جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عوارض قوی تر واکسن کووید ۱۹ نشانه تاثیر بیشتر است

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
عوارض قوی تر واکسن کووید ۱۹ نشانه تاثیر بیشتر است

واکسن کووید ۱۹ ممکن است برای یک یا دو روز احساس بدی در شما ایجاد کرده باشد، اما فایده بیشتری هم برای شما دارد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، یک مطالعه جدید بر روی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ارتباط بین عوارض جانبی قوی‌تر و تأثیر واکسن به مدت طولانی‌تر را نشان می‌دهد.

به گفته محققان دانشگاه کنتیکت، علاوه بر این، افرادی که قبل از واکسیناسیون خود مبتلا به کووید ۱۹ شده اند، پاسخ ایمنی قوی‌تری نیز داشتند.

دکتر «کوین دیکهوس»، یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ابتلا قبلی شما به کووید بدین معناست که قطعاً سیستم ایمنی بدن شما به گونه‌ای قوی‌تر به واکسیناسیون پاسخ می‌دهد.»

برای مطالعه این موضوع، محققان ۲۹۶ پرستار، پزشک و سایر کارکنان بیمارستان را بررسی کردند. در این بین، ۴۶ نفر قبلاً به کووید آلوده شده بودند.

خون کارکنان مراقبت‌های بهداشتی دو ماه پس از واکسیناسیون، سپس در پنج ماهگی و دوباره در نه ماهگی، از لحاظ آنتی بادی‌های خنثی کننده آزمایش شد.

این مطالعه نشان داد که این آنتی بادی‌های خنثی‌کننده به بخش‌هایی از ویروس که برای عفونت مهم هستند حمله می‌کنند، در حالی که سایر آنتی‌بادی‌ها ممکن است به بخش‌هایی از ویروس واکنش نشان دهند اما در جلوگیری از آلوده کردن سایر سلول‌ها بی‌اثر باشند.

بیشتر بخوانید: برای کدام دردهای کمر باید سراغ پزشک برویم

محققان دریافتند واکسن‌ها در چند ماه اول پاسخ آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی را در افرادی که هرگز به کووید آلوده نشده بودند، برانگیخت. این سطح از آنتی بادی‌های خنثی کننده به مدت ۹ ماه به شدت کاهش یافت.

اما آنها دریافتند که پاسخ آنتی بادی خنثی کننده در ابتدا در افرادی که قبلاً عفونت کووید را تجربه کرده بودند بیشتر بود. همچنین با گذشت زمان به این شدت کاهش پیدا نکرد.

بر اساس این مطالعه، برای هر دو گروه، وجود تب، درد یا درد بازو پس از واکسیناسیون، پاسخ آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی‌تر و طولانی‌تری را به همراه داشت.

در افراد میانسال، پاسخ آنتی بادی ناشی از واکسن‌ها نسبتاً قوی اما کوتاه مدت بود.

محققان در حال ادامه مطالعه هستند و سطوح آنتی بادی را در شرکت‌کنندگانی که دوز یادآور دریافت کرده‌اند را ردیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید