جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روتین‌های مراقبت برای داشتن پوستی سالم

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
روتین‌های مراقبت برای داشتن پوستی سالم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در طول زندگی خود با افرادی رو به رو شوید که از نظر داشتن پوستی سالم از شما بهتر باشند یا ممکن است زمان هایی که از خواب بیدار می شوید با چند اشکال کوچک و بزرگ در صورتتان مواجه شوید. شاید در چنین مواقعی پیش خود سوال کنید که چگونه پوست به این شفافی دارند یا چکار کنم تا پوستی سالم و شفاف داشته باشم؟ از چه روش های مراقبت پوستی استفاده می‌کنند که پوست خوبی دارند؟ چگونه به پوست خود میرسند و…

می توانید پوست خود را به اوج شفافیت برسانید و باعث شادابی و سلامت پوست شما نیز می‌شود. البته روتین های مراقبت پوستی فقط مختص به پوست صورت نیست و بدن، دست و پا نیز نیاز به مراقبت دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که فقط با داشتن ژن خوب صاحب پوست خوب نمیشوید بلکه باید با نگهداری و رسیدگی، از پوست خود مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید: 15 نشانه و علامت کمبود ویتامین C

ممنوعیت های مرتبط با پوست

برای اینکه پوست شما بتواند به اوج شفافیت و سرزندگی برسد، یک سری ممنوعیت های همگانی وجود دارد که همه باید از آن برای داشتن پوستی سالم پیروی کنند. قبل از اینکه به دسته بندی انواع پوست و شایط آن ها بپردازیم باید یک سری نکات را رعایت کنیم. فرقی نمیکند که پوست شما چه نوعی دارد و چگونه است. باید برای داشتن پوستی سالم نکات زیر را رعایت کنید.

مورد اول سیگار نکشیدن است. سیگار باعث تیرگی و کدر شدن پوست می‌شود و باعث خشک شدن بیش از حد پوست می‌شود. استعمال طولانی مدت سیگار باعث نازکی و پیری زودرس پوست می‌شود و پوست را به کلی تغییر می‌دهد.

مورد دوم با آرایش نخوابیدن است. در طول شبانه روز پوست نیاز به تنفس و استراحت دارد و وقتی شما با چند لایه کرم پودر و مواد آرایشی می خوابید، به پوست خود اجازه ی تنفس را نمی دهید که همین عامل باعث تیرگی بیش از حد پوست به مرور زمان میشود.

مورد سوم این است که غذاهای سرخ کرده را به حداقل برسانید. اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم برای داشتن پوست خوب باید دور غذاهای سرخ کرده خصوصا از نوع فست فودی و رستورانی خط بکشیم. ولی با سرعت زندگی های امروز و با توجه به وقتی که خیلی از افراد بیرون از خانه سپری میکنند توصیه دوستانه ما به حداقل رساندن استفاده از موادی است که در روغن های چند بار استفاده شده طبخ شده اند. در کنار تمامی روتین های مراقبتی، اصلاح غذایی و خوردن سبزیجات فراوان به شما در داشتن پوستی سالم کمک می‌کند.

انواع پوست

با رعایت کردن و رسیدگی، شما این امکان را به پوست خود میدهید که نوع و شکل آن تغییر کند. در هر سن و سالی که باشید پوست شما ممکن است یا از نوع معمولی، خشک، چرب، ترکیبی و حساس باشد. هرکدام از این نوع پوست ها روش های مراقبتی خاص خود را دارند. باید به این نکته توجه داشت که روتین مراقبت از هر نوع پوست فقط مختص به همان نوع است نه غیر از آن. در اینجا میخواهیم شما را با انواع پوست ها آشنا کنیم.

پوست معمولی: رنگ پوست یکدست و دارای طراوت طبیعی است  و صاحبان این نوع پوست با کمترین میزان افزایش یا کاهش چربی و رطوبت مواجه هستند. به علاوه در این نوع پوست منافذ به سختی دیده می شوند. این نوع پوست از بهترین نوع پوست می‌باشد.

پوست خشک: افراد دارای پوست خشک با کمبود رطوبت در سطح پوست، قرمزی، خارش و گاهی حالت ترک خوردگی مواجه می‌شوند. به دلیل کاهش رطوبت ایجاد شده در پوست، باید بیشتر از دیگران مراقبت چین و چروک باشند و از کرم های مرطوب کننده مناسب و قوی استفاده کنند.

پوست چرب: کسانی که پوست چرب دارند مستعد انواع مختلف جوش (سر سیاه و سر سفید) هستند. منافذ باز و برق افتادن مدام از دیگر معایب این نوع پوست می‌باشد.

پوست ترکیبی: صاحبان پوست مختلط در ناحیه پیشانی، بینی و گاهی چانه از چربی زیاد شکایت دارند در حالی که در بقیه قسمت های صورت، پوست خشک و یا نرمال دارند. مشکلاتی مثل داشتن جوش، براق بودن مدام و منافذ باز از معایب داشتن پوست ترکیبی یا مختلط است.

انواع پوست

روتین مراقبت از پوست

برای اینکه بتوانید پوستی سالم و شفاف داشته باشید باید روتین مراقبت از پوست خود را رعایت کنید و بسته به هر نوع پوستی که دارید طبق آن پیش بروید. توجه داشته باشید که این روتین باید در دو نوبت یعنی صبح و شب انجام شود.

مورد اول: اولین قدم برای مراقبت از پوست، پاک کردن درست و اصولی پوست و زدودن آلودگی ها از سطح آن است. با توجه به نوع پوستی که دارید باید از انواع فوم، ژل و یا دستمال های مرطوب استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از دستمال مرطوب آن را به آرامی به سطح پوست خود بکشید و محکم به صورتتان نکشید. اگر پوست صورت شما خشک،  چرب یا مختلط نیست برای روتین روزانه می‌توانید فقط از آب ولرم برای شستشو کمک بگیرید.

مورد دوم: بعد از پاک کردن از تونر استفاده کنید. خاصیت تونر ها یا تونیک پوستی، برگرداندن ph پوست به حالت مناسب و متعادل است که ممکن است با استفاده از شوینده ها به هم بخورد. به این ترتیب استفاده از تونر مخصوص پوست شما رطوبت از دست رفته را به پوست شما برمیگرداند. استفاده از تونر برای پوست های چرب، خشک و ترکیبی از مواردی است که به شما کمک میکند پوست معتدل تری داشته باشید.

مورد سوم: اکنون از مرطوب کننده استفاده کنید. پس از اینکه این دو مرحله را انجام دادید، باید به پوست خود مرطوب کننده بزنید. برای استفاده از مرطوب کننده ها بهتر است از مرطوب کننده ای استفاده کنید که در آن کلاژن به کار رفته باشد و عطری نباشد. اگر سن شما به 30 رسیده ست میتوانید از انواع کرم های روز استفاده کنید

مورد چهارم: استفاده از کرم دور چشم میباشد. البته کرم دور چشم برای سنین بالای 30 سال استفاده میشود و قبل از آن نیازی نیست شما از این محصول استفاده کنید.

مورد پنجم: حتما ضد آفتاب بزنید. یکی از مهم ترین بخش های روتین روزانه استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پوست های مختلف است. در استفاده از کرم ضد آفتاب حسابی دست و دل باز باشید و اصلا خساست به خرج ندهید. کرم ضد آفتاب را همیشه همراهتان داشته باشید و در فاصله های زمانی در طول روز، هر 2 الی 3 ساعت یک بار تمدید کنید. بهتر است که بجای استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی، از محصولات فاقد رنگ استفاده کنید تا پوستتان را تحریک نکند.

مراقبت از پوست در شب

اجرا کردن روند مراقبت از پوست در شب مخصوصا برای کسانی که در طول روز بیرون از خانه هستند یک مسئله کاملا ضروری و مهم است. روش های مراقبت از پوست هنگام شب درست مانند روتین روزانه است و به همان ترتیب اجرا میشود.

مورد اول: اگر آرایش بر روی صورتتان دارید از انواع پاک کننده ها که حلال مواد آرایشی هستند استفاده و صورتتان را کامل پاک کنید تا فاقد هرگونه چربی مواد آرایشی شود. اجازه بدهید پوست صورت کاملا نفس بکشد. وجود کرم ها و مواد آرایشی در زمان طولانی و هنگامی که شب روی پوست بماند میتواند باعث کدری پوست چهره شما بشود و پوست را خشک و به مرور رنگ و رو رفته میکند.

مورد دوم: سعی کنید ازاسکراب های سبک استفاده کنید. یکی از تفاوت های روتین روزانه و شبانه، استفاده از اسکراب یا لایه بردارهایی است که به صورت خیلی آرام سطح پوست شما را لایه برداری میکند. اسکراب میتواند در داشتن پوستی درخشان و براق به شما کمک اساسی کند. البته فراموش نکنید که نوع اسکراب را با توجه به پوستتان انتخاب کنید تا به مشکل نخورید. استفاده از تونر را هم فراموش نکنید.

مورد سوم: مرحله آخر و کرم ها؛ شب زمان مهمی است که پوست استراحت می کند و بازسازی لایه های مختلف آن صورت می گیرد. استفاده از انواع کرم دور چشم و کرم های سازنده پوست در هنگام شب برای داشتن پوست یک دست و درخشان ضروری است. البته باید دقت کنید که استفاده از این کرم ها برای افراد زیر 30 سال ضروری نیست.

پوستی سالم و شاداب تا پایان عمر داشته باشید

استفاده از ماسک و همچنین لایه برداری های عمیق به صورت ماهیانه به شما در داشتن پوستی جوان و شاداب کمک می‌کند. از ضروری ترین موارد رسیدگی روزانه به پوست است. پس فراموش نکنید که از همین امروز میتوانید به پوست خود برای جوان سازی و شادابی کمک بکنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید