جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سامسونگ از «ایزوسل HP3» رونمایی کرد؛ دومین سنسور 200 مگاپیکسلی شرکت

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
سامسونگ از «ایزوسل HP3» رونمایی کرد؛ دومین سنسور 200 مگاپیکسلی شرکت

سامسونگ سال گذشته از اولین سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی جهان رونمایی کرده بود و حالا کره‌ای‌ها از دومین سنسور 200 مگاپیکسلی خود یعنی «ایزوسل HP3» رونمایی کرده‌اند.

ایزوسل HP3 یک سنسور دوربین 1/1.4 اینچی با وضوح 200 مگاپیکسلی و انداره پیکسل 0.56 میکرومتر است. در مقایسه، سنسور قبلی که ایزوسل HP1 نام داشت، یک سنسور 1/1.22 اینچی با اندازه پیکسل 0.64 میکرومتر است.

مشخصات سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ

به گفته سامسونگ، کاهش 12 درصدی اندازه پیکسل سنسور جدید باعث می‌شود تا در دستگاه‌های بیشتری بتوان از آن استفاده کرد و همچنین ماژول آن 20 درصد حجم کمتری را اشغال می‌کند. این سنسور همچنین می‌تواند با پشتیبانی از 4 تریلیون رنگ، عکس‌های 14 بیتی بگیرد.

سنسور 200‌ مگاپیکسلی جدید سامسونگ همچنین دارای مکانیزم فوکوس خودکار Super QPD است و تمام پیکسل‌های آن از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، فوکوس خودکار این سنسور سریع‌تر و دقیق‌تر از سایر حسگرها است.

 سامسونگ از «ایزوسل HP3» رونمایی کرد؛ دومین سنسور 200 مگاپیکسلی شرکت

همچنین با استفاده از سنسور ایزوسل HP3 می‌توان ویدیوهایی با وضوح 4K و سرعت 120 فریم بر ثانیه یا ویدیوهایی با وضوح 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کرد. برخلاف سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ، سنسورهای 200 مگاپیکسلی آن می‌توانند ویدیوهای 8K را با کمتری افت در میدان دید ضبط کنند.

به لطف قابلیت Pixel Binning، سنسور جدید می‌تواند عکس‌های 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتر یا عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 2.24 میکرومتر بگیرد. از جمله ویژگی‌های دیگر ایزوسل HP3 می‌توان به قابلیت Smart ISO Pro اشاره کرد که با وجود آن، می‌توان تصاویری با محدوده دینامیکی بهتر گرفت.

در نهایت، غول فناوری مستقر در کره جنوبی اعلام کرد که نمونه‌های سنسور ‌200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 هم اکنون برای آزمایش در دسترس کاربران قرار دارند و تولید انبوه آن‌ها از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. باید دید کدام سازندگان در گوشی‌های خود قصد دارند تا از این حسگر دوربین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید