جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تخت شما محل کار شما نیست!

author منتشر کننده
نظرات (1) 2 0
تخت شما محل کار شما نیست!

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید کجا را برای شروع روز کاری خود انتخاب می کنید؟ آیا پس از خوردن صبحانه به تخت خواب باز می گردید و لپ تاپ را روشن می کنید یا کتاب های خود را پخش می کنید و مشغول فعالیت می شوید؟ یا اینکه یک اتاق مخصوص یا حتی یک میز کاری جدا دارید و تمام وسایل مورد نیازتان را آنجا چیده اید و این محیط کار شماست؟

اگر در دسته اول هستید باید بگویم که بهترین مقاله ممکن را برای مطالعه انتخاب کرده اید؛ در این مقاله قصد داریم در مورد کار کردن در تخت خواب گرم و نرم صحبت کنیم و معایب آن را بررسی کنیم. حقیقت این است که با شروع همه گیری کووید 19 و اجرای قرنطینه ای که هیچ کس فکر نمی کرد چند سال طول بکشد؛ تعداد بسیاری زیادی از مردم بیکار شده اند یا در بهترین حالت می توانند به صورت دور کاری و از منزل کار خود را ادامه دهند.

افرادی که دور کار هستند و تمام روز را مجبورند در خانه فعالیت کنند ممکن است دچار بی نظمی و بی برنامگی در زندگی خود شوند؛ این بی نظمی می تواند حذف تحرک و ورزش و یا حتی یک پیاده روی ساده از منزل تا محل کار باشد یا می تواند کار کردن در تخت خواب باشد.

این مسئله برای کسانی که می خواهند بهترین بازده را داشته باشند و مدام موفقیت کسب کنند بیشتر آزار دهنده است چرا که می تواند بر روی بازده شما و حتی رابطه شما با شریک زندگیتان تاثیر گذار باشد! اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه چنین چیزی ممکن است پس آماده شوید که امروز وقت تغییر شماست.

همه ما می دانیم که نگه داشتن نظم در زندگی کار ساده ای نیست؛ اما اگر این سهل انگاری به ما آسیب بزند چه کار کنیم؟ آیا حاضر هستیم این بی نظمی را سریع تر کنار بگذاریم و تغییر مثبت بزرگی در زندگی ایجاد کنیم؟ اگر حاضر هستید پس با ما همراه باشید...

نویسنده اصلی این مقاله که در سایت هلث لاین، مقاله خود را منتشر کرده است یکی از کسانی است که به خوبی این مشکل را تجربه کرده است و از تاثیر آن در زندگی آگاه است؛ او نه تنها به بررسی معایب این کار و تجربیات خود پرداخته است بلکه در انتها راه حل های فوق العاده موثری برای رفع این مشکل پیشنهاد کرده است؛ در ادامه صحبت های او را می خوانیم :

 

اعتراف می کنم که تا همین چند ماه پیش بر روی تختم کار می کردم اما درست قبل از COVID-19 و قرنطینه ناشی از آن، من یک تغییر عظیم در ذهنم ایجاد کردم تا خودم را از این وسوسه خلاص کنم. هنگامی که به این موضوع فکر می کنید احتمالا خیلی رویایی به نظر می آید؛ شما خودتان را با یک لباس شیک در حالی که لیوان قهوه به دست دارید مشغول فعالیت می بینید و سگ یا گربه تان را در کنارتان تصور می کنید که دست نوازش به سر او می کشید اما حقیقت غیر از این است.

 

من معمولا در انجام وظایفم مشکل داشتم و بازده من برای کار کافی نبود اما در عین حال نمی توانستم خودم را مجبور کنم که ساعت ها پشت میز بنشینم. مشکل تنها همین ها نبود و کیفیت خواب پایینی داشتم. هم چنین شانه درد شدید و مداومی که روز به روز شدید تر می شد دیگر برایم غیر قابل تحمل بود.

کیفیت خواب:

به گفته آنی میلر، روان درمانگر و درمانگر طب رفتاری خواب، دلیل خوبی برای استفاده نکردن از تخت خواب به عنوان یک میز کار وجود دارد؛ آن هم اینکه ما می خواهیم تخت خواب نماد و نشانه ای برای خوابیدن باشد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که مگر این طور نیست؟

باید بگویم که اگر شما فعالیت هایی مانند تلویزیون دیدن، مطالعه درس ها و ... را در تخت خواب انجام می دهید دیگر مغز شما تخت خواب را به چشم یک نشانه برای خوابیدن نمی بیند در حالی که ما بایستی تخت را تنها به عنوان فضایی برای خواب بدانیم.

 اگر در حال حاضر با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می کنید، میلر توصیه می کند به دنبال یک متخصص باشید. میلر و همکاران او با استفاده از درمان شناختی رفتاری برای بی خوابی (CBT-i) مشکلات خواب را بدون دارو درمان می کنند. نشان داده شده است که CBT-i نیاز به داروهای خواب را کاهش می دهد اما چرا کار را سخت کنید؟ اگر بخواهید می توانید تنها با چند عادت ساده کیفیت خواب خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

نگاه کردن به صفحه نمایش های روشن باعث کاهش ملاتونین در بدن می شود. ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن و به طور مصنوعی در آزمایشگاه ها ساخته می شود و نقش آن تنظیم چرخه خواب و بیداری است. به عبارت دیگر ساعت بدن ما دست ملاتونین است و استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ، تلویزیون در قبل خواب و نگاه کردن به صفحات نمایش، مقدار این هورمون را کاهش می دهد. ملاتونین به طور کلی برای استفاده کوتاه مدت بی خطر است و بر خلاف بسیاری از دارو های خواب آور، احتمال کمتری دارد که وابستگی ایجاد کند. البته از آن جایی که تقریبا هیچ دارویی را نمی توانید پیدا کنید که عوارض جانبی نداشته باشد؛ ملاتونین هم از این قاعده مستثنی نیست و سر درد، سر گیجه، حالت تهوع از عوارض جانبی این دارو است.

توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب حداقل 30 دقیقه تا دو ساعت، از استفاده از این وسایل دوری کنید.

تخت شما محل کار شما نیست!

بازده کاری:

جالب است که همه این دلایل در هم پیچ خورده اند و توسط یک نخ باریک به هم گره خورده اند. واضح است که نداشتن خواب با کیفیت می تواند باعث کاهش سطح انرژی در طول روز در نتیجه کاهش بازده شما در کار شود. استفاده از تخت به عنوان فضای کاری به این معنی است که کار خود را با خود به رخت خواب می آورید و در تمام مدت به آن فکر می کنید. هنگامی که شما به زیر پتو می روید و برای خواب آماده شوید دیگر خاموش کردن این فکر برای شما سخت خواهد بود.

اگر بخواهیم صادق باشیم کار کردن در تخت خواب می تواند بسیار وسوسه بر انگیز باشد تا به محض اینکه کمی چشمتان سنگین شد یک چرت وسط کاری داشته باشید.

وضعیت بدن:

هنگامی که بر روی تخت هستید و در حال کار کردن اید احتمالا ترجیح می دهید به پشت یا پهلو دراز بکشید یا بر روی شکم بخوابید. حتی اگر بر روی تخت صاف نشسته باشید باز هم آسیب زیادی به بدنتان وارد کرده اید زیرا مدت زیادی بر روی یک سطح ناهموار نشسته اید، مانیتور را در ارتفاع نامناسبی قرار داده اید و احتمالاً پشت خود را خمیده کرده اید. بنابراین هنگامی که می خواهید بلند شوید کمر درد دارید.

همین وضعیت نامناسب به سیستم اسکلتی عضلانی شما آسیب می زند و ممکن است حتی گاها از درد آن نتوانید بخوابید. جالب نیست که باز به خانه اول برگشتیم؟ همان کیفیت خواب مورد اول !

بهداشت:

آیا می خواهید چیزی کمی وحشتناک بشنوید؟ به گفته دکتر آلوک ویج، متخصص پوست، در مصاحبه با کلینیک کلیولند، ما چیزی حدود 15 میلیون سلول مرده پوست خود را در تخت خواب خود در هنگام خواب رها می کنیم. اگر زمان بیشتری را در تخت خواب بگذرانید قطعا شما در میان میلیون ها سلول مرده پوست خود قرار گرفتید. پس حتی اگر در تخت خواب خود کار نمی کنید باز هم برنامه مرتبی برای شستشوی رو تختی و رو بالشی خود داشته باشید.

روحیه و انرژی:

اتاق خواب ها نسبت به دیگر فضا های خانه معمولا پنجره کمتری دارند یا ممکن است شما عادت داشته باشید که همیشه پرده های اتاق خوابتان را بکشید بنابراین اتاق خواب نسبت به دیگر اتاق ها تاریک تر است. نور خورشید یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است و به بالا بردن سطح انرژی کمک می کند.

یک اتاق خواب کم نور می تواند شما را خسته کند، ساعت بدن شما را تغییر دهد، بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد و چشمان شما را تحت فشار قرار دهد گرچه همین اتاق برای چرت زدن بهترین گزینه روی میز است.

حال که به بررسی 5 آسیب اصلی در حین کار بر روی تخت خواب پرداختیم؛ نوبت به ارائه راه حل است! چه کار کنیم تا بتوانیم تعادل از دست رفته بین زندگی شخصی و کاری خود را برگردانیم؟ ادامه مطلب را از دست ندهید:

وسایل الکترونیکی را از اتاق خواب دور نگه دارید:

اولین مورد که قبلا هم اشاره شد دور نگه داشتن وسایل الکترونیکی از اتاق خواب است. همین موضوع به ظاهر ساده به شما کمک می کند بهتر بخوابید و روابط خود را بهبود ببخشید. به این فکر کنید که شما می توانید هر شب قبل از خواب با همسر خود صحبت کنید به جای اینکه بی هدف در شبکه های اجتماعی بگردید و وقت را برای بهبود رابطه تان را از دست بدهید. پس از همین امشب شروع کنید و و مرزی محکم بین کار و محیط دلنشین خانه ایجاد کنید.

یک فضای کاری ایجاد کنید:

برای جدا کردن فضای خواب خود از محل کار، نیازی به ایجاد یک دفتر کار شیک یا پیچیده ندارید. تنها با چند تغییر ساده در دکوراسیون منزل خود و جابجا کردن مبلمان ها به راحتی می توانید یک محیط هر چند کوچک را از بقیه فضا های خانه جدا کنید. مهمترین جنبه راه اندازی یک محیط کاری این است که شما را از نظر فیزیکی و همچنین ذهنی سازماندهی می کند.

تخت شما محل کار شما نیست!

بیشتر بخوانید: جفت شخصیتی شما چه کسی است؟

روز کاری خود را با لباس خواب شروع نکنید:

اگر صادق باشیم اکثر افراد لباس کار خود را نمی پوشند و برای کار خود به درستی آماده نمی شوند. این بدان معنا نیست که لباس کار شما نمی تواند راحت باشد و حتما باید با کت و شلوار به سمت میز کار خود بروید؛ همین که لباس خواب خود را نپوشید و با ظاهری آراسته حاضر شوید کافیست.

یک روتین ایجاد کنید و به آن پایبند باشید:

کار از خانه ممکن است موضوع جدیدی باشد و هیچ کدام از ما تا قبل از همه گیری چنین تجربه ای نداشته باشیم، اما می‌توانید عملاً همه چیز را به همان شکل حفظ کنید. در ساعتی که همیشه از خواب بیدار می شدید بیدار شوید، لباس خواب خود را عوض کنید و خودتان را آراسته و مرتب کنید، یک صبحانه سالم بخورید و روز کاری خود را شروع کنید. با توجه به اینکه با این شیوه کاری دیگر در حال رفت و آمد نیستید، ممکن است تصمیم بگیرید ساعت های اضافی را به کار کردن مشغول شوید. اما پیشنهاد می کنیم که این ساعت اضافی را به انجام دادن کار هایی مانند پیاده روی، مطالعه یک کتاب جدید، گوش دادن به پادکست و موسیقی بگذرانید. فقط به این دلیل که مجبور نیستید رفت و آمد کنید به این معنی نیست که باید یک یا دو ساعت بیشتر در روز کار کنید.

در ادامه این مقاله بهتر است اضافه کنیم که اگر می خواهید خواب عمیقی را تجربه کنید بهتر است مقالات دیگر سایت در این زمینه را نیز از دست دهید. برای اهمیت دادن به کیفیت زندگی و مراقبت از سلامت جسم و روان خود هیچ وقت دیر نیست و ما در اینجا تمامی راه و روش های معتبر و علمی را به شما می گوییم؛ برای این کار تنها کافیست کاغذ و خودکار بردارید و خلاصه مقالاتی که می خوانید را یادداشت کنید و کم کم این عادت ها را به زندگی خود وارد کنید تا شاهد نتایج مثبت آن باشید.

پیشنهاد ما به شما خواندن مقالاتی با موضوع " ورزش برای مبتدی ها" ، " یوگا و مدیتیشن " ، " آروماتراپی" است. این کار ها وقت کمی در طی روز می گیرند اما اثرات آن ثابت شده است!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. مطالبتان بسیار جذاب بود

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید