جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

در داشتن پوستی زیبا علاوه بر ژنتیک و وراثت آب و هوای محل زندگی، نوع پوست و میزان توجه به پوست و مراقبت از آن، دخیل است. امروز انواع مختلف کرم ها، لوسیون ها، سرم ها و شوینده ها با جنس، کیفیت و قیمت و از برند های گوناگون وجود دارد. پس شما می توانید به خوبی از پوست خود مراقبت کنید؛ فقط باید وقت بگذارید و اهمیت بدهید!

برای داشتن پوست زیبا، علاوه بر موارد بالا داشتن ورزش و تغذیه مناسب هم بسیار موثر است. می توان از مواد طبیعی هم برای مراقبت پوست بهره گرفت. در این مقاله ابتدا به چند نکته که برای داشتن پوست خوب لازم است رعایت کنید، اشاره می کنیم و سپس چند روغن محبوب برای داشتن پوستی خوب را معرفی می کنیم.

چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟

بی شک کسی نیست که دلش نخواهد پوست خوبی داشته باشد! این یک آرزو برای هم آقایان و هم خانم هاست. هیچ کس دوست ندارد پوستی چروک، پر از لک و آکنه و بی رنگ و رو داشته باشد. خیلی از آدم ها معمولا دوست ندارند سن خود را بیان کنند، زیرا اولین چیزی که آن ها را می ترساند پیری قبل از رسیدن به سن بالا است!

حتما دیده اید که برخی با این که سن شناسنامه ای کمی دارند، اما چهره ای 40 50 ساله دارند! علل زیادی باعث بروز این اتفاق می شود، یکی از مهم ترین علل آن هم می تواند نور خورشید و نور مصنوعی وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ و گوشی باشد که متاسفانه به هر دو مورد، افراد اهمیت چندانی نمی دهند.

خیلی از ما عادت کرده ایم ساعت های طولانی به صفحه گوشی یا مانیتور کامپیوتر زل بزنیم؛ این کار هم باعث پیر چشمی می شود و هم نوری که به پوست صورت می خورد، باعث پیری زودرس می شود.

نداشتن روتین مراقبتی درست متناسب با نوع پوست هم علت دیگری برای پیری زودرس پوست به شما می رود. خیلی از افراد بی توجه به نوع پوست خود کرم های متفاوت استفاده می کنند، مثلا پوستشان خشک است و به جای استفاده از کرم مرطوب کننده ی مخصوص پوست خشک، از کرم مرطوب کننده پوست چرب استفاده می کنند!

مورد دیگر، استفاده ی زیاد از حد از محصولات آرایشی و عدم شستشوی مناسب آن ها است. کرم پودر ها صرفا جنبه ی آرایشی دارند و اصلا لزومی ندارد که شما هر روز از آن ها استفاده کنید؛ در دراز مدت استفاده از کرم پودر باعث لک شدن پوست و تثبیت لک های قدیمی، آکنه و پیری پوست می شود.

مورد مهم دیگر، عدم شستشوی درست پوست است؛ برای شستن پوست خود نباید از هر صابون و شوینده ای استفاده کنید. باید از شوینده ای مناسب نوع پوست خود، به علاوه مواد شوینده ی عمقی پوست نظیر میسلار واتر و تونر استفاده کنید. تونر ها کثیفی ها را از عمق لایه های پوست صورت پاک می کنند که این در شادابی پوست بسیار موثر است.

یک نکته ی مهم دیگر این است که هیچ گاه از شوینده ی صورت برای شستن آرایش چشم ها و لب ها استفاده نکنید! برای شستن آرایش این بخش ها باید از دو فاز مناسب بهره بگیرید.

برخی از مواردی را که در داشتن پوستی خوب موثر اند، در ادامه بازگو می کنیم.

1- ضد آفتاب فراموش نشه!

داشتن یک ضد آفتاب مناسب پوست، یکی از مهم ترین واجبات روتین پوستی است. چه در زمستان و پاییز و چه در گرمای سوزان تابستان هیچ وقت نباید ضد آفتاب را فراموش کنید.

استفاده از ضد آفتاب با SPF پایین تر مثل 25 و 30 برای مواقعی که در منزل هستید، در دراز مدت باعث رفع شدن لک های پوستی شما می شود. توصیه می کنیم حداقل یک ماه به طور منظم از ضد آفتاب در خانه و بیرون استفاده کنید تا معجزه ی آن را ببینید.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

2- شستشوی درست پوست

بالاتر هم اشاره کردیم، برای داشتن پوستی زیبا حداقل روزی دو بار باید پوست خود را با شوینده مناسب بشویید؛ سپس کثیفی های پوست را با تونر پاک کنید. با این کار پوست شما نفسی تازه می کند.

3- لوازم آرایشی و بهداشتی خود را تمیز نگه دارید!

در مطالعه ای معلوم شد که برس ها اسفنج های آرایشی محل تجمع باکتری های زیادی هستند. این در حالی است که تقریبا بیشتر از نیمی از خانم ها برس و اسفنج های آرایشی خود را نمی شویند!

حتما از این به بعد هر دو هفته یک بار تمام برس ها و اسفنج های خود را بشویید.

4- آبرسان و مرطوب کننده، هر کدام به جای خود!

آبرسان و مرطوب کننده هر کدام به جای خود باید استفاده شوند و به هیچ عنوان جایگزین هم نیستند. حتی پوست های چرب هم باید هم آبرسان و هم مرطوب کننده مخصوص خود را استفاده کنند.

پس از اینکه صورت خود را شستید، اول آبرسان بزنید و پس از چند دقیقه مرطوب کننده را به پوست صورت بمالید.

5- آب بخورید

آب مایه ی حیات است. با خوردن روزی 8 لیوان آب می توانید پس از چند ماه معجزه ی آب را در بدن و پوست خود ببینید.

6- به مقدار کافی بخوابید

یک خواب خوب و کافی برای داشتن پوستی زیبا واجب است. متاسفانه امروزه عادت کرده ایم با گوشی به رختخواب می رویم که این کار برای پوست و حتی کارکرد مغز مضر است. سعی کنید هنگام خواب گوشی همراه را در جایی بیرون از اتاق خواب خود بگذارید!

یادتان باشد، هیچ گاه با آرایش نخوابید، حتما قبل از خوابیدن آرایش خود را پاک کنید.

7- رژیم غذائی خوب و مناسب داشته باشید

داشتن یک رژیم غذائی غنی از سبزیجات و غلات می تواند در داشتن پوستی زیبا و جذاب موثر باشد. سبزیجات سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که در سلامت پوست بسیار موثر اند.

آیا روغن تراپی برای پوست خوب است؟

بله! روغن تراپی برای پوست و مو بسیار عالی است و کاری است که هزینه ی زیادی نمی برد. به آسانی می توانید در خانه خودتان روغن تراپی کنید. البته باید این اصل را در نظر داشته باشید که هیچ دو فردی کاملا شبیه به هم نیستند و در نتیجه هر روغن در هر فردی ممکن است متفاوت عمل کند. ممکن است روغن نارگیل برای شما که دارای پوست خشک هستید خوب باشد و برای خواهرتان با پوستی خشک و معمولی، اصلا خوب نباشد!

برای روغن تراپی پوست باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. تمامی مشکلات پوستی شما، باید در نظر گرفته شود و در نهایت، روغن هایی که دقیقا مناسب پوست شما هستند، با روش های خاصی که دارند، به شما تجویز شوند.

روغن تراپی یک روش جایگزین به جای درمان های شیمیایی کم اثر است. افرادی که روغن تراپی پوست را آغاز می کنند، باید صبر و حوصله کافی داشته باشند و طبق دستور مشاور، در ساعات و روزهای تعیین شده، روغن تراپی را انجام دهند تا شاهد اثرات شگفت انگیز این روغن ها باشند.

بسیاری از روغن های طبیعی هستند که طی تحقیقات زیادی تاثیر آن ها بر سلامتی پوست و موها تایید شده است. روغن های مثل روغن نارگیل، روغن رزهیپ، روغن آرگان، روغن بادام تلخ، روغن هسته انگور، روغن جوجوبا و ....

در ادامه برخی از محبوب ترین روغن های پوست را معرفی می کنیم.

1- روغن رزهیپ

روغن رزهیپ یا همان روغن میوه گل رز، یک روغن گیاهی غیر معطر است که از میوه و هسته انواع گل رز تهیه می شود. در این روغن از خود گل رز استفاده نمی شود و بنابراین حساسیت ایجاد نمی کند. استفاده از این روغن در شفافیت و روشن تر شدن پوست بسیار موثر است و می توان از آن به عنوان یک آبرسان طبیعی استفاده کرد. هم چنین این روغن در لطافت و نرم شدن پوست تاثیر به سزایی دارد.

روغن رزهیپ منبع غنی از فیتواسترول ‌های آرام کننده و تسکین دهنده پوست است. این روغن هم چنین حاوی چندین نوع اسید چرب است که از جمله مهم ترین آن ‌ها می‌ توان به اسید لینولئیک و اسید لینولنیک اشاره کرد. این دو اسید به محافظت و احیاء مجدد سد محافظتی پوست کمک می ‌کنند.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

2- روغن آرگان

روغن آرگان یکی از روغن هایی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. روغن اصل آرگان خواص بسیار زیادی برای مو، پوست و ناخن ها دارد.  این روغن هم چنین حاوی چربی ‌ها و اسیدهای چرب مفید از جمله اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است. روغن آرگان نیز مانند روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است.

روغن آرگان برای افراد با پوست های مختلف مفید است اما برای افرادی که پوست خشکی دارند بهتر عمل می کند.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

3- روغن جوجوبا

این روغن به خوبی جذب پوست می شود و احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی کند. این روغن برای انواع مختلف پوست مناسب است و یکی از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده بسیاری از محصولات و سرم ‌های تقویت کننده روغنی است.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

4- روغن نارگیل

این روغن از هسته نارگیل استخراج می شود. تحقیقات پیرامون روغن نارگیل برای پوست خشک نشان داده که این روغن به طور معمول در بیماری ‌های پوستی مانند درماتیت آتوپیک موثر است. این روغن می ‌تواند به بهبود حفظ رطوبت و عملکرد سد دفاعی پوست کمک کند.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

5- روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ به راحتی توسط پوست جذب می‌ شود. این روغن خاصیت آب‌رسانی دارد و می ‌تواند برای درمان چین و چروک پوست مفید باشد. ماساژ بدن با این روغن موجب درمان خشکی پوست می ‌شود. این روغن از دیرباز برای پوست استفاده می شده است.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

6- روغن هسته انگور

این روغن چربی اشباع شده کمی دارد که بافت آن را بسیار سبک کرده است. روغن هسته انگور حاوی مقدار بالایی ویتامین E است. وجود این ویتامین در روغن هسته انگور، آن را به یک آنتی اکسیدان فوق‌ العاده تبدیل کرده است. این روغن هم چنین حاوی چندین فنول با خاصیت آنتی اکسیدانی مانند رِزوِراترول است.

روغن های محبوب برای داشتن پوستی خوب!

بیشتر بخوانید: لوپوس چیست؟

سخن پایانی

برای داشتن یک پوست جذاب، می توان در کنار مواد شیمیایی و کرم ها، از مواد طبیعی مثل روغن ها استفاده کرد. البته باید بدانید که خوب مطلق وجود ندارد و هر فردی در مقابل یک محصول واکنش متفاوتی نشان می دهد. برخی با استفاده از روغن رزهیپ به پوست شفاف و درخشان رسیده اند و برخی با مصرف همین روغن به پوستی پر از جوش و آکنه رسیدند!

با مشورت از متخصصان، ابتدا بفهمید نوع پوست شما چیست و چه نیازهایی دارد؛ سپس با توجه به نیازها روغن های مناسب خود را انتخاب و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید