جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاریخچه تلویزیون

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
تاریخچه تلویزیون

بطور جدی در سال 1947 اولین تلویزیون وارد آمریکا شد و به مرور این جعبه جادو بعنوان بهترین و جذاب‌ترین سرگرمی در میان مردم انتخاب شد. طولی نکشید که تلویزیون به خانه‌­ی تمام مردم در همه جای دنیا راه پیدا کرد. در ابتدا تلویزیون­‌های مکانیکی وجود داشت که تصاویر را با اسکن به نمایشگر می­‌فرستاد. این تلویزیون‌­ها بسیار ضعیف و ابتدایی بودند. چند سال بعد تلویزیون­‌های الکتریکی جایگزین این تلویزیون‌­ها شدند. وجود تلویزیون در ابتدای اختراع آن بصورت یک جادو می‌­نمود. مردم که قبل‌تر از این اختراع با جادوی سینما آشنا شده بودند، تصور نمی­‌کردند که بتوانند این تصاویر جادویی را در خانه‌­شان تماشا کنند که با اختراع تلویزیون این رویا به واقعیت پیوست.

تلویزیون

تلویزیون از گذشته تا امروز

تلویزیون‌­های مکانیکی توسط دیسک‌­های چرخان که در لبه‌­ی آن‌ها سوراخ­‌هایی تعبیه شده بود بصورت مار پیچی جاگذاری شده بود. برای افتادن تصویر روی دیوار نیاز بود تا دوربین در محل بسیار تاریکی قرار داشته باشد و در مقابل منبع نور بسیار شدید در پشت دیسک جای می­‌گرفت، با چرخش موتور فریم‌­هایی از تلویزیون روی دیوار می­‌افتاد. تقریبا دستگاه پروژکشن امروزه این کار را بصورت حرف‌ه­ای تر انجام می­‌دهد. اختراع تلویزیون چیزی نبود که در یک شب و توسط یک نفر اتفاق بیفتد. افراد مختلفی بودند که در طول سال‌ها باعث شدند تا این دستگاه پیشرفته‌تر بشود. تلویزیون روند رو به رشدی را در طول سال‌ها طی کرده  است و امروزه این دستگاه در ابعاد بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می­گیرد.

تلویزیون: تحول تکنولوژی

برای اولین بار در سال 1904 بود که چند مخترع به فکر اختراع تلویزیون رنگی افتادند. تا قبل از آن تمام تصاویر پخش شده از تلویزیون سیاه سفید و دارای گرافیک بسیار پایین بود. با دستکاری­‌هایی که در داخل تلویزیون انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که فسفر در برخورد با جریان الکتریکی تغییر رنگ می­‌دهد و پیکسل‌­ها بصورت رنگی نمایش داده می­‌شوند. تلویزیون در ابتدا بعنوان یک اختراع جادویی و بعنوان یک امر مقدس به نظر می­‌رسید اما بعد تر که این عنصر دچار تغییر و تحولات زیادی شد و بصورت امری عادی در خانه‌­ها جلوه­‌گر شد و تاثیرات مختلفی روی زندگی مردم گذاشت. تلویزیون بعنوان عاملی تاثیرگذار به شدت در زندگی مردم تاثیر دارد و از سال‌ها پیش تا به امروز اتفاقات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی زیادی حول محور این اختراع افتاده است.

تلویزیون ال جی

شرکت ال جی یکی از معتبرترین شرکت­‌هایی است که محصولات الکتریکی و دیجیتالی مثل لوازم خانگی، موبایل، لپ تاپ و ... در اختیار مردم قرار می‌­دهد. ال جی شرکتی کره‌­ای است که در کنار شرکت سامسونگ دو قطب دیجیتالیسم جهانی را تشکیل می­‌دهند. ال جی در کنار تمام محصولات با کیفیتی که دارد، ارائه دهنده تلویزیون‌­های بسیار باکیفیتی است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. ال جی ارائه دهنده انواع تلویزیون­‌های ال ای دی، ال سی دی است. این برند جهانی با طیف گسترده قیمتی که دارد باعث می­‌شود افراد مختلف با بضاعت‌­های مالی متفاوت بتوانند از این برند تلویزیون یا انواع دیگر محصولات دلخواهشان را بخرند.

تلویزیون پلاسما

در سال‌های گذشته تلویزیون‌­هایی با صفحه نمایشگر خاص و متفاوت با بقیه تلویزیون­‌ها وارد بازار شدند که صفحه­‌شان با گازهای یونیزه شده درست شده بود. این تلویزیون­‌ها بدلیل مزایایی که داشتند در دوران خاصی مشتریان بسیار زیادی پیدا کردند اما این روزها کمتر کسی است که به فکر خرید این تلویزیون­‌ها بیفتد. تلویزیون پلاسما رنگ‌­ها را بسیار شفاف نشان می­‌داد و تصاویری که دارای حرکت هستند را با کمترین لرزش و بالاترین شارپنس ارائه می‌­داد. این تلویزیون­‌ها در مقابل تمام مزایایی که دارند دارای حجم و وزن  و ضخامت بسیار زیادی هستند که حمل و نقل را بسیار مشکل می‌­کند، هم­چنین پلاسماها به شدت انرژی مصرف می­‌کنند و خرید آن‌ها نمی‌­تواند به صرفه باشد.                                                                                                         

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از معتبرترین برندهای وسایل الکتریکی است که ارائه دهنده بهترین موبایل­‌های هوشمند، لپ تاپ و لوازم خانگی است. تلویزیون­‌های سامسونگ از بهترین­‌ها هستند که همواره با توجه به سلایق مشتریان خودشان را آپدیت می­‌کنند. این تلویزیون­‌ها رتبه ­بندی‌های خاصی دارند اما عمدتا بسیار باکیفیت، دارای شفافیت بسیار بالا، شارپنس بالا همراه با ویژگی­‌ها و مزایای دیگر که شامل دسترسی به اینترنت، قابلیت اتصال به بلوتوث و... است. با توجه به هزینه­‌ای که برای خرید یک تلویزیون می‌­پردازید قادرید تا به آپشن­‌های مختلفی دسترسی داشته باشید.

بهترین برند تلویزیون

در میان برندهای معتبر دنیا همیشه انتخاب سخت است. اما ما می­‌توانیم با توجه به مسائلی مثل نهایت انتظاری که برای یک تلویزیون داریم، هزینه‌­ای که می­‌توانیم برای خرید آن بپردازیم، ابعادی که مورد نظر ماست و ... تصمیم­‌گیری راحت تری داشته باشیم. هرکدام از برندهای معتبر تلویزیون مثل ال جی، سامسونگ، سونی و ... دارای ویژگی­‌هایی ست که ممکن است برند مقابل، آن ویژگی­‌ها را ندارد. برخی از تلویزیون‌­ها دارای جذابیت ظاهری هستند و در رنگ‌­های مختلفی تولید می­‌شوند، برخی دسترسی به اینترنت دارند و از لحاظ ویژگی­‌های جنبی بسیار پیشرفته است. در مقابل برخی از تلویزیون­‌ها ضد آب ند. هر تلویزیون ویژگی­‌های خاص خودش را دارد که با توجه به اقتضائات خودمان می‌­توانیم نسبت به خریدشان اطمینان حاصل کنیم.

تلویزیون ایکس ویژن

ایکس ویژن اولین برند ایرانی ست که ارائه دهنده انواع تلویزیون است. این برند با بهره­گیری از رمز موفقیت محصولات موفق خارجی و حفظ کیفیت موفق شد تا با برندهای خارجی به رقابت بپردازد. این تلویزیون دارای شفافیت تصاویر بالا، طیف گسترده رنگی، دارای ریموت کنترل، قابلیت اتصال به پنل‌­های مختلف و اتصال به اینترنت است. ایکس ویژن تلویزیون­‌های مختلف با قیمت­‌های مختلف در ابعاد متفاوتی را وارد بازار کرد که مشتریان زیادی پیدا کرد. با توجه به ایرانی بودن این برند، قیمت نسبتا مناسب­تری نسبت به تلویزیون‌­های خارجی دارد.

در هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کنیم

در طول سال‌های مختلف تلویزیون‌­های متفاوتی وارد بازار شد که تعدادی از آن‌ها برای همیشه ماندگار شدند و توانستند صدرجدول را از آن خود کنند و تعدادی دیگر خیلی زود از دور خارج شدند. تلویزیون توشیبا یکی از تلویزیون­‌هایی بود که در ابتدا با استقبال تعداد زیادی از مردم روبرو شد. این تلویزیون با توجه به قیمت نسبتا مناسبش مدل­‌های مختلفی را وارد بازار کرد. سال به سال با پیشرفتی که حاصل می­‌کرد می‌­توانست کیفیت و شفافیت محصولاتش را بالاتر و بر ابعاد تلویزیونش بیفزاید. تلویزیون‌­هایی که اخیرا توشیبا وارد بازار کرده است با استفاده از بلندگوی دالبی، قابلیت دسترسی به اینترنت و صفحه تخت و ال ای دی یکی از جذاب ترین تلویزیون­‌ها را رقم زده است.

تاثیرات تلویزیون

تلویزیون در زندگی بشر تاثیرات مختلفی گذاشت. چندی نگذشت که صاحبان کارخانه­‌ها و برندهای مربوط مواد غذایی و لوازم آشپزخانه تشخیص دادند که مشتریان پر و پا قرص تلویزیون خانم‌­های خانه دار هستند که یقینا به مسائل خورد و خوراک اهمیت بیشتری می‌­دهند و با توجه به تاثیری که تلویزیون بر مردم گذاشته بود، کمپانی­‌ها تصمیم گرفتند تا برندهایشان را توسط مدل­‌های زیبا در تلویزیون تبلیغ کنند. طولی نکشید که محصولات چندین برابر بیشتر از همیشه به فروش رسید. از اینجا بود که تبلیغات در تلویزیون شکل گرفت. هنوز هم تبلیغات از طریق تلویزیون بسیار معتبر است و در ازای هر تبلیغ ممکن است چند هزار نفر به خرید یک جنس مشتاق بشوند.

تغییرات تلویزیون در طول سال‌ها

در ابتدای ورود تلویزیون­، این جعبه جادو در خانه عده‌­ای خاص و در واقع در دست سیاسیون، سلبریتی‌­ها و افراد مهم و مقامات کشوری قرار داشت. این دستگاه بعلت گران بودن دستگاهی بسیار خاص به نظر می‌­رسید. پس از گذشت سال‌ها با پایین آمدن قیمت تلویزیون، این دستگاه در دسترس همه قرار داشت. با پیشرفت تکنولوژی برندهای مختلف تلویزیونی در جاهای مختلف دنیا مثل برند تلویزیون پاناسونیک در ژاپن، سامسونگ، ال­جی و .. شکل گرفت. با تعدد کارخانه­‌های تولید تلویزیون، این کمپانی‌­ها برای رقابت با یکدیگر از قیمت‌شان کم کردند و بر کیفیت و آپشن­‌هایشان افزودند.

تلویزیون و اینترنت

اگر دو عنصر بیشترین تاثیر را در منش و رفتار نسل جدید داشته باشد، این دو تلویزیون و اینترنت هستند. جوانان و نوجوانان بیشترین برخورد را در طول این سال‌ها با موبایل و تلویزیون­‌هایشان داشته اند. تلویزیون و اینترنت قابلیت این را دارد که تمام مردم را به برده تبدیل کند. امروزه بیشتر ما برده‌­ی این تکنولوژی هستیم چرا که هرچه می‌­گوید و هرچه از ما انتظار دارد را ما انجام می­‌دهیم. اینترنت توسط اپلیکیشن‌­هایی که در نسل جدید بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل داده است، وارد زندگی ما شده است و زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده است. تلویزیون قابلیتی دارد که هر عنصر نازیبا را در قالب تصویر زیبا جلوه دهد.

راز موفقیت تلویزیون

راز موفقیت تلویزیون از ابتدا با عنصر جذابیت در هم آمیخته بود. تلویزیون جذاب است زیرا که در بدو ورود عنصری ناشناخته بود و بعدتر بعنوان یکی از ملزومات زندگی نسل جدید به شمار آمد. تلویزیون می­‌تواند در چارچوب خودش یک فرد، شی یا هرچیز دیگری را به یک تابو تبدیل کند. تبلیغات عضو مهمی از تلویزیون هستند که همواره مردم را تحت تاثیر قرار می‌­دهند. تلویزیون و رسانه بسیار فرهنگ ساز است به قدری این عنصر تاثیرگذار است که در نبود آن سبک زندگی می­تواند دچار تحولات زیادی شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید