جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی فناوری امنیتی گجت های هوشمند خانگی

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
معرفی فناوری امنیتی گجت های هوشمند خانگی

از زمانی که گجت های خانگی به دنیای ما وراد شدند، کارهای روزمره ما شرایط آسان تری را به خود گرفته‌اند. این فناوری فقط برای سرگرمی به کار نمی‌­رود، بلکه بیشتر کاربران از آن‌ها برای رفاه حال خود استفاده می­‌کنند. گجت های هوشمند در حقیقت یک سیستم امنیتی برای خانه شما به شمار می‌روند. این محصولات، دیر زمانی است که توسط بسیاری از شرکت‌ها ساخته می­‌شود تا اطمینان خاطر و رضایت مشتریان را جذب کند و موجب رفاه حال آنان شود. یقین داشته باشید که امروزه نیاز بسیاری زیادی به این فناوری مدرن خواهید داشت.

گجت های هوشمند خانگی

کلید روشنایی، نخستین نمونه گجت های هوشمند خانگی

شاید اولین نمونه گجت های هوشمند خانگی را بتوان کلید روشنایی نام برد. امروزه قطعات زیادی وجود دارند که قابلیت اتصال به وایفای را دارند. می­‌توان به گوشی های، مودم و قطعات جانبی دیگر اشاره کرد. اورو اولین نمونه گجت های هوشمند خانگی است که به شکل کلید طراحی شده و برای روشن کردن خانه شما استفاده می‌­شود. کافی است این قطعه در کنار در نصب شود. پس از ورود شما به خانه، فناوری اورو موجب می­شود لامپ های خانه روشن گردند و پس از خروج خاموش شوند. در واقع حسگر حرارتی اورو موجب این امر می­‌شود. حتی این قطعه قادر است تا محیط خانه را بر اساس تابش نور بیرون به منزل شناسایی کرده و تغییر نور دهد. علی رغم این موارد کلید روشنایی اورو از جمله گجت هایی است که قابلیت اتصال به الکسا را دارد و می­‌تواند صداها را هم تشخیص داده و نسبت به آن واکنش نشان دهد.

قفل‌ها، ضامن گجت های هوشمند خانگی

در میان گجت های خانگی هوشمند، قفل ها ضامن امنیتی خانه شما به شمار می­‌روند. قفل‌های هوشمند بر روی درب منزل شما تعبیه می­‌شوند. این قفل‌ها از طریق نرم افزارهای خاصی بر روی گوشی‌های آندروید شما متصل می­‌شود. شما قادر خواهید بود از طریق موبایلتان قفل درب را بزنید و باز کنید. اپلیکیشن قفل درب، بر روی گوشی شما، دارای یک سنسور هشدار دهنده است که هنگام ورود یک شخص به شما هشدار م­ی‌دهد. لذا هنگام ورود دزد به خانه شما، این فناوری بهترین یاری رسان شما خواهد بود. همچنین قفل درب منزل، دارای سیستم فناوری تشخیص چهره می‌­باشد که با برنامه ریزی آن ضمن احراز هویت شما، درها به روی شما باز می‌­شوند.

آیا در گجت های هوشمند خانگی ترموستات‌ها موثرند؟

ترموستات‌ها از مدرن ترین گجت های هوشمند خانگی هستند که مجهز به قابلیت یادگیری نحوه رفتار کاربران از طریق هوش مصنوعی هستند. ترموستات‌ها از طریق اینترنت به تلفن همراه شما وصل می‌شوند و شما کافی است با روشن کردن اینترنت و کار با تلفن همراه دمای خانه را تنظیم کنید و دستگاه های گرمایشی و سرمایشی ترموستات ها را خاموش و روشن کنید. ترموستات‌ها زمانی که شما در خانه نیستید قادرند دمای خانه را به حد تعادل برسانند، لذا ترموستات‌های هوشمند برای کهنسال‌هایی که دانش این فناوری را ندارند، یک گجت هوشمند خانگی مفید به شمار می‌­آیند. یکی از مشهورترین ترموستات‌های هوشمند امنیتی، ترموستات «نست» می‌­باشد. ترموستات نست حدود 8 سال است که با ذخیره 8 میلیارد کیلووات انرژی کمک شایانی به امنیت خانه‌های مسکونی ما می‌­کند.

دوربین امنیتی از موثرترین گجت های هوشمند خانگی

از موثرترین گجت های هوشمند خانگی برای فراهم کردن امنیت ما دوربین ها هستند. امروزه در بازار دوربین‌های بسیاری را شاهد هستیم که به قابلیت وایفای مجهز هستند. بهترین دوربین هوشمند خانگی به «نتاتمو» تعلق می‌­گیرد. دوربین‌های هوشمند نتاتمو به به هوش مصنوعی و قابلیت تشخیص چهره تجهیز شده اند. قابلیت تشخیص چهره دوربین های نتاتمو از ورود هر گونه فرد غریبه‌ای به داخل منزل شما جلوگیری می­‌کند. همچنین حسگرهای مجاور شنیداری و دیداری دوربین های هوشمند، هرگونه دود و یا مونواکسید کربن را در منزل تشخیص می­‌دهند.

ایکیا، پیشگام سازنده پرده در میان گجت های هوشمند خانگی

شرکت سوئدی ایکیا چندی پیش در بین گجت های هوشمند خانگی پرده هوشمند را معرفی کرد که قادر است از طریق وایفای و اینترنت به موبایل های همراه شما وصل شود. این گجت قرار بود تا تابستان امسال عرضه شود. ولی گویا تا زمستان 2020 درصدد تست قرار خواهد گرفت. پرده های هوشمند ایکیا قادرند به دستیارهای هوشمند سیری، الکسا و گوگل وصل شوند. طبق گفته طراحان و تولیدکنندگان این شرکت، پرده هوشمند ایکیا قابل برنامه ریزی و سناریوپذیری است. به دلیل حساسیتی که این پرده‌ها به نور دارند هنگام برخورد نور آفتاب به آن‌ها پرده‌ها در صورتی که بالا باشند به طور خودکار پایین می‌­آیند.

تخته خواب یکی از گجت های هوشمند خانگی

تخته خواب‌ها گجت های هوشمند خانگی شما هستند که خواب آرامی را تقدیم به شما می­‌کنند. این تخت خواب‌ها، در حقیقت با نام «پاد بزرگ» هم نام برده می­‌شوند. این پادها دمای اتاق کاربران را شناسایی می‌­کنند و خود را با دمای محیط تطبیق می‌‌دهند. از قابلیت های این تخت خواب این است که برای پیدا کردن کاربرانی که خوابند، دمای اتاق را بالا می­‌برند تا جایی که زنگ هشدار تخت خواب، کاربر را بیدار می­‌کند. این تخت خواب هوشمند مجهز به اینترنت است و قادر است تا داده‌ها را هنگام خواب بودن کاربر با کمک حسگرها تحلیل کند. همچنین پادها، قابلیت اتصال با تحلیل گرهای الکسا را دارند.

جاروبرقی پیشرفته در میان گجت های هوشمند خانگی

چندی پیش بود که شرکت «دایسون» دست به طراحی یکی از گجت های هوشمند خانگی زد. طراحی او یک جارو برقی رباتیک بود. طراحی جذاب شرجاروبرقی دایسون «آی 360» نام گذاری شد. این جاروبرقی هوشمند مجهز به یک دوربین پیشرفته 360 درجه می‌­باشد که در واقع به عنوان چشم برای جاروبرقی به کار گرفته شده است. آی 360 از طریق چشم دوربینی به جلو و عقب حرکت می­‌کند. کاربران قادرند تا از طریق موبایل‌های خود و اپلیکیشن مورد نیاز، کنترل این جاروبرقی را در دست داشته باشند. چرخ‌های اطراف این جاروبرقی، بیشتر به چرخ‌های تانک مشابه است که باعث می‌­شود کار تمیز کردن سطوح متفاوت بر روی زمین را بهتر انجام دهد. این جاروبرقی قادر نیست تا از پله ها برود، ولی بر روی سطوح پر پیچ و خم و موانع سر راه خود، به خوبی عبود می­‌کند.

گجت های هوشمند خانگی نمایشگرها و کنترل گرها

یکی از ساده ترین گجت های هوشمند خانگی نمایشگرهای هوشمند هستند. نمایشگرهای هوشمند که بیشتر به شکل یک کنترل یا تبلت هستند قادرند تا اطلاعات و محتواهای گوشی‌ها، تلویزیون و دستگاه‌های الکترونیکی نمایشی دیگر را برای شما نشان دهند. در کنار آن‌ها، کنترل گرهایی هم وجود دارند که در زمینه‌های متفاوتی طراحی شده اند. به طور مثال کنترل گر خواب، قادر است سیستم خواب شما را بر اساس ساعت و دقیقه در چند روز بررسی کند و میانگین‌های خواب شما را در طی یک هفته بسنجد. از طریق این گجت های هوشمند کیفیت خواب شما مطلوب تر از همیشه خواهد بود.

گجت های هوشمند خانگی، اسپکیر هوشمند

اسپیکرهای هوشمند از جمله گجت های هوشمند خانگی به شمار می‌­روند که خیلی بیشتر از دیگر ابزار گجت های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته اند. سرعت پیشرفت ساخت و طراحی این گجت ها بسیار بالاتر از سایر ابزار هوشمند دیگر بوده است. از طریق اسپیکرهای هوشمند قادرید تا با دستورهای صوتی، وسایل منزل را کنترل کنید، برای برنامه ریزی تایمر و زنگ بگذارید و حتی با دوستان خود تماس برقرار کنید. شرکت‌های آمازون، گوگل، شیائومی و سامسونگ از معروف ترین سازندگان این گجت هوشمند هستند. از جمله اسپیکرهای هوشمند شرکت گوگل و اپل می‌­توان به گوگل هوم و هوم پاد اپل اشاره کرد که از دستیار و تحلیلگر صوتی الکسا بی بهره نمانده‌اند.

البته باید توجه داشته باشیم که اسپیکرها علی رغم استفاده و قابلیت‌های مطلوب آن‌ها، از لحاظ امنیتی مشکلاتی را هم دارند. ضریب نفوذ هکرها و مجرمان سایبری در این اسپیکرها بسیار بالاتر از سایر گجت های هوشمند خانگی شماست.

گجت های هوشمند خانگی، لامپ‌ها و پریزهای پیشرفته

به راستی آیا گجت های هوشمند خانگی کارهای طولانی و متعدد روزانه شما را به حداقل می­‌رسانند؟ اینگونه فرض کنید که قصد دارید امروز به سفری دو هفته ای در یکی از شهرهای ایران بروید. برای اینکه سارقان را گول بزنید تصمیم می­گیرید که چراغ‌های خانه را روشن نگه دارید. البته که این کار سارقان را گول نمی‌­زند. چرا که چراغ ها در صورتی که به طور مداوم در شب و روز روشن بمانند، سارقان و مجرمان به آن پی خواهند برد که شما در خانه نیستید. لذا دنیای تکنولوژی دست به ابتکار زد و لامپ‌های هوشمندی طراحی شد که شما قادرید از مسافتی بسیاری طولانی این لامپ‌ها و پریزها را کنترل کنید. شما با کنترل مخصوص یا اپلیکیشن ابزار هوشمند می‌­توانید لامپ‌ها را در هر ساعتی از روز در منزل خاموش و یا روشن کنید.

همچنین پریزهای هوشمندی ساخته شده است که گوشی‌های شما را در صورتی که نیاز به شارژ داشته باشد جریان برق را عبور می‌­دهد و هرگاه که شناسایی کند شارژ گوشی شما به حد نصاب رسیده است از ورود جریان برق جلوگیری می­‌کند تا برق کمتری مصرف شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید