جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

داروی جایگزین ورزش از راه می رسد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
داروی جایگزین ورزش از راه می رسد

محققان یک گام به تولید دارویی نزدیک شده اند که می تواند ماهیچه ها را وادار به رفتاری کند که گویی تمرین ورزشی سنگین انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این نوع دارو ها که ورزش تقلیدی نام گرفته اند مجموعه ای از مواد هستند که مزایای ورزش کردن را تقلید و مکانیسمی را ایجاد می کنند که متابولسیم چربی را بیش از حد می افزاید و تشکیل توده عضلانی بدون چربی را ترویج می کند.

توماس بوریس پروفسور داروسازی در دانشگاه فلوریدا در این باره می گوید: این ترکیب در اصل به ماهیچه های اسکلتی دستور می دهد تا همان تغییراتی که در تمرین های ورزشی استقامتی دیده می شود را ایجاد کنند.

هرچند داروهای ورزش تقلیدی مدتی است ابداع شده اند اما محققان دانشگاه فلوریدا متوجه شده اند ترکیبی به نام SLU-PP-۳۳۲ می تواند دریافت کننده مرتبط با استروژن(ERR) را بسازد که اکسیداسیون چربی اسکلتی را ارتقا می دهد و در نتیجه مصرف انرژی بالاتر می رود.

SLU-PP-۳۳۲ در آزمایش روی موش ها یک مسیر متابولیک طبیعی را تسریع می کند که به طور نرمال هنگام فعالیت فیزیکی دچار این وضعیت می شود. موش هایی که در این آزمایش روزانه ۲ دوز SLU-PP-۳۳۲ را به مدت یک ماه دریافت می کردند، در مقایسه با موش های چاق گروه کنترل، بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی و تمرین ورزشی، ۱۰ بار چربی کمتر تجمیع کردند و حدود ۱۲ درصد از وزن بدن آنها در این فرایند کاهش یافت.

همچنین موش ها در مقایسه با قبل از دریافت این دارو، توانستند حدود ۵۰ درصد بیشتر بدوند که از تحقیقات پیشین درباره تاثیر آن بر قدرت ماهیچه قلب پشتیبانی می کند.

بوریس در این باره می گوید: هنگامیکه موش ها با این دارو درمان می شوند، تمام متابولیسم بدنشان از اسید های چرب استفاده می کند که مشابه زمانی است که افراد تمرین ورزشی می کنند و کاهش وزن حیوانات از آنجا آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید