جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تکنولوژی‌های برتر جهان خودرو

author منتشر کننده
نظرات (1) 9 0
تکنولوژی‌های برتر جهان خودرو

در عصر امروز، خودرو چیزی بیشتر از  تایر‌ها، کابین و موتور ماشین است. اگر تحقیق کوچکی روی دنیای خودرو داشته باشیم، متوجه می‌شویم که به فناوری و تکنولوژی‌های فوق العاده‌ای مجهز شده است که بسیار هوشمندانه و بهینه تر از قبل است. یکی از دلیل‌های حتمی در رشد تکنولوژی خودرو‌ها بدون شک تلاش برای رقابت و سبقت گیری در صنعت خودرو سازی است. این دلایل موجب شده است که خودرو سازی همیشه فعال و پویا باقی بماند و روز به روز در تکنولوژی های برتر جهان خودرو پیشرفت کند. در این مقاله قصد داریم چندتا از جدیدترین و خاص ترین تکنولوژی های خودرو ها را به شما معرفی کنیم.

تکنولوژی های برتر جهان خودرو

داشتن درب عقب چند منظوره در خودرو

 جدیدا برای استفاده راحتتر و کارایی بیشتر از قسمت بار ماشین، درب مخصوصی را طراحی GMC مهندسین ماشین کرده اند که این درب شامل قسمت‌های مختلفی است که در شرایط مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به گفته مهندسین این ماشین، سال‌های زیادی برای ساخت این ایده زمان برده است که این زمان در این کمپانی بی سابقه بوده است. البته اگر سادگی این ایده را تماشا کنید متعجب خواهید شد که چرا قبل از این، عملی نشده است. داتن درب چند منظوره در خودرو می‌توان در جهت ثابت کردن اشیا، دسترسی آسان‌تر به لوازم داخل بار، و یا به عنوان پله استفاده کرد.

سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب خودرو

بیشتر اوقات پیش آمده است که به دلیل حواس پرتی راننده، کودکان در یا حیوامات خانگی در ماشین جا مانده و به دلیل گرم شدن هوا، جان خود را از دست داده اند. برای جلوگیری از این اتفاقات خطرناک، چندین شرکت خودروسازی به فکر چاره افتادند و سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب خودرو را در خودرو های خود اضافه کردند به این صورت با پخش هشدار صوتی به راننده یادآوری می‌کند که صندلی عقب خودرو را چک کند. در خودرو‌های هیوندا این سیستم پیشرفته تر است و تا 24 ساعت در صورت حرکت کردن از طریق اپلیکیشنی به صاحب خودرو اخطار می‌دهد.

سیستم شارژ بی سیم خودرو

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر وسایل الکتریکی مانند شارژر و هندزفری های بی سیم شده است. همچنین با برقی شدن خودرو ها این انتظار می‌رود که این سیستم شارژ بی سیم خودرو به آن‌ها افزوده شود. کمپانی خودرو سازی بی ام و به منظور بهینه سازی در فناوری در حال توسعه سیستم شارژ بی سیم در خودرو هایش است. این خودرو با پدهایی که در آن طراحی شده است می‌تواند با شدن اتومبیل روی این پدها، باتری خودرو شارژ شود. این پدها فعلا در مرحله تحقیق است و در سال‌های آینده به زودی عملی می‌شود.

سوپرکروز در خودرو

سیستم سوپرکروز در خودرو را می‌توان به عنوان پیشرفته ترین فناوری در کره خاکی دانست. در این فناوری با تکیه بر دوربین‌های ماشین و نقشه ها این اجازه را به راننده می‌دهد که دست های خود را از روی فرمان بردارد. علاوه بر این‌ها سوپرکروز توانایی تغییر جهت و توقف کامل را دارد. برای کنترل وضعیت راننده یم دوربین داخل کابین کار شده است که در صورت هوشیار نبودن راننده ماشین را متوقف می‌کند و با مراکز امداد تماس برقرار می‌گیرد. این سیستم ارزشی حدود 5000 دلار دارد که از سال 2020 به مدل های جنرال موتورز افزوده خواهد شد.

در خودرو های امروزی V2V  فناوری

در خودرو های امروزی توسعه یافته است که به آن ارتباط خودرو با خودرو نیز می گویند. این روشV2V جدیدا فناوری موجب کاهش تصادفات و آمار اتفاقات بد می‌شود به این صورت که این فناوری اطلاعات مربوط به موقعیت، سرعت و چهت خودرو را از طریق سیگنال هایی برای اتومبیل‌های دیگر، ارسال می کند. با این فناوری خودروها فاصله خود را با ماشین های دیگر حفظ می‌کنند. در واقع مهندسین محاسبه می‌کنند که درصورت حرکت ماشین، چه اقدماتی باید انجام شود که از تصادف جلوگیری کند. این فناوری 79 درصد سوانح جاده ای را کاهش داده است.

داشبورد‌هایی دارای واقعیت مجازی در خودرو

شرکت بی ام و در جدید ترین رونمایی فناوری خودروهایش، داشبورد‌هایی دارای واقعیت مجازی در خودرو رونمایی کرده است که در واقع این سیستم دارای یک صفحه لمسی است از نوع مجازی است که با حرکت انگشتان در هوا با آن می‌توان کار کرد. با توجه به حرکات دست به خودرو دستور داده می‌شود و این بستگی به نوع حرکت دست دارد. این کار ایجاد نوعی زبان اشاره بین راننده و خودرو است. خیلی‌ها سوال پرسیده اند که چه زمانی این تکنولوژی و فناوری به خودروهای بی ام و افزوده می‌شود، اما این شرکت در مقابل این سوال ها سکوت کرده و جوابی نداده است.

ایربگ‌هایی که موجب توقف خودرو می‌شوند

از وقتی که ایربگ به  آپشن‌های ماشین افزوده شده است به صورت مداوم جایش در ماشین های مختلف عوض می‌شود، امروزه ایربگ هایی که موجب توقف خودرو می‌شوند به ماشین ها افزوده شده است که شامل ایربگ‌های پرده ای یا جانبی و... می‌باشد. ایربگ‌ها همانطور که گفته شد، بخشی از سیستم ایمنی ماشین است که به محض احساس خطر، وارد عمل می‌شود. این کیسه‌ها دارای پوششی سایشی است که می‌تواند سرعت خودرو را کم کند و قدرت ترمز ماشین را دو برابر کند. این کیسه‌ها می‌تواند ماشین را تا 8 سانتی متر بالا ببرد و مانع سر خوردن ماشین شود.

تولید برق از اصطکاک لاستیک خودرو

مهندسین آمریکا، تولید برق از اصطکاک لاستیک خودرو را در فناوری‌های اخیر توسعه دادند. تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که اصطکاک بین تایر ماشین و سطح جاده، سهم 10 درصدی در مصرف سوخت خودرو را دارد. این رقم آنقدر زیاد و عجیب بود که مهندسین به دنبال ایجاد تغییراتی در این مورد شده اند. مبنای اصلی اینکار جکع آوری بار الکتریکی حاصل از اصطکاک تایر و جاده می‌باشد. مهندسین یک الکترودی را در بخشی از تایر جای داده اند که هنگامی که تایر می‌چرخد، بار الکتریکی را به آن الکترود انتقال می‌دهد و در نهایت الکتریسیه تولید می‌شود.

تولید لاستیک‌های بدون هوا برای خودرو

در سال اخیر تولید لاستیک های بدون هوا برای خودرو بسیار مطرح شده است و شرکت‌های لاستیک سازی بزرگی مانند میشلن از سال 14 سال پیش بر روی توسعه  و ساخت این تایر ها کار و تحقیق می‌کند. اما همچنان هیچ جاده ای جهت هماهنگی با این تایر وجود ندارد. این تایر ها، آپتیس نامیده می‌شود که از جنس فایبرگلاس و رزین است و تحمل وزن خودرو را در سرعت‌های مختلف را دارد. نمونه های قدیمی این تایر، تحمل وزن خودرو را نداشت و پیشرفتی نداشت.این تایر های نسبت به تایر‌های معمولی باعث کاهش چشم گیر استفاده از انرژی و ایجاد آلودگی می‌شود.

سیستم خوشبو کننده و ضد سرقت برای خودرو‌های تویوتا

در این عنوان می‌خواهیم سیستم خوشبو کننده و ضد سرقت برای خودرو های تویوتا رابه شما معرفی کنیم. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در سال های اخیر برای از بین بردن بوی بد درون خودرو اقدام به ساخت سیستمی جهت انتشار گاز‌های خوشبوکرده اند. ولی الان تویوتا از سیستمی متفاوت رونمایی می‌کند. در مواردی بجای ایجاد گاز خوشبو کننده، گاز‌های اشک آور را در ماشین پخش می‌کند. این سیستم به این صورت است که اگر موتور خودرو به طور غیر معمول روشن شده باشد و نکات امنیتی رعایت نشده باشد، فعال می‌شود و گاز را نتشر می‌کند. تویوت این سیستم را نوعی اختراع دانسته و بنام خود ثبت کرده است.

تشخیص چهره جهت باز کردن درب خودرو

اپل در اواخر سال 2017 تشخیص چهره جهت باز کردن درب خودرو را جز اختراع‌های خود ثبت کرد. در این روش کاربران می‌توانند به دو روش درب خودرو را باز کنند. در روش اول این سیستم روی خودرو نصب می‌شود و درصورت اسکن صورت راننده و تشخیص آن درب‌ها باز می‌شود. در روش دوم می‌توان با استفاده از سیستم فیس آیدی در اپل چهره را شناسایی کرد و درب‌ها را باز کرد. این سیستم می تواند به طور خودکار موسیقی پخش کند و تنظیمات صندلی را با توجه به آب و هوا درست کند. ارائه این تکنولوژی زمان مشخصی ندارد.

خودرو الکتریکی پرنده

وقتی صحبت از خودرو الکتریکی پرنده می‌شود چیزی غیر عادی و مسئله‌ای دور از ذهن به نظر میاید اما تا حقیقت یافتن این موضوع زمان زیادی باقی نمانده است. در این چند روز استارت آپ از ساخت موفقیت آمیز ماشین پرنده دو نفره خبر داده است. این ماشین دارای 12 باله و 36 موتور جداگانه می‌باشد که روی ان باله‌های 10 متری قرار می‌گیرد. اتومبیل پرنده از راه دور نیز قابل کنترل است و در آینده‌ای نه چندان دور پرواز خواهد کرد. پس از آزمایش موفقیت آمیز این مدل قرار است 5 نفره آن نیز تولید شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. با عرض سلام و خسته نباشید همکار گرامی به موارد خوبی اشاره کرده اید ولی برخی موارد مانند موتورهای خودران و ۳ سیلندر با شتاب و ... را اشاره نکرده اید

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید