کلینیک ها مراجعه می کنند؛ تحت تاثیر شبکه های اجتماعی قرار دارند و می خواهند اندامی همانند مدل های اینستاگرامی داشته باشند. به هر حال دلیل جراحی های زیبایی سینه اعم از کوچک کردن سینه یا بزرگ کردن آن، هر چه که باشد پر متقاضی است و لازم است هر فردی قبل از تصمیم به جراحی، از تمامی نکات لازم آگاهی داشته باشد.

جراحی زیبایی سینه

جراحی های زیبایی سینه یا Mammoplasty را می توان به 3 دسته کلی تقسیم کرد :

- جراحی بزرگ کردن سینه:

در ادامه به طور مفصل در این باره توضیح خواهیم داد.

- جراحی کوچک کردن سینه:

برخلاف بسیاری از خانم ها که تمایل به بزرگ کردن سینه های خود به دلایل مختلفی مثل تقارن سینه ها، زیبایی، ... دارند؛ افراد دیگری هستند که جراحی کوچک کردن سینه را انتخاب می کنند. جراحی کاهش سینه اغلب در زنانی با سینه های بزرگ و سنگین استفاده می شود که ناراحتی قابل توجهی از جمله گردن درد، کمر درد و بی حسی یا ضعف ناشی از وزن سینه ها را تجربه می کنند. در طی این روش، پوست اضافی، چربی و بافت سینه برداشته می شود.

پس از جراحی، کوچک شدن سینه می تواند باعث تغییر در احساس سینه و همچنین عدم توانایی در شیردهی شود. شما می توانید در هر سنی - حتی در سنین نوجوانی - عمل جراحی کاهش سینه انجام دهید. اما اگر سینه های شما هنوز به طور کامل رشد نکرده اند، ممکن است بعداً در زندگی به جراحی دوم نیاز داشته باشید .

 اگر قصد زایمان یا کاهش وزن یا تغییر رژیم غذایی خود را دارید بهتر است دست نگه دارید تا بعد از زایمان و تغییرات وزن، جراحی خود را انجام دهید. این جراحی برای مردانی که مبتلا به ژنیکوماستی (gynecomastia) هستند نیز کاربردی است. در ژنیکوکاستی، مردان سینه هایی برآمده مانند زنان دارند که آنها را مجبور به انجام جراحی کوچک کردن سینه می کند.

بازسازی سینه

جراحی Breast reconstruction همان طور که از اسمش پیداست؛ به منظور بازسازی سینه پس از ماستکتومی یا لامپکتومی انجام می شود. هدف از این بازسازی به بیان واضح تر، بازگرداندن یک یا هر دو سینه به شکل و تقارن و اندازه طبیعی خودشان است.

بهترین پروتز سینه کدام است؟

جراحی بزرگ کردن سینه :

این جراحی بیشتر به قصد زیبایی و برای افزایش سایز سینه و نمایان شدن خطوط سینه انجام می شود. گرچه گاها ممکن است برای درست کردن تقارن سینه ها از این جراحی هم استفاده کرد. برخی خانم ها به دلیل کمبود اعتماد به نفس ناشی از کوچک بودن سینه و برخی دیگر بعد از بارداری و شیردهی تمایل به بزرگ کردن سینه های خود دارند.

بزرگ کردن سینه از طریق ایمپلنت هایی انجام می شود که در زیر ماهیچه سینه یا بالای ماهیچه سینه و یا زیر بازو ها قرار می گیرد. این مکان برش بستگی به نوع ایمپلنت، اندازه آن و نوع بدن فرد دارد. برش ای که برای وارد کردن ایمپلنت ها نیاز است را در یکی از نواحی زیر می زنند:

1_ زیر بغل

2_ ناحیه اطراف نوک سینه یا Areola

3_ چین زیر سینه

برای برش هایی که در زیر بغل استفاده می شود معمولا جراح از اندوسکوپ استفاده می کند. اندوسکوپ لوله باریکی است که در ابتدای آن دوربین کوچک با نور وجود دارد. به طور کلی تمامی روش های جراحی بزرگ کردن سینه کم تهاجمی هستند.بزرگ کردن سینه یک روش نسبتاً ساده است. همانطور که در مورد هر عمل جراحی، عدم قطعیت و خطر انتظار می رود. نگرانی ها و انتظارات خود را بدانید. مزایا، خطرات و جایگزین ها را مرور کنید. با یک جراح پلاستیک دارای مجوز از طریق مشاوره مشورت کنید.

مدت جراحی بزرگ کردن سینه و بیهوشی

ممکن است جراح شما چند روز یا چند هفته قبل از عمل جراحی از شما بخواهد که مصرف برخی داروها را متوقف کنید.شما می توانید بزرگ کردن سینه را به عنوان یک عمل سرپایی انجام دهید ، یا ممکن است یک شب را در بیمارستان بمانید.این روش یک تا دو ساعت طول می کشد. به احتمال زیاد به شما بیهوشی عمومی داده می شود که در طول آن در خواب و بدون درد خواهید بود.

جنس ایمپلنت ها چیست

دو نوع اصلی ایمپلنت سینه وجود دارد: سالین یا نمکی و ژل سیلیکون.

 خانم ها می توانند با نصب ایمپلنت های آزمایشی اندازه دلخواه خود را تعیین می کنند. در حال حاضر ، ایمپلنت های پر از نمک بسیار کاربردی هستند .ایمپلنت های پر از نمک ، پوسته های سیلیکونی هستند که با آب نمک استریل (سالین) پر شده اند. برخی از آنها از قبل پر شده و برخی دیگر در حین عمل کاشت پر می شوند.

ایمپلنت های پر شده با ژل سیلیکون پوسته های سیلیکونی هستند که با ژل پلاستیکی (سیلیکون) پر شده اند. اگرچه بسیاری از زنان می گویند ایمپلنت های ژل سیلیکون بیشتر شبیه سینه های واقعی هستند تا سالین ، اما اگر نشت کنند خطر بیشتری برای فرد دارند.هر دو نوع نمکی و سیلیکونی در اندازه های مختلف هستند و دارای پوسته های صاف یا بافت دار هستند.

انواع پروتز سینه

پروتز سالین:

شاید برای شما جالب باشد که این ایمپلنت ها با آب نمک پر شده اند. همین موضوع باعث شده است که این پروتز ها طرفداران زیادی داشته باشند چرا که می دانند در صورت پارگی این پروتز ها، بدن خود به خود می تواند آب نمک را جذب کند و فرد نیازی به جراحی مجدد ندارد.

پروتز سالین ساختار یافته:

این پروتز هم از آب نمک پر شده است اما تفاوت پروتز سالین ساختار یافته با پروتز قبلی، در ساختار داخلی آن است. پروتز سالین ساختار یافته فرم سینه طبیعی تری خواهد داد و به همین دلیل می توان گفت انتخاب بهتری نسبت به پروتز قبلی است.  

پروتز سیلیکونی:

این پروتز ها از جنس سیلیکون هستند. نکته مهمی که درباره این پروتز ها باید بدانید این است که درصورت پارگی، ژل سیلیکون می تواند در پوسته خود باقی بماند یا به سینه نشت کند. به همین دلیل کسانی که از این پروتز استفاده می کنند؛ باید هر چند وقت یک بار به پزشک خود مراجعه کنند تا از بابت عدم پارگی و فیکس بودن پروتز سینه هایشان مطمئن شوند.

پروتز با ثبات فرم:

این پروتز ها به نام پاستیل خرسی مشهور هستند زیرا در صورت شکستگی می توانند فرم خود را در داخل پوسته ایمپلنت حفد کنند. جنس این پروتز ها نیز از سیلیکون است اما با این تفاوت که سیلیکون به کار رفته در ساخت این پروتز ها، ضخیم تر و مستحکم تر از پروتزهای سیلیکونی است. تنها عیب این پروتز ها این است که پروتز خرسی، نیاز به ایجاد برش طولانی تری در سینه ها دارد. وجود برش طولانی تر به معنی برجای ماندن جای زخم بزرگتری است. قبل از انتخاب پروتز خود درباره چگونگی برش و برجای ماندن اسکار صحبت کنید.

بهترین پروتز سینه کدام است؟

پروتز گرد:

اگر تمایل دارید سینه های توپر تری داشته باشید؛ این پروتز ها گزینه خوبی برای شما هستند. از آنجایی که سراسر این پروتز ها گرد هستند و زاویه ندارند؛ اگر در سینه بچرخند یا کمی جابجا شوند، هیچ تغییری در ظاهر سینه ها ایجاد نخواهند کرد. برای داشتن جراحی بزرگ کردن سینه بی دردسر، این پروتز ها گزینه خوبی محسوب می شوند.

پروتز صاف:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع پروتز، احساس خود فرد پس از جراحی و در طی زندگی روزمره است. پروتز سینه صاف از جهت راحت بودن فرد بهترین انتخاب است اما اینکه این پروتز مناسب شماست یا خیر چیزی نیست که ما بگوییم. این تصمیم گیری باید بر اساس سلیقه شما و صلاحدید جراح انجام شود.

پروتز بافت سینه:

این ایمپلنت برای اتصال بهتر، با ایجاد اسکار در بافت سینه به آن می چسبد. بافت اسکار ایجاد شده و چسبیدن پروتز به آن موجب تحرک کمتر پروتز خواهد شد.

سن مناسب برای جراحی بزرگ شدن سینه

از آنجا که رشد سینه ها تا سن نوجوانی یا اوایل 20 سالگی ادامه می یابد، FDA مقرر می دارد که زنان حداقل 18 سال سن داشته باشند تا ایمپلنت های پر از نمک بزرگ شده و حداقل 22 سال سن داشته باشند تا ایمپلنت های سیلیکون دریافت کنند.

مراقبت های پس از جراحی بزرگ کردن سینه:

- بعد از جراحی سینه های شما با گاز پوشانده می شود. ممکن است لوله های زهکشی داشته باشید که ظرف چند روز برداشته می شوند. هنگام بهبودی ممکن است لازم باشد از سوتین جراحی استفاده کنید.

- شما باید چند روز بعد از عمل جراحی بزرگ کردن سینه خود را آرام کنید. به عنوان مثال، نباید تا شش هفته پس از کاشت ایمپلنت هیچ گونه وزنه برداری انجام دهید.

- مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن ممکن است به تسکین ناراحتی کمک کنند. همچنین ممکن است پزشک برای شما داروهای ضد درد تجویز کند.
    احتمالاً در ناحیه ای که عمل جراحی انجام شده است دچار تورم خواهید شد. با گذشت زمان، تورم باید برطرف شود و زخم ها محو می شوند.

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه:

اگرچه این عمل زیبایی است ، اما جراحی ایمپلنت سینه می تواند خطرات زیر را به همراه داشته باشد:

درد سینه، تغییر حس در نوک پستان و سینه، تشکیل بافت اسکار و سفت شدن آن در ناحیه اطراف ایمپلنت، زخم، خون ریزی، عفونت، مشکلات اندازه یا شکل ایمپلنت ها (به عنوان مثال، ممکن است سینه ها متقارن نباشند)، لنفوم سلولهای بزرگ آناپلاستیک یا AALCL (نادر ، اما ممکن است به کاشتهای بافت دار مرتبط باشد)

همچنین احتمال پارگی و نشتی ایمپلنت ها وجود دارد. در صورت پارگی ایمپلنت های نمکی، سالین با خیال راحت جذب بدن می شود. نشت سیلیکون ممکن است در داخل پوسته ایمپلنت باقی بماند یا در خارج از پوسته نشت کند. هنگامی که ایمپلنت نمکی پاره می شود، باد می کند. اما ایمپلنت های سیلیکونی سینه ممکن است هنگام پاره شدن، علائم مشخصی نداشته باشند. به این پارگی، پارگی خاموش می گویند.

ماندگاری ایمپلنت ها چقدر است؟

ایمپنت ها طوری طراحی شده اند که بتوانند تا آخر عمر کار کنند اما درصورت بروز عوارض و از این قبیل مشکلات، نیاز به تعویض دارند. زنانی که ایمپلنت های حاوی ژل سیلیکون دارند ، باید سه سال پس از جراحی ایمپلنت اسکن MRI انجام دهند و سپس هر دو سال یکبار MRI اسکن کنند تا پارگی بی صدا بررسی شود. در صورت پارگی ایمپلنت ها، باید آنها را برداشته یا تعویض کنید.

انجام ایمپلنت سینه انجام ماموگرافی را دشوارتر می کند، اما می توان از اشعه ایکس مخصوص استفاده کرد. این احتمال وجود دارد که ایمپلنت سینه احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. کاشت سینه همچنین ممکن است شیردهی را برای شما سخت کند.

بیماری ایمپلنت سینه

بیماری ایمپلنت پستان (BII) به طیف وسیعی از علائمی گفته می شود که فرد پس از کاشت ایمپلنت ممکن است با آن مواجه شود. این بیماری می تواند در تمامی کسانی که دارای ایمپلنت هستند رخ دهد. متاسفانه تشخیص قطعی برای این بیماری وجود ندارد و پزشکان با بررسی شرح حال و سابقه شما می توانند به این تشخیص برسند.

این علائم و بیماری می تواند در هر دو دسته افراد که از پروتز های سالین یا سیلیکونی استفاده می کنند؛ به وجود بیاید. در نتیجه گول افرادی که شما را تشویق به استفاده از یک پروتز خاص به منظور جلوگیری از بیماری ایمپلنت سینه می کنند؛ نخورید و بدانید که هر جراحی زیبایی همراه با ریسک به خصوص خود است.

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه

 به صورت کلی هزینه عمل پروتز سینه از ۲۸ میلیون تومان شروع می‌شود. قیمت نهایی عمل پروتز سینه به عوامل مختلفی مانند دستمزد جراح، کلینیک انتخابی شما و هزینه آزمایشات قبل جراحی و .... بستگی دارد.  توجه داشته باشید که جراحی هایی که به منظور زیبایی انجام می شوند و نقش درمانی ندارند تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند اما اگر این جراحی را به قصد ترمیم و بازسازی پستان به علت سرطان انجام می دهید؛ حتما با بیمه خود صحبت کنید تا از ریز هزینه بیمه مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید