جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روش هایی برای سرمایه گذاری بهینه و کسب موفقیت

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
روش هایی برای سرمایه گذاری بهینه و کسب موفقیت

شاید شما یک کارآفرین موفق و بزرگ باشید و یک سری موفقیت‌ های مداوم و همیشگی داشته باشید و در زمینه بازاریابی و فروش  بسیار قوی عمل کنید، در این شرایط شما مشکلی ندارید ولی اگر عکس این قضیه برای شما وجود داشته باشد شما برای ترغیب سرمایه ‌گذاران نیاز به یک برنامه تجاری دارید که بتوانید همان کسب ‌وکاری که در رویای دستیابی بدان هستید را ایجاد کنید.

نداشتن برنامه کاری، یکی از معایب کاری شماست و شما را برای دیگر افراد یعنی سرمایه گذاران و کارآقرینان برتر به ‌عنوان یک فرد خیال ‌پرداز و بدون سیاست های اجرایی نشان می‌‌دهد. و این سیاست های اجرایی برگرفته از استراتژی کسب و کار و به عنوان یک نقشه راهنماست که حاوی تعدادی طرح و ایده درباره کلیات کار و جزئیات اجرایی آن است و داشتن آن یکی از اولویت های ضروری برای راه اندازی کسب و کار است.

از آنجا که این سیاست ها به عنوان سندی بر نمای بیرونی کار شماست، مهم است که اصطلاحات و لحن متناسب با مجموعه مشتریان، سرمایه‌ گذاران و شرکای تجاری خود را در آن رعایت کنید و از انتخاب کلمات مختصر و به کارگیری اصطلاحات اجتناب کنید. و به صورت کاملا شفاف و واضح آن را تولید و طراحی کنید  تا در مسیر کسب موفقیت گام بردارید. تمرکز خود را بر جلب‌ توجه سرمایه‌ گذاران بگذارید  و با بیانیه یا طرح سؤالاتی که علاقه آن‌ ها را جلب می‌‌کند، آغاز کرده و سپس به سراغ نکات اصلی بروید.

در این مقاله نکاتی برای سرمایه گذاری بهینه و روش هایی برای کسب موفقیت بهتر شما ارائه شده است، توصیه می‌شود آن‌ها را مطالعه کرده و در مسیر کسب و کار خود همواره بدان ها توجه داشته و به کار بندید.

کسب موفقیت

بیشتر بخوانید: برای زندگی مان برنامه ریزی داشته باشیم

برای کسب موفقیت بر مشکل مشتری  و ارائه راه حل تمرکز کنید

توجه به مشکل مشتری، تعریف آن و ارائه راه‌ حل برای رفع آن یکی از رموز کسب موفقیت شماست، چرا که همیشه مشتری در اولویت می‌باشد و شاید بتوان گفت مشتریان باعث توسعه‌ی کسب و کار خواهند بود.

برای تعیین میزان و نوع مشکل از اصطلاحات واقعی استفاده کنید. به‌ عنوان‌ مثال برای توضیح به مشتری شاکی در مورد محصول جدیدی که از شما خریداری کرده می‌توانید این گونه صحبت کنید: من فناوری جدید تلفن همراه را ساخته ‌ام که مقدار مصرف باتری را به نصف می‌‌رساند و دیگر مشکل خاموش شدن تلفن در حین تماس وجود نخواهد داشت.

برای کسب موفقیت بر ایجاد محیط رقابتی تمرکز کنید

رقبای اصلی و گزینه‌ های مرتبط با هر یک از آن‌ها را لیست کنید و مزایای رقابتی پایدار مانند حق ثبت اختراع و علائم تجاری را برجسته کنید. در نظر داشتن فعالیت رقبا نوعی تمرکز بر موفقیت محسوب می‌شود زیرا به شما کمک می‌کند همواره در پی دستیابی به موفقیت باشید و تلاش خود را ادامه دهید و دچار رکود نشوید.

البته در این زمینه باید حد تعادل را حفظ کنید و آنقدر درگیر به فعالیت دیگر افراد نشوید که از تمرکز بر اهداف و فعالیت های خود غافل شوید. بلکه باید تنها به عنوان یک مزیت رقابتی برای کسب موفقیت خود بدان توجه داشته باشید.

کسب موفقیت

برای کسب موفقیت بر جزئیات مدل کسب ‌و کار و گردش پول تمرکز کنید

ارائه جزئیات مدل کسب ‌و کار و گردش پول یکی از ضروریات ابتدایی سرمایه گذاری شماست. زیرا شما باید برنامه‌ی دقیقی برای بازاریابی خود تدارک ببینید.

هر کسب و کاری برای  حفظ بقا به یک مدل بهینه برای کسب موفقیت نیاز دارد. ارائه محصول یا خدمات رایگان به مشتریان ممکن است در حوزه ی برنامه بازاریابی و فروش شما جذاب به نظر برسد و حتی نتایج خوبی به همراه داشته باشد، اما برای تداوم و عدم رکود، شما به منابع درآمدی مشخصی نیاز دارید.

اگر به روند و پروسه ی کاری یک کارآفرین موفق دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که با دقت بر جزئیات کسب ‌و کار و نوع سرمایه، درآمد، هزینه و گردش پول در حین کار توجه داشته و سرمایه گذاری کسب و کار را به صورت بهینه اجرا می‌کنند تا به درآمد بیشتری دست یابند و تمام اینها نیازمند یک مدل کسب و کار دقیق و فعالیت بر اساس آن است.

بیشتر بخوانید: چه زمانی باید به رقیب کاری توجه داشت و چه زمانی نه؟

برای کسب موفقیت بر معرفی کردن تیم تان تمرکز کنید

دقت داشته باشید که برای معرفی خود و ارائه اطلاعات به دیگران و جذب سرمایه گذاران، عناوین فعلی و گذشته شما این اطلاعات را منتقل نمی‌‌کنند. سرمایه ‌گذاران حرفه ‌ای بیش از کالای مناسب به دنبال افراد مناسب می‌گردند.

اطمینان حاصل کنید که بازیکنان و مشاوران اصلی خود را معرفی کرده و هرگونه تجربه از استارتاپ قبلی را در حوزه راه اندازی کسب ‌و کار و ایده هایی مبنی بر کسب موفقیت و اهداف مربوطه را درج کنید.

برای کسب موفقیت بر بازاریابی، فروش و تجربه مشتری تمرکز کنید

یکی از عناصر اساسی برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار توجه بر امور بازاریابی است که برای تحقق آن نیاز به یک طراحی دقیق و راه اندازی کمپین تبلیغاتی  و البته میزانی بودجه‌ی مشخص است. که اگر به درستی طراحی و اجرا شود می‌توان از نتایج و بازخورد آن‌ها اطمینان داشت که تضمینی برای کسب موفقیت شما خواهد بود.

درخواست‌ های بودجه ‌ای  شما باید مبنی بر برنامه‌ های بازاریابی و فروش باشد که لازمه آن توجه به فعالیت دیگر افراد و برنامه ریزی دقیق بر مبنای فعالیت های خود و رسیدن به اهداف است.

برای کسب موفقیت بر درآمد پروژه و هزینه ها ‌ تمرکز کنید

اگر مایل به تعیین اهداف برای خود نیستید، انتظار نداشته باشید که سرمایه‌ گذاران پول ‌های خود را به شما بسپارند. باید با نهایت دقت نکات مهم و اصلی را برای سرمایه گذاری و هدف از راه اندازی کسب و کار و نتایج پیش بینی شده را تشریح کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهید.

هنگام درخواست تأمین اعتبار خود، از میزان ارزش کسب و کار خود آگاه باشید و آن را به سرمایه گذار ارائه دهید. زیرا اکثر سرمایه ‌گذاران انتظار سهم عادلانه برای خود را دارند.

بهترین راه برای انجام این کار و کسب موفقیت در این مسیر، مشخص کردن میزان بازپرداخت شرکت شما به سرمایه‌ گذاران، از طریق عمومی کردن یا خارج شدن از مالکیت است. سرمایه‌ گذاران برتر به دنبال شرکت‌ های بالقوه و با رشد بالا هستند که می‌توانند سالانه میزان درآمد حاصله را دو برابر کرده و حتی به میزانی چند برابر بالاتر بفروشند.

اگر وقت برای نوشتن مطالب ندارید، یا مهارت‌ های نوشتاری شما قوی نیست، از کمک گرفتن از افراد متخصص واهمه نداشته باشید و بدانید که هر شخص  موفقی کسی را دارد که برای او می‌‌نویسد و همه جزییات فعالیت های او را می‌فهمد.

مطالعات مختلف نشان داده‌اند، کارآفرینانی که با یک برنامه شروع می‌کنند، به ‌طور کلی شانس خود را برای ایجاد یک کسب‌ و کار موفق دو برابر می‌‌کنند. و اگر کارآفرینی نمی ‌تواند یک برنامه و نقشه‌ی کاری را مدیریت و اجرا کند، احتمالاً قادر به مدیریت کسب ‌و کار جدید نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید