جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

درباره مرسدس بنز چه می دانیم

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
درباره مرسدس بنز چه می دانیم

اغلب افراد با شنیدن نام مرسدس بنز، یک اتومبیل لوکس سواری را تصور می کنند، در حالی که طیف وسیعی از اتومبیل های تولیدی شرکت مرسدس بنز در حیطه این نام قرار می گیرند.شرکت مرسدس بنز، شرکتی با ملیت آلمانی است که در سال 1926 توسط کارل بنز و گوتلیب دایملر تاسیس شد. اگر به تاریخچه تاسیس و سیر تحول و تکامل شرکت مرسدس بنز توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که این شرکت علاوه بر اینکه اولین شرکت خودروسازی دنیا است همواره سر منشا بسیاری از پیشرفت ها و تحولات مهم در صنعت خودروسازی جهان بوده است. این کمپانی مهم و شناخته شده در سرتاسر دنیا با داشتن قدمتی 95 ساله دارای سابقه بسیار درخشانی در تولید انواع خودروهای سواری لوکس، ون، انواع کامیون و اتوبوس و حتی آمبولانس می باشد. کاملا روشن است که کسب چنین جایگاهی در صنعت خودرو سازی  دنیا آن هم در کشوری که کارخانه های خودروسازی متعدد با محبوبیت جهانی در آن مشغول به تولید هستند علاوه بر مدیریتی قوی، کادر متخصص بسیار خلاق و توانایی میطلبد، کارخانه و شرکت خودروسازی مرسدس بنز تقریبا هرسالانه تعداد زیادی نیروی متخصص کار خارجی به کادر فنی خود جذب می کند، چنانچه از علاقمندان به این برند خودرو هستید و یا آرزوی اشتغال در این شرکت بسیار موفق و معتبر را دارید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

درباره شرکت مرسدس بنز

شرکت خودروسازی بنز از مجموعه شرکت های گروه صنعتی دایملر آگ است که کارخانه و دفتر شعبه مرکزی آن در شهر اشتوتگارت در ایالت بادن ووتمبرگ واقع شده است. این گروه صنعتی از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و شرکت بنز اند سی در سال 1926 تشکیل شد و از تابستان همان سال شروع به تولید خودروهای تحت نام برند مرسدس بنز نمود. نام مرسدس در این برند برگرفته از نام دختر امیل جلینک یکی از طراحان موفق گروه دایملر است که به دلیل علاقه و باورش به خوش یمن بودن قدم دخترش، نام او را برای خودروهای سری مرسدس انتخاب نمود که البته پس از ادغام شرکت دایملر با شرکت بنز، به خاطر موفقیت چشمگیر فروش سری مرسدس نام آن را در نام برگزیده برند حفظ نمودند.

شرکت مرسدس بنز

در سال 1997 گروه دایملر- بنز با شرکت خودروسازی کرایسلر ادغام شد که پس مدتی نیز این گروه ادغام شده از طرف شرکت سرمایه گذاری سربروس خریداری و منحل شد و شرکت فعلی دایملر آگ تشکیل گردید که تا به امروز با حفظ خط تولید خودروهای مرسدس بنز جایگاه خود در لیست شرکت های خودروسازی موفق جهان را حفظ کرده است.

از جالب توجه ترین نکات در خصوص خودروسازی مرسدس بنز یکی شعار آن است : یا بهترین و یا هیچی و نکته جالب دیگر مربوط به آرم شرکت بنز است که از سال 1902 به طور رسمی آرم خودروهای مرسدس بنز بوده است، این آرم تجاری که نمادی از ستاره است با تغییرات اندکی در شمایل آن طی سالهای فعالیت شرکت مرسدس بنز، روی تمام خودروهای مرسدس بنز نصب شده است.

خودروسازی مرسدس بنز

در حال حاضر این شرکت با داشتن بیش از 137 هزار نفر کارمند در سرتاسر دنیا به ارائه خدماتی مانند طراحی، تولید و عرضه انواع خودرو سواری و باری و درون سوز و همچنین خدماتی مانند لیزینگ، بیمه خودرو و حتی تعمیر خودرو مشغول فعالیت است.

در سال 2018 شرکت خودروسازی مرسدس بنز با تولید بیش از 4/2 میلیون خودرو سواری و تعداد بیش از 438 هزار ون توانست جایگاه بزرگترین تولید کنندگان خودرو جهان را از آن خود کند.

تاریخچه مرسدس بنز

نقطه اصلی شروع داستان تولید خودروهای بنز در سال 1926 با ادغام دو شرکت بنز که در سال 1883 توسط نابغه خودروسازی کارل بنز تاسیس شده بود با شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت که توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ بنا شده بود، کلید خورد. در ژوئن سال 1926 اولین خودروهای مرسدس بنز تولید و به بازار عرضه شدند که طی مدت کوتاهی جایگاه بسیار خوبی در رده فروش جهانی پیدا کردند تا اینکه در اواخر دهه بیست قرن بیستم، شرکت مرسدس بنز دست به تولید خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل رانی و همچنین تولید خودروهای لوکس زد و با اینکار توانست طی مدت کوتاهی توجه بسیاری از علاقمندان به اتوموبیل را به خود معطوف کند. محبوب ترین مدل دهه بیست مرسدس بنز، خودرو مرسدس بنز اس ال کا است که علاوه بر اینکه محبوب ترین خودرو پیست مسابقات اتومبیل رانی در آن سالها بود، در سال 1999 نیز به عنوان یکی از 26 نامزد خودرو قرن نیز انتخاب شد.

در دهه سی میلادی شرکت مرسدس بنز سه مدل خودرو بنز تولید نمود که علاوه بر استقبال از سوی اقشار مختلف جامعه از آنها، منشا تحولات بزرگی در روند خودروسازی جهان شدند. مرسدس بنز 130 که اولین خودرویی بود که موتور آن در عقب اتومبیل قرار داشت، مرسدس بنز 500 کا با طراحی لوکس بر پایه مدل اس ال کا که بشدت مورد توجه افراد ثروتمند و علاقمند به خودروهای لوکس و گران قیمت قرار گرفت و مرسدس بنز 260 دی که اولین خودروی جهان با موتور دیزلی بود و می توانست با یک باک پر 500 کیلومتر حرکت کند که به دلیل همین ویژگی مصرف کم بنزین مورد توجه و استقبال رانندگان تاکسی قرار گرفت.

در دهه چهل میلادی به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم و درگیری کشور آلمان در این جنگ به عنوان یکی از طرفین اصلی، شرکت مرسدس بنز، هیچ مدل جدیدی وارد عرصه تولید نکرد.

در دهه پنجاه میلادی شرکت مرسدس با دست پر به بازار عرضه خودروهای پرطرفدار جهان بازگشت. نخستین مدل تولیدی این شرکت در دهه 50، مرسدس بنز 300 بود که طراحی و تولید آن تماما توسط طراحان شرکت مرسدس بنز انجام گرفت، امکاناتی که برای طراحی این خودرو اجرا شده بود به حدی از زمان جلو بود که عرصه رقابت را بر دیگر خودروهای لوکس آن دوره تنگ کرده بود. از جمله امکانات مرسدس بنز 300 می توان به وجود رادیو پیشرفته، سیستم تلفن موبایل VHF، تعبیه ماشین تایپ، میز تحریر، پرده و سقف شیشه‌ای اشاره کرد.

مدل برتر دیگر تولیدی این شرکت مدل مرسدس بنز 300 اس ال بود که با داشتن سرعتی معادل 225 کیلومتر در ساعت ، سریع ترین اتومبیل آن عصر بود، ناگفته نماند که بخاطر طراحی ویژه ای که در باز شدن درهای آن به شکل بال پرندگان بکار رفته بود، علاقمندان بسیاری در سراسر دنیا ازمشتریان این مدل مرسدس بنز بودند.

در دهه 60 میلادی مرسدس بنز دبلیو 111 بر اساس سلیقه مشتریان آمریکایی و اروپایی طراحی و روانه بازار شد که پشت آن به شکل دم ماهی طراحی شده بود اما بهترین مدل تولیدی مرسدس بنز دهه 60 ، تولید مرسدس بنز 600 تشریفاتی بود که توانست گوی سبقت را از خودروسازانی چون بنتلی و کادیلاک برباید و خیلی زود جایی میان دولتمردان و مراسم های تشریفاتی باز کند.

در دهه 70 میلادی دو مدل مرسدس بنز آر ۱۰۷ و سی ۱۰۷ در کلاس ماشین های رو باز طراحی و تولید شدند.

در دهه 80 میلادی مرسدس بنز دبلیو 201 و 190 ای تولید و وارد بازار رقابت شدند که مدل 190 ای در مسابقات اتومبیل رانی توانست 12 رکورد سرعت را به نام خود کند و پس از آن در رده خودروهای کلاسیک جهان قرار بگیرد.

در دهه 90 میلادی شرکت مرسدس بنز در زمینه طراحی، ساخت و عرضه خودرو دست به ابتکار فراوانی زد و چندین مدل بسیار موفق روانه بازرا خودروی جهان کرد، از جمله این مدل ها، مرسدس بنز دبلیو۱۲۴ و مرسدس بنز دبلیو۱۴۰، مرسدس بنز کلاس سی، مرسدس بنز کلاس اس‌ال،  مرسدس بنز اس‌ال‌کا و  مرسدس بنز کلاس ام بودند که همگی تا سالها از جمله پرفروشترین خودروهای این شرکت در بسیاری از کشورها بودند. البته در اواخر دهه 90 شرکت مرسدس بنز با تولید مرسدس بنز کلاس ای که مجهز به سیستم کنترل ایستایی اتوماتیک بود یکی از پرفروشترین خودروهای خود در طول تاریخ این شرکت را به صنعت خودرو عرضه کردند.

در دهه 2000، پس از سالها رکود در طراحی و تولید مدل جدید، سر انجام مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن و مرسدس بنز سی‌ال‌اس رونمایی شدند.

در دهه 2010، یک مدل بسیار زیبا و لوکس از سری خودروهای مرسدس بنز به نام مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی طراحی و معرفی شد که با حداکثر سرعت 317 کیلومتر در ساعت قادر به حرکت می باشد.

تاریخچه مرسدس بنز در ایران

شرکت مرسدس بنز از دهه 1320 هجری شمسی نمایندگی مجاز عرضه خودروهای خود در تهران را افتتاح نمود، البته تا سالها واردات این خودرو با هزینه های شخصی و به طور خصوصی صورت می پذیرفت تا آنکه در سال 1327 شرکت لیدا طهران واردات خودروهای مرسدس بنز به ایران را عهده دار شد. تا سال 1332 مدل بنز 170 ، محبوب ترین خودروی این برند در این بود. در سال 1332 هجری شمسی بنز 300 و پس از آن مرسدس بنز 190 اس ال ، مینی بوس و تعدادی کامیون دیزل به ایران وارد شدند و با فروش خوبی مواجه شدند. در دهه 40 و 50 شمسی با وجود هزینه های هنگفت گمرکی خودروهای مرسدس بنز در مدل های تشریفاتی، کوپه و حتی باری به ایران وارد می شدند. در دهه 60 میلادی که مصادف با درگیری ایران در جنگ با عراق بود، مرسدس بنز به فعالیت واردات مدل هایی چون مرسدس بنز دبلیو 123 و یا ای 190  و همچنین مونتاژ کامیون های خود در ایران ادامه داد.

در ابتدای دهه 70 شمسی، شرکت مرسدس بنز چندین نسل از خودروهای کلاس C,E و S و همچنین دو نسل از مدل  مرسدس بنز W126 و W140   وارد ایران نمود که بیشتر مورد استقبال ارگان های دولتی و نظامی قرار گرفتند، در اواخر این دهه واردات مرسد بنز به ایران قطع شد که سبب بالا رفتن قیمت خودروهای بنز در ایران شد.

در دهه 80 شمسی،دوباره واردات مرسدس بنز به ایران اما به صورت محدود آغاز گردید و این بار مدل های متنوع و جدیدی از این برند وارد بازار ایران شدند که به واسطه حضور خودروهای بی ام و در بازار ایران، فضای رقابتی میان بازار این دو برند در ایران شکل و شدت بگیرد.

در دهه 90 شمسی با شکل گیری تحریم های اقتصادی علیه ایران، نوسان قیمت ارز، نرخ بالای تورم و مشکلات عدیده دیگر واردات خودروهای مرسدس بنز و یا سایر برندها در بازار ایران با مشکلات زیادی روبرو شده است.

محبوب ترین مدل های مرسدس بنز از گذشته تا کنون

- مرسدس بنز پتنت-موتورواگن تولید سال 1886 میلادی  benz patent wagon

مرسدس بنز پتنت-موتورواگن تولید سال 1886 میلادی  benz patent wagon

- مرسدس بنز SSK تولید سال ۱۹۲۸ میلادیbenz SSK1928

مرسدس بنز SSK تولید سال ۱۹۲۸ میلادیbenz SSK1928

- مرسدس بنز 300 SL تولید  سال 1954 میلادی

مرسدس بنز 300 SL تولید  سال 1954 میلادی

- مرسدس بنز C111 تولید سال ۱۹۶۰ میلادیbenz C111 1960

مرسدس بنز C111 تولید سال ۱۹۶۰ میلادیbenz C111 1960

- مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن تولید سال 1964 میلادیbenz 600 pullman 1964

مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن تولید سال 1964 میلادیbenz 600 pullman 1964

- مرسدس بنز 190E ۲.۵-۱۶ ایولیشن تولید سال ۱۹۹۰ میلادی190E ۲.۵-۱۶

مرسدس بنز 190E ۲.۵-۱۶ ایولیشن تولید سال ۱۹۹۰ میلادی190E ۲.۵-۱۶

- مرسدس بنز 500E تولید سال 1991 میلادیbenz E500 1991

مرسدس بنز 500E تولید سال 1991 میلادیbenz E500 1991

- مرسدس بنز CLK GTR تولید سال 1998 میلادی benz CLK GTR 1998

مرسدس بنز CLK GTR تولید سال 1998 میلادی benz CLK GTR 1998

- مرسدس بنز SL 65 AMG سری بلک تولید سال 2008 میلادیSL 65 AMG black seies 2008

مرسدس بنز SL 65 AMG سری بلک تولید سال 2008 میلادیSL 65 AMG black seies 2008

- مرسدس بنز SLR مک‌لارن استرلینگ ماس تولید سال 2009 میلادیslr mclaren

مرسدس بنز SLR مک‌لارن استرلینگ ماس تولید سال 2009 میلادیslr mclaren

- مرسدس-آام‌گ GT S تولید سال 2016 میلادیgt s mercedes benz amg

مرسدس-آام‌گ GT S تولید سال 2016 میلادیgt s mercedes benz amg

اشتغال در شرکت و کارخانه مرسدس بنز

همانطور که می دانید جهت اشتغال به کار در آلمان نیازمند دریافت یک موقعیت کاری در آلمان و اخذ ویزای کار ازسفارت آلمان هستید، اما پس از طی این مراحل، مانند تمامفرصت های شغلی که در آلمان در اختیار نیروهای کار خارجی قرار می گیرد، باید دوره آوسبیلونگ مرتبط با زمینه کاری را بگذرانید. شرکت مرسدس بنز نیز از جمله شرکت های است که به دنبال جذب نیروهای  متخصص مهندسی اتومبیل، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک ، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر است. برای یافتن موقعیت شغلی مناسب و ارتباط با منابع انسانی شرکت خودروسازی مرسدس بنز به وبگاه این شرکت با آدرس اینترنتی https://www.mercedes-benz.com/en مراجعه نموده و در آیتم کمپانی با کلیک بر گزینه Career به جستجوی عنوان شغلی مورد نظر خود مانند مکاترونیک و.... بپردازید. در این آیتم همچنین می توانید با مشخص کردن وضعیت تحصیلی خود اعم از دانشجو، فارغ التحصیل، استاد دانشگاه و..... لیستی از موقعیت های شغلی مرتبط با وضعیت خود را مشاهده کرده و با انتخاب موقعیت شغلی متناسب خود، نسبت به ارسال درخواست و رزومه خود به این شرکت اقدام کنید. در صورت پذیرش درخواست کاری خود از سوی شرکت مرسدس بنز، با در اختیار داشتن مدرک معتبر مبنی بر پذیرش درخواست کار ازسوی این شرکت، می توانید جهت اخذ ویزای کار از سفارت آلمان اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید