جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

حلزون‌های غول‌پیکر خطرناک باعث قرنطینه منطقه‌ای در آمریکا شدند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
حلزون‌های غول‌پیکر خطرناک باعث قرنطینه منطقه‌ای در آمریکا شدند

حلزون غول پیکر آفریقایی که می‌تواند به اندازه مشت انسان‌ها رشد کند و حامل انگل ابتلا به بیماری مننژیت باشد، سال گذشته پس از یک دهه مبارزه، از فلوریدا جنوبی ریشه کن شد. حالا گزارش‌ها از بازگشت این حلزون خطرناک خبر می‌دهند.

حلزون ترسناکی که از آن به عنوان «حلزون غول پیکر آفریقایی» (GALS) یاد می‌شود، توسط یک باغبان در شهرستان پاسکو، ایالت فلوریدا مشاهده شده است. همچنین، این حلزون‌ها برای اولین بار در خارج از فلوریدا جنوبی رویت می‌شوند.

مقامات ایالتی برای مقابله با آن‌ها، بخشی از شهرستان پاسکو را قرنطینه کرده‌اند تا برخی مواد مانند گیاهان، زباله‌ها یا مصالح ساختمانی بدون مجوز خارج نشوند. این تصمیم برای جلوگیری از افزایش تعداد حلزون‌ها گرفته شده است. همچنین با استفاده از نوعی داروی آفت‌کش کار پاکسازی این منطقه نیز آغاز شده. این دارو وارد سیستم گوارش حلزون‌های غول‌پیکر می‌شود و آن‌ها را می‌کشد.

 حلزون‌های غول‌پیکر خطرناک باعث قرنطینه منطقه‌ای در آمریکا شدند

حلزون غول پیکر آفریقایی؛ یک آفت خطرناک

دپارتمان کشاورزی و خدمات مصرف کننده فلوریدا ادعا می‌کند که حلزون‌های غول‌پیکر آفریقایی، یکی از «تهاجمی‌ترین آفت‌های روی کره زمین» هستند. حلزون‌های خطرناک می‌توانند از بیش از 500 نوع گیاه تغذیه کنند و همچنین گچ یک منبع غذایی مهم برای آن‌ها محسوب می‌شود.

آن‌ها در طول روز در مکان‌های خنک و مرطوب پنهان می‌شوند و شب‌ها به غذا خوردن می‌پردازند و تا پایان عمر خود هزاران تخم می‌گذارند. طول برخی از آن‌ها تا 20 سانتی‌متر و عرض برخی تا 12 سانتی‌متر می‌تواند افزایش پیدا کند.

 حلزون‌های غول‌پیکر خطرناک باعث قرنطینه منطقه‌ای در آمریکا شدند

بیشتر بخوانید: دانشمندان از کشف شباهتی غافلگیرکننده میان مغز انسان و اختاپوس خبر می‌دهند

نکته قابل توجه دیگر اینکه آن‌ها همچنین ممکن است حامل یک انگل (کرم ریه موش صحرایی) باشند که باعث مننژیت در انسان‌ها و حیوانات می‌شود. سپس با خوردن کاهو شسته نشده‌ای که حلزون روی آن لغزیده باشد، این انگل وارد بدن انسان‌ها خواهد شد. به همین دلیل وزارت کشاورزی هشدار داده که «بدون استفاده از دستکش به حلزون‌ها دست نزنید!»

تاکنون این حلزون‌ها دو بار در فلوریدا ریشه کن شده‌اند. به عنوان مثال سال 2011 آن‌ها در شهرستان میامی کشف شدند و سال گذشته روند پاکسازی آن‌ها با موفقیت انجام شد. تاریخ قبلی به سال 1969 برمی‌گردد که انسان‌ها در سال 1975 موفق به ریشه کن کردن این آفت‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید