جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

علل موفقیت شرکت آمازون

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
علل موفقیت شرکت آمازون

شرکت آمازون یکی از بزرگ­ترین شرکت­‌هایی است که با فروش کتاب بصورت آنلاین کار خود را آغاز کرد و در ادامه با فروش محصولات نو و دست دوم ادامه داد. این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس در واشنگتن تاسیس شد. شرکت آمازون بیشترین سود فروش را میان شرکت‌­های فروش آنلاین دارد و در همه­‌ی زمینه‌­ها مثل محصولات دیجیتالی، لباس، کفش، کتاب و ... فعالیت می­‌کند. شرکت آمازون یکی از معتبرترین فروشگاه‌­های اینترنتی است که توانسته رضایت درصد زیادی از مردم را با خود به همراه داشته باشد. دقت، نظم و اخلاق درست کاری میان کارکنان و موسس آمازون باعث شده تا این شرکت طبق اصول درستی که خودش تعیین کرده است کار کند و همواره موفق باشد. جف بیزوس ابتدا به فروش آنلاین ابزاری که خرید آنلاین­شان برای مردم قابل اعتمادتر بود، مثل دیسک­‌های سخت، کتاب و سی دی پرداخت ولی در ادامه به فروش محصولات بزرگ­تر و ریسکی تری دست زد.

آمازون

علل موفقیت شرکت الکوزی

شرکت الکوزی با تولیدات گسترده خود در زمینه چای، قهوه، محصولات بهداشتی، نوشیدنی­‌های غیرالکلی و ... توانست در سال‌های گذشته بسیار مطرح شود. شرکت الکوزی نزدیک به صدسال پیشینه تجاری دارد و همواره یک شعار معروف دارد که می­‌گوید: " چیزی که فردا ممکن است، امروز بدست می‌­آوریم". دفتر مرکزی الکوزی در دوبی قرار دارد و چندین هزار کارمند برای این شرکت بزرگ فعالیت می­‌کنند. رئیس شرکت الکوزی، عبدالرحمن الکوزی است و هر روز به لیست محصولات جدیدش می‌­افزاید. یکی از مهم‌­ترین علل موفقیت این شرکت، حفظ و ارتقای کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان در طول این سال‌ها بوده است.

چرا شرکت نستله معروف است؟

شرکت نستله بعنوان بزرگ­ترین تولیدکننده موادغذایی و نوشیدنی­، یک شرکت چندملیتی است. شرکت نستله در سال 1866 توسط هنری نستله تاسیس گردید که امروزه در صدها کشور بیش از چهارصد کارخانه نستله در حال فعالیت هستند. شرکت نستله شرکت‌­هایی تاسیس کرد که زیرمجموعه شرکت خودش هستند که از معروف‌­ترین آن‌ها می­‌توان به شرکت نسکوئیک، کیت کت، نسکافه، مگی و اسمارتیز اشاره کرد. این شرکت یکی از سودآورترین شرکت­‌های جهان است و گستردگی محصولات، کارخانه‌­ها و کارکنان آن باعث شده که به این مقام دست یابد. نستله در طول این سال‌ها همواره خودش و کیفیتش را حفظ کرده است و همیشه برای رسیدن به بهترین­‌ها تلاش کرده است. شرکت نستله به منظور بهبود تغذیه در کودکانی که دچار سو تغذیه شده‌­اند، بعنوان اولین محصولش در سال 1866 ترکیبی از آرد، شیرگاو و شکر را در قالب نام "لاکتوز فارینا نستله" ارائه داد.

چرا شرکت گوگل معروف است؟

شرکت گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 تاسیس شد. گوگل در ابتدا بعنوان یک شرکت خصوصی تاسیس شد و در ادامه این شرکت گسترده تر شد. شرکت گوگل با هدف جمع بندی و سازمان دهی اطلاعات  برای عموم در دسترس قرار گرفت. گوگل در حال حاضر یکی از شرکت­‌های زیر نظر آلفا بت است. یکی از دلایل موفقیت شرکت گوگل در واقع سازمان دهی اطلاعات وسیعی است که در اختیار مردم قرار گذاشته می­‌شود. امروزه شرکت گوگل یکی از نیازهای انسانی به حساب می‌آید که آسان­ترین راه را برای دسترسی به اطلاعات به شما عرضه می‌­دهد. این شرکت بدلیل انسجام و سازمان دهی حجم بالای اطلاعات بسیار موفق است. گوگل امروزه زیرمجموعه­‌های زیادی دارد که هرکدام در بخشی به فعالیت می­‌پردازند.

عواملی که شرکت سونی را معروف کرد چه بود؟

شرکت سونی یکی از معتبرترین شرکت­‌های چندملیتی است که در سال 1945 در ژاپن تاسیس شد. شرکت سونی یکی از بزرگ­ترین شرکت‌­های تولید وسایل الکترونیکی است که در رقابت با شرکت­‌هایی مثل توشیبا، سامسونگ و ... جزو چند شرکت معتبر به حساب می‌­آید. این شرکت مثل بیشتر شرکت­‌های معتبر دنیا در ابتدا محصولاتش را در حد چند محصول الکتریکی ارائه داد و پس از بازخوردهای مثبتی که دریافت کرد، روز به روز محصولاتش را بیشتر و متنوع تر ارائه داد. امروزه سونی برای ما نشان قدرت، ضمانت و کیفیت است و تماما بازخورد حفظ و ارتقای کیفیتش را دریافت می­کند.

چه چیزی باعث شد که شرکت نوکیا مطرح شود؟

نوکیا یکی از قدیمی‌ترین کمپانی­‌های موفق دنیاست که تا سال‌ها یکی از بزرگ­ترین تولیدکننده­‌های گوشی دنیا بود. شرکت نوکیا در ابتدا بعنوان تولیدکننده کاغذ فعالیت داشت، اما بعدتر فعالیت خودش را گسترش داد. شرکت نوکیا بعلت قدرتمندی و کیفیت بالایی که داشت خیلی زود در قرن بیستم خودش را بعنوان بهترین ارائه دهنده محصولات الکتریکی ثابت کرد. شرکت نوکیا در زمان جنگ جهانی دوم یکی از تولیدکنندگان کابل­ بود که به کشورهای مختلف صادر می­‌کرد. یکی دیگر از زمینه‌­های فعالیت نوکیا، تولید تجهیزات مراکز مخابراتی بود که در طول سال‌ها با کیفیت­‌ترین تجهیزات را ارائه میداد. با پیشرفت نوکیا، چندین شرکت با آن به فعالیت پرداختند و در زمینه­‌های مختلف فعالیت کردند و با این کار نام نوکیا را بالا برده و این شرکت را بعنوان یکی از مهم‌­ترین کمپانی­‌ها ثبت کردند.

چرا شرکت ماکروسافت مطرح است؟

شرکت ماکروسافت بزرگ­ترین شرکت ارائه دهنده جدیدترین و بهترین نرم­افزارهای به روز دنیا است. شرکت ماکروسافت ارزشی بیشتر از ارزش هزاران شرکت مطرح دنیا را دارد. بیل گیتس موسس ماکروسافت یکی از چند ثروتمند مطرح دنیا است که توانست با همکاری چند همکارش طرح ماکروسافت را عملی کند و پس از آن راهش را از دوستانش جدا کرد. ماکروسافت با جایگاه و قدرتی که پیدا کرد، توانست محصولات ایکس باکس و بسیاری دیگر از محصولات مهم دنیا را ارائه دهد و با تلاش در راه هرکدام از اینها به بهترین جایگاه برسد. ماکروسافت با قدمتی چندین ساله در هر سال و با هر اقدام سعی در حل کردن مشکلات خود و ارتقای سطح کیفی کارش را داشت و یکی از علل موفقیت این شرکت تلاش در این راه است.

چه عواملی مهم ترین شرکت‌ها را در سطح بالایی نگه می‌دارد؟

شرکت­‌های مهم دنیا که محصولاتشان را به سراسر جهان ارسال می­‌کنند، باید نظرات زیاد و مختلفی را از سر بگذرانند و نسبت به تمام سلایق و قشرها احساس وظیفه کنند. محصولاتی که ارائه می­‌شوند باید سلیقه طیف گسترده­‌ای از مردم را در بر بگیرد و عمومی باشد. پس بهتر است برای موفقیت در این راه شرکت‌­ها به گسترش محصولاتشان بیشتر فکر کنند. در نوع محصولات اگر خوراکی است باید زیرنظر بهداشت و با استفاده از معتبرترین مواد اولیه آماده شده باشد و اگر محصولات الکترونیکی بود، بهتر است ضمانت و گارانتی همراه با محصول باشد که مردم از خرید محصولات اطمینان داشته باشند. چنانچه شما در ابتدای ثبت کمپانی به موفقیت‌­های عظیم دست پیدا کردید، انتظار  و توقع عده­‌ی زیادی از مردم را بالا می­برید و در صورتی که این انتظارات را ارضا نکنید، خیلی زود از دور رقابت حذف خواهید شد. اگر به فکر موفقیت در یک شرکت هستید، داستان کمپانی‌­های موفق را بخوانید و برای رسیدن به آن چیزی که در ذهن دارید به اندازه رویایتان تلاش کنید.

شرکت کوکاکولا: یک شرکت معتبر

شرکت کوکاکولا در سال 1886 توسط جان پمبرتون با استفاده از مجموعه‌­ای از فرمول­‌های شیمیایی خود جان ابداع شد. کوکاکولا بعنوان یکی از مهم‌­ترین و تاثیرگذارترین نام‌­های انگلیسی و یکی از هویت­‌های آمریکا محسوب می­‌شود. کوکاکولا امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، شرکت­هایی را اداره می­‌کند. پمبرتون با شعار نوشابه درمانی کوکاکولا را روانه بازارها کرد و در ابتدا گیاه کوکائین در تهیه این نوشیدنی به کار می­رفت که بعدتر در سال 1905 کوکائین از فرمول کوکاکولا حذف شد. جان پمبرتون لیوان به لیوان این نوشیدنی را داخل دکه‌­ها و مغازه‌ها می­فروخت و تا زنده بود از فروش این محصول سود چندانی کسب نکرد اما قبل مرگش فرمول این نوشیدنی را به آسا کندلر فروخت و آسا توانست با تولید بطری­‌های مخصوص کوکاکولا این محصول را در ابعاد گسترده­‌ای به فروش برساند و در نهایت سود زیادی از فروش این محصول به دست آورد.

چه چیزی پاناسونیک را به یک شرکت معتبر تبدیل می‌کند؟

شرکت پاناسونیک نیز یکی دیگر از مهم‌­ترین شرکت‌­های ژاپنی محسوب می­‌شود که بعدتر این شرکت به یک چند ملیتی تبدیل شد. پاناسونیک با تولید و ارائه محصولات الکترونیکی و حفظ و ارتقای کیفیت محصولاتش توانست که به یکی از بزرگ­ترین تولیدکنندگان تلویزیون، تلفن و بیشترین انواع لوازم خانگی تبدیل شود. پاناسونیک یک شرکت یک پارچه است که تمام محصولات زیر نظر مجرب ترین کارکنان دارای ضمانت و گارانتی است. پاناسونیک همواره کیفیت خودش را ارتقا می‌­دهد و با شرکت‌­هایی مثل سامسونگ، توشیبا و ... رقابت دارد و بدین منظور سعی در ارتقای محصولات خودش دارد.

راز موفقیت یک شرکت موفق چیست؟

هر شرکت موفق ممکن است رموز مختلفی برای موفقیت داشته باشند، اما چیزی که برای ما روشن است اصول اولی‌ه­ای است که هر شرکت معتبر برای رسیدن به موفقیت باید در راستای رسیدن به آن تلاش کنید. یک شرکت موفق باید روحیه­‌ی قدرتمندی داشته باشد و در صورت بوجود آمدن هر مشکلی در ابتدای کار برای ادامه سر باز نزند. یک شرکت موفق باید عرق کاری داشته باشد و برا رسیدن به بهترین­‌ها تلاش کند. یک شرکت موفق باید توجه و اعتماد مردم را جلب کند و برای بدست آوردن رضایت مردم همواره تمام تلاشش را انجام دهد و برای انجام هرکاری که به کیفیت شرکت کمک کند، حاضر و آماده باشد. یک شرکت موفق باید زمان زیادی را صرف انتخاب کارمندانش بکند و بداند که هر نیروی خوب می­‌تواند سکوی پرتابی برای رشد شرکت باشد.

شرکت بنز: یک محصول استثنائی

شرکت بنز یکی از مطرح ترین شرکت­‌های آلمانی در زمینه تولید خودرو، نیسان، موتور و اتوبوس است. این شرکت زیرمجموعه شرکت دایملر آ.گ است. مرسدس بنز اولین خودرویش را در سال 1926 طراحی کرد. مرسدس بنز اتومبیل‌­هایی در مدل‌­های مختلف اعم از اسپرت و کلاسیک را ارائه می­‌دهد و همواره سعی می­‌کند تا بهترین کیفیت و زیباترین‌ها را ارائه دهد. اتومبیل بنز برای ما همیشه نماد مقاومت، زیبایی و قدرت بوده است. حتی در مقایسه با بسیاری از شرکت­‌های مطرح دنیا همواره بنز نظر مارا بیش از بقیه به خود جلب می­کند و یکی از دلایل آن طراحی­‌های استثنائی آن است که سلایق عموم مردم را در بر می­‌گیرد.

شرکت اورال بی و محصولاتش

شرکت اورال بی در سال 1950 توسط دکتر رابرت هات سان در آمریکا عرضه شد. سال‌ها بعد اورال بی زیر مجموعه ژیلت شد. اورال بی ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین محصولات شوینده و دهان و دندان است. اورال بی کیفیتش را در طول این سال‌ها حفظ کرده است و در طول این مدت توانسته که با در نظر گرفتن سلیقه عمومی به یک شهرت جهانی و محبوبیت عمیق دست یابد. حفظ کیفیت و ارتقای محصولات از اصلی ترین دلایل محبوبیت این شرکت است. اورال بی همواره بدون ریسک ترین و بی چالش ترین تصمیمات را برای بهتر شدن کمپانی در نظر گرفت و در همین راه پیشرفت کرد.

برای رساندن یک شرکت در سطح جهانی چه کنیم؟

برای ثبت یک شرکت و درخشش آن در سطح جهانی باید دارای ایده ناب باشیم. اگر ما مثل هزاران کارخانه و شرکتی که شاید امروزه موفق­اند دست به کار شویم، ممکن است شکست بخوریم و دلیل آن این است که راهی که شما امروز می­خواهید بروید را هزاران آدم دیگر رفته‌­اند و حال موفق شده اند. پس برای ثبت یک شرکت در سطح جهانی باید ایده نابی داشته باشید و آدم خلاق و باهوشی باشید و از بدترین موقعیت‌­ها بهترین بازخورد را بگیرید. از دیگر مواردی که یک  انسان موفق باید انجام دهد، پیگیری و تلاش در راهی است که قدم در آن گذاشته است. نباید در راهی که رفته­‌ایم خسته شویم و از کار و تلاش کنار بکشیم. باید همواره در راهمان سخت تلاش کنیم و برای رسیدن به بهترین‌­ها، بهترین خودمان را ارائه دهیم.

عوامل و کارکنان یک شرکت باید دارای چه خصوصیاتی باشند؟

کارمندان یک شرکت بسیار مهم و تاثیرگذارند. آن‌ها مثل ایده اصلی یک کمپانی می‌­توانند موثر بر نرخ فروش و شهرت یک شرکت باشند. کارمندان باید حتما اعتماد مردم را جلب کنند و در هر بخشی که کار می­‌کنند، نهایت تلاششان را بکنند. اگر کارمندی در بخش روابط عمومی کار می­‌کند، موظف است که حتما پاسخگوی درستی برای مشتریان باشد و تمام سوالات آن‌ها را پاسخ دهد. اگر کارمندی در بخش تولید کار می­‌کند، موظف است که از لحاظ کیفیت اطمینان حاصل کند و اگر در هرکدام از محصولات موارد فنی پیش آمد، حتما این موضوع را به مافوقش گزارش دهد. هر کارمند درواقع نمادی از شرکت و برند آن کارخانه است. یک کارمند باید در برابر حقوقی که می­‌گیرد و در مقابل اعتماد مردم احساس وظیفه کند . کارمند خوب یکی از مهره‌­های اصلی و برد یک شرکت است و قبل از اینکه به فکر یک کارخانه بزرگ بیفتید، بهتر است که بدنبال تعدادی کارمند وظیفه شناس و معتمد باشید که باعث پیشرفت شما و شرکت­تان شوند.

یک شرکت مهم و معتبر باید چه محصولاتی تولید کند؟

نیازهای انسان امروزه قابل شمارش نیست. هر انسان در هر زمینه‌­ای پر از نیاز است که شرکت­‌های معتبر و خوب روی مهم­‌ترین آن‌ها دست می‌­گذارند. در ابتدای ورود بسیاری از محصولات در دنیای امروز، محصولات با سختی مورد قبول واقع شدند و تا سال‌ها زیر نگاه مردم امتحان پس می­‌دادند. اما کافی است که یک شرکت در دفعات اول مورد قبول واقع شوند، در آن زمان است که مردم به سرعت محصولات شرکت را می‌­خرند و آن را به اطرافیانشان توصیه می­‌کنند. در واقع مهم نیست که محصول شما چیست، اما مهم است که کیفیت محصول شما چگونه است. اعتماد مردم با دیدن کیفیت بالای محصول شما جلب می‌­شود و این موضوع باعث می‌­شود که شما تا سال‌ها در قلب و ذهن مردم باقی بمانید. قیمت محصولات باید مطابق با قدرت خرید مردم باشید، مواد اولیه خیلی گران و قیمتی باعث می­‌شود که قیمت محصول شما بسیار بالا رود، این در حالی است که قشر خیلی کم تعدادی از جامعه توان خرید محصول شما را دارند و بیشترین قشر حاضر در جامعه وضعیت مالی متوسط و ضعیفی دارند. با در نظر داشتن همه­‌ی مردم و تمام سلایق باید شروع به تولید بهترین و با کیفیت ترین محصولی که می­توانید، کنید.

چرا شرکت آیفون موفق است؟

شرکت اپل در سال 2007 موبایل آیفون را وارد بازار کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. شرکت آیفون از سیستم عامل آی او اس استفاده می‌­کند و به همین دلیل تفاوتی که با موبایل­‌های دیگر داشت در ابتدا مورد پرسش بسیاری از مردم قرار گرفت. اما آیفون ثابت کرد که با این اقدام سعی در بالا بردن امنیت موبایلش داشته است و هر چند وقت یکبار با بالا بردن مدل­‌های گوشی­اش طرفداران زیادی پیدا کرده است. مدل‌­های مختلف گوشی آیفون سعی در ارتقای کیفیت و بالا بردن هوش موبایل داشته است. رقبای با کیفیت آیفون، مثل سامسونگ، باعث شده است که آیفون بیش از پیش کیفیت محصولاتش را افزایش دهد و هر بار آپشن‌­های جدیدی به موبایل‌­هایش اضافه کند. هر سری از موبایل­‌های جدید آیفون آپشن­‌های متفاوتی دارد. برای مثال آیفون ایکس که جدیدترین موبایل آیفون است، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و توانست طی مدت کوتاهی به یکی از پرفروش ترین موبایل‌­های دنیا تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید