جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

جفت شخصیتی شما چه کسی است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
جفت شخصیتی شما چه کسی است؟

به طور قطع هر شخص برای یک‌بار هم در زندگی  شده از خودش پرسیده‌ که جفت شخصیتی من چه کسی می‌تواند باشد؟ آیا  اصلا جفتی برای من وجود دارد؟ اگر وجود دارد، آیا امکان دارد که او هم از من خوشش بیاید؟ و یا نه فقط  من جفت خودم را دوست دارم و او هرگز مرا دوست نخواهد داشت؟ اگر از افرادی هستید که سوالات این‌چنینی همیشه از خود می‌پرسید و نمی‌دانید جفت شما باید چه شخصیتی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم که تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید، چراکه ما در این مقاله هم درباره‌ی جفت شما به عنوان همسرتان حرف می‌زنیم و هم درباره‌ی افرادی که دوست دارید با آن‌ها زمان تان را بگذرانید، سخن خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید.

منظور از جفت شخصیتی چیست؟

منظور از جفت شخصیتی کسی است که در کنار او هم شما و هم او احساس خوبی داشته باشید. خوب است قبل از اینکه اصل مقاله را شروع کنیم در ابتدا درباره‌ی این صحبت کنیم که اصلا  این مقاله بر چه اساسی نوشته شده است. اگر بخواهیم به طور کوتاه بگوییم، مبنای این مقاله بر اساس خود شناسی است. ببینید شما قبل از اینکه با جفت‌ و یا زوج‌تان آشنا بشوید باید در ابتدا با خودتان آشنایی پیدا کنید. پس این مقاله بر اساس خودشناسی جنسیتی مکتب یونگ و همچنین شخصیت شناسی مایرز بریگز نوشته شده است. پس خوب است در ابتدا شما آزمون آرکاتایپ‌ها و سپس ام بی تا آی را بدهید تا در ابتدا با ناخود آگاهتان و سپس با شخصیتتان آشنایی پیدا کنید.

بعد از اینکه شما این دو آزمون را شرکت کردید می‌توانید نتایج خود را در مقالات همین سایت و یا سایت ‌های دیگر بررسی کنید.( اگر به یاد داشته باشید در گذشته مطالبی برای شما گذاشتیم درباره‌ی تست آرکاتایپ‌ها و همچنین شخصیت شناسی) بعد از اینکه تایپ شخصیتی و جنسیتی خود را فهمیدید دوباره به این مقاله بیایید و پارتنر خود را با توجه جفت‌هایی که ما در این مقاله نوشتیم پیدا کنید. به یاد داشته باشید انتخاب همسر آینده کاری بسی زمان‌بر و قابل تامل است و شخصیت شناسی می‌تواند شما را در این راه همیاری کند.

جفت  و یا پارتنر هر شخصیتی چه کسی است؟

در ابتدا در این مقاله شما را با جفت‌تتان که قرار است همسر آینده‌تان شود آشنا می‌کنیم بعد هم به سراغ سازگاری شما با اشخاصی می‌رویم که قرار دوست و یا همکار شما باشند. پس در ابتدا شما را با مردان و زنانی آشنا می‌کنیم که جفت شما هستند. ببینید همان طور که در مقاله‌ی آرکاتایپ‌ها گفتیم، یونگ مردان را به هشت تیپ و زنان را به هفت تیپ تقسیم بندی کرده است. حالا در ادامه می فهمید با توجه به جنسیت‌ آرکاتایپی خود، شما چه مرد و زنی را می پسندید و با او احساس آرامش می‌کنید.

جفت شخصیتی شما چه کسی است؟

اگر شما تست دادید و مرد زئوس در آمدید باید به شما بگوئیم که شما با وجود داشتن معایب اما مرد قدرتمند و توانمند هستید. تعداد زیادی از زنان جذب شخصیت قدرتمند شما می‌شوند اما همه‌ی آن زن‌ها برای زندگی با شما مناسب نیستند. زنان با آرکاتایپ ترکیب آتنا و آفرودیت گذینه‌ی بسیار خوبی برای شما هستند. اما چرا؟ چون شما از زنان قوی که در عین حال قدرت شما را نیز ستایش می‌کنند خوشتان می‌آید. البته همسر شما باید حتما زنانه رفتار کند و پس تم شخصیت خانومانه که بهش آفرودیتی می‌گوییم حتما باید در او نمایان باشد.

دقت داشته باشید اگر شما از زنان فقط آفرودیتی هستید، ممکن است زئوس به غیر از شما با دو یا سه زن دیگر نیز در ارتباط باشد‌ که البته چون توانمند است او بین شما فرق نمی‌گذارد. اما برای شما به طور قطع آزار دهنده است.  همچنین زئوس به غیر از آفرودیت ممکن است دو و یا سه زن با آرکاتایپ پرسفون بگیرد که با آن‌ها هم همانند زنان آفرودیتی برخورد می کند. اما اگر مرد زئوس با زنی با آرکاتایپ ترکیب  آتنا و آفرودیت ازدواج کند معمولا نمی‌تواند به زنان دیگر دل ببندد و به همان یک نفر اکتفا می‌کند.( این موضوع دائمی نیست.) به یاد داشته باشید زنان آتنایی که مطلق آتنا هستند معمولا جذابیت زنانه خاصی ندارند و مردان تنها آن‌ها را به چشم همکارشان نگاه می‌کنند، پس برای جفت شدن آتنا با یک مرد، خوب است که آتنا تم زنانه آفرودیتی خود را گسترش دهد. برای همین می‌گوییم آتنا آفرودیت جفت زئوس می‌باشد.

اگر از مردان با تایپ آپولو هستید بازهم زنان آتنا و البته آرتمیس گذینه‌ی مناسبی برای شما هستند. زنان آتنا زنان عاقل و منطقی‌ای هستند که می‌توانند شما را در کارهایتان یاری کنند. به یاد داشته باشید اگر از یک دختر آتنایی خوشتان آمد حتما ار موضع قدرت به او نزدیک شوید چرا‌که زنان آتنایی عاشق مرد قوی و با نفوذ‌اند و از مردان ضیف به شدت بدشان می‌اید، پس در برابر دختر آتنایی با اعتماد به نفس باشید و کاملا بالغانه و بدون حرکت‌های کودکانه رفتار کنید.

اگر شما در تایپ مردانه خود آرس در آمدید باید به شما بگوئیم که جفت شما زن آفرودیتی است. زن آفرودیتی جذاب است و دقیقا مانند شما در حال و لحظه زندگی می‌کند. به یاد داشته باشید زنان با تایپ آتنا و هرا اصلا گذینه‌های مناسبی برای شما نیستند. چالشی که شاید شما با وجود جفت بودن تان با آفرودیت داشته باشید این است که زنان آفرودیتی بسیار ولخرج هستند و اصلا به آینده فکر نمی‌کنند‌. همچنین زنان آفرودیتی انتظار توجه زیادی از همسرشان دارند که اگر شما این عوامل پول و توجه را برای او فراهم نکنید او به سرعت شما را ترک خواهد کرد و از این ترک شما بیشترین آسیب را می‌بینید.

جفت شخصیتی شما چه کسی است؟

بیشتر بخوانید: چگونه زندگی شاد و رضایت بخشی داشته باشید

اگر از مردان هفائستوسی  در آمدید معمولا برای شما سه انتخاب از زنان گذینه‌ ی بسیار مناسبی است. گذینه‌ ی اول آفرودیت‌ها هستند. زنان آفرودیت همان طور که گفتیم زنان دلربایی هستند که مرد هفائستوسی می‌تواند ساعت‌ها زمانش را صرف دیدن او کند و توجه بسیاری بر همسر آفرودیتی خود داشته باشد.  البته رابطه‌ی زن آفرودیتی با این مرد می‌تواند جمله‌ی معروف (( می‌شود به راحتی برای یک زن مرد اما نمی‌شود با او زندگی کرد)) را پیاده کند. بنابراین برای اینکه رابطه‌ی این دو تایپ باهم دائمی باشد خوب است که آفرودیت الگوی هرا را در خود زنده کند.

مرد هفائستوسی با زن آتنایی نیز روابط خوبی را می‌تواند داشته باشد. به نظر مرد هفائستوسی زن آتنایی جذاب و کاریزماتیک و در عین حال اسرار آمیز است. هوش آتنا در کنار پشتکار و توانایی هفائستوس زندگی این دو نفر را می‌ تواند بسیار جذاب کند. اگر مرد هفائستوسی با دختر پرسفون ازدواج کند به سبب روحیه‌ی فرمانبرداری پرسفون از مردان، بعد از اندکی پرسفون عملا ممکن است خدمتکار مرد هفائستوسی شود. پس پرسفون گذینه‌ زیاد جالبی برای ازدواج با با مرد هفائستوسی نیست

اگر شما مرد دیونوسوس در آمدید باید به شما بگوئیم با اینکه زنان زیادی ممکن است سمت شما بیایند اما معمولا شما را برای ازدواج انتخاب نمی‌کنند. اما چرا؟ چون شما معمولا احساسات زنانه‌ی بالایی دارید که حس قدرت مردانه را پیاده نمی‌کند. شما از همسر آینده‌ تان می‌خواهید نه تنها برای شما همسر باشد بلکه به معنای واقعی باید مانند یک مادر هم حامی شما باشد. اگر مردی با همچین تایپی صاحب فرزندانی شود، فرزندان او معمولا ثبات شخصیتی ندارند و در زندگی احساس ضعف می‌کنند.

اگر مرد پوزیدون در آمدید، تمام زنان زیبا و البته فرمانبردار گذینه‌ ی بسیار مناسبی برای شما هستند. مرد پوزیدون مردی با شخصیت  پدر سالار می‌باشد که معمولا دختران پرسفون را مناسب این تایپ  مردانه می‌دانیم. به یاد داشته باشید شما برای ازدواج زنان زیبا را انتخاب می‌کنید که بعدا ممکن است از انتخاب خود بر اساس ظاهر احساس ندامت و پشیمانی کنید.

اگر مرد هادس درآمدید باید به شما بگوئیم که فقط با کسی ازدواج کنید که تنها نمانید. مرد هادس اگر با هر  زنی ازدواج کند که او را دوست دارد و زن هم عاشقش باشد، می‌تواند زندگی بسیار خوبی را تجربه کند. مرد هادس به خدای غم و تاریکی شهرت دارد، اما با ازدواج او می‌تواند زندگی جدید و البته جذابی را برای خود و البته همسرش تداعی کند.

الگوی آخر آرکاتایپ‌ها مردان  هرمسی است. مردان هرمسی معمولا شاد هستند و اطرافیان آن‌ها را به افراد خوش شانس نامگذاری می‌کنند. مردان هرمسی از ارتباط با زنان بسیار لذت می‌برند و خودشان را معمولا در این‌ کار بسیار خبره می‌دانند. زنان آتنایی و آفرودیتی از این مردان خوششان نمی‌آید و زنان تایپ هستیا معمولا برای این مردان گذینه‌ ی بسیار مناسبی هستند.

جفت شخصیتی بر اساس ام بی تی ای

به سراغ پیدا کردن جفت شخصیتی از طریق نتایج آزمون ام بی تی آی می‌رویم. در آزمون ام بی تی آی ما ۱۶ تا شخصیت داریم که اگر بخواهیم شخصیت هر تایپ را با با تایپ دیگر بگوئیم مقاله‌ ی چندین صفحه ای برای نوشتن میخواهد. بنابر‌ این ما با چند مثال کلی این مبحث را جمع بندی می‌کنیم. ما در ام بی تی آی یک رابطه داریم به اسم رابطه‌ی نظارت. در این رابطه ناظر بر نظارت شونده رابطه‌ی نظارت گونه دارد و ناظر نظارت شونده را فردی جذاب و جالب اما ناقص می‌داند. در این نوع رابطه ناظر همیشه مانند یک فرشته‌‌ی مهربان در برابر نظارت شونده عمل می‌کند. رابطه تایپ intj  با estp  یک رابطه‌ی به ترتیب نظارت شونده و نظارت کننده است.

رابطه‌ی بعدی رابطه‌ی همزاد است. رابطه‌ی همزاد روابطی است که هر دو طرف در آن بسیار شاد و راضی هستند. در رابطه‌ی همزاد چه دو طرف دوست باشند و چه هر دو طرف زوج باشند وقتی در کنار هم هستند به حدی به آن‌ها خوش می‌گذرد که انرژی‌شان بالا می زند. این روابط دوست داشتنی معمولا بدون هیچ دلیل خاصی تمام می‌شوند.  رابطه‌ی intp  ها با esfp  ها یک رابطه بر پایه همزاد است‌. یک نوع رابطه‌ی دیگر هم داریم که به شبه همزاد معروف هستند که برای مثال intp ها با estp   ها از این نوع روابط هستند.

رابطه‌ی بعدی رابطه منفعت نام دارد. در این رابطه یک طرف مطلق سود می‌برد و یک طرف مطلق سود می‌رساند، ذینفع تا وقتی سود برایش مهیا باشد در برابر سود رساننده بسیار خوش اخلاق و حتی کمی چاپلوس است. اما به محض اینکه سودِ سود رساننده تمام شود ذینفع او را رها می‌کند. رابطه‌ی entj  ها با enfp  ها یک رابطه بر این اساس می‌باشد که خیلی  توصیه نمی‌شود.

رابطه‌ی بعدی رابطه فعالیت است که بعد از رابطه‌ی همزاد یکی از بهترین روابط می‌باشد در این نوع رابطه دو طرف با تشویقهای همدیگر به مرتبه‌های بالایی در زندگی می‌رسند. رابطه‌ی esfp ها با entj  ها به این شکل می‌باشد‌. گاهی برخی روابط مانند رابطه‌ی فعالیت عالی برای روابط بلند مدت هستند اما این روابط خیلی نمی توانند رمانتیک باشند و فقط به عنوان دوست و همکار گذینه‌ های عالی‌ای می‌باشند. رابطه‌ی istj   ها با estp ها به این شکل است.  البته در شرایط استثنا آن‌ها می‌توانند روابط رمانتیکی را نیز تجربه کنند.

رابطه‌ی بعدی رابطه‌ی یکسان است که بین تایپ‌هایی که به هم نزدیک اند تجربه می‌شود. مثلا تایپ intp  با intj   یک رابطه‌ی همسان را با هم تجربه می‌کنند. در رابطه‌ی همسان دو طرف یک رفتار یکسانی را از یک دیگر انتظار دارند. از دیگر روابط ام بی تی آی با هم رابطه‌ی شبه یکسان و رابطه‌ی فرا خود است. این روابط شبیه به رابطه‌ی همسان هستند اما با تفاوت‌هایی نیز روبه اند.

به پایان مقاله‌ امروز که در رابطه با جفت شخصیتی هر نفر بود رسیدیم به یاد داشته باشید مبحث جفت شخصیتی و پیدا کردن پارتنر مناسب، مبحث بسیار پیچیده‌ای است که با یک مقاله نمی‌شود آن را به اتمام رساند. بنابراین اگر مایل هستید که با افراد جفت خودتان آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقالات آینده‌ ی مارا نیز در این زمینه ها بخوانید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید