جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رونمایی از گوشی‌های جدید نوکیا800 تاف و نوکیا 2720 فیلیپ

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
رونمایی از گوشی‌های جدید نوکیا800 تاف و نوکیا 2720 فیلیپ

شرکت نوکیا در جدیدترین حضورش از دو گوشی همراه رونمایی کرده است که یکی از آن‌ها نوکیا 800 تاف است. این گوشی از سیستم عامل کای او اس پشتیبانی می‌­کند و بدنه به شدت مقاومی دارد. علاوه بر داشتن برچسب استاندارد نظامی که مقاومت بی اندازه این گوشی را نشان می‌­دهد، نوکیا 800 تاف در برابر گرد و غبار و آب نیز مقاوم است. معمولا ما نوکیا را با استحکامش می­‌شناسیم، این مدل از نوکیا هم بیشتر از مدل‌­های قبلی نوکیا ضدضربه است و در برابر تغییرات دمایی مقاومت می­‌کند. پس از یک بار تکمیل شارژ این گوشی، می‌­توانید تا دوازده ساعت بصورت فشرده با تلفن همراهتان صحبت کنید و شارژ آن تمام نشود. این گوشی نوکیا تا محدوده 4 جی را جواب می‌­دهد و براحتی می­‌توانید با آن به شبکه­‌های مجازی وصل شوید و انواع اپلیکیشن­‌ها را در آن نصب کنید. نوکیا 800 تاف در دو مدل تک سیم‌کارته و دو سیم‌کارته ارائه می­‌شود و قابلیت افزایش حافظه توسط کارت اس دی وجود دارد.

مشخصات فنی نوکیا 800 تاف

نوکیا 800 تاف در اواسط پاییز سال 98 با مبلغی حدودا 110 یورویی ارائه می­‌شود. این گوشی مقاوم یک دوربین 2 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی ندارد. با صفحه‌­ای به اندازه 2.4 اینچ جزو گوشی­‌های مورد علاقه گیمرها یا فیلم بین­‌ها محسوب نمی­‌شود. 512 مگابایت رم دارد که با قابلیت کارت اس دی می‌­توان این حجم را افزایش داد. رزولوشن نوکیا 800 تاف 240 در 320 پیکسل است و وزنی تقریبا 161 گرم دارد. این گوشی با تراشه 28 نانومتری و پردازنده مرکزی 2 هسته‌­ای میان گوشی­‌های امروزه یک گوشی ضعیف به حساب می‌­آید که شاید تنها حسنش مقاومت آن و باتری پرجانش باشد. تفاوت اساسی این گوشی با نسل قبلی نوکیا در اتصال نوکیا 800 تاف به وای فای و اینترنت همراه است.

نوکیا 800 تاف

آیا خرید نوکیا توصیه می‌­شود؟

خرید نوکیا مثل خرید یک جنس عتیقه اما به درد بخور است. امروزه کمتر مردم به خرید عتیقه اشتیاق نشان می­‌دهند. نوکیا با سیستم عامل مخصوصی که دارد ممکن است در بسیاری از موارد بروز نباشد و در برخی موارد هم آپدیت باشد. اما موضوع اصلی این است که شاید در زمان‌­های گذشته، مردم برای خرید گوشی تنها به مقاومت آن توجه می­‌کردند و بجز مصارف تماس گرفتن و پیام دادن استفاده دیگری نمی‌برند. اما امروزه برای خرید گوشی اولین نکته‌­ای که به ذهن می­‌رسد، کیفیت دوربین و پردازنده­‌های قوی آن است. فکر نمی‌کنم کسی برای مقاومت بالای اپل پول هنگفتی بدهد، اما برای امکاناتی مثل دوربین باکیفیت، اینترنت پر سرعت، بازی­‌های جذاب و جدید و ... پول زیادی می­‌پردازد. اگر بدنبال خرید یک گوشی قوی هستید که تا سال‌ها بتوانید با آن با دوستانتان صحبت کنید و کمتر نیازی به شارژ کردن داشته باشد، نوکیا بخرید. اما اگر بدنبال استفاده از امکانات دوربین، رم، اینترنت و ... هستید، به سراغ گوشی دیگری بروید.

رونمایی از نوکیا 2720 فیلیپ

نوکیا علاوه بر گوشی 800 تاف در اواسط پاییز یک گوشی جدید دیگر به نام 2720 فیلیپ را رونمایی می‌­کند. این گوشی تاشو ما را به یاد نسل تاشوی گذشته نوکیا می‌­اندازد. گوشی­‌های تاشو امکان صحبت کردن را راحت می­‌کنند و با طراحی جالبشان اشتیاق انسان را برای تلفن حرف زدن بیشتر می­‌کنند. این گوشی نیز مثل بقیه گوشی­‌های نوکیا از سیستم عامل کای او اس استفاده می‌­کند. در جدیدترین آپدیتی که روی این گوشی‌­ها شده است، امکان نصب اپلیکیشن­‌های مختلف روی آن‌ها وجود دارد، هم­چنین گوگل مپ جدیدترین آپدیت این گوشی نوکیا است. گوشی نوکیا 2720 فیلیپ از اینترنت همراه برخوردار است و امکان اتصال به وای فای و هات اسپات را نیز دارد. این مدل نوکیا نیز مثل نوکیا 800 تاف در دو مدل تک سیمکارته و دو سیمکارته ارائه می‌­شود. نوکیا 2720 فیلیپ ظریف تر و ظاهر جالب تری نسبت به 800 تاف دارد. قیمت این گوشی کمتر از 800 تاف و در حدود 90 یورو تخمین زده شده است.

نوکیا 2720 فیلیپ

مشخصات فنی نوکیا 2720 فیلیپ

نوکیا 2720 فیلیپ دارای دوربین 2 مگاپیکسلی است. علاوه بر 4 گیگابایت حافظه داخلی که دارد این گوشی محفظه‌­ای را برای قرار دادن کارت اس دی روی گوشی قرار داده است. این گوشی جزو گوشی­‌های نوکیایی است که فلش ال ای دی برای عکاسی دارد. نمایشگر نوکیا 2720 فیلیپ 2.8 اینچی است و علاوه بر آن یک نمایشگر کوچک روی در گوشی با ابعاد 1.3 برای دیدن پیام‌ها قرار دارد. باتری گوشی 1500 میلی آمپر ساعت و از جنس لیتیوم یونی است. رزولوشن صفحه‌­ی گوشی عینا مثل مدل 800 تاف یعنی 240 در 320 پیکسل است. وزن گوشی تقریبا 118 گرم است و دارای تراشه­‌ی 28 نانومتری است و دارای پردازنده‌­ی دو هسته‌­ای است. این گوشی مثل گوشی 800 تاف دوربین سلفی ندارد، اما هر دو مقاوم و جزو گوشی­‌های مستحکم به حساب می‌­آیند. گوشی 800 تاف و 2720 از جک 3.5 میلی­متری استفاده می‌­کند. یکی از مزایای گوشی‌های نوکیا باتری‌­های آن‌ها هستند که به شدت باتری­‌های مقاوم و قدرتمندی دارند.

چرا دیگر نوکیا طرفدار ندارد؟

همانگونه که به نظر می­‌رسد یکی از دلایل مهم محو شدن دوران پادشاهی نوکیا، ورود اپل به دنیا بود. نوکیا از بدو ورود دنیای موبایلی را با تحول روبرو کرد. تقریبا 90 درصد مردم جهان از گوشی نوکیا استفاده می­‌کردند و این شرکت سود بسیاری از فروش گوشی­‌هایش بدست آورد. اما مشکلی که نوکیا داشت این بود که با وجود اینکه اولین گوشی‌­های هوشمند را وارد بازار کرد اما متاسفانه برای بروز شدن خیلی کند حرکت کرد. نوکیا از یک قرارداد از پیش تعیین شده تبعیت می­‌کرد و برای تغییر کردن بسیار ترسو بود. اما اپل روز به  روز پیشرفته تر شد و کل دنیای گوشی­‌های هوشمند را از آن خود کرد و نوکیا را از میان برداشت. اما با وجود این، نوکیا هنوز هم خریدار دارد و برای افرادی که بدنبال آپدیت بودن تلفن‌­های همراهشان نیستند و تنها به گوشی بعنوان یک وسیله ارتباطی نگاه می­‌کنند، هنوز هم نوکیا کارآمد و مفید است. علاوه بر این نوکیا با طراحی­‌های ساده و خوبش امکان حرف زدن را آسان تر می‌­کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید