جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مرورگرهای نا امن و راه‌های جلوگیری از نفوذ به آن

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
مرورگرهای نا امن و راه‌های جلوگیری از نفوذ به آن

مرورگرهای اینترنتی امروزه رابط کاربری شما و دنیای مجازی هستند که اگر به خوبی با آن آشنا نباشید ممکن است با داشتن حفره های امنیتی برای شما خطرساز باشند. در حقیقت مرورگرها دارای یک سری حفره های امنیتی هستند که راحت تر در دسترس هکرها قرار دارند. نکته حائز اهمیت مرورگرها ایجاد یک حاشیه امن و غیر قابل نفوذ توسط افراد جاسوس است که راه هموار شما برای جست و جو و وبگردی را فراهم می‌کند. در این مقاله مرورگرها امن و نا امن را می‌شناسیم و ترفندهای مقابله با نفوذ هکرها را برای شما توضیح می‌دهیم.

مرورگر

مایکروسافت ادج، نا امن ترین مرورگر جهان

در میان تمامی موتورهای جست و جو گر، مرورگر ادج یا همان اینترنت اکسپلورر نا امن ترین مرورگر شناخته شده می‌باشد. مرورگر ادج که نسخه پیشرفته اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 می‌باشد پس از عرضه توسط مایکروسافت به عنوان یک مرورگر امن شناخته شد ولی با بررسی های کنونی به این نتیجه رسیدیم که این مرورگر از نسخه های دیگری مانند موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و ... نا امن تر است. در واقع شناسایی امنیت مرورگرها توسط هکرهای دانش آموخته انجام می‌پذیرد. به طور مثال در یک گردهمایی، هکرهای دانش آموخته توسط شرکت های امنیتی به کار گرفته می‌شوند تا تمامی تلاش خود را جهت هک کردن و نفوذ به این نرم افزارهای مرورگر انجام دهند. لذا پس از تلاش این هکرها، مایکروسافت ادج نا امن ترین مرورگر جهان شناخته شد که به راحتی قابل نفوذ به نظر می‌رسید. پیشنهاد می‌شود اگر از این مرورگر استفاده کرده اید دیگر استفاده نکنید، چرا که حریم خصوصی شما در دسترس افراد نا امن قرار خواهد داشت.

مرورگر

امن ترین مروگر جهان کدام است؟

بررسی استفاده کاربران از مرورگر گوگل کروم به بیش از 50 درصد رسیده و استفاده کردن از مرورگرهای دیگر را به زیر برده است. مطابق تجزیه و تحلیل پژوهش گران کاربران به صورت شخصی از گوگل کروم استفاده می‌کنند و با ورود به موتور جست و جو گوگل بسیاری از مشخصات حریم شخصی خود را در آن رد و بدل می‌کنند. به طور مثال ورود به ایمیل و ذخیره کردن نام کاربری و پسوورد در این مرورگر یکی از حریم های شخصی ماست که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در سال گذشته با هجوم افراد به مرورگر گوگل کروم، میزان امنیت آن تا حدودی کاهش یافت تا جاییکه بسیاری، این مرورگر را نا امن می‌دانستند. اما گوگل توانست با بهبود حفظ حریم شخصی، بازار کار این مرورگر را زنده نگه دارد. لذا گوگل کروم یکی از مرورگرهای امن به شمار می رود که بیش تر از سایر مرورگرها در دسترس کاریران قرار دارد.

مرورگر گوگل کروم

راه‌های مقابله با خطر هک و نفوذ بیگانه به مرورگر

مهم‌ترین کاری که باید در یک مرورگر انجام شود به روزرسانی کردن آن است. طبق بررسی های انجام شده مرورگر امن، مرورگری است که در آخرین آپدیت ممکن قرار دارد. مطمئن باشید که کمپانی سازنده های سرویس های گوگل، موزیلا و ... سعی دارند با رصد پیوسته مرورگرها، محصولات خود را ایمن نگه دارند و مرورگرهای نا امن را شناسایی کنند. اما اینکه یک مرورگر غیر قابل نفوذ باشد امکان پذیر نیست. هنگامی که شما یک افزونه را بر روی مرورگر خود نصب می‌کنید در حقیقت یک مرورگر نا امن را می‌سازید و در هنگام باید به هشدارهای امنیتی آن هم توجه داشته باشید. به طور مثال پلاگین های جاوا از جمله گزینه های همیشه فعال هکرهاست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. گوگل کروم هم از لحاظ عملکرد و هم امنیت مناسب هستش و نسبت به مابقی مرورگرها طرفدار بیشتری داره

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید