جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فراری 296 GTM: اولین خودرو اسپورت هایبرید الکترونیکی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
فراری 296 GTM: اولین خودرو اسپورت هایبرید الکترونیکی

شرکت فراری روز پنجشنبه از اولین اتومبیل پلاگین هیبریدی جدید خود رونمایی کرد زیرا سازنده اتومبیل های لوکس اسپرت مشهور به موتورهای احتراقی خروشان دامنه خود را برای یک دوره از ساخت خودروهای الکتریکی گسترش می دهد. فراری 296 GTB سومین خودرو هیبریدی شرکت فراری است که به تولید سری جدید خود می پردازد، که از مدل های فراری  SF 90 Stradale در سال 2019 و از نسخه قابل تبدیل SF90 Spider در سال گذشته پیروی می کند.

فراری 296 GTM: اولین خودرو اسپورت هایبرید الکترونیکی

انریکو گالیرا، رئیس بازاریابی و بازرگانی شرکت ماشین سازی فراری گفت که فراری 296 GTB تغییرات جدیدی ایجاد کرده است. وی در یک گفتگوی رسانه ای گفت: "اگر SF 90 برای دست یافتن به اوج عملکرد خود طراحی شده باشد، فراری 296  GTB برای دست یافتن به اوج لذت رانندگی طراحی شده است." همچنین انتظار می رود کع این تحول به ما در جذب مشتریانی که تجربه رانندگی با فراری را نداشته اند کمک کند."

فراری 296 GTB مجهز به یک موتور 6 سیلندر (V6) توربوی میانی در عقب ماشین خواهد بود که اولین نمونه آن در یک ماشین جاده ای با نشان فرراری طراحی شده است، اگرچه خواستگاه این موتورها به دهه 1950 در اتومبیل های اسپورت فراری برمی گردد. اتومبیل های جاده ای فراری به طور معمول از پیشرانه های V8 یا موتورهای V12 قدرتمندتر - بلکه آلاینده تر نیز استفاده می کنند. هنوز موتور V6 همراه با یک موتور الکتریکی 122 کیلوواتی می تواند قدرت عظیم 830 اسب بخاری تولید کند. این مدل همانند مدل فراری SF90 Stradale می تواند 25 کیلومتر نیروی الکتریکی خاموش را تحویل دهد. پیش بینی می شود اولین تحویل ها در سه ماهه اول سال 2022 با شروع از اروپا آغاز شود. فراری 296 GTB سومین اتومبیلی است که شرکت فراری برای امسال قول داده است. انتظار می رود سال آینده اولین نوع شاسی بلند آن با نام (اصیل) Purosangue ارائه شود.

مدل جدید برای تکمیل مدل فراری F8 Tributo وارد بازار می شود که پس از تحویل کلیه اتومبیل های مشتری ها، تولید آن در سال 2022 متوقف شد. این باعث می شود که مدل جدید فراری 296 GTB بعد از کارهای ترکیبی LaFerrari و SF90 Stradale به عنوان اولین نسخه اصلی "الکتریکی" عرضه شود.

پیشرانه فراری 296 GTB

موتور V6 در قلب پیشرانه هیبریدی پلاگین به عنوان اولین "موتور شش سیلندر نصب شده روی اتومبیل جاده ای دارای نشان اسب " توصیف شده است. در طول دهه های 1960 و 1970 ، مارانلو از V6 برای اتومبیل های ابتدایی ورزشی استفاده می کرد ، اما این خودروها به عنوان بخشی از مارک اختصاصی و قدیمی از بین رفته دینو به بازار عرضه شدند. واحد 3.0 لیتری دو توربوشارژ فراری 296 GTB - نیروگاهی کاملاً جدید و سفارشی که توسط فراری در داخل تولید شده است - 654 اسب بخار قدرت تولید می کند که معادل 218 اسب بخار در لیتر است - گفته می شود برای یک خودروی تولیدی یک رکورد محسوب می شود. در وهله اول برای فراری 296 GTB، توربوشارژرها که می توانند تا 180،000 دور در دقیقه بچرخند ، در بین سیلندرها قرار می گیرند - یک طرح برای بسته بندی کم حجم تر، مرکز ثقل پایین تر و کاهش حجم موتور تعبیه شده است.

پیشرانه فراری 296 GTB

پیکربندی فراری 296 GTB

پیکربندی زاویه باز 120deg بلوک آلومینیوم همچنین به این معنی است که توربوها می توانند به صورت مرکزی بنشینند و فاصله را به محفظه احتراق برای حداکثر بازده مصرف کاهش دهند. V6 جدید علیرغم کارایی بالا و اندازه نسبتاً کوچک، ادعا می شود که "از هماهنگی نت های فرکانس بالا V12 تنفس طبیعی برخوردار است"، همانطور که در مدل های درجه یک GT فراری استفاده می شود.

فراری 296 GTB

موتور فراری 296 GTB

در واقع، گفته می شود که در طول توسعه، مهندسان فراری به دلیل ویژگی شنیداری متمایز و پتانسیل عملکرد، از موتور جدید F163 به عنوان "V12 کوچک" یاد کرده اند. خط قرمز 8500 دور در دقیقه آن نیز با V12 در 812 سوپرفست مشترک نام عددی آن اشاره ای به موتور شش سیلندر 2992 سی سی آن است، در حالی که دستگاه مانیتور Gran Turismo Berlinetta آن را به عنوان آخرین مجموعه طولانی اتومبیل های ورزشی فراری معرفی می کند که تا اواسط دهه 1950 امتداد دارد. تغییر فراری از V8 به V6 برای خط اصلی اتومبیل اسپورت خود، با ورود پلاگین هیبریدی Artura V6 به جای خانواده مدل های سری جدید اسپورت، منعکس کننده رقیب مک لارن در اوایل سال جاری است.

قیمت فراری 296 GTB

اولین نمونه ها با شروع قیمت از 269،000 یورو (231،000 پوند) در ایتالیا یا 302،000 یورو (259،000 پوند) با بسته استو فیورانو متمرکز در بازارهای اروپا، از Q1 2022 آغاز می شود. این شرکت ایتالیایی که به دلیل آرم اسب و ماشین های  مسابقه ای قرمز رنگ خود در سراسر جهان شهرت یافته است، وعده ی اولین مدل تمام الکتریکی خود را در سال 2025 داده است.

سرعت فراری 296 GTB

در همین حال، گشتاور ترکیبی در 546 پوند فوت قرار می گیرد ، به این معنی که فراری 296 GTB می تواند از صفر تا 62 مایل بر ساعت در 2.9 ثانیه در مسیر خود به حداکثر سرعت بیش از 205 مایل در ساعت برسد. مانند  فراری SF90 Stradale، مدل جدید فراری 296 GTB را می توان تنها با نیروی الکتریکی (با حداکثر 16 مایل و سرعت تا 84 مایل در ساعت) هدایت کرد، که به لطف باتری کف آن 7.45 کیلووات ساعت است. چهار حالت رانندگی از طریق سوئیچ 'eManettino' روی فرمان ارائه می شود: ای درایو ، هایبرید، پرفورمنس و کوالیفای، هرکدام با درجات مختلف درگیری موتور الکتریکی و عملکرد ترمز را احیا می کنند.

طرح فراری 296 GTB

از جمله "راه حل های بنیادی و ابتکاری" ارائه شده برای طراحی کلی فراری 296 GTB، بازنگری کلی در بسته آیرودینامیکی فعال مورد استفاده برای نمونه های قبلی آن است. برای اولین بار در یک اتومبیل اسپرت موتور وسط فراری یک دستگاه هوایی فعال را برای تولید نیروی رو به پایین به جای کاهش نیرواستفاده کرده است. گفته می شود بر اساس آنچه توسط LaFerrari استفاده شده است، اسپویلر عقب فعال که در سپر عقب ادغام شده است، با مشخص کردن بسته Assetto Fiorano کاهش سرعت و مسیر محور، 360 کیلوگرم نیروی رو به پایین را با سرعت 155 مایل در ساعت تولید می کند. حتی در حالت استاندارد 100 کیلوگرم نیرو بیشتر از مدل های قبلی تولید می کند.

ویژگی های مختلف طراحی جدید فراری 296 GTB باعث ایجاد ارتباط بصری متفاوت با دیگر فراری های دوران جدید، از جمله فراری SF90 Stradale و Roma می شود، در حالی که طراحی جدید را کاملاً از نسخه های فراری F8 Tributo و 488 GTB از طراحی های قبلی می کند. با این حال، فراری همچنین ادعا می کند که از مدل های کلاسیک از جمله LM 2503, 1963 الهام گرفته است که از طراحی ستون B، مانع عقب و دم Kamm الهام گرفته است. در عین حال، شیشه جلو اتومبیل نشانه ای است که از P80 / C یکبار مصرف و از بازار ژاپن J50 الهام گرفته شده است.

فراری 296 GTB

ورودی هوا با مسیریابی هوای گرم در زیر فراری 296  GTB تا حد ممکن (برای ظاهری تمیزتر) صورت ظراحی شده اند، به این معنی که از هوای خنک مورد نیاز برای کولرهای داخلی نصب شده جدا باشد، در حالی که رادیاتورهای سیستم هیبریدی در سمت عقب ماشین طراحی شده اند، بنابراین قسمت جلوی ماشین با طراحی مخروطی تر از آنچه قبلاً استفاده شده بود، می تواند از نظر آیرودینامیکی بهینه تر شود.

با استفاده از کولیس های ترمز 'Aero' الهام گرفته از ویژگی های موجود در SF90 Stradale، مجموعه ای از اصلاحات افزایش دهنده نیرو، نیز امکان پذیر شد. کولیکس های ترمز از طریق کانالهایی که در چراغهای جلو قرار دارند خنک می شوند، بنابراین فضای قسمت زیرین ماشین، ماشین را آزاد می کند تا آنجا که ممکن است فاصله ی آن نسبت به زمین کم شود و در نتیجه "افزایش در مکش ایجاد شده در نتیجه اثر زمین بر بدنه ی خودرو" است. فراری اعلام  کرد که طراحی عقب فراری 296  GTB به طور مشخص نشانه تغییرات جدید در ترکیب عناصر عنکبوتی و نشانه های کوپه است، که در آن یک جدایی مشخص بین سقف و ستون های B ایجاد شده است.  در مدل جدید شیشه های عقبی خودرو حذف شده اند تا با طراحی کاملا متفاوت از طراحی های قبلی امکان ایجاد ت بالانس هوایی را در قسمت عقب خودرو ممکن سازد تا هوا را مجددا در این قسمت از خودرو به جریان بیاندازد. طراحی چراغ های عقب، خروجی اگزوز و دیفیوزرها نیز از یک زبان کاملا جدید و ساختار شکن تبعیت می‌کند.

شاسی

گفته می شود که برنامه توسعه فراری 296 GTB حول "ارائه سطوح برترتمام آلومینیومی در بخشی که در دید راننده است و راننده را درگیر می کند" متمرکز است، در حالی که قابلیت استفاده عمومی و قابلیت دسترسی را افزایش می دهد. برای این منظور ، پیشرانه تا حد ممکن جمع و جور نگه داشته شده و مجموعه ای از اجزای جدید برای اولین بار در این طراحی جدید جای گرفته اند، از جمله محرک مدیر انتقال برای تعویض سریع بین دو منبع تغذیه، سنسور شاسی دینامیک شش جهته کعه برای اولین بار در جهان استفاده شده است و عملکرد جدید "ABS Evo" که حرکت پدال ترمز را کاهش می دهد و "تکرار بیشتر فاصله های توقف" را تضمین می کند.

سیستم ABS نوسازی شده سنسور میزان افت سرعت را از بین می برد ، شتاب و سرعت را در سه محور اندازه گیری می کند تا زمان مداخله بهتر تعیین شود. همچنین 8/8 درصد فاصله توقف 124-0 مایل در ساعت را کاهش می دهد. فراری 296 GTB دارای فاصله محوری 50 میلی متر کوتاه تر از F8 Tributo است که به گفته فراری چابکی را افزایش می دهد، در حالی که وزن اضافی سیستم هیبریدی با موتور سبک تر بنزینی و استفاده از مواد مختلف سبک وزن تا حد زیادی جبران می شود، به این معنی که وزن خشک این مدل فراری 1470 کیلوگرم است – که فقط 35 کیلوگرم بیشتر از مدل قبلی می باشد.

محیط داخلی فراری 296 GTB

فراری 296 GTB به شدت به طراحی کابین پرچمدار خودروهای شرکت فراری، فراری مدل SF90 Stradale که بسیار پراهمیت است، متکی است، به گفته شرکت فراری، طراحی فراری 296 GTB قدری با نسخه های قبلی متفاوت است.

محیط داخلی فراری 296 GTB

یک قسمت بخش جلویی خودرو داشبورد مقعر، سرعت سنج دیجیتال و فرمان را در خود جای داده است، در حالی که دو صفحه در پایین کناره های صفحه ابزار دارای کنترل های لمسی خازنی برای مجموعه ای از عملکردها هستند. یک نمایشگر در قسمت جلویی ماشین قراردارد در حالی که همراه با بلندگوهای استریو متناسب با داشبورد برای ظاهری مینیمالیستی طراحی شده اند.

محیط داخلی فراری 296 GTB

با این حال چیزی که به طراحی های گذشته ی مدل های مختلف ماشین های اسپورت فراری اشاره می کند، شکل یک تعویض دنده است که به مدل کلاسیک "های گیت" فراری طراحی شده است. فراری از کلیدهای حساس به لمس بر روی فرمان نیز استفاده کرده است.

فراری 296  GTB در تنظیمات حرکتی خود از یک اهرم کرومی استفده می کند که بسیار مشابه با مدل های کلاسیک طراحی شده ی فراری هستند. این تنظیمات امکان کنترل کردن خودرو در حالت های، پارک و دنده عقب...را فراهم می‌کنند.

رقبای فراری 296 GTB

فراری و رقبایش در حال جدال با این موضوع هستند که چگونه می توانند سطح خود را به سمت تولید ماشین های باتریی ارتقاء دهند بدون اینکه عملکرد بالایی را که از قیمت بالای آن پشتیبانی می کند، از دست بدهند. گالیرا گفت: "این روند از چند سال قبل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. "ما در تلاش هستیم تا با حفظ مقررات با کاهش قیمت ها کنار بیاییم و سهمی در کاهش تدریجی گازهای گلخانه ای داشته باشیم."

پورشه، بخشی از گروه فولکس واگن (VOWG_p.DE)، در حال حاضر یک خودروی کاملاً الکتریکی را با مدل تایکان ارائه می دهد، اما فراری از لامبورگینی رقیب سرسخت خود، که بخشی از فولکس واگن است، که اولین اتومبیل تمام الکترونیکی آن که تا نیمه دوم این دهه رونمایی نخواهد شد، جلوتر است.

برای ورود به دوره جدید ماشین های الکترونیکی، فراری، پیشکسوت صنعت فناوری، بندیتو ویگنا را بعنوان مدیرعامل جدید خود برگزیده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید