جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تلفن‌های همراه تا سال 2050 چگونه طراحی می‌شوند؟

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
تلفن‌های همراه تا سال 2050 چگونه طراحی می‌شوند؟

تصور اینکه در گذشته ما موبایل نداشتیم، کمی خارج از ذهن به نظر می‌رسد ولی حقیقتی بود که در عادت‌ها گنجانده شده بود. دنیای بدون موبایل اکنون نه تنها قابل تصور نیست بلکه شرایط زندگی را هم برای ما ویرانگر خواهد کرد. در 20 سال پیش تنها موبایلی که در دستان ما بود 3310 نوکیا بود که به مانند یک آجر بتونی رد و بدل میشد. اما امروزه تلفن‌ها پیشرفته تر از همیشه شده اند و در آینده نیز دگرگونی‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود. گوشی‌های تاشو کم کم جای گوشی‌های هوشمند را می‌گیرند و پردازنده های گوشی‌های آینده چند برابر بیشتر از تلفن‌های همراه امروزی خواهد شد.

تلفن‌های همراه در سال 2050 به چه شکل خواهند بود؟

اما به نظر شما تلفن‌های همراه در آینده به چه شکلی طراحی می‌شوند؟ ظاهر فیزیکی و درونی چه تغییراتی را خواهد داشت؟ ما به هیچ وجه نمی‌توانیم دقیق محتوا های ظاهری و باطنی گوشی‌های سال 2050 را پیش بینی کنیم، لذا پیش بینی ما بیشتر از روی حدس خواهد بود. در طی این چند سالی که گذشته طراحان تلفن‌های همراه سعی در ادغام دنیای ما با تکنولوژی روز داشته است، بنابراین آینده تلفن‌های همراه را تا 30 سال دیگر اینگونه می‌توان پیش بینی کرد که زندگی فیزیکی ما در دنیای تکنولوژی ادغام خواهند شد و شکل و شمایل آن‌ها هم تغییر خواهند کرد. البته اینگونه نیست که چت های ویدیویی کنار گذاشته شوند، بلکه به گونه ای این قابلیت‌ها طراحی می‌شوند که بیشتر از دو نفر قادر خواهند بود با هم صحبت کنند و فایل‌ها را برای همدیگر به اشتراک بگذارند. رابطه‌ی ذهنی انسان با تکنولوژی و دنیای مجازی در یک نقطه هدفمند می‌شوند، به گونه‌ای که بدون استفاده از تاچ و یا لمس، شما قادر خواهید بود مسیر صفحات و برنامه را تعیین کنید. در سال 2050 پیش بینی می‌شود که تلفن های همراه به یک رابط متصل به مغز پیوند داده می‌شوند. سپس برنامه‌ها و پیام‌ها به صورت مستقیم و از طریق ذهن و فکر شما اجرا می‌شوند. به این روش که از طریق مغز قادر به اجرا و کار با نرم افزارها خواهید بود عملکرد «تله پاتی» نام دارد.

دوربین‌های با توانایی عمق سنجی در تلفن‌های همراه 2050

تکنولوژی هر روزه در حال پیشرفت است و هیچ انتهایی نخواهد داشت. تلفن‌های همراه نیز یکی از تکنولوژی‌های لایتناهی به شمار می‌رود که هیچ توقفی برای آن متصور نخواهیم شد. در آینده یکی از قابلیت‌های تکنولوژی نوین وجود دوربین‌های با قابلیت عمق سنجی در تلفن‌های همراه شماست. در آینده همه مشتریان تلفن‌های همراه قادرند وضعیت خود را به صورت سه بعدی تجزیه و تحلیل کنند. این قابلیت در دوربین های نسل های آینده گنجانده خواهد شد. لذا ما شاهد تکنولوژی دیجیتالی زیادی در گوشی‌های همراه خواهیم بود.

تلفن‌های همراه

نمایشگر انعطاف پذیر تلفن‌های همراه در آینده

تلفن‌های همراه در آینده ای نه چندان دور، صفحه نمایشی حیرت انگیز خواهند داشت. از آنجایی که نمایشگرهای امروزی حالت ثابت خمیده‌ای به خود گرفته اند، انعطاف پذیری آن‌ها در آینده آنچنان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. تلفن‌های امروزی کاملا سفت و بدون انعطاف هستند. ما در آینده منتظر نمایشگرهای انعطاف پذیر خواهیم بود که مطمئناً تا حدود سال 2050 ظهور پیدا خواهند کرد. اگر باور نمی‌کنید کافی است در خبرگزاری‌ها جست و جویی کنید تا ببینید که سرمایه گذاری کلانی برای این تکنولوژی صورت گرفته شده است. سامسونگ اولین شرکتی است که مراحل اولیه نمایشگرهای منعطف را سپری کرده است.

تلفن‌های همراه

تعبیه دوربین‌های میکروسکوپی و کنترلرهای تلفن‌های همراه

هم اکنون دوربین‌های بسیار با کیفیتی برای تلفن‌های همراه تعبیه شده اند که قادرند تا رزولوشن k4 فیلمبرداری دوربین‌های پشتی را پوشش دهند. این دوربین‌های رزولوشن k4 در اندازه یک نخود مسطح طراحی و تعبیه شده اند. اما اگر دوربین‌های آینده به اندازه یک دانه برنج باشند چگونه خواهند بود؟ تکنسین‌های آمریکایی در حال ساخت دوربین‌های میکروسکوپی در تلفن‌های هوشمند هستند. این دوربین‌ها که به اندازه ی یک دانه برنج سفید است از قبل برای استفاده‌های ارتشی طراحی شده بود ولی بعد ها تصمیم گرفته شد برای تلفن‌های همراه نیز ساخته شود. این دوربین‌ها علی رغم اینکه کوچک هستند ولی قادرند تا با بالاترین رزولوشن تعبیه شده در دوربین‌های امروزی فیلمبرداری و تصویربرداری کنند. علاوه بر دوربین‌های ریز و میکروسکوپی، کنترلر ها و ریموت‌هایی نیز برای تلفن‌های هوشمند سال 2050 طراحی خواهند شد. این ریموت‌ها دارای جریانی مغناطیسی در خود هستند که قادرید تلفن های همراه خود را به خوبی کنترل کنید.

تلفن‌های همراه

پتانسیل ضبط دو طرفه تلفن‌های همراه

شاید بعید به نظر برسد، ولی در سال‌های آتی تلفن‌های همراه قابلیت ضبط دو طرفه را در خود خواهند داشت. البته امروزه در گلکسی نوت 4 تا 9 شاهد قابلیت فیلمبرداریدو طرفه هستیم. پتانسیل ضبط دو طرفه یعنی شما در حال مهیا کردن گوشی خود برای ضبط ویدیوی مد نظر از طریق دوربین جلو و پشت هستید. البته که انتظار می‌رود در سال 2050 تلفن‌های هوشمند به طور عادی قابلیت ضبط دو طرفه را داشته باشند. البته امروزه پتانسیل ضبط دو نفره به گونه ای است که قادر نیستید از دو دوربین فیلمبرداری و ضبط انجام دهید، اما در آینده قابلیت ضبط دو طرفه را به وضوح خواهیم داد.

تلفن‌های همراه 2050 با تماس تلفنی 3 بعدی و تکنولوژی بلوک بندی

در تلفن‌های همراه سال 2050 منتظر قابلیت تماس تلفنی 3 بعدی خواهیم بود. اینگونه فرض کنید که دوستتان با شما تماس می‌گیرد و به یکباره یک هلوگرام 3 بعدی از دوستتان جلوی شما ظاهر می‌شود. تمام حرکات و صبحت‌های دوست شما گویا بر روی یک پرده پروژکتور قابل مشاهده خواهد بود. هرچند که هیچ گونه پرده یا پروژکتوری در کار نیست و آنچه را که می‌بینید یه هولوگرام سه بعدی از دوست شماست. این قابلیت به لطف اینترنت های 10جی هموار خواهد شد. بعید به نظر نمی رسد که نسل دهم اینترنت ها تا سال 2050 در بازار جهانی عرضه شوند.

همچنین تلفن‌های همراه هوشمند سال 2050 دارای یک بلوک بندی خاص هستند به گونه‌ای که شما می‌توانید قالب دوربین را با قالب اسپیکرها تعویض کنید و همچنین جای باطری های موبایل در بالا و پایین گوشی شما جا به جا شود.

تلفن‌های همراه

هولوگرام های تبلیغاتی و ریجستری رسمی تلفن های همراه

تلفن ها همراه در سال 2050 به این تکنولوژی‌ها بسنده نمی‌کنند. هولوگرام‌های سه بعدی تبلیغاتی که بیشتر جهت تبلیغات و آگهی‌ها برای فروشگاه های بزرگ و کوچک طراحی می‌شوند در این نسل تلفن‌ها ارائه می‌شوند. اما جای تعجب دارد که این تکنولوژی چگونه کار می‌کند. در پشت و درون صفحه نمایش‌های منعطف تلفن همراه‌های سال 2050، یک پروژکتور و یک فَن  مینی کار گذاشته شده است که راه نمایش این هولوگرام ها را فراهم می‌کنند.

همچنین تلفن‌های همراه در آینده ای نه چندان دور در کشور خودی به رسمیت شناخته می‌شوند. این امر آنچنان دور از تصور نیست، هم اکنون ریجستری سیمکارت‌ها در تلفن های همراه شما فعال شده و دیری نخواهد پایید که این احراز هویت رسمی در خود گوشی‌ها هم هنگام ساخت فعال می‌شوند.

قابلیت تکنولوژی ردیابی چشم و ترجمه زبانی

در تلفن‌های همراه سال 2050 تکنولوژی ردیابی چشم به منظور انجام دادن کارهای موبایل خود با چشم طراحی شده اند. شما قادرید چشمان خود را در موبایل ست کنید و سپس به تعویض صفحه نمایشگر و اجرای نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها بپردازید. موبایل‌های هوشمند آینده قادر خواهند بود تا در کسری از ثانیه به طور آنی حرکات چشمان شما را ردیابی کنند و نهایتا محتوای دلخواه شما را تنظیم نمایند. البته قابلیت تکنولوژی ردیابی چشم فقط در موبایل‌های آینده نخواهند بود. بلکه در شهر‌های هوشمند هم چنین تکنولوژی‌هایی را خواهیم دید.

همچنین موبایل‌های سال 2050 قادرند تا به سرعت و در لحظه هر زبانی را در هر کشوری ترجمه کنند. به عنوان مثال بعضی از کشورهای آسیای شرقی که مسلط به زبان انگلیسی نیستند با سفر به انگلستان و داشتن چنین تلفن‌های همراه هوشمندی، دیگر دغدغه‌ی سفری سخت را نخواهند داشت. تکنولوژی ترجمه توسط شرکت گوگل همچنان در حال توسعه می‌باشد.

تلفن‌های همراه

تکنولوژی پروژکتور و باتری های ارگانیک در تلفن های همراه سال 2050

همانطور که گفته شد تکنولوژی هولوگرام سه بعدی تلفن‌های همراه، تاثیر بسیار مهمی در تبلیغات در آینده خواهد گذاشت. اما نکته قابل ذکر این است که وقتی شما یک گوشی دارای پروژکتور و دوربین سه بعدی با بالاترین رزولوشن را داشته باشید، قادرید از موبایل خود به عنوان یک پروژکتور استفاده کنید. فیلم‌ها را در موبایل خود به اجرا بگذارید و حالت پروژکتور و هولوگرام سه بعدی را فعال کنید. سپس بُرد آن را تا دیوار سفید اطراف خود گسترش دهید و به تماشای فیلم‌های خود بپردازید. هم اکنون مشاهده می‌کنید که نمایشگر تلفن های شما به یک پرده سینمای با کیفیت تبدیل شده است.

البته باید توجه داشت که چنین تلفن‌هایی نیازمند به یک باتری ارگانیک قوی می‌باشد که از طریق حرارت‌های بیولوژیکی در شارژ باتری استفاده می‌شوند. انتظار می‌رود تکنولوژی پروژکتور حداقل تا 10 سال دیگر در گوشی‌های همراه باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید