جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

خطرناک ترین ویروس‌های جهان در دنیای تکنولوژی

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
خطرناک ترین ویروس‌های جهان در دنیای تکنولوژی

ویروس کامپیوتری یک نوع نرم افزار در سیستم عامل های شما هستند که به دلیل قدرت تخریب پذیری آن‌ها، به آن بدافزار نیز می‌گویند. ویروس‌ها که توسط بسیاری از کاربران ناشایست و هکرها ساخته می‌شوند بدون اطلاع کاربران وارد سیستم عامل‌ها، برنامه‌ها و وب سایت‌ها می‌شوند، محیط ویندوز را آلوده می‌کنند و سعی به تخریب پذیری و تکثیر می‌کنند. عمل  تکثیر پذیری ویروس‌ها به مانند کپی پیست کردن یک فایل توسط شماست. ویروس‌های کامپیوتری به مانند هر نرم افزار دیگر در خود ویندوز نیازمند به محلی برای ذخیره است. این انگل‌های تکنولوژی بیشتر برای خدشه در ویندوز، در پارتیشن درایو ویندوزتان طراحی می‌شوند. امروزه ویروس های بسیاری به مانند تروجان، وُرم و ... وجود دارند که نشانه‌های آن در فلش درایوهای شما به صورت Shortcut و یا یک گوشه در درایو های شما با نام New Folder دیده می‌شود. اما هدف ما معرفی ویروس هایی است که در جهان غوغا کردند. 9 ویروس خطرناک که خسارت زیان باری را برای کاربران و وب سایت‌های جهانی وارد کردند.

ویروس کامپیوتری

ویروس MyDoom، بدترین ویروس کامپیوتری جهان

از مرگبارترین ویروس های تکنولوژی، ویروس کامپیوتری MyDoom می‌باشد که به عنوان کرم من از آن یاد می‌شود. بی شک این ویروس بدترین ویروس جهان در تاریخ ثبت شده است. خسارت 38 میلیاردی این انگل تکنولوژی جبران ناپذیر است. این ویروس با فرمت یک فایل اجرایی، Pack میشود و در اندازه 23 بایت توسط ایمیل و سیستم اشتراک فایل Kazaa منتشر می‌شود. ویروس کامپیوتری MyDoom را به شکل Attachment می‌توان در قسمت موضوعات ایمیل مشاهده کرد که باعث می‌شود ایمیلتان به صورت کاملا متغیر برای شخص مورد نظر فرستاده شود. درک کنید که یک ایمیل اشتباه به شرکت استخدامی شما، چه خسارت جبران ناپذیری برای شغل آینده شما خواهد زد. زمانی که این ویروس طراحی شده بود، به محض اجرا شدن، کد اصلی آن بر روی دایرکتوری سیستمتان با نام Taskmon.exe ، ایجاد می‌شد، سپس این کلید به Registry دخول می‌کرد و با اجرای هر باره ویندوز، ویروس اجرا میشد. به حدی این ویروس برای سیستم عامل ها کشنده بود که گوگل در سال 2004 حدود 250 هزار دلار پاداش برای کسی که این ویروس را پیدا کرده و از بین ببرد پاداش گذاشته بود. نهایتا سازنده ویروس را در روسیه حدس زدند ولی کماکان این ویروس پابرجاست و بلای جان کامپیوترهای شما خواهد بود. بهترین راه حل رفع این ویروس ها، استفاده از Windows Defender در ویندوز 10 با آخرین آپدیت ممکن است.

So Big، پرسرعت ترین ویروس کامپیوتری جهان

ویروس کامپیوتری So Big، که در سال 2003 به عنوان یک تخریبگر ساخته شد، ترکیبی از یک تروجان و ورم بود. شما یک ایمیل را از قسمت inbox دریافت میکردید که دارای یک فایل ضمیمه بود. فایل ضمبمه به محض باز شدن ویروسی را به محیط کامپیوتر شما انتقال می‌داد. ویروس So Big پرسرعت ترین ویروس کامپیوتری جهان به شمار می‌رود که به سرعت در سیستم شما گسترش پیدا می‌کند. این ویروس در سال 2003 مخرّب شرکت های بزرگ در آمریکا بود و اختلالات عظیمی را در فرودگاه های آن کشور وارد کرد. مطابق گفته‌های یک کارشناس امنیتی، از هر 17 ایمیل دریافتی توسط کاربران آمریکایی، حداقل یکی از آن ها یک کپی از این ویروس بود. خسارت این ویروس کامپیوتری به 37 میلیارد دلار می‌رسد.

ویروس کامپیوتری I Love U

این ویروس کامپیوتری نیز به مانند باقی ویروس‌ها از ایمیل وارد سیستم عامل های کاربران شد. ویروس I Love U یا «من دوستت دارم» با باز کردن فایل پیوست در ایمیل وارد سیستم عامل می‌شود و تمامی فایل ها و برنامه ها تخریب می‌کند. سازنده این ویروس، یک پسر فیلیپینی بود که حدود 15 میلیارد خسارت جهانی وارد کرد. این ویروس مخرب نه تنها خود را بر روی سیستم شما می‌انداخت بلکه تمامی فایل های موسیقی و ویدیوها را از سیستم شما حذف می‌کرد. ویروس I Love U چیزی حدود 40 میلیون کاربر را در همان روزی که کشف شد آلوده کرده بود تا جایی که شرکت فورد سیستم ایمیل خود را بست. حتی سازمان های سیا، پناگتون در صدد حملات این ویروس قرار گرفتند. چند روز بعد هم پارلمان انگلستان به دلایل امنیتی سیستم ایمیل خود را بست.

ویروس کامپیوتری

Confiker، ویروس کامپیوتری، بزرگترین ویروس خسارتی جهان

ویروس کامپیوتری Confiker، که به عنوان یک کرم رایانه مخرب شناخته می‌شود در سال 2008 کشف شد و پس از کشف، حدود 15 میلیون کامپیوتر را تخریب کرد. قیمت خسارت این کرم کامپیوتری به 9 میلیارد می‌رسد. ویروس کامپیوتری کانفیکر یا دوانادآپ پس از نفوذ به رایانه های ارتش های آلمان، اتریش، انگلستان و فرانسه و مختل کردن سیستم های جاسوسی، بیکار ننشست و دستگاه های مایکروسافت ویندوز را نیز مورد هدف حمله های خود قرار داد. این ویروس، به قدری قوی بود که حتی ویروس کش ها و حافظه های کش مایکروسافت هم توانایی حذف و تخریب آن را نداشتند. البته انتشار این ویروس کماکان، گنگ است و معلوم نیست چگونه به کامپیوترهای دیگران منتقل می‌شود.

ویروس کامپیوتری Code Red، ویروس شبکه جهانی وب

خسارت میلیاردی ویروس کامپیوتری Code Red، بیشتر از هر ویروس دیگری به چشم میخورد. این ویروس به صورت آشکار در هیچ فایلی ذخیره نمی‌شود و به صورت موقت در حافظه پنهان سیستم شما مخفی می‌گردد و از ریشه فایل های رام سیستم شما را تخریب می‌کند. این ویروس از شبکه جهانی وب و مرورگرها وارد سیستم شما می‌شود. کافی است که یک روز مرورگر خود را باز کنید و با چنین پیجی همراه شوید:
Welcome to Worm.com This website has been hacked by chinese
این متن نشان می‌دهد که سیستم شما دچار ویروس شده است.
ویروس Code Red از بزرگترین حملات سایبری به مایکروسافت محسوب می‌شود که در قالب تولید ترافیک مصنوعی برای وب سایت ها به کار میپرداخت. این ویروس برعکس آنچه در متن می‌بینید، توسط چینی ها طراحی نشده بود و بیشتر به شکل یک پاپوش بود که نهایتا هیچ کسی دستگیر نشد و سازنده آن ناشناخته ماند.

ویروس کامپیوتری

ویروس کامپیوتری Sircam، جانی مایکروسافت

ویروس کامپیوتری Sircam، فضای هارد دیسک سیستم عامل شما را پر می‌کند. از دیگر عملکردهای مخرب این ویروس از بین بردن فایل های صوتی و ویدیویی، تخریب هارد دیسک از ریشه، توزیع اسناد خصوصی و مخفی کردن فایل های مهم شما در ویندوز می‌باشد. این ویروس از لحاظ خطرناکی و تخریب توسط مرکز تحقیقات ضد ویروس شرکت سیمانتک در رده چهارم قرار گرفته است. این ویروس بیشتر از طریق ضمیمه نامه و فایل های Inbox شما در ایمیل وارد سیستم می‌شوند. ویروس کامپیوتری Sircam چند سالی می‌شود که مایکروسافت را مورد هدف خود قرار داده است. شما هر گاه وارد ایمیل خود می‌شدید یک پیام عادی را دریافت می‌کردید، با کلیک بر روی آن یک فایل تصادفی را از کامپیوتر شما انتخاب می‌کرد و ناخواسته برای شخص دیگری می‌فرستاد. این ویروس بیشتر از اینکه برای کاربران مضر باشد، خسارت جبران ناپذیری برای دولت خواهد بود.

ویروس کامپیوتری

ویروس کامپیوتری Anna Kournikova و ایمیل هایی که طعمه می‌شوند

ویروس کامپیوتری Anna Kournikova چگونه از ایمیل ها یک طعمه می‌سازد؟ شما در نظر بگیرید که وارد ایمیل شده اید. ناگهان تصویر یک دختر را دریافت می‌کنید. هنگامی که بر روی آن کلیک می‌کنید، یک برنامه به طور خودکار Run می‌شود و تصویر دختر به تمامی مخاطبین شما فرستاده میشد. لذا عکس این دختر توسط تمامی مخاطبان مورد اعتبار شما مشاهده میشد و آن ها اعتمادشان را نسبت به شما از دست می‌دادند. در حقیقت ایمیل شما مورد طعمه این ویروس کامپیوتری قرار می‌گرفت. ویروس کامپیوتری Anna Kournikova توسط یک پسر 20 ساله اتریشی ساخته شد. آنا کورنیکووا در واقع نام یک بازیگر زن تنیس بود که تصاویر خانگی او برای مخاطبین ایمیل های شما به طور ناخواسته ارسال میشد. این کرم کامپیوتری روی میلیون ها نفر و هزاران سرور جهانی، تاثیر مستقیم و غیر مستقیم گذاشت.

ویروس کامپیوتری


نکته جالب توجه ماجرا اینجاست که این پسر اتریشی در آخر از کرده خود پشیمان شده بود و نهایتا خود را به پلیس معرفی کرد.

بازی منشوری ملیسا با ویروس کامپیوتری Melissa

ویروس کامپیوتری ملیسا از ویروس هایی است که سازنده آن بیشتر با هدف مشاهده کردن مداوم و دائمی خانمی به نام ملیسا که عاشق او بوده است ساخته شد. امروزه چت روم های بسیاری در جهان وجود دارد که بسیاری از آن ها چت روم‌های منشوری هستند. سازنده این ویروس، تصاویر خانم ملیسا را در یک فایل وورد گذاشته بود و در چت روم های منشوری پخش می‌کرد. نهایتا هر کس این فایل وورد را دانلود می‌کرد ویروس ها به عنوان یک فایل مخرّب وارد هارد درایو ویندوز آن‌ها می‌شدند و بسیاری از اطلاعات مهم آن‌ها را پاک می‌کردند. هرچند این ویروس خیلی نگران کننده به شمار نمی‌رفت ولی در صورتی که حجم آن گسترش می‌یافت به بسیاری از شرکت های بزرگ و سازمان ها آسیب می‌رساند. ویروس کامپیوتری ملیسا به حدی گسترش یافت که مایکروسافت مجبور شد در سال 1999 سیستم امنیتی خود را ببندد. خسارت ناشی از این ویروس به 1.2 میلیارد رسید.

ویروس کامپیوتری sql sapphire، بلای جان وبلاگ‌ها

شاید در میان ویروس های تکنولوژی، ویروس کامپیوتری sql sapphire تنها ویروسی است که کم ترین خسارت را وارد کرد. این ویروس تا حدود 1 میلیارد خسارت را در آمریکا وارد کرد که این اتفاق به سال 2003 بر می‌گردد. پس از انتشار این کرم، سرور تمامی وبلاگ های بزرگ هنگ کرد و خودپردازهای کل آمریکا از کار افتاد. شاید یک نابغه توانایی این کار را داشته باشد که متاسفانه این نبوغ در زمینه منفی به کار گرفته شد. سرویس های تلفن اضطراری قطع شده بود و حتی پروازهای فرودگاه هم با مشکل مواجه شده بود. این ویروس به صورت یک فایل و یا برنامه کامپیوتری به سیستم های کاربران رخنه کرده بود و سرعت انتشار آن باعث شد تا مرز های روسیه و آسیای شرقی هم بکشد. نهایتا با پَچ های برنامه‌های ویروس کش جلوی این برنامه گرفته شد. ولی در سال 2016 مجددا این ویروس بر روی صفحات ظاهر شد و کشورهای مرکزی آسیا را هم در بر گرفت. سازنده این ویروس کماکان نامشخص است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید