جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ترافیک بی سابقه در مسکو به دلیل هک تاکسی اینترنتی یاندکس

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ترافیک بی سابقه در مسکو به دلیل هک تاکسی اینترنتی یاندکس

حمله هکری به اپ تاکسی اینترنتی یاندکس در روسیه به ایجاد ترافیکی سنگین در منطقه ای از این شهر منجر شد. این حمله به گروه هکرهای ناشناس نسبت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، روز پنج شنبه منطقه «فیلی» مسکو با ترافیک سنگینی روبرو شد. اکنون مشخص شده است که این ترافیک توسط هکرها و با سواستفاده از تاکسی اینترنتی یاندکس روی داده بود. برای این منظور هکرها تاکسی های متعددی سفارش دادند که مسیر آنها از یکی از گذرگاه های اصلی پایتخت روسیه گذر می کرد.

این امر سبب شد ترافیک منطقه به شدت سنگین شود و به مدت ۴۰ دقیقه خیابان به طور کامل مسدود شد تا زمانی که یاندکس توانست این شرایط را برطرف کرد.

سخنگوی یاندکس نیز در این باره اعلام کرد: صبح یکم سپتامبر تاکسی یاندکس با تلاش هکرها برای اختلال در سرویس هایش روبرو شد و تعداد زیادی راننده سفارش سفر به منطقه فیلی مسکو را دریافت کردند.

این شرکت اعلام کرد پس از حمله سایبری الگوریتم های خود را تغییر داده تا از رویدادهای مشابه در آینده جلوگیری کند. این یکی از نخستین مواردی است که هکرها با سواستفاده از اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ترافیک سنگین ایجاد می کنند.

چند حساب کاربری توئیتر وابسته به گروه هکری ناشناس ادعا می کنند آنها حمله سایبری مذکور را انجام داده اند. روز جمعه یکی از حسابهای کاربری وابسته به گروه هکری اعلام کرد با همکاری «ارتش فناوری اطلاعات اوکراین» ( سازمانی که داوطلبانه در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین شکل گرفت) این عملیات را انجام داده است.

گروه هکری ناشناس قبلا مسئولیت حمله سایبری به چند وب سایت دولت روسیه از جمله کرملین و وزارت دفاع این کشور را برعهده گرفته بود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید