جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برترین تلویزیون های سامسونگ برای تجربه بازی و رونمایی از تلویزیون بدون حاشیه

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
برترین تلویزیون های سامسونگ برای تجربه بازی و رونمایی از تلویزیون بدون حاشیه

تلویزیون های قدیمی دیگر جوابگوی نسل های جدید کنسول ها نیستند. لذا تلویزیون های هوشمندی ساخته و طراحی شد تا بتواند کیفیت و توانایی کنسول های مدرن را پشتیبانی کند. اکنون وارد سال 2020 شده ایم و زمانی تا ارائه Xbox سری X و پلی استیشن 5 باقی نمانده است. تلویزیون های هوشمند قرار است تمامی این کنسول های نسل جدید که امسال کلید خواهند خورد را پشتیبانی کنند. قطعاً اگر یک تلویزیون با کیفیت خوب و گرافیک بالا می‌خواهید، تلویزیون های هوشمند سامسونگ می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالیت های گیمینگ شما باشد. در ادامه تلویزیون هایی که برای تجربه گیم های شما مناسب هستند را بررسی می‌کنیم و در مورد امنیت و ناامنی این تلویزیون ها صحبت می‌کنیم.

کدام یک از تلویزیون های سامسونگ برای تجربه گیم مناسب تر است؟

مطمئناً تلویزیون های سامسونگ در کنار دیگر تلویزیون ها از تجربه کاربری گیمینگ بالایی برخوردارند. تلویزیون هایی مناسب کنسول گیم شما هستند که بتوانند حداقل یک نمایشگر 1080p را عرضه کنند؛ چه بسا نمایشگر آن ها بتواند از محیط های Full HD و 4k نیز بهره ببرد.

تفاوت رزولوشن 4k با رزولوشن 1080p در این است که 4k چهار برابر یک رزولوشن 180p به شمار می‌رود و شمار آن بر حسب پیکسل است. جالب توجه است که شرکت سامسونگ در حال ساخت تلویزیون های 8k است که نسل جدید کنسول ها را به خود جذب خواهد کرد.

علاوه بر این، تلویزیون های هوشمند سامسونگ زمانی می‌توانند برای گیم مناسب باشند که طیف پویایی بالایی در رنگ ها داشته باشند. این طیف پویایی را در یک مخفف انگلیسی به نام HDR می‌شناسند. طیف پویایی رنگ ها یعنی اینکه یک تلویزیون قادر است تمامی رنگ های از تاریک ترین تا روشن ترین را برای شما به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: نیم نگاهی به تلویزیون هوشمند فیلیپس اندروید

بررسی Motion Rate در تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ به دلیل داشتن Motion Rate جایگاه فوق العاده ای در میان تلویزیون های هوشمند دارند. از آنجایی که نرخ فریم ریت در بازی های با گرافیک بالا بسیار موثرند، نرخ تازه سازی یا رفرش در تلویزیون ها برای نمایش دادن تصاویر از اهیمت بالایی برخوردار است. فریم ریت یعنی تعداد نورها و ذرات تصاویری که در یک ثانیه در تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شوند. نرخ رفرش ریت بر اساس هرتز محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که نرخ رفرش ریت بازی های اول شخص کمتر از 60 نباید باشد. لذا سامسونگ سعی کرده تلویزیون های با نرخ رفرش تصاویری حدود 120 تا 240 هرتز در اختیار دنیای گیم بگذارد. نرخ های رفرش سازی تصاویر در تلویزیون های سامسونگ با عبارت Motion Rate شناخته می‌شوند. البته بعضی از تلویزیون های سامسونگ بسته به محیط های متفاوت نرخ رفرش 100 هرتزی دارند که همان نرخ رفرش 120 هرتزی محیط های مطلوب است.

 تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ مجهز به نقاط کوانتومی QLED 

تلویزیون های سامسونگ امروزی تماماً به تکنولوژی QLED مجهز شده اند. بهتر است ابتدا فرق بین LED، LCD با QLED را بشناسیم و سپس در مورد آن صحبت کنیم.

تلویزیون های قدیمی همه از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کردند. LCD ها نمی‌توانستند از خود نور تولید کنند و از لامپ های فلورنست جهت تامین نور بهره می‌بردند. لذا LED ها طراحی شد که به جای فلورنست از لامپ های داخلی LED استفاده می‌کرد. در حقیقت تلویزیون های کنونی که به آن ها LED گفته می‌شود همان تلویزیون های قدیمی LCD هستند که نورشان توسط نورهای LED داخلی ساخته و پرداخته می‌شود. حال اگر این نورهای LED از نقطه کوانتومی بهره ببرند، به آن ها QLED گفته می‌شود.

تلویزیون های سامسونگ مجهز به نقاط کوانتومی QLED روشن ترو و با رنگ آبی گرم تری نورها را پخش می‌کنند. پس حجم رنگ ها وسیع تر و واقعی تر به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از مدل های جدید سامسونگ مدل Q7F است که تجربه بی نظیری از بازی های کنسول به شما ارائه می‌دهد. در بین نقاط کوانتومی این تلویزیون شمار بیش از حدی سایه زن وجود دارد که سعی می‌کند دقیق ترین و کامل ترین رنگ ها را در اختیار تلویزیون های هوشمند بگذارد. موشن ریت سامسونگ مدل Q7F 240 هرتز تخمین زده می شود.

از خصوصیات بارز نمایشگر Q7F:

- دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز

- مجهز به استاندارد Ultra HD Premium و تکنولوژی HDR Elite

- در این تلویزیون ها یک مود به نام Game mode وجود ارد که با فعال سازی آن قادر خواهید بود بازی ها را روان تر اجرا کنید.

 تلویزیون های سامسونگ

بیشتر بخوانید: منظور از صفحه نمایش OLED و تفاوت آن با LED

تلویزیون های سامسونگ Premium UHD با نرخ 200 موشن ریت

در میان تلویزیون های سامسونگ، یک مدل NU8950 را می‌بینیم که به مانند Q7F از استاندارد Ultra HD Premium بهره می‌برد. نرخ موشن ریت این تلویزیون 200 هرتز بوده و نرخ تازه سازی آن به 120 هرتز می‌رسد. از خصوصیات سخت افزاری آن که فاصله بگیریم، جذابیت فوق العاده آن باعث شده توجه بسیاری از کاربران کنسول ها را به خود جلب کند. از دیدگاه گیمرها این تلویزیون خوش چهره ترین تلویزیون سامسونگ است. این نوع از تلویزیون های سامسونگ از صفحه خمیده بوده و به مانند هم نوع خود NU8900 ابعاد 55 تا 82 اینچی را دارد. برای خرید هر دو نوع این مدل های سامسونگ 17 میلیون تا حداکثر 62 میلیون از نوع تخت باید هزینه کنید.

تلویزیون های سامسونگ مدل NU علاوه بر اینکه هوشمند هستندف پردازنده ی 4 هسته ای را در خود دارند. در این پردازنده ها از سیستم عامل تایزن استفاده شده است و دارای قابلیت HDR است. رزولوشن این نمایشگر 3840×2160 است.

 تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ UHD در مدل NU7900

تلویزیون های سامسونگ در دو خانواده NU 79 در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر شما یک تلویزیون ارزان و به صرفه می‌خواهید که بتواند تمامی بازی های کنونی و چند سال آینده را با فریم بالا پوشش دهد، خانواده NU 79 بهترین گزینه ممکن هستند. تلویزیون هوشمند NU7900 دارای رزولوشن 4k است و نسبت به تکنولوژی HDR بی بهره نمانده است. هم نوع آن که پیشرفته تر هم به نظر می‌رسد NU7950 در یک مدل خمیده قیمت 20 میلیونی را دارد. درحالیکه NU7900 با 50×43 اینچ قیمت به صرفه 7 میلیونی دارد. نرخ تازه سازی هر دو تلویزیون ها 100 موشن ریت است که موجب می‌شود کاربر در خرید مدل 7 میلیونی درنگ نکند. سامسونگ در این مدل ها، دو USB و سه درگاه HDMI جای گذاشته است.

تلویزیون های سامسونگ N6950 عرضه دهنده بهترین تلویزیون Full HD

اکنون نوبت به تلویزیون های سامسونگ با رزولوشن FullHD می‌رسد. اگرچه سامسونگ مدل N6950 را در رزولوشن فول اچ دی ارائه داده، ولی از ویژگی HDR در آن استفاده نکرده است. با این حال بهترین تلویزیون فول اچ دی در بازار است. علت آن رنگ ها و نورهای طبیعی خلاقانه ای است که این تلویزیون هوشمند به چشم ما بوسه می‌زند. در این مدل تلویزیون ها، رنگ ها جداگانه تفکیک شده اند، پس جداگانه هم تنظیم خواهند شد. تلویزیون های سری N به دو صورت صفحه تخت و خمیده به ترتیب با مدل های N6900 و N6950 توسط کمپانی سامسونگ ساخته می‌شوند.

قیمت این تلویزیون ها از قیمت با صرفه 5 شروع می‌شود و تا 12 میلیون می‌رسد. نرخ رفرش این نوع تلویزیون ها  60 هرتز می‌باشد که برای بازی های ویدیویی امروزی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. بهترین تکنولوژی به کار رفته در نمایشگرهای N6950 و N6900 تکنولوژی LED BlackLight است.

 تلویزیون های سامسونگ

رونمایی CES 2020 از تلویزیون های سامسونگ بدون حاشیه

اخیراً طی گزارش هایی که داده شد، از تلویزیون های سامسونگ بدون حاشیه رونمایی خواهد شد. کمپانی سامسونگ قصد دارد یک تلویزیون بدون حاشیه در نمایشگر CES2020 در اختیار کاربران قرار دهد. طراحی این تلویزیون ها به گونه ای است که پیوند بسیار نزدیکی را بین نمایشگر و بدنه مشاهده می‌کنیم. این پیوند نزدیک باعث شده تا تلویزیون در مقدار 65 اینچ و حتی بزرگتر به نظر برسد. لذا هیچ حاشیه ای در این تلویزیون به چشم نمی‌خورد.

این تلویزیون اولین نسخه تلویزیون های هوشمند است که با رزولوشن 8K روانه بازار می‌شود. همچنین قابلیت 5G به این نوع تلویزیون ها اضافه شده است.

 تلویزیون های سامسونگ

آیا تلویزیون های سامسونگ از امنیت بالایی برخوردار است؟

تلویزیون های سامسونگ به مانند سایر تلویزیون ها رابط کاربری امنیتی یکسانی دارند. از آنجایی که بدافزارهای زیادی به جامعه تکنولوژی رسوخ کرده اند، طراحی ها به گونه ای انجام شده که تلویزیون ها بتوانند ویروس یابی کنند و پس از اسکن ویروس، خطرات ناشی از اختلالات سیستمی را از بین ببرند. راه حل های اسکن ویروس در تلویزیون ها به شکل تصویری (ویدیو) قرار داده شده است. لذا در صورت وجد داشتن ویروس، تلویزیون های سامسونگ به عنوان یک اسکنر عمل می‌کنند و می توان آن ها را در درجه امنیتی بالایی دید.

 تلویزیون های سامسونگ

عدم احتیاج تلویزیون های سامسونگ به هیچ گونه کابل در آینده

حدس می‌زنیم تا چند سال دیگر تلویزیون های سامسونگ به هیچ کابلی نیاز نداشته باشد. کمپانی سامسونگ مدعی شده که در حال ساخت تلویزیونی است که به سیستم انرژی وایرلس تجهیز شده است. این تلویزیون به مانند یک شارژ بی سیم است که در گوشی های سامسونگ آن را مشاهده می‌کنیم. این تلویزیون ها از سیستم های انتقال قدرت استفاده می‌کنند و در فاصله زمانی کمی می‌تواند اطلاعات را رد و بدل کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید