جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دانشگاه آکسفورد: دوز تقویتی واکسن آسترازنکا در برابر کرونا امیکرون اثربخشی دارد

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
دانشگاه آکسفورد: دوز تقویتی واکسن آسترازنکا در برابر کرونا امیکرون اثربخشی دارد

تحقیقات مستقل دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که سطح آنتی‌بادی یا پادتن حاصل از دوز تقویتی واکسن آسترازنکا مشابه سطح آنتی‌بادی حاصل از دو دوز این واکسن در برابر کرونا دلتاست. افراد می‌توانند با دوز سوم به محافظتی بالاتر از ابتلای طبیعی به ویروس دست پیدا کنند.

شرکت آسترازنکا با استناد به تحقیقات آزمایشگاهی دانشگاه آکسفورد می‌گوید سه دوز از واکسن این شرکت در مقابل گونه مسری کرونا امیکرون اثربخش است. نتایج این تحقیقات هنوز به همتاداوری نرسیده، اما از شرایطی مشابه عملکرد دوز سوم واکسن فایزر/بیون‌تک و مدرنا خبر می‌دهد.

دانشگاه آکسفورد: دوز تقویتی واکسن آسترازنکا در برابر کرونا امیکرون اثربخشی دارد

این مطالعه می‌گوید اثر دوز سوم واکسن آسترازنکا بر گونه امیکرون شباهت بالایی به اثر دو دوز واکسن در مقابل گونه دلتا داشته است. این شرکت مدعی است محققانی که در دانشگاه آکسفورد این مطالعات را انجام داده‌اند با پژوهشگرانی که از این دانشگاه برای ساخت واکسن به کمک آسترازنکا آمده بودند، فرق می‌کنند.

اثربخشی دوز تقویتی واکسن آسترازنکا بر امیکرون

«مین پانگالوس»، رئیس واحد تحقیق و توسعه آسترازنکا می‌گوید: «همزمان که اطلاعات بیشتری درباره امیکرون کسب می‌کنیم، معتقدیم که در آینده از نقش مهم سلول‌های T در ایجاد محافظت بادوام در برابر نمونه‌های وخیم بیماری و بستری آگاه خواهیم شد.» این شرکت مدعی است که سطح پادتن حاصل از دوز تقویتی واکسن بالاتر از پادتن افرادی بوده که به‌صورت طبیعی به این ویروس مبتلا شده و بعد بهبود پیدا کردند.

دانشگاه آکسفورد: دوز تقویتی واکسن آسترازنکا در برابر کرونا امیکرون اثربخشی دارد

بیشتر بخوانید: قرص ضد کرونا فایزر مجوز مصرف اضطراری FDA را دریافت کرد

آکسفورد در این تحقیق نمونه خون سه گروه را بررسی کرده است: افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، افرادی که دو دوز و یک دوز تقویتی دریافت کرده بودند و افرادی که قبلا به سایر گونه‌های نگران‌کننده ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

اگرچه نتایج این تحقیق برای واکسن آسترازنکا امیدبخش بوده، اما این شرکت داروسازی چند روز پیش اعلام کرد که با همکاری دانشگاه آکسفورد به دنبال ساخت یک واکسن اختصاصی برای واریانت امیکرون خواهد بود. سایر شرکت‌های داروسازی از جمله فایزر و مدرنا هم برنامه‌های مشابهی را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید