جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ساعت‌های هوشمند Wear OS به زودی می‌توانند قفل کروم بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی را باز کنند!

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ساعت‌های هوشمند Wear OS به زودی می‌توانند قفل کروم بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی را باز کنند!

امروزه انتخاب مناسب‌ترین ساعت مبتنی بر سیستم عامل Wear Os، به یکی از موضوعات مورد توجه و مهم کاربران در دنیای مد تبدیل شده است. موارد بسیار زیادی وجود دارد که انتخاب کردن یکی از آن‏ها، با در نظر گرفتن انواع قیمت‏ها، استایل‏ها و ویژگی‏ها می‏تواند پیچیده باشد.. ساعت‏های موجود شامل نام‏های برند‏های بزرگ مثل Huawei، Fossil، TicWatch و Missfit است که همگی بهترین‌های Wear OS  را تولید کرده‌اند. از طرفی ساعت‏های Fitbit وSamsung سیستم عامل خودشان را به کار می گیرند که کیفیت‏های متفاوتی از  Wear OSرا ارائه می‌دهند.

خوشبختانه نقطه قوت سیستم عامل Wear OS  این است که از لحاظ طراحی و قیمت، تنوع فراوانی دارد؛ بنابراین شما قادر خواهید بود تا از این طیف گستره‏، گلچین و انتخاب کرده تا مناسبترین ساعت را برای خودتان گزینش کنید، در حالی که از مزایای Wear OS لذت میبرید. این به این دلیل است که این نرم افزار به طور معمول با طراحی تمیز و تمرکز بر روی ارائه اعلان از طریق موبایل شما بسیار شبیه است و در عین حال سنسورهای فیزیکی برای کنترل سلامتی و تناسب اندام شما نیز ارائه می دهد.

به طور کلی اغلب ساعت‏ها، سنسورهای ضربان قلب و همچنین برخی از آن‏ها GPS داخلی دارند، بدان معنا که ساعت شما، مسیر را در زمان فعالیت‌های روزانه اعم از دویدن، راه رفتن و ... ردیابی خواهد کرد، حتی اگر موبایلتان را به همراه نداشته باشید. همچنین، بعضی هم NFC دارند که بتوانید پرداخت‏هایتان را انجام دهید. ما نیز در اینجا قصد داریم به چند مورد از ساعت‌هایی اشاره کنیم که همگی قدم شمارند و جزء جدیدترین محصولات Wear OS محسوب می‌شوند؛ ساعت‌هایی که به روز ترین نرم افزار را داشته و هیچ تهدیدی از سخت افزار منسوخ ندارند.

اولین موردی که به شما معرفی می‌کنیم، ساعتی قوی با طراحی سبک است و در عین حال ممکن است GPS آن ضعیف باشد. این ساعت که با Android, iOS سازگار است، Fossil Sport نام دارد و از ویژگی‏های سطح بالا و خاص برخوردار نیست. این ساعت یکی از اولین ساعت‏های هوشمند بود که از چیپست Qualcomm Snapdragon Wear 3100 بهره می‏برد. مورد بعدی TicWatch Pro 3 (ساعتی با دو صفحه نمایش) می‌باشد که از ویژگی‌های آن می‌توان به ماندگاری بالای باتری، چیست سریع و حافظه 8 گیگابایتی اشاره کرد. سومین گزینه پیشنهادی TicWatch E2 است که اصلی‌ترین دلیل بالا بودن جایگاه آن، تا حد زیادی به قیمت ارزان آن بر می‏گردد.

یکی دیگر از ساعت‌ها، Fossil Gen 5 می‌باشد (حافظه داخلی: GB8) که با اینکه کلاسیک و زیبا بوده و پردازشگر سریعی دارد ولی از اسپیکر چندان قوی برخوردار نیست و حتی گرانتر از رقیبان هم رده خود است. گزینه بعدی TicWatch S2 است، ساعتی شبیه به E2، مقرون به صرفه و با طراحی ضد آب اما فاقد هیچ گونه LTE و NFC. مورد ششم Misfit Vapor 2 می‎باشد که دارای NFC برای Google Pay بوده و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد اما کمی شکننده و فاقد LTE است. یکی دیگر از ساعت‌های با قیمت پایین TicWatch C2ها هستند که احتمالاً به دلیل استفاده از اجزای داخلی قدیمی است.

و در نهایت آخرین مدل پیشنهادی ما به شما، یک ساعت هوشمند مجهز و دارای ویژگی های بسیار زیاد است. این ساعت تحت عنوان Huawei Watch 2 با Android 4.3+, iOS 9+ سازگار بوده و دارای صفحه نمایش 1.2″ 390 x 390 و پردازشگر Snapdragon Wear 2100 می‌باشد. حافظه داخلی آن 4 گیگابایت است و تا دو روز شارژ نگه می‌دارد. این ساعت با اینکه مجهز به GPS داخلی و NFC است اما از صفحه نمایش بسیار کوچکی بهره می‌برد و گاهی نیز ممکن است که عملکرد آن کند باشد. این ساعت ممکن است با طراحی جذاب و انبوهی از ویژگی ها برای شما مناسب باشد، اما قیمت آن بسیار بالاتر از ساعت اصلی هواوی است.

ساعت‌های هوشمند Wear OS به زودی می‌توانند قفل کروم بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی را باز کنند!

بیشتر بخوانید: رویداد آنپکد 2022 سامسونگ احتمالا در تاریخ 20 بهمن برگزار خواهد شد

ساعت‌های هوشمند Wear OS به زودی می‌توانند قفل کروم بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی را باز کنند!

خبر تازه در مورد ساعت‌های هوشمند که ممکن است شما را شگفت زده کند، این است که به‌ کمک ویژگی جدید آینده در ساعت‌های هوشمند Wear OS مستقیماً می‌توان قفل گوشی‌های اندرویدی و کروم‌ بوک را باز کرد که در‌ نهایت عملکرد یکپارچه‌تری بین دستگاه‌ها فراهم می‌‌شود. به ‌گزارش xda-developers، گوگل روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که امکان باز‌ کردن قفل گوشی و کروم‌ بوک با ساعت هوشمند Wear OS  فراهم می‌شود. شرکت مذکور ویژگی جدید آینده را به‌ عنوان بخشی از سخنرانی اصلی خود درCES 2022 ، همراه‌‌ با مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر که تعامل ‌پذیری بین گوشی‌های اندروید، کروم بوک‌ها و سایر دستگاه‌های موجود در مجموعه‌ی گوگل را بهبود می‌بخشد، اعلام کرد.

این ویژگی بسیار کارآمد به شما اجازه اجازه خواهد داد تا از ساعت هوشمند Wear OS، به طور مستقیم در مچ خود برای باز‌ کردن قفل گوشی اندروید و کروم ‌بوک استفاده کنید. با‌ استفاده از ویژگی آینده می‌توانید قفل گوشی اندروید یا کروم ‌بوک خود را با کشیدن قفل الگو یا وارد کردن پین در ساعت هوشمند Wear OS باز کنید. پس از باز‌ شدن قفل، همچنین دکمه جدیدی نمایان می‌شود تا دستگاه‌ها را پس از استفاده به‌ سرعت قفل کنید. در‌ حال‌‌ حاضر گوگل جزئیات بیشتری به‌ اشتراک نگذاشته است. به‌ گفته‌ی شرکت، این ویژگی ماه‌های آینده برای کاربران عرضه می‌شود و انتظار می‌رود طی هفته‌های منتهی به عرضه، اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن منتشر شود.

اما گفتن این نکته خالی از لطف نیست که هم اکنون می‌توانید از ویژگی Smart Lock اندروید جهت باز‌ کردن قفل گوشی خود با ساعت هوشمند با افزودن آن به ‌عنوان یک دستگاه با امنیت بالا استفاده کنید؛ اگرچه ویژگی یاد ‌شده به شما اجازه نمی‌دهد پین یا الگو قفل را تنظیم کنید. اگر ساعت هوشمند متصل در مجاورت باشد، فقط قفل دستگاه شما را به ‌طور خودکار باز می‌کند. به‌ همین‌‌ دلیل، این ویژگی مورد توجه کاربران قرار نگرفته است؛ اما در آینده این مشکل برطرف می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد.

کلام آخر

به عنوان حرف آخر باید بگوییم که به طور کلی عملکرد ویژگی جدید، به احتمال فراوان دقیقاً شبیه اپل‌واچ خواهد بود که به شما این امکان را می‌دهد تا قفل آیفون یا مک متصل را با استفاده از ساعت هوشمند به ‌سرعت باز کنید. حال با همه این تفاسیر، برداشت شما از این ویژگی چیست؟ و آیا از آن در ساعت هوشمند Wear OS خود برای باز‌ کردن قفل گوشی اندروید یا کروم ‌بوک خود استفاده خواهید کرد یا خیر؟ منتظر می‌مانیم تا چند ماه آینده، اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره‌ی این ویژگی منتشر شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید