جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم

اغلب افراد تلاش برای داشتن تناسب اندام را یک امر غیر ضروری و در حاشیه اهمیت می دانند، همین افراد موفقیت را دستیابی به موقعیت های عالی در زمینه های شغلی، تحصیلی و یا حتی روابط با دیگران می دانند، در حالی که موفقیت از درون خود فرد شروع می شود. هر فردی برای کسب موفقیت در ابتدا باید قادر به کنترل و مدیریت خود باشد، کنترل و مدیریت عادات و رفتارهای شخصی روانی، تغذیه ای و سلامتی در چارچوب استانداردهای پذیرفته شده از سوی اجتماع و اخلاق سلامت، به فرد توانایی کنترل و مدیریت شرایط و موقعیت های بزرگ تری را می بخشد.

 

دستیابی به تناسب اندام به عنوان یکی از شخصی ترین جنبه های فردی زندگی می تواند یک موفقیت بزرگ و مقدمه ای بر کسب موفقیت های بزرگ و جدی تر شمرده شود، چرا که برای داشتن و حفظ تناسب اندام یک فرد باید اراده و پشتکاری قوی برای کنترل عادات غذایی و میزان فعالیت بدنی داشته باشد. داشتن تناسب اندام یک چالش فردی اما بسیار مهم است که به میزان زیادی بر میزان اعتماد به نفس افراد، سطح موفقیت آنها در برقراری روابط اجتماعی و حتی کسب موقعیت های شغلی مناسب اثر مستقیم دارد.

وقتی صحبت از تناسب اندام می شود، مفاهیم چاقی، لاغری و ... در ذهن تداعی می شود در حالی که مفهوم تناسب اندام بسیار فراتر از این واژه هاست، تناسب اندام به معنای تناسب توده های عضلانی و چربی برای حفظ تندرستی ارگان های بدن و ذهن دانسته می شود یا به تعبیری تناسب اندام حالتی از فیزیک بدن را شامل می شود که فرد در آن حالت فاقد و یا دارای حداقل سطح چربی اضافه باشد، در این حالت تمام اندام های بدن به خصوص سیستم عروقی- قلبی و سیستم عصبی به ویژه مغز و ماهیچه های حرکتی در بهترین سطح عملکرد خود قرار دارند.

یک فرد هدفمند و جویای موفقیت در تمام زمینه های زندگی موفقیت را با پیروزی در چالش های فردی آغاز می کند، مدیریت ذهن و افکار، مدیریت تعامل با دیگران و دستیابی به تناسب اندام که می تواند بر بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی ما بسیار موثر باشد.

ارتباط تناسب اندام با موفقیت های شغلی

به طور حتم داشتن تناسب اندام و ظاهری ایده آل می تواند بر موفقیت شغلی و کاری افراد اثر مستقیم بگذارد، تناسب اندام علاوه بر افزایش سطح اعتماد به نفس افراد با ، به مورد توجه و تحسین قرار گرفتن افراد نیز کمک خواهد کرد. این موضوع حقیقی اگرچه در ظاهر آزار دهنده است که افراد دارای تناسب اندام اعتماد و توجه بیشتری از سو کارفرمایان، همکاران و حتی مشتریان کسب می کنند.

افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت بیشتری می دهند، میزان کالری و نوع غذای دریافتی روزانه خود را کنترل و برنامه ریزی می کنند، آنها حتی ممکن است به مواد تشکیل دهنده خریدهای خود، برند آن و حتی فروشگاهی که از آن خرید می کنند نیز دقت کنند، قطعا در مقام کارفرما، همکار و حتی مشتری خود ما هم به دقت، سخت کوشی و انضباط چنین افرادی اهمیت و علاقه بیشتری نشان می دهیم.

افراد دارای تناسب اندام برنامه ورزشی و رژیم غذایی منظمی را دنبال می کنند، که حاکی از اهمیت آنها به سلامت و ظاهر آن است، چنین افرادی قطعا مسئولیت پذیرترند. ریزنگری در امورفردی نشان دهنده دقت بالای آنها در درک و حل مسائل است، افراد دارای دقت و مسئولیت پذیری نسبت به خود، افرادی پایدار و دارای تعامل قوی با جامعه هستند.

موضوع اصلی در این خصوص که شاید ذهن همه ما را به سوی عدم کوشش برای دستیابی به تناسب اندام سوق می دهد، سختی و مشقت دستیابی به تناسب اندام و حفظ تداوم آن باشد، اما حقیقت این است که موفقیت در این زمینه چندان که به نظر می رسد سخت و غیر ممکن نیست، مانند سایر زمینه ها کافی است با داشتن اراده و انگیزه کافی تلاشی هوشمندانه انجام داد و در سریع ترین زمان ممکن به اندامی متناسب و ظاهری ایده آل دست یافت.

با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا با بررسی تاثیر تناسب اندام بر جنبه های مختلف زندگی، رازها و راههای دستیابی به تناسب اندام را نیز مرور کنیم.

تاثیر تناسب اندام بر جنبه های مختلف زندگی

مهم ترین جنبه تاثیرپذیر از تناسب اندام که بسیار حائز اهمیت است، جنبه حفظ سلامتی و تندرستی افراد است، عدم تناسب اندام و خارج شدن از فرم بدنی ایده آل می تواند سبب بروز بیماری هایی مانند دیابت نوع 2،کبد چرب، بیماری های قلبی-عروقی، فشار خون، بیماری های دستگاه ایمنی و حتی بیماری های پوستی شود، اگرچه شمار بالایی از پزشکان امروزه خود چاقی را نه یک معضل شخصی بلکه یک بیماری محسوب می کنند که می تواند سبب کاهش طول عمر و سطح کیفیت زندگی شود. افراد چاق و دارای اضافه وزن بیشتر به مشکلات تنفسی، مشکلات خواب، خستگی زودرس و بیماری افسردگی مبتلا می شوند.

یکی دیگر از جنبه های مهم متاثر از تناسب اندام سلامت روح و روان افراد است، درست مانند همان ضرب المثل قدیمی، فکر سالم در بدن سالم. فرد دارای تناسب اندام، اعتماد به نفس بیشتر و روحیه بالاتری دارد، احتمال افسردگی در افراد دارای اندام متناسب بسیار کمتر از افراد چاق است، ثابت شده است که افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با افراد دارای تناسب اندام دیدگاه منفی تری نسبت به خود و اطرافیان دارند.

یکی از اثرات مثبت تناسب اندام بر زندگی افراد، افزایش سطح اعتماد به نفس افراد است، فرد دارای تناسب اندام با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حاضر شده و نسبت به شکل ظاهری و توانمندی های خود اطمینان بیشتری دارد. افراد دارای اضافه وزن غالبا به دلیل ترس از قضاوت و تمسخر از حضور در اجتماع پرهیز می کنند و رو به انزوا و گوشه گیری می آورند، همچنین عدم تناسب اندام می تواند سبب بروز مشکلات بسیار جدی بین زوجین گردد.

تاثیر تناسب اندام بر روابط شخصی و اجتماعی پوشیده نیست، علی رغم تمام تعاریف اخلاقی و تاکید به توجه و تمرکز بر شخصیت و خصوصیات درونی افراد، خواه و ناخواه توجه اطرافیان  به شکل ظاهر و اندام فرد معطوف می شود و بنا بر ذات زیباجوی انسان، افراد دارای تناسب اندام و فرم ایده آل بدنی بیشتر مورد توجه و تحسین قرار می گیرند، در روابط فردی و اجتماعی مانند روابط شغلی، میزان اعتماد به افراد دارای انضباط در مورد تغذیه و فعالیت های ورزشی شخصی بسیار بالاتر است. کافیست از خودتان سوال کنید بین یک فرد فعال و با انضباط روحی و بدنی که ظاهری ایده آل دارد و یک فرد دارای اضافه وزن که از سر تنبلی حتی حاضر به اعمال انضباظ غذایی و ورزشی در زندگی خود نیست، کدام را برای برقراری روابط در هر سطح دوستی، همسری و یا همکاری برمی گزینید ؟

درست یا اشتباه، افراد دارای تناسب اندام و ظاهری آراسته همیشه چهره افراد موفق تری را برای ما تداعی می کنند، افرادی که دارای توانایی و اراده کافی جهت دستیابی به یکی از ابتدایی ترین و آسان ترین قله های موفقیت فردی هستند. شک نداشته باشید با قدم گذاشتن در راه دستیابی به تناسب اندام، اراده ای قوی تر برای کسب موفقیت های شغلی و اجتماعی خواهید داشت، بی شک شروع این مسیر برای افراد دارای اضافه وزن، یا حتی فقط فاصله گرفته از فعالیت های ورزشی و رعایت سلامت غذایی دشوار به نظر می رسد، اما با به خرج دادن کمی اراده و داشتن انگیزه کافی می توان به راحتی به این امر دست یافت، در ادامه با شما رازها و راههای تناسب اندام را مرور می کنیم.

تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم

بیشتر بخوانید: بهترین رژیم کاهش وزن چیست؟

رازها و راههای تناسب اندام

برای داشتن اندامی متناسب و ایده آل، کافیست انگیزه ای محکم و روشن داشته باشد تا با به خرج دادن کمی اراده به سهولت به آن دست پیدا کنید.

1- شاید یکی از بهترین راههای ایجاد و حفظ انگیزه داشتن اندامی متناسب، قرار گرفتن در شرایط محیطی متناسب باشد، به جای دنبال کردن صفحات آشپزی و عکس غذاهایی که شما را به غذا خوردن بیشتر ترغیب می کنند، صفحات اجتماعی مرتبط با تناسب اندام و کاهش وزن و یا فعالیت های ورزشی را دنبال کنید، با افراد دارای تناسب اندام و علاقمند به فعالیت های ورزشی معاشرت کنید و هدف کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام خود را با یکی از نزدیکان مورد اعتمادتان در میان بگذارید تا مشوق شما در این زمینه باشد.

2- انجام فعالیت های ورزشی هوازی و قدرتی برای چربی سوزی بسیار مهم و ضروری اند، ورزش هایی که امروزه به لطف شبکه های مجازی به سهولت در دسترس اند و شما می توانید تنها با تایپ نام اندام مبتلا به چاقی موضعی مورد نظر خود یا کل بدن ورزش های متناسب دریافت کنید. اما امروزه توصیه تمام پزشکان و متخصصان ورزشی و تغذیه به تمام افراد در هر سطح از تناسب اندام انجام پیاده روی به مدت زمان حداقل 30 دقیقه در طول یک شبانه روز است. پیاده روی با سرعت تند می تواند به بهبود سیستم تنفس، قلبی عروقی کمک کند و میزان سوخت و ساز بدن را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. با انجام پیاده روی تند، به صورت روزانه مقدار قابل توجهی کالری سوزانده و روحیه و خلق وخوی شما را بسیار بهبود می بخشد.    

تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم   

3- برنامه های رژیم غذایی را بر روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کنید و با وارد کردن مقدار کالری دریافتی و مصرفی روزانه خود، برنامه غذایی خود را کنترل و مدیریت کنید.

4- غذاهای آبپز را بیشتر مصرف کنید، شاید مصرف غذاهای سرخ شده به نظر لذیذتر برسند، اما مصرف آنها نتیجه ای جز افزایش حجم پهلوها و شکم ندارد. غذاهای سرخ شده و پر چرب غالبا خالی از مواد مفید و مغذی هستند و تنها باعث افزایش چربی شکمی در افراد می شوند، برای خلاصی از چربی های اضافه مصرف غذاهای فست فودی و پر چرب را کاهش داده و غذاهای آب پز و حتی خام مانند میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.    

تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم

5- از گرسنگی نترسید، متاسفانه افراد زیادی به محض گرسنه شدن شروع به مصرف غذا می کنند و تصور می کنند در صورت عدم مصرف غذا بلافاصله پس از احساس گرسنگی دچار افت انرژی یا بیماری می شوند. اگر می خواهید لاغر و خوش اندام به نظر برسید، این فکر کهنه و اشتباه را دور بیندازید، احساس گرسنگی در بسیاری از مواقع تنها به علت عادت به سیر و پر بودن معده، استرس یا تغییر شرایط آب و هوایی یا محیطی در فرد بروز پیدا می کند، عادت به غذا خوردن مکرر و مداوم می تواند شما را به چاقی مفرط مبتلا کند، با کمک یک متخصص تغذیه یا یک اپلیکیشن رژیم غذایی برای خود تعداد وعده های غذایی با حجم و کالری مشخص در طول شبانه روز تعریف کنید و نسبت به رعایت حجم غذا و کالری دریافتی مجاز روزانه خود پایبند بمانید.

6- آب مصرف کنید، تا بحال هیچکس از نوشیدن آب بیمار نشده است، مصرف آب کافی در طول شبانه روز، علاوه بر بهبود عملکرد سیستم خون رسانی بدن و کمک به کلیه ها برای دفع مواد زائد از بدن، میزان سوخت و ساز چربی های بدن را افزایش داده و همچنین از تحلیل رفتن ماهیچه ها طی رژیم غذایی و انجام فعالیت های ورزشی بدن جلوگیری می کند و در نتیجه سبب ایجاد و حفظ تناسب اندام می شود. همچنین نوشیدن آب به ویژه نیم ساعت قبل از مصرف غذا، از پرخوری فرد جلوگیری می کند و تمایل وی برای خوردن غذاهای پر چرب و پر کالری را کاهش می دهد، علاوه بر تمام فواید ذکر شده از مصرف نوشیدن آب کافی و فراوان برای بدن، شفافیت و روشن تر شدن پوست نیز از فواید نوشیدن آب در طول شبانه روز است. دقت داشته باشد که آب را نمی توان با نوشیدنی دیگر مانند چای و قهوه جایگزین کرد، مصرف چای و قهوه علاوه بر ایجاد انرژی کاذب و ایجاد مشکلات خواب ، باعث کدر و تیره شدن پوست نیز می شوند.     

تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم                 

7- صبحانه مصرف کنید، مصرف وعده صبحانه، ضمن شروع زودتر چرخه سوخت و ساز بدن، تمایل افراد برای مصرف کالری زیاد در وعده های بعد را کاهش داده و باعث ایجاد شادابی بیشتر افراد می شود،   

8- گوشت قرمز کمتر مصرف کنید، گوشت قرمز و حتی گوشت سفید دارای چربی های مضری برای بدن هستند که به مروردر بدن انباشته و سبب ایجاد توده های چربی نا زیبا در بدن می شوند، برای دستیابی به تناسب اندام، سعی کنید مصرف پروتئین های گیاهی مانند سویا، حبوبات و مغزها را در در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.                               

9- خوب بخوابید و خوش اندام بمانید، داشتن خواب کافی شبانه، به کنترل سطح استرس، کالری مصرفی و در نتیجه تناسب اندام کمک بسیاری می کند. افرادی که خوب نمی خوابند، دچار استرس و احساس گرسنگی بیشتری شده و در نتیجه به طور دائم به افزایش وزن دچار می شوند.  

تناسب اندام یک موفقیت شخصی مهم

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید