جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دارک وب و چند واقعیت هراسناک درباره آن

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
دارک وب و چند واقعیت هراسناک درباره آن

داستان دارک وب و افسانه‌های آن بیش از پیش به گوش ما خورده است. داستان‌های خوفناک آن در سراسر اینترنت موجود است و موجب هراس بسیاری از کاربران جهان شده است. ولی آیا این داستان‌ها واقعیت دارند؟ دنیای مرورگر دارک وب تاریک و وحشتناک است. مطمئناً وقتی یک فضایی بدنام با پوستی عجیب و غریب را می‌بینیم بعید به نظر می‌رسد که واقعیت داشته باشد ولی حقیقت دارد. بیاییم دارک وب را بهتر بشناسیم.

دارک وب

دارک وب و تفاوت آن با دیپ وب

در کشور ما معمولا دارک وب با دیپ وب اشتباه گرفته می‌شود. دارک وب نه تنها با دیپ وب متفاوت است بلکه بخشی از دیپ وب به شمار می‌رود. دیپ وب یا وب پنهان، قسمت هایی از شبکه‌های جهانی وب هستند که محتویات داخل آن به دلایل متعددی در موتورهای جست و جوگر ما ظاهر نمی‌شوند. تمامی اطلاعات درون دیپ وب مخفی و غیر قابل رهگیری هستند. واژه دیپ وب در سال 1994 استفاده می‌شد و وب سایت‌هایی جدا بودند که یک موتور جست و جوگر جدا را برای خود داشتند. وب سایت‌ها و دیتابیس‌ها بخشی از دیپ وب به شمار می‌روند. سورفیس وب ها نقطه مقابل دیپ وب‌ها هستند. به طور مثال گوگل از نوع سورفیس وب است ولی دیپ وب بخشی جدا از آن به شمار می‌آید. اغلب دیپ وب را به یک کوه یخ شناور تشبیه می‌کنند که حجم بیشتر آن زیر آب قرار دارد. زیرا دیپ وب حدود 500 برابر بزرگتر از سورفیس‌های گوگل است و هر روزه بزگتر می‌شوند.

اما دارک وب، بخشی از دیپ وب محسوب می‌شود که بیشتر برای اهداف غیر قانونی و توسط آی پی های پنهان اجرا می‌شود. دارک وب که خود یک مرورگر خاص است، به راحتی در اختیار عموم کاربران قرار نمی‌گیرد. کاربران برای استفاده از سرورهای دارک وب باید از مروگر مخصوص دارک وب و وی پی ان تور استفاده کنند. محیط دارک وب یک محیط منشوری، غیرقانونی و خطرناک است که آی پی شما می‌تواند توسط افراد سودجو و هکرها قرار بگیرد. بیشتر این وب سایت‌ها برای پنهان کردن آی پی آدرس خود و اطلاعاتشان از ابزار رمزگذاری تور و پسوند *.Onion* استفاده می‌کنند.

8 کار که هرگز با دارک وب نباید انجام دهید

همانطور که گفتیم دارک وب یک محیط خطرناک و دردسرساز است و پیشنهاد می‌شود کاربرانی که حرفه ای نیستند به هیچ وجه وارد این محیط خطرناک نشوند.

1. پیشنهاد می‌شود هیچ وقت وب سایت‌های با پسوند Onion را با مرورگر عادی باز نکنید. وب سایت های Tor2Web  وOnion2web به راحتی از طریق مرورگر کروم باز می‌شوند.

2. حتما برای ورود به اینچنین وب سایت‌هایی از وی پی ان تور استفاده کنید. در واقع استفاده از vpn های متغیر آی پی آدرس‌ها برای ورود به وب سیاه لازم و ضروری است.

3. هیچ گاه با کاربرانی که در دارک وب در حال فعالیت هستند دوست نشوید. ممکن است شما را با یک اشتباه به دام بیندازند.

4. گشت زدن و مرور در دارک وب قانونی نیست و انواع خرید و فروش های عجیب از مواد مخدر تا انسان در آن دیده می‌شود. لذا سعی کنید در محیط های غیرقانونی و سخیف وارد نشوید.

5. هر محصولی را از دارک وب خرید نکنید. اسلحه های زیادی در این وب سایت به فروش می‌رسند که موجب تعامل شما با هکرها و افراد ناشایست می‌شود.

6. اگر قصد خرید چیز مهمی در این وب سایت دارید، خرید کردن با کارت اعتباری بزگترین اشتباه زندگی شماست. تنها راه ایمن خرید، استفاده از بیت کوین هاست.

7. هیچ گاه از وب سایت‌های ناشناخته و غیر مطمئن فایلی را دانلود نکنید، هر چقدر که جذاب باشد.

8. پس از ورود به دارک وب هنگام استفاده از وی پی ان تور، اسکریپت‌ها و ماکروها را باز نگه ندارید.

داستان قاچاق انسان و شکنجه جنسی در دارک وب

بدبختانه یکی از بدترین و وحشتناک ترین قسمت های دارک وب، قسمت قاچاق انسان است. فروش اعضای بدن انسان، سفارش قاتل جانی و اقدامات خشونت بار همه از اقداماتی است که در دارک وب انجام می‌پذیرد. در واقع دارک وب داستان تجارت انسان را به عنوان یک حیوان خانگی بیان می‌کند. پیش تر دیده شد که دختران نیجریه ای در ایتالیا به عنوان برده جنسی به فروش می‌رسند. عملکرد این افراد ناشناس به این صورت است که دختران و کودکان بی خانمان را در خیابان‌ها خریداری می‌کنند. سپس دست و پای آن ها را قطع می کنند و در یک پوشش قرار داده شده به فروش می‌رسانند. این کارها توسط پزشک‌های متخصص انجام می‌شود و آن ها به تمامی اعضای بدن آگاهند. حتی اکثر اوقات مشاهده شده که بسیاری از آن‌ها به طور غیر قانونی به فروش اسپرم هایشان می پرداختند. چندی پیش بود که دو مرد انگلیسی به خاطر فروش اسپرم و درآمد 330 هزاری حاصل از آن دستگیر شدند.

در بازار دارک وب چه چیزهای به فروش می رسند؟

همانطور که پیش تر اشاره شد دختران به عنوان قاچاق در دارک وب به فروش می‌رسند. در واقع دارک وب، بازاری برای مجرمان و جنایتکاران جهانی است و روزانه چیزی حدود 500 هزار دلار درآمد تخمین زده می‌شود. انواع کلاهبرداری‌ها را در دارک وب شاهدیم. یکی از کلاهبرداری‌های آشکار اجیر کردن قاتل است که چندی پیش کاربران با اجیر کردن یک قاتل به اشتباه پول کلانی پرداخت می‌کردند و نهایتاً هیچ قتلی صورت نمی‌گرفت. یکی از بزرگترین سرمایه داران دارک وب گروه داعش هستند که توانستند سرمایه عجیبی از فروش اسلحه را به دست بیاورند. مواد مخدر، حیوانات و حتی ابزارهای جنگی همچون تانک، جت ها و ... در دارک وب به فروش می‌رسند.

رازهای نهفته در اتاق های قرمز دارک وب

اتاق های قرمز دارک وب یا «رد روم» چه رازی در آن نهفته شده است؟ اتاق رد روم مکانی برای شکنجه جنسی دختران بی گناه و کودکان بی آزار یتیم است. در این اتاق دکترهای متخصص، دختران را معاینه کرده، دست و پای آن ها را قطع می‌کنند و به خواسته خود آن ها چشمشان را کور و گوش هایشان را کر می‌کنند. سپس در یک پلاستیک پیچیده و به فروش می‌رسانند. این دختران دیگر هیچ چیزی را نمی‌بینند. اما برخی از آن ها قدرت شنوایی خود را نگه می‌دارند تا بتوانند محیط را به مانند قبل درک کنند. اتاق قرمز دارک وب به صورت آنلاین پخش می‌شوند. بینندگان می‌توانند با پرداخت هزینه تماشای آن با کیفیت بالا این تصاویر را ببینند. در این اتاق یک شخص با ماسکی سرپوشیده وجود دارد که دختران را شکنجه داده و در مورد آن توضیح می‌دهد.  

اتفاقات وحشتناک در دارک وب

بی شک بدترین اتفاق ممکن در دارک وب پورنوگرافی کودکان است. کودکانی که دزدیده می‌شوند و برده جنسی می‌شوند. در دیپ وب لیست تمامی کسانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند دیده می‌شوند و شما قادرید از دارک وب آن‌ها را دنبال کنید. یکی از فانتزی‌هایی که در دارک وب شاهد آن هستیم فانتزی منشوری یا مستهجن است که در آن یک تی وی شو زنده توسط یک ماسک دار پخش می ‌شود که لایو زنده ای یک تجاوز را نشان می‌دهد. هکرها و استخدام آن ها از دیگر اتفاقات هراسناک دارک وب را رقم می‌زنند. از دیگر اتفاقات دارک وب، خرید و فروش مواد و چرم های طبیعی روباه ها، تمساح ها و حتی پوست انسان است. احضار روح، اعدام ‌ها و شکنجه‌ها از طریق صندلی الکتریکی، جعل اسناد، ابزار شکنجه، جعبه سیاه و حتی آدم خواری از ناهنجارترین اتفاقات درون دارک وب به شمار می‌روند.

آموزش ورود به دارک وب با مرورگر ایمن تور

اکنون با دارک وب آشنا شده اید و می‌دانید که ورود به آن چقدر می‌تواند خطرناک باشد. برای ورود به دارک وب سعی کنید به یک VPN وصل شوید. اکثر کاربران گمان می‌کنند با نصب وی پی ان Tor می‌توانند مرزهای ISP را بشکنند و به صورت مخفی وارد دارک وب شوند. اما این گمان، اشتباه است و دولت‌ها قادرند به راحتی به IP آن‌ها دسترسی پیدا کنند. لذا سعی کنید از VPN اصل استفاده کنید. دارک وب که از دامین .Onion استفاده می‌کند نیازمند به تکنولوژی VPN اصلی Tor می‌باشد. سعی کنید نسخه اصلی این VPN را از سایت آن دانلود کنید. در این صورت می‌توانید به راحتی به میزبان وصل شوید و با تونل انداختن میزبان را دور بزنید. این وی پی ان را از سایت torproject.org دانلود کنید و به هیچ وجه از سایت‌های دیگر دانلود نکنید. سعی کنید مرورگرتان آپدیت باشد تا از لحاظ امنیتی با VPN شما ست باشد. به هیچ وجه از اطلاعات شخصی خود جهت ثبت نام در دارک وب استفاده نکنید. کوکی ها و تاریخچه های دارک وب که در مرورگر شما ذخیره می‌شوند را هر بار پس از خروج پاک کنید تا هنگام از دست دادن IP خارج، به سیستم شما دسترسی پیدا نکنند. برای ورود ابتدا VPN اصلی Tor را راه اندازی کنید و پس از ورود به اکانت دارک وب، مرورگر آن را دانلود کنید و وارد شوید.

نصب Tails و اقدامات امنیتی در هنگام ورود به دارک وب

حفظ حریم شخصی در محیط هایی چون دارک وب بسیار حائز اهمیت است. چندی پیش یک سیستم عامل متن باز به نام تایلز (Tails)، با هدف حفظ حریم شخصی و پنهان ماندن ساخته شد که در آن برای ناشناس ماندن، تمامی اتصالات و برقراری ارتباطات به اجبار بر روی VPN تور انجام میشد. در حقیقت تایلز از طریق یک USB، دستگاه شما را بوت می‌کند و میزبان به هیچ صورت نمی‌تواند ردی از شما را پیدا کند. برای کار با این سیستم عامل در اینترنت جست و جو کنید. فقط توجه داشته باشید که تایلز بر روی همه سیستم عامل ‌ها همچون مک نصب نمی‌شود. از اقدامات امنیتی Tails، حذف کوکی‌ها و تاریخچه بر روی مرورگر و سیستم عامل شماست. یکی از اقدامات مهمی که در دارک وب انجام دهید این است که هنگام ورود به محیط دارک وب، بدانید که به کجا بروید. محیط دارک وب با قالبی دشوار طراحی شده است که اگر شما حرفه‌ای نباشید ممکن است به صورت ناخودآگاه از یک جای نامطمئن و خطر ساز سر درآورید. لذا از کاریران با تجربه و وب سایت‌های مطمئن که برای راهنمایی شما مطالبشان را در میان گذاشته اند استفاده کنید.

معرفی فیلم‌ها و مستندهای دارک وب

پس از گذشت چند سال در قرن 21 و با روی کار آمدن دارک وب، علاقه مفرطی به ساخت فیلم‌ها و مستندهای مربوط به دارک وب دیده شد. تاکنون 2 فیلم سینمایی و 4 مستند از دارک وب ساخته شده است.

فیلم سینمایی Unfriended: Dark Web – 2018: فیلم سینمایی Unfriended: Dark Web که دنباله فیلم Unfriended 2014 است از پسری به نام ماتیاس حکایت می‌کند که با نامزدش از طریق اسکایپ در حال تماس تصویری است که در یک شب به هنگام بازی ناگهان ارتباط او با نامزدش قطع می‌شود و مشاهده می‌کند که نامزدش در بند یک فرد ناشناس گرفتار شده است. این فیلم توسط استفان سوسکو کارگردان و نویسنده فیلم «ارّه» نوشته شده است.

فیلم سینمایی Dark Web – 2016: از گروه مرموزی که چند دختر را دزدیده اند و به صورت زنده ماجرای دزدیده شدن آن‌ها را از دارک وب پخش می‌کنند.

همچنین چهار مستند از دارک وب با نام های زیر ساخته شده است:

2015 – Deep Web

Down the Deep, Dark Web

Silk Road: Drugs, Death and the Dark Web

Inside the Dark Web

پیشنهاد می شود برای درک بهتر محیط دارک وب این مستندها مشاهده شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید