جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

جنگ، جنگ تا پیروزی !

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
جنگ، جنگ تا پیروزی !

شاید مهم ترین نتیجه و جلوه انضباط در میزان ایستادگی در برابر سختی ها و مشکلات باشد. ایستادگی بعنی انضباط در عمل. ایستادگی، ابعاد واقعی شخصیت فردی هر انسانی را نشان می دهد. ایستادگی، اندازه واقعی خود باوری و توانایی شما برای کسب موفقیت است. هر چه در برخورد با مشکلات و نارضایتی ها، بیشتر ایستادگی کنید، آن را به عادت تبدیل می کنید. غرور، قدرت و خودباوری را در وجودتان بنا می کنید. قوی تر و مصمم تر می شوید. میزان انضباط و نیروهای درونی تان را عمیق تر می سازید و کیفیت آهنین موفقیت را در خود ایجاد می کنید؛ چیزی که شما را به سوی اهدافتان پیش خواهد راند و هر مانعی را از پیش پایتان رفع خواهد کرد. در این قسمت می خواهیم با الگو گرفتن از انسان های بزرگ که نام خود را در تاریخ جاودان کردند، مسیر زندگی را بهتر طی کنیم.

ویژگی مشترک موفقیت های تاریخ

تاریخ نوع بشر، داستان پیروزی ایستادگی و مقاومت است. هر مرد یا زن بزرگ، پیش از رسیدن به قله های موفقیت و نیل به اهدافش، ناچار از گذراندن امتحانات سخت و طاقت فرسایی بوده است. وینستون چرچیل به عقیده بسیاری، بزرگترین سیاستمدار قرن بیستم است. او در طول زندگی به شجاعت و ایستادگی شهرت داشت. در مخوف ترین ساعات جنگ جهانی دوم، زمانی که لوفت واف آلمانی، بریتانیا را بمباران می کرد و انگلستان تنها مانده بود، اصرار و پافشاری جسورانه او، به همه ملت ها، نیرو و قدرت می داد تا در برابر آن چه که بسیاری عقیده داشتند شکست ناپذیر است، مبارزه می کنند.

جان اف کندی در سخنرانی هایش گفت: چرچیل، زبان انگلیسی را مدیریت کرد و به سوی مبارزه پیش برد. یکی از بزرگترین نطق های تاریخ ایستادگی، سخنرانی چرچیل در چهارم ژوئن 1940 بود که سخنانش را با این جملات به پایان برد:

ما متزلزل نخواهیم شد و شکست نخواهیم خورد....ما در فرانسه خواهیم جنگید. ما از جزیره خود دفاع خواهیم کرد. بهای آن هر چه می خواهد باشد، ما در سواحل، در فرودگاه ها، در مزارع و تپه ها، در خیابان ها خواهیم جنگید. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

در سال های پایانی عمر چرچیل از او خواستند که در مدرسه قدیمی اش خطابه ای ایراد کند و آن چیزی را که به اعتقاد او رمز موفقیتش در زندگی بوده است با جوانان در میان بگذارد. او در مقابل جمعیت ایستاد و در حالی که به عصایش تکیه کرده بود با صدای محکمی گفت: درس زندگی ام را در هفت کلمه خلاصه می کنم. هرگز تسلیم نشوید. هرگز. هرگز. هرگز.

تضمین مشروط موفقیت

آنچه که چرچیل دریافت و شما نیز در مسیر حرکت به سوی اهدافتان درک خواهید کرد؛ این است که ایستادگی همان ویژگی ای است که پیروزی نهایی را تضمین می کند. کال وین کوکیچ، رئیس جمهوری که به دلیل بی کمیلی به سخنرانی در برابر عموم به کال ساکت ملقب شده بود. به دلیل این گفتار ساده و به یاد ماندنی، نام خود را در تاریخ ثبت کرد: به پیش بروید. در تاریخ هیچ چیز نمی تواند جای ایستادگی را بگیرد. استعداد نمی تواند، هیچ چیز متداول تر از افراد ناموفق با استعداد وجود ندارد. نبوغ نخواهد توانست. نبوغی که به آن بها داده نشده، بیشتر یک ضرب المثل است. تحصیل نخواهد توانست. دنیا پر از تحصیل کردگان منزوی است. ایستادگی و عزم تنها قدرت های مطلق جهان هستند.

ایستادگی نشانه ای از موفقیت است

تجار، بازرگانان و مدیران موفق، همگی صفات مشخصی مانند اراده مهار نشدنی و ایستادگی خلل ناپذیر را دارا هستند. در سال 1895، آمریکا درگیر یک رکود اقتصادی ویرانگر بود. مردی که در میدوست زندگی می کرد در اوج این بحران هتل خود را از دست داد و تصمیم گرفت که برای ایجاد انگیزه ایستادگی و ادامه دادن کار در مردم، علیرغم مشکلاتی که ملت با آن رو به رو بودند، کتابی بنویسد. او اریسون سوت ماردن نام داشت. اتاقی در بالای یک اصطبل اجاره کرد و یک سال تمام را صرف نوشتن کتابی نمود و نام آن را پیش به سوی جبهه گذاشت.

شبی که سرانجام کتابش را به پایان رساند از آن جایی که خسته و گرسنه بود، بیرون رفت و برای خوردن شام وارد کافه ای شد. در یک ساعتی که او از اتاقش دور بود، اصطبل آتش گرفت و همه دست نویس های او که بیش از هشتصد صفحه بود در آتش سوخت.

با این وجود او توانیست بر خودش مسلط شود، نیرویش را جمع کرد و یک سال دیگر را صرف نوشتن دوباره کتاب نمود. وقتی سرانجام نوشتن کتاب را به پایان رساند آن را به ناشرین متعددی نشان داد اما هیچ کس در آن شرایط رکود اقتصادی و بیکاری، به چاپ کتابی درباره ایجاد انگیزه، تمایلی نشان نمی داد. سرانجام به شیکاگو رفت و مشغول کار دیگری شد. روزی این کتاب را به یکی از دوستانش نشان داد که بر حسب اتفاق ناشری را می شناخت. در همین زمان کتاب پیش به سوی جبهه منتشر شد و به سرعت در صدر کتاب های پرفروش قرار گرفت.

به ادعای بازرگانان و سیاستمدار های بزرگ آمریکایی، کتاب پیش به سوی جبهه، آمریکا را به سوی قرن بیستم سوق داد. تاثیر شگرفی بر افکار تصمیم گیرندگان کشور گذارد و به بزرگترین اثر کلاسیک در میان کتب تکامل فردی مبدل گردید. افرادی مانند هنری فورد، توماس ادیسون، هاروی فایرستون، جی پی مورگان، همگی این کتاب را مطالعه کردند و از آن تاثیر گرفتند.

ویژگی اساسی

اریسون سوت کاردن در کتاب خود می گوید: دو ویژگی اساسی برای موفقیت وجود دارد، نخست عزم به انجام کار و دوم ممارست و پافشاری. او نوشت: هرگز، هیچ شکستی برای مردی که قدرتش را می شناسد، برای مردی که ضربه ها را احساس نمی کند، وجود ندارد. هیچ شکستی برای پشتکار و تلاش مصمم و اراده شکست ناپذیر وجود ندارد. برای مردی که هر بار پس از زمین خوردن، برمی خیزد، کسی که مانند توپ لاستیکی می جهد، ایستادگی می کند و هنگامی که همه تسلیم شده اند، پافشاری می کند و زمانی که همه ایستاده اند، به پیش می رود.

کنفسیوس بیش از چهار هزار سال پیش گفته است: بزرگ ترین افتخار، هرگز زمین خوردن نیست بلکه برخواستن پس از هر بار افتادن است. جیمز بی کوربت، یکی از نخستین قهرمانان بوکس دنیا گفته است: برای قهرمانی یک راند بیشتر مبارزه می کنید و وقتی کار ها دشوار می شود یک راند بیشتر می جنگید.

یوگی برت نیز گفته است: کنار نمی روم تا سرانجام به انتها برسد. حقیقت این است که هیچ کاری پایان نمی پذیرد مگر اینکه تا انتهایش ایستادگی کنید.

آلبرت هوبارد نوشت: هیچ شکستی وجود ندارد مگر دست برداشتن از تلاش، هیچ شکستی وجود ندارد مگر از درون، هیچ مانعی رفع نشدنی نیست مگر به دلیل ضعف اراده ذاتی ما. وینس لومبتر می گوید که مهم این نیست که زمین بخورید، مهم این است که دوباره برخیزید. همه این مردان موفق دریافته بودند که ویژگی ایستادگی در دستیابی به اهداف و مقاصد بزرگ تا چه اندازه اهمیت دارد. مردان و زنان موفق با ایستادگی باورناپذیرشان، با امتناع از ترک صحنه، بدون توجه به شرایط محیط شناخته می شوند.

تنها ویژگی که به طور قطع می تواند کسب موفقیت در تجارت، در سرمایه گذاری و مسائل مالی و جنبه های دیگر زندگی را تضمین کند، اراده سرکش و رام نشدنی و تمایل به ایستادگی در برابر هر چیزی است که از درون یا بیرون سعی می کند شما را متوقف کند، بازگرداند یا سرگرم کار دیگری نماید.

جنگ، جنگ تا پیروزی !

ایستادگی بزرگترین سرمایه شماست

شاید بزرگترین، مفید ترین و ارزشمند ترین سرمایه شما برای موفقیت، توانایی تداوم کار و استقامت، بیش از سایرین باشد. بی سی فروبس، بنیان گذار مجله فوربس که آن را در روز های سخت رکود به انتشارات بزرگی مبدل ساخت، نوشت: تاریخ نشان داده که بیشتر برندگان مشهور، پیش از پیروزی با موانع کمرشکنی مواجه شده اند. آن ها پیروز شدند زیرا از دلسرد شدن به دلیل شکست امتناع کردند.

جان راکفلر که زمانی ثروتمند ترین مرد خودساخته دنیا بود، نوشت: تصور نمی کننم که برای موفقیت هیچ صفت و ویژگی ای، مهم تر و ضروری تر از صفت پشتکار وجود داشته باشد. این صفت تقریبا بر همه چیز، حتی بر طبیعت غلبه می کند.

کنراد هیلتون که راه موفقیتش را با یک رویا در سر و هتلی کوچک در لوباک تگزاس آغاز نمود و سرانجام موفق ترین بنگاه های هتل داری جهان را ساخت، در جایی گفته: به نظر می رسد که موفقیت فقط به عمل مرتبط باشد. مردان موفق همواره به حرکت ادامه می دهند. اشتباه می کنند اما دست بر نمی دارند.

توماس ادیسون به عنوان موفق ترین فرد در طول تاریخ اختراعات، بیشتر از همه مخترعان قرن بیستم در آزمایشاتش شکست خورد، کار های بزرگی کرد و امتیازات صنعتی بسیاری را، بیش از هر کاشف دیگری به نام خود ثبت نمود. او جهان بینی خود را با این عبارت تشریح کرد:

زمانی که بالاخره متقاعد شوم که رسیدن به نتیجه ای، ارزش دارد؛ پیش می روم و آزمایش پشت آزمایش انجام می دهم تا سرانجام آن را به دست آورم. تقریبا همه کسانی که ایده ای در سر می پرورانند آن را تا آن جایی پیش می برند که ادامه کار به نظر غیر ممکن به نظر می رسد و سپس دل سرد می شوند. اما این جایی نیست که باید دلسرد شد.

الکساندر گراهام بل درباره پافشاری با این عبارت صحبت کرده است: نمی توانم بگویم که این قدرت چیست. فقط می دانم که وجود دارد و تنها وقتی فراهم می شود که مردی به چنان موقعیت ذهنی برسد که بداند دقیقا چه می خواهد، مصمم شود و پیش از رسیدن به آن ساکت ننشینید.

رن مک فرسن که ساخت بناهای تجاری دانا را به یکی از بزرگترین داستان های موفقیت در آمریکا تبدیل کرد، نگرش خود را به زندگی این گونه خلاصه نمود: فقط به پیش می روید، ادامه می دهید و به پیش می روید، من هر اشتباهی که ممکن بود مرتکب شدم، اما به پیش روی ادامه دادم.

تناقض بزرگ

تناقض بزرگ و جالب زندگی که باید از آن آگاه باشید این است که اگر شخص باهوشی باشید هر کار ممکنی را انجام می دهید تا زندگی را به طریقی سازماندهی کنید که بدبختی و ناامیدی را به حداقل برسانید یا از آن احتراز کنید. بسیار قابل درک و منطقی به نظر می رسد. تمام افراد باهوش مسیر دارای کمترین مانع در برابر دستیابی به اهدافشان را دنبال می کنند و هر کاری که ممکن باشد انجام می دهند تا تعداد مشکلات و موانع در سر راه فعالیت های روزانه شان را به حداقل برسانند.

جنگ، جنگ تا پیروزی !

بیشتر بخوانید: تصور کنید، مرور کنید، به دست آورید!

ترس و ناامیدی اجتناب پذیر هستند

بله! با وجود همه تلاش های ما، ناامیدی و فلاکت، بخش های عادی و معمولی و اجتناب ناپذیر زندگی هستند. بنیامین فرانکلین گفته: تنها مرگ و مالیات قابل اجتناب هستند. اما کوچکترین تجارب نشان می دهند که ناامیدی نیز اجتناب ناپذیر است. مهم نیست که فعالیت هایتان را تا چه اندازه خوب و شایسته سازماندهی می کنید زیرا بهر هر حال در مسیر زندگی، ناامیدی ها، موانع و پیشرفت، دشواری های بزرگ و سختی های بی شماری را تجربه خواهید کرد. هر چه اهدافی که برای خود تعیین می کنید بزرگ تر و مبارزه طلبانه تر باشد، ناامیدی و مصیبت های بیشتری در انتظار شماست.

این یک تناقض است. غیر ممکن است که استعداد های بالقوه خودش را رشد و تکامل ببخشیم مگر اینکه با مصیبت ها مواجه شویم و از آن ها درس بگیریم. همه درس های بزرگ زندگی حاصل موانع و شکست های موقتی است در حالی که نهایت تلاشمان را برای اجتناب از آن ها انجام داده ایم. بنابراین علی رغم همه تلاش های ما، بدبختی ها و مصیبت ها سر زده از راه می رسند. با این حال بدون وجود آن ها قادر نیستیم که به افراد موفق و لایق برای دستیابی به اهداف بزرگ و عالی تبدیل شویم.

تحقیقات آبراهام زالینک در هاروارد ثابت کرد که روش پاسخ دادن به ناامیدی ها، معمولا پیشگویی دقیقی از احتمال موفقیت است. اگر به ناامیدی با یاد گرفتن درس های ارزشمند و سپس پشت سر گذراندن آن و پیش روی به سوی هدف، پاسخ دهید، به احتمال بسیار زیاد در مسیر زندگی، کار های بزرگ و ارزشمندی به انجام خواهید رساند.

وقتی همه چیز به انتها در بدترین حالت به نظر می رسد، درست زمانی است که نباید تسلیم شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید