جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

داستان تست بی رحمانه لوازم آرایشی بر روی حیوانات

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
داستان تست بی رحمانه لوازم آرایشی بر روی حیوانات

تاریخچه لوازم آرایشی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اصلا آرایش کردن چگونه به وجود آمد؟ آرایش کردن یک نوع هنر است و این هنر برای اولین بار در تاریخ، توسط مردان ابداع شد. مردم نئاندرتالیا انسان‌های اولیه اولین مردمی بودند که از رنگ سرخ استفاده می ‌کردند و استخوان‌ های مردگان خود را رنگ می ‌زدند. آن ‌ها با همین رنگ، صورت و بدن خود را هم آرایش می کردند. شاید آرایش کردن به قصد زیبا کردن خود برای اولین بار توسط زنان مصری آغاز شد. زنان این سرزمین از رنگ سرخ برای گلگون کردن لب ‌ها و گونه‌ ها و از رنگ سیاه برای تیره کردن چشم‌ ها استفاده می ‌کردند.

داستان تست بی رحمانه لوازم آرایشی بر روی حیوانات

اگر حیوان دوست هستید و عقیده تان این است که حیوانات هم به اندازه ی انسان ها حق حیات دارند این مقاله مناسب شماست. به تازگی مستندی در فضای های اجتماعی منتشر شد که مضمون آن پیرامون خرگوشی درباره زندگی روزمره اش بود. این مستند به دلیل دفاع از حیوانات بی گناه ساخته شده و موضوع آن آزمایش های غیراخلاقی انسان ها بر روی حیوانات است. برای تهیه رژ لب، شامپو یا بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی که در بازار رواج دارد هزاران حیوان تحت انجام آزمایشات وحشیانه قرار می ‌گیرند و متاسفانه در آخر همگی کشته می ‌شوند! آزمایش لوازم آرایشی و زیبایی روی پوست حیوانات همواره با مناقشات فراوانی روبرو بوده است. گرچه روش‌ های جایگزین بسیاری وجود دارد، اما بسیاری از شرکت ‌های بزرگ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، آزمایشات خود را به طرز بی ‌رحمانه ‌ای روی حیوانات انجام می ‌دهند. این آزمایش ‌ها شامل تست مسمومیت‌ های عمومی، حساسیت چشم و پوست و جهش ‌زایی می ‌شود.

بر اساس آمار به دست آمده به این نتیجه می توان رسید که کشور‌های اروپایی از قبیل  فرانسه و انگلیس بیشترین شمار آزمایشات در جهان بر روی حیوانات را دارند. در تست لوازم آرایش روی چشم حیوانات، تاثیرات نفوذ مواد آرایشی داخل چشم ‌ها آزمایش می‌شود و برای این کار مقدار قابل توجهی از مواد آرایشی را وارد چشم خرگوش می ‌کنند و این تست در ۹۶ درصد از موارد، باعث کوری حیوان می‌ شود و این آزمایش هر ۲۴ / ۴۸ و ۷۲ ساعت، به مدت ۲ ساعت در طول ۷ روز انجام می ‌گیرد. متاسفانه سالانه حدود ۲۰ هزار خرگوش و ۲۴۰ هزار موش داخل آزمایشگاه‌ ها جان خودشان را از دست می ‌دهند. ایجاد تومور‌هایی به بزرگی بدن خود موش و … نتیجه بسیاری از این آزمایش‌های غیر انسانی است.

داستان تست بی رحمانه لوازم آرایشی بر روی حیوانات

لوازم آرایشی بدون تست حیوانی یا کرولتی فری

از آن جایی که مواد آرایشی یکی از پر فروش ترین محصولات زیبایی است و نمی توان از تولید آن غافل شد بهتر از به جای حذف روش های تولید به دنبال جایگزین برای تولید باشیم. لوازم آرایشی و بهداشتی ای وجود دارند که برای تایید آن ‌ها از تست روی حیوانات استفاده نمی ‌کنند و به آنها اصطلاحا کرولتی فری یا بدون تست حیوانی می‌ گویند. لوازم آرایشی کرولتی فری گواهینامه مخصوصی را دریافت می ‌کنند. یک محصول کرولتی فری ممکن است وگان باشد و یا نباشد، و یک محصول وگاننیز ممکن است تست حیوانی داشته باشد و یا نداشته باشد. پس این دو معادل یکدیگر نیستند. لوازم آرایشی وگان، به زبان ساده یعنی لوازم آرایشی که در فرمولاسیون آن‌ها، از هیچگونه مواد اولیه تهیه شده از حیوانات استفاده نشده باشد.

دلیل استفاده از لوازم آرایشی بدون تست لوازم آرایش روی حیوانات

به طور کلی آسیب رساندن به حیوانات امری دور از انسانیت است و باید از هر گونه آسیب و صدمه به حیوانات جلوگیری جدی به عمل آید. در رابطه با محصولات آرایشی و بهداشتی که به نوعی صدمه و آسیب شدید به شمار می آید استفاده نکردن از محصولات دارای تست حیوانی دلایل زیادی دارد. اما 2 دلیل شگفت ‌انگیز که تقریبا شما را قانع می ‌کند که از محصولات دارای تست حیوانی استفاده نکنید، را در زیر ذکر می‌کنیم تا شما هم اگر حامی حیوانات هستید از این پس در خرید لوازم آرایش بیشتر دقت نمایید.

در حقیقت تست حیوانی لوازم آرایشی تاثیری ندارد!

تحقیقات نشان داده اند که به دلیل تفاوت ساختاری و ظاهری که بین انسان ها و حیوانات وجود دارد در واقع تست حیوانی، واقعا موثر نیست. چون ژنتیک بدن ما انسان ‌ها حتی در مواردی که شبیه به حیوانات هستیم بسیار متفاوت با آن‌ هاست و کاملا ممکن است دارو یا لوازم بهداشتی و آرایشی که روی حیوانات جواب داده‌ اند، روی انسان جواب ندهد.

لوازم آرایشی بدون تست حیوانی ایمن ‌تر هستند!

شاید در نگاه اول تصورتان این باشد که محصولات آرایشی زمانی به بهترین نحو تولید خواهند شد که بارها و بارها تست شوند. همان طور که گفته در مورد ساخت لوازم آرایشی روش های گوناگونی وجود دارد در حقیقت بر اساس مطالعات صورت گرفته شده برند‌ هایی که محصولات بدون تست حیوانی دارند، از مواد اولیه ‌ای استفاده می ‌کنند که دارای سابقه اثبات شده به لحاظ ایمنی هستند. همچنین بسیاری از برند‌های آرایشی کرولتی فری از مواد اولیه که خطری برای انسان ندارند، استفاده می‌ کنند، بنابراین محصول نهایی معمولا طبیعی است.

لوازم آرایشی بدون تست حیوانی

از زمانی که جنبش هایی علیه ممنوعیت این روش ایجاد شد برندهای مختلف به سوی تولیدات بدون تست گرایش پیدا کردند. از سال های آغازین تاریخ بشر تا به امروز، حیوانات همواره در کنار انسان ها بوده اند و بهره برداری های گوناگونی از آن ها صورت می گرفت. تهیه خوراک از گوشت، لباس های پوستی و چرمی، سلاح از دندان یا استخوان ها و… همگی جزو این سیستم به شمار می آید. در چند دهه اخیر جنبش هایی در سراسر دنیا شکل گرفتند و بسیاری از مردم این رفتارها را ظالمانه و تبعیض آمیز دانستند. به مرور گیاه خواری نه به عنوان دستوری مذهبی یا دینی بلکه به شکل یک پویش و سبک زندگی سالم و بدون خشونت فراگیر شد.

از همان زمان که انسان غارنشین، خانه قدیمی خود را ترک کرد و به شهرها و ساختمان های بلند روی آورد؛ طبیعتا باید تغییرات گسترده تر و عمیق تری را نیز بر شیوه و تمام ابعاد زندگیش اعمال کند. چه گیاهخوار باشید چه نه، به هر ترتیب باید بدانید حمایت از حیوانات تنها در همچین مواردی خلاصه نمی شود بلکه حتی همین لوازم ارایش پر استفاده هم مایه رنج و عذاب آن ها می باشند. البته این جمله، بدین معنا نیست که نباید هرگز میکاپ کنید یا از لوازم بهداشتی بهره ببرید. بلکه می توان از برندهایی خرید کرد که کرولتی فری هستند. بعضی از شرکت های معروف دنیا نه تنها در تولید محصولات خود از فرآورده های حیوانی به کار می برند بلکه حتی روی آن ها آزمایش های خیلی خطرناکی هم انجام می دهند. در مقابل شمار زیادی از کمپانی های معتبر در سطح جهان تصمیم گرفتند تا این روند خشن و آسیب زا را متوقف کنند و تولیدات گیاه پایه و بدون تست داشته باشند. در ادامه با مواردی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی که دارای این شرایط هستند آشنا خواهید شد.

نئودرم | Neuderm

این برند یکی از برندهای ایرانی است و به همین دلیل قیمت مناسبی خواهد داشت. محصولات بسیار متنوعی از این برند وجود دارد و از سال 2014 شروع به کار کرده و به طور تخصصی به تولید و عرضه محصولات بهداشتی پوست و مو می پردازد. این شرکت هیچگونه تست حیوانی ندارد و با فرمولاسیونی تضمین شده، بهترین ها را به شما تقدیم می کند.

درماکلین | Dermaclean

این برند از آن دسته برند های ایرانی نوپا و جوان است و از سال سه سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. تمرکز تولیدات این شرکت بر روی تولید محصولات بهداشتی ای از قبیل مایع شست و شوی دست، شامپوهای سر و بدن، نرم کننده، ژل های مخصوص ضدعفونی و… است.

سینره | Cinere

این برند یکی دیگر از برندهای ایرانی نام آشناست که حتما تا به حال حداقل یک مرتبه تجربه استفاده از محصولات آن را داشته اید. این شرکت عمده فعالیتش را به تولیدات در زمینه مراقبت از پوست و مو اختصاص داده و هرآنچه که نیاز داشته باشید به شما عرضه خواهد کرد. سال 1376 شمسی نخستین موارد تولیدی سینره به بازار وارد شدند. استفاده از مواد اولیه گیاهی و با کیفیت موجب شد تا به مرور سهم گسترده ای از خرید لوازم بهداشتی مردم به همین برند اختصاص یابد. کرم های ضد آفتاب، ماسک، اسکراب، آبرسان و مرطوب کننده، ضد لک و چروک، سرم مو، دئودورانت و… نمونه هایی ازمحصولات این شرکت هستند.

کالیستا | Calista

یک نمونه دیگر از تولیدات داخلی و ایرانی، که با ظاهر جذاب و رنگی خود، محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارد این برند می باشد. کیفیت بالا و قیمت های کاملا به صرفه و منطقی سبب شده تا انتخاب اول خیلی از خانم ها، مصرف محصولات همین برند باشد. طراحی و بسته بندی شیک در کنار رضایت قابل توجه خریداران، آن را جزو لیست بهترین مارک های آرایشی بدون تست حیوای قرار می دهد.

نوت | NOTE

محصولات این برند از قبیل کانسیلر، رژلب، هایلایتر، کرم پودر، سایه چشم، مداد و صدها محصول مختلف دیگر می باشد. این برند در حال حاضر از بهترین برندهای لوازم آرایشی دنیا محسوب می شوند. دفتر مرکزی و کارخانه این برند در کشور ترکیه قرار دارد. زمان زیادی از شروع به کار این شرکت نمی گذرد؛ در سال 2014 اولین محصولات آن به مردم معرفی شدند.

کت وان دی | Kat Von D

در ابتدا باید از کیفیت بالا و ماندگاری عالی این برند صحبت کرد که باعث شده تا طرفداران بی شماری به استفاده از آن جذب شوند. این برند به کاترین فون دراشنبرگ، خواننده، مدل و تتو آرتیست مکزیکی الاصل تعلق دارد. کاترین مدت طولانی است که به عنوان یک گیاهخوار زندگی می کند و در حوزه حمایت از حیوانات نیز به فعالیت می پردازد. او شدیدا با برندهایی که با آزمایشات عجیب به حیوانات آسیب می زنند مخالفت می کند. در نتیجه کمپانی خودش را افتتاح کرد تا بدون صدمه زدن و به خطر انداختن جان یک موجود زنده، محصولات گیاهی و البته بدون تست خود را وارد بازار کند. خط چشم، ریمل، پالت های سایه چشم، لنز و… معروف ترین تولیدات برند کت واندی به شمار می آیند.

و برندهای دیگر به نام های:

این لی | IN LAY

تارت | Tarte

کاور گرل | Cover Girl

الف | E.l.f

داستان تست بی رحمانه لوازم آرایشی بر روی حیوانات

از کدام حیوانات برای تست حیوانی استفاده می‌کنند؟

خرگوش ها

به طور معمول خرگوش‌ ها از حیواناتی هستند که روی آنها تست انجام داده می شود. بر اساس آمار به دست آمده متاسفانه هر سال میلیون ‌ها حیوان را برای آزمایش مواد بهداشتی در سراسر جهان به کار می ‌گیرند. در این فرایند خرگوش‌های باردار را وادار می‌کنند به‌مدت ۲۸ روز از مواد آرایشی بهداشتی تغذیه کنند. این خرگوش‌ها در طول فرایند همراه با جنین درونشان کشته می‌شوند. البته روش دیگری هم برای آزمایش روی خرگوش هست که کمتر رایج است. برای این کار خرگوش‌ها را مجبور می‌کنند مواد آرایشی را استنشاق کنند یا اینکه به‌ مدت ۲۸ تا ۹۰ روز، هر روز محصولات را روی پوست تراشیده‌شده آنها اعمال می‌ کنند. بعد از آن باز هم این حیوانات را از بین می‌ برند.

خوکچه‌ های هندی

یکی دیگر از حیوانات مظلومی که مورد آزمایش قرار می گیرند خوکچه های هندی هستند. ترکیبات و محصولات را برای مشاهده واکنش آلرژیک روی پوست تراشیده ‌شده این حیوانات می ‌مالند. بعد از اتمام آزمایش این حیوانات هم کشته می شوند.

موش‌ های صحرایی

از قدیم الایام موش ها به موش های آزمایشگاهی مشهور بودند. در این فرایند موش‌ ها را مجبور می ‌کنند محصولات را بخورند یا استنشاق کنند یا هر روز به‌مدت ۲۸ تا ۹۰ روز آن را به پوست تراشیده‌ شده آنها می‌ مالند. سپس آنها را از بین می ‌برند. در برخی آزمایش ‌ها، موش‌های باردار را وادار می‌کنند حدوداً ۲۱ روز از ماده مورد نظر تغذیه کنند و سپس آنها را از بین می‌ برند. موش‌ ها در طی فرایند همراه با جنین کشته می ‌شوند.

سگ ‌ها

جای خوشحالی است کهدر موارد بسیار نادر، از سگ‌ ها در این تست ها استفاده می‌ شود. به این ترتیب که ابتدا ماده ‌ای را که قرار است در محصولات استفاده کنند به آنها می ‌خورانند یا مجبورشان می‌ کنند آنها را استنشاق کنند. همچنین ممکن است به‌ مدت ۲۸ تا ۹۰ روز محصول را روی پوست تراشیده ‌شده این حیوانات اعمال کنند. در نهایت سگ‌ها را از بین می‌ برند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید