جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تفاوتهای دوربین آنالوگ و دیجیتال

author منتشر کننده
نظرات (1) 18 0
تفاوتهای دوربین آنالوگ و دیجیتال

تفاوت های دوربین آنالوگ و دیجیتال بسیار است. امروزه استفاده از دوربین دیجیتال بسیار معمول تر از دوربین های آنالوگ است که بخشی از این موضوع به کم یافت شدن دوربین های آنالوگ برمیگردد. این تفاوت میان دو دسته شامل تفاوت های کمی و کیفی دوربین آنالوگ و دیجیتال می‌باشد. در هر مغازه ی دوربین فروشی ده ها نوع دوربین دیجیتال وجود دارد اما شاید برای یافتن یک دوربین آنالوگ به جستجوی خیلی بیشتری نیاز است. با وجود آسان تر بودن دوربین های دیجیتال اما هنوز هم دوربین آنالوگ طرفداران زیادی دارد که یکی از دلایل آن نوع تصویری است که آنالوگ ارائه می‌دهد. مقایسه تصویری دوربین های آنالوگ و دیجیتال حول محور موارد زیادی می‌گردد و از این میان آنالوگ، تصویری با گرید زیاد و شبیه به تصاویر نوستالژیک و قدیمی را ارائه می‌دهد.

تفاوتهای دوربین آنالوگ و دیجیتال

یکی از دلایل دیگری که دوربین آنالوگ هنوز هم مصرف کننده دارد، سخت بودن مراحل عکاسی و چاپ آن است. دردسر های اتاق تاریک و برگه های عکاسی گران قیمت که در دوربین های دیجیتال دیده نمی‌شود. شاید سوال پیش بیاید که در صورت سخت تر بودن مراحل عکاسی با آنالوگ عده ی زیادی به سمت آن نروند و دیجیتال را انتخاب کنند، اما در واقع نکته همینجاست که افراد زیادی از معترضان که همواره اعتراض خودشان را نسبت به دم دستی شدن عکاسی اظهار می دارند، حاضرند تن به سختی های کار با آنالوگ بدهند اما به سمت دیجیتالیسم نروند.

تفاوت قیمت دوربین های آنالوگ و دیجیتال

تفاوت قیمت دوربین های آنالوگ و دیجیتال بسیار پر فراز و نشیب است، در ایام گذشته دوربین های آنالوگ به دلیل کمبود دوربین های دیجیتال، گران به حساب می‌آمد اما امروزه در بسیاری از نقاط تولید آنها نیز متوقف شده است و برای آسان تر شدن عکاسی همواره دوربین های دیجیتال را پیشنهاد می‌کنند. اما در هر صورت بدلیل دست دوم بودن بسیاری از دوربین های آنالوگ قیمت آنها کمتر از دوربین های دیجیتال  به حساب می‌آید، اما دوربین های دیجیتال روز به روز روند قیمتی رو به رشدی را طی می‌کنند.

تفاوتهای دوربین آنالوگ و دیجیتال

مقایسه ی تصویری دوربین های آنالوگ و دیجیتال

انواع دوربین آنالوگ از لحاظ تصویری متفاوت‌اند. دوربین های آنالوگ شامل: سوراخ سوزنی، تک لنزی غیر بازتابی، دو لنزی بازتابی، قطعه بزرگ هستند. که هر کدام دارای ابعاد قاب مشخص و تصویر را در جای مشخصی از قاب قرار می‌دهند و از لحاظ سیستم تصویری جنس متفاوتی را ارائه می‌دهد. دوربین های آنالوگ نسبت به دریافت نور بر حسگرش و کیفیت بازتابی اش تصاویر کیفی متفاوتی را ارائه می‌دهد و دوربین آنالوگ با کیفیت، قیمت به مراتب بیشتری نسبت به بقیه را دارد. اما در دیجیتال بحث اصلی ما حول محور: فوکوس، فاصله کانونی می‌گردد و نسبت به دوربین های آنالوگ، دسته بندی های دیجیتال دارای تفاوت هایی از این دسته هست.

در مجموع در هیچ زمانی دوربین آنالوگ رد نشده و همواره افراد علاقمند به عکاسی بودند که پیگیر عکاسی با آنالوگ باشند و سختی های چاپ را برای گرفتن تصویری نوستالژیک به جان می‌خرند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. پس بد نبود میگفتن دیجیتالم کجا بوده یادش بخیر ولی واقعا دیجیتال خیلی کاربری راحت تری داره

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید