جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رمز موفقیت یک بازی جذاب چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 7 1
رمز موفقیت یک بازی جذاب چیست؟

بازی­‌هایی که در طول سال‌های مختلف مورد استقبال عده­‌ی زیادی قرار گرفت، همه­‌ی ژانرها را پوشش می­‌دهد. این بازی­‌های می‌­تواند مثل کلش آف کلنز یک بازی استراتژیک باشد و یا مثل بازی‌­های سونیک و سوپرماریو، هیجان انگیز و سرعتی. بازی­‌های مسابقه‌­ای که بعضا هدایایی را برای برنده در نظر می­‌گیرند، برای مردم بسیار جذاب است و خیلی از مردم به سمت این بازی‌­ها گرایش پیدا می­‌کنند. رمز یک بازی موفق آپدیت بودن همیشه آن، استفاده از جذابیت­‌های ظاهری و بالا بودن سطح کیفی بازی است. بهتر است بازی­‌ها میانگین سنی را برای مخاطبان خود مشخص کنند تا برای پیدا کردن یک بازی قابل قبول نیاز به کنکاش کمتری باشد.

بازی

بازی‌های هیجانی طرفدار بیشتری دارد یا معمایی؟

هرکدام از ژانرها مخاطبان خاص خودشان را دارند. در میان بازی­‌ها عده زیادی طرفدار بازی­‌های هیجانی که حول محور قتل، دزدی، تصاحب ثروت و مافیا می­‌گردد، هستند که طرفداران این نوع بازی­‌ها بیشتر پسرها هستند. در مقابل بازی‌­های معمایی که نیاز به تفکر بیشتر دارد مورد علاقه عده­‌ی زیادی از مردم قرار می­گیرد. بازی­‌های معمایی برای پرورش مغز و پالایش عقل به انسان کمک می‌­کند و در مقابل بازی­‌های هیجانی برای تخلیه احساسات و هیجانات آنی کمک زیادی می­‌کند اما انجام این بازی­‌ها گاها تاثیرات منفی زیادی روی مغز و روان می‌گذارد و باعث خشونت بیش از حد در رفتار فرد می­‌شود.

بازی‌های اندروید پرطرفدار

از زمانی که کنسول­‌های بازی به داخل گوشی‌­ها منتقل شد و اندروید توانست بازی­‌های مورد علاقه مردم را به داخل سیستم گوشی­‌هایش وارد کند، طرفداران بازی­‌ها بیشتر گرایش به بازی­‌های موبایلی پیدا کردند. از بازی­‌های پرطرفداری که امکان بازی را در داخل گوشی فراهم کرده اند، می­‌توان به کلش آف کلنز، فرویت نینجا، سونیک و ... اشاره کرد. انواع بازی­‌های فیفا که مورد علاقه افراد فوتبالی است نیز به داخل گوشی­‌ها منتقل شده است. بازی­‌های اندروید پرطرفدار معمولا پکیج کاملی از جذابیت ظاهری، هیجان هستند و در نگاه اول بسیار گیرا به نظر می‌­رسند. اخیرا بازی کوئیز آف کینگز نیز بسیار طرفدار پیدا کرده است و به جهت بعد رقابتی و اطلاعات دهی آن سیل زیادی از زنان و مردان را به خودش جذب کرده است.

چرا بازی کلش آف کلنز معروف است؟

یکی از معروف ترین و جذاب ترین بازی­‌ها در میان مردم بازی کلش آف کلنز است که در زمانی که توانست وارد سیستم عامل اندروید بشود، رکورد بیشترین دانلود را از آن خودش کرد. بازی کلش آف کلنز ترکیبی از هیجان، استراتژی، حرص و طمع است که روح سرکش انسان را ارضا می­‌کند. این بازی می­‌تواند به رقابت بسیار شدید بینجامد و بعضا باعث درآمد زایی نیز بشود. کلش آف کلنز که یک بازی اندروید رایگان به حساب می‌­آید افراد زیادی در تمامی اقشار و سنین را به خودش جذب کرده است و طرفداران آن ساعات زیادی از روزشان را به آن اختصاص می­‌دهند. این بازی استراتژی را به انسان یاد می‌­دهد و در زندگی او کارآمد است.

بازی‌های مورد علاقه پسران کدام بازی‌ها است؟

معمولا پسران بدلیل روحیه خشن تر و هیجان پسندتری که دارند به سمت بازی­‌هایی کشیده می­‌شوند که بعضا اکشن و سرعتی باشد. در کنسول­‌های بازی، بازی مورد علاقه عده­‌ی زیادی از پسران جی تی ای و آی جی آی است و پس از انجام این بازی احساس رضایت می­‌کنند و پالایش روح برایشان اتفاق می‌­افتد. اما بسیاری از بازی‌­ها مثل کلش آف کلنز یا فروت نینجا در انتخاب مخاطب خودشان دخالت نمی‌­کنند و فارغ از جنسیت ترکیبی از هیجان، استراتژی و معما هستند. معمولا بازی­ اندروید اکشن در میان پسرانی که با سیستم اندروید کار می‌­کنند، موفق تر و بیشتر و مورد استقبال قرار می‌­گیرد.

بازی فروت نینجا را بشناسیم

بازی فروت نینجا بازی مورد علاقه عده­ی زیادی از مردم است. این بازی سرگرم کننده که در مراحل بالا با سرعت بالا انجام می­‌شود، ترکیبی از زیبایی بصری، کمیک و هیجان است. فرویت نینجا برا سیستم عامل­‌های آی او اس، اندروید، ایکس باکس 360، ویندوز در دسترس است. این بازی در سال 2010 برای گوشی­‌های آی او اس مورد استفاده شد و با تفاوت چند ماه برای بقیه ویندوز­ها مورد استفاده قرار گرفت. بازی اندروید جدید در مواقع مختلف سعی داشت تا این بازی را بصورت کپی در قالب‌­های دیگر طراحی کند اما در کل این بازی به نسبت بازی­‌های شبیه به آن بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

انواع بازی‌های اندرویدی

امروزه اندروید بدون هیچگونه محدودیتی بازی­‌های مختلفی در تمام ژانرها در اختیار مردم قرار می­‌دهد. بازی­‌های اندرویدی شامل انواع بازی‌­های آنلاین مسابقه‌­ای و آفلاین در همه ژانرها است. بازی‌­های اندرویدی امروزه تمام اقشار و سنین را در برمی‌­گیرد و از سنین کودکان خردسال تا بزرگسالان بازی‌­های مختلفی را برای دانلود در بازار یا گوگل پلی قرار داده است. یکی از مزایای بازی‌­های اندرویدی نامحدود بودن ژانرهای بازی و رایگان بودن اکثر بازی­‌هایش است. اپلیکیشن­‌های مختلف عکاسی در سیستم عامل اندروید بسیار پرطرفدار است. با وجود قرار نداشتن این اپلییکشن­‌ها در دسته بازی­‌ها اما طرفداران این برنامه‌­ها ساعت­‌ها با آن‌ها مشغول و سرگرم می­‌شوند.

چرا علایق کودکان به بازی‌ها متفاوت است؟

هر کودک با توجه به خلق و خوی متفاوتی که دارد، طرفدار یک نوع بازی خاص است. برای مثال بسیاری از کودکان در همان سنین کودکی به بازی‌­هایی که مناسب سنین بزرگسالان است، جذب می­‌شوند و در انجام این بازی­‌ها به شدت حرف‌ه­ای عمل می­‌کنند. این در حالی است که بسیاری از خانواده‌­ها تلاش می‌­کنند که کودکانشان را مناسب سنشان تربیت کنند و برای هر سنی نوعی بازی خاص برایشان در نظر می‌­گیرند. محیط آموزشی کودکان در شکل گیری رفتار و شخصیت کودکان بسیار موثر است. همان‌قدری که یک مهدکودک یا مدرسه می‌­تواند تاثیر مثبتی در شکل گیری شخصیت کودک داشته باشد، می‌­تواند به شدت تاثیر منفی و نامناسبی بر روحیه کودک داشته باشد و راه مستقیم کودک را به انحراف بکشاند.

کدام بازی برای تقویت ذهن مناسب است؟

معمولا بازی­‌های رقابتی که به اطلاعات کودک بیفزاید، برای رشد ذهن او مناسب است. بازی­‌هایی که با حافظه و ذهن کودک سروکار دارد و مغز کودک را به چالش می­‌کشد نیز بسیار موثرند. کوئیز آف کینگز که به اطلاعات آدمی می‌­افزاید، انسان­‌ها را به مطالعه و افزودن اطلاعات عمومی تحریک و تشویق می­‌کند. بعضی از بازی­‌ها نیز بر تمرکز انسان تاکید دارند و در خیلی از موارد تاثیرات مثبتی روی تمرکز چندجانبه انسان می­‌گذارند.

بازی‌های نمایشی کدام بازی ها هستند؟

برخی از بازی­‌ها کاملا متاثر از انیمیشن‌­های محبوب کودکان هستند. برای مثال بازی­‌های اسپایدرمن یا مردآهنی که مستقیما متاثر از انیمیشن­‌های محبوب ساخته شده‌­اند برای طرفداران این انیمیشن‌­ها بسیار تحریک کننده به نظر می‌­رسند. بازی‌­های نمایشی بازی­‌هایی هستند که وجه نمایشی آن‌ها بیشتر از وجه مسابقه و رقابت مد نظر است. در این بازی­‌ها به شدت گرافیک و تصویر جذاب مهم است. در نگاه اول این بازی‌­ها باید مخاطبان بازی­‌ها را به سوی خودشان جذب کند و با گیرایی که در خود بازی اتفاق می‌­افتد، انگیزه آدمی را برای ادامه مسابقه بیشتر کند.

بازی‌های جسمی مناسب تر است یا بازی‌های ذهنی؟

برخی از بازی­‌هایی که مخصوص کنسول­‌های بازی مثل ایک باکس هست، بعضا جسمی است. اما در مجموع بازی­‌های جسمی به بازی­‌هایی تعلق می­‌گیرد که در گذشته و در زمانی که امکانات بازی­‌های اینترنتی و کامپیوتری نبود مورد استقبال قرار می‌­گرفت. بازی­‌های جسمی برای چند ساعت کودکان را رها از هرگونه مشغله در دل کوچه و خیابان­‌ها سرگرم می‌­کرد و بعضا در همان بازی­‌ها کودکان رسوم زندگی را می‌­آموختند. در بازی‌­های کامپیوتری و اینترنتی مستقیما ذهن درگیر است و ذهن انسان یاد می‌­گیرد که در یک زمان به چند موضوع بپردازد و فکر کند. بازی­‌های ذهنی برای پروش روح مناسب است و لازم است تا کودکان در دوران کودکی علاوه بر مطالعه، درس خواندن و ... حتما به بازی کردن نیز بپردازند. بازی کردن با کودکان می‌­آموزد که در هر سنی مطابق آن سن رفتار کنند.

بازی‌های مناسب کودکان کدام بازی‌ها است؟

کودکان سلایق مختلفی دارند. عده‌­ی زیادی از آن‌ها به سمت بازی­‌های موبایلی گرایش پیدا نمی­‌کنند و مثل نسل قدیم بازی کردن را در کوچه­‌ها تجربه می­‌کنند. اما عده­ی زیادی از کودکان نیز با الگو قرار دادن خانواده‌­هایشان به بازی­‌های اینترنتی و موبایلی گرایش پیدا می‌­کنند. این اتفاق اگر در سنی بیفتد که مناسب کودک نباشد باعث می­‌شود که علاوه بر تاثیری که بازی‌­ها در ذهن کودک می‌­گذارند، بر چشم­‌های او و کل فیزیک او تاثیرگذار باشد. تعداد کودکانی که دچار ضعف بینایی هستند در این دوره بسیار بیشتر از دوره­‌های گذشته است. بازی‌­های اینترنتی علاوه بر تمام مزایایی که ممکن است داشته باشد در برخی مواقع به شدت مضر است. اگر ساعات بازی کودکان با دستگاه­‌های بازی زیادتر از حد معقول شود، باعث می‌­شود که کودک احساس مسئولیت نسبت به چیزی نکند و در مقابل اتفاقات بیرونی بسیار بی انگیزه و سرد باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید