جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دردهای ناگهانی در قسمت‌های مختلف بدن نشان دهنده چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
دردهای ناگهانی در قسمت‌های مختلف بدن نشان دهنده چیست؟

حتماً دردهای ناگهانی به سراغ نیز شما آمده اند و قسمت‌های مختلف بدن شما را درگیر کرده اند. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که این دردهای ناگهانی و گذرا به چه دلیل گریبان شما را گرفته اند و چرا قسمت‌های مختلف بدن شما را درگیر کرده اند؟ آیا با خود فکر کرده‌اید که این دردها ممکن است نشان دهنده یک نوع بیماری در شما باشد که تا به حال خود نیز از آن بی خبر بوده اید؟ دردهای ناگهانی و گذرا در واقع به منزله آلارم و هشداری هستند که شما را از وجود برخی از بیماری‌ها آگاه می کنند. پس تا انتهای این نوشتار ما را همراهی کنید تا شما را با برخی از این دردها که ممکن است نشان دهنده نوعی بیماری در شما باشند آشنا کنیم.

دردهای ناگهانی در کف پا

دردهای ناگهانی در کف پا ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آید که با توجه به علل ایجاد آن درمان های متفاوتی برای آن تجویز خواهد شد. از جمله عواملی که باعث می‌شوند کف پا به طور ناگهانی درد بگیرند عبارتند از: بیماری پارکینسون، فشار خون بالا، اضافه وزن، پوکی استخوان، کم تحرکی، وجود خارپاشنه پا، پوشیدن کفش های تخت، راه رفتن روی سطوح مکرر و .... بنابراین زمانی که با دردهای ناگهانی در کف پا مواجه شدید و البته مطمئن شدید که این دردها ناشی از راه رفتن زیاد، پوشیدن کفش نامناسب و یا اضافه وزن نیست حتماً آن را جدی بگیرید و با مراجعه به پزشک علت اصلی این دردهای ناگهانی و راه های درمان آن را بیابید.

دردهای ناگهانی در پشت گوش

گاهی ممکن است درد داغی را در پشت گوش خود احساس نمایید. دردهای ناگهانی در پشت گوش که نشان می‌دهند شما به بیماری میگرن، التهاب در یک غده لنفاوی، فشرده شدن یک عصب، عفونت، لختگی خون و یا بیماری‌های عروقی مبتلا شده اید. پس اگر با دردهای ناگهانی در پشت گوش خود مواجه شدید و این دردها فقط به زمانی که گردن خود را خم می کنید خلاصه نشد، سریعاً به پزشک مراجعه کنید و به راحتی از کنار این دردها نگذرید تا زمانی که علت اصلی آن‌ها را دریابید.

دردهای ناگهانی در ناحیه شکم

دردهای ناگهانی در ناحیه شکم انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها پیش پا افتاده و ساده هستند همچون درد ناشی از اسهال، دل پیچه، نفخ، دردهای ناشی از عادت‌های ماهانه در خانم‌ها و ... ولی برخی از دردهای شکمی بسیار جدی و خطرناک هستند همچون دردهایی که فرد در آن دولا می شود و قادر نیست راست بایستد، درد همراه با تب که نشان دهنده عفونت، آبسه های شکمی، سنگ های کلیوی، التهاب کیسه صفرا یا لوزالمعده هستند، درد همراه با زردی پوست که البته هر چند به بررسی دقیقتر نیاز دارد اما می تواند نشان دهنده وجود سنگ در کیسه صفرا باشد و .... دردهای شکمی پیش پا افتاده و ساده نیازی به درمان ندارند و خود به خود بهبود می‌یابند اما دردهای شکمی خطرناک خود به خود بهبود نمی‌یابند و در صورت ابتلا به آن‌ها فرد باید سریعاً به پزشک مراجعه نماید تا تحت درمان قرار بگیرد.

دردهای ناگهانی در پاها

دردهای ناگهانی در پاها گاهی اوقات دلیل بسیار ساده‌ای دارد و آن  بی تحرکی است. ممکن است بعد از مدت ها بی تحرکی در ناحیه پاها احساس سنگینی کنید. در این صورت بهترین راه درمان فعالیت و انجام تمرینات بدنی است. اما گاهی اوقات با وجود تحرک باز در ناحیه پاها احساس درد می‌کنید. در این صورت نمی‌توانید به راحتی از کنار آن رد شوید. چرا که درد پا چنانچه شدید باشد و مداوم می‌تواند نشان دهنده نوعی بیماری عروقی باشد که در اثر بیماری دیابت، آسیب‌های فیزیکی، عفونت و لختگی خون ایجاد شده است. البته بیماری خونی که منجر به باریک شدن رگ‌های خونی می‌شود نیز می‌تواند باعث ایجاد دردهای ناگهانی در پاها شود. بنابراین اگر درد پاهایتان به طور مستمر ادامه می‌یابد و دچار اضافه وزن، تحرک بیش از اندازه نیستید و همچنین از کفش مناسب استفاده می‌کنید حتماً به پزشک مراجعه کنید و درد پاهایتان که قلب دوم بدنتان است و از اهمیت زیادی نیز برخوردار است را درمان نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید