جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی ایرانی به کجا رسید؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی ایرانی به کجا رسید؟

فارس نوشت: روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از روند ساخت هواپیمای مسافری و ساخت نمونه اولیه خودرو برقی گفت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی از روند ساخت هواپیمای مسافربری گفت. به گفته وی قرار نیست این هواپیما تماما در داخل ساخته شود و «نیاز است تا ۵ کشور توانمند کنسرسیوم تشکیل داده شود که حداقل ۲۰ درصد آن متعلق با ایران باشد.»

موضوع ساخت هواپیمای ملی، یکی از پرونده‌های باز علم و فناوری در کشور است که منتقدان و موافقان زیادی دارد. به عقیده منتقدان ساخت هواپیما، باید به نبود صرفه اقتصادی و توانمندی داخلی در ساخت توجه داشت، اما طبق گفته دهقانی، ایران قرار است در یک گروه بین‌المللی متشکل از کشورهای دیگر نقش‌آفرینی کند تا توانمندی‌ها تجمیع و صرفه اقتصادی تضمین شود.

وی با اشاره به موضوع عقب‌ماندگی در حوزه خودروسازی تصریح داشت: خودروسازی کشور ما مشکل علم و فناوری ندارد، لازمه خودروسازی، به قیمت در آمدن آن و به تیراژ رساندن است.»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این برنامه به ساخت نمونه اولیه خودروی برقی تولید داخل نیز اشاره داشت و از این نمونه بازدید کرد. به عقیده وی بایستی با کشورهای همسو ارتباط علم و فناوری داشت تا تولید خودروی برقی و یا هواپیما به صورت اقتصادی دنبال شود. همچنین در ساخت خودروی برقی باید بر روی طراحی و ساخت اجزای مهم تمرکز کرد تا ساخت بومی همه قطعات آن.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید