جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فناوری هارپ و ارتباط معنادار آن با نظریه‌ی توطئه

author منتشر کننده
نظرات (6) 13 0
فناوری هارپ و ارتباط معنادار آن با نظریه‌ی توطئه

اگر خبرهای روز را دنبال می‌کنید حتما فناوری هارپ به گوش شما خورده است. فناوری هارپ به حدی گسترده و مهم بوده که مقالات بسیاری در مورد آن چاپ شده است و حتی تعداد بی شماری از کشورهای جهان درگیر این موضوع شده اند. حتی در بسیاری از کشورها از این فناوری با عنوان یک نظریه توطئه یاد می‌شود. انسان نیز یک موجود کنجکاو در بشریت است و دست داشتن در طبیعت از غریزه های ذاتی او است. این دست داشتن ها بیشتر برای دفاع کردن از خود و یا هجوم به ذات خودی و یا غیر خود است. امروزه نیز جنگ افزارهای زیادی مبتنی بر طبیعت توسط انسان ساخته شده که یکی از آن همین فناوری هارپ است.

فناوری هارپ

بیشتر بخوانید: فریمور و آشنایی با کاربردهای آن

فناوری هارپ چیست؟

فناوری هارپ به مانند یک فرستنده امواج الکترومغناطیسی کار می‌کند که هدف آن تاثیر بر روی لایه ی یونسفر و الکترون های آزاد آن است. تاثیر گذاری آن به اسن صورت است که این فناوری، لایه‌ی یونسفر را در ارتفاع بسیار بالایی به حرکت وا می دارد. دمای لایه یونسفر پس از جنبش بیشتر و بیشتر می‌شود. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنیم به این توضیخات دقت کنید. الکترون های لایه یونسفر تقریبا در 275 کیلومتری زمین قرار دارند. در حالت معمولی دمای یونسفر 1400 درجه سانتی گراد است. در صورت جنبش دمای آن 20 درصد افزایش پیدا می‌کند و بخش یونسفر به حالت انبساطی مبدل می‌شود. این افزایش دما و جنبش وارده توسط همین فناوری هارپ اعمال می‌گردد.

در حقیقت هارپ یک پروژه زمان بندی شده علمی – نظامی است که توسط چند عضو مشترک نیروی هوایی ایالات متحد آمریکا، نیروی دریایی، آژانس پژوهش های پیشرفته دفاعی ایالات متحده و دانشگاه آلاسکا فربنکس تشکیل شده است. اهدافی که این اعضای مشترک برای هارپ در نظر داشتند شامل تجزیه و تحلیل فضای یونسفر و طریقه ایجاد و اعمال قابلیت های توسعه‌ی این فناوری جهت بهبود روند ارتباطات رادیویی و نظارت میشد. پروژه هارپ در مناطقی از روسیه، آمریکا (پورتوریکو) و جزایر مارشال دیده می‌شود. اکنون هارپ را به چشم یک پروژه علمی می‌بینند که با صرف هزینه های لازم قادر خواهند بود که به آن ئست پیدا نکند و از توانایی آن کمال استفاده را ببرند.   

چه پروژه هایی با فناوری هارپ انجام شده است؟

فناوری هارپ تاکنون موفق شده که نقش به سزایی در سامانه های ناوبری و ارتباطی داشته باشد. پژوهش های زیادی تاکنون در حوزه این فناوری به عمل آمده است که نمونه بارز آن تحقیقات نظامی گسترده ای بود که پس از جنگ جهانی و فروپاشی شوروی انجام گرفت. همانطور که گفته شد، هارپ دارای یک گرم کننده یونسفر است که عملاً لایه یونسفر را به یک آزمایشگاه طبیعی مبدّل می‌سازد. هارپ دارای 360 انتقال دهنده رادیویی است که در کنار 180 آنتن وظیفه پخش فرکانس های طبیعی را در زمینی به مساحت 14 هکتاری بر عهده دارد. در هنگام جنگ بین آمریکا و شوروی سابق، آمریکا قصد داشت تا از نیروی اتمی خود استفاده کند اما تجهیزات آن به گونه ای نبود که این هدف را عملی کند. لذا هارپ تنها راه آمریکا برای حمله بود. از آن زمان بود که فناوری هارپ را به چشم یک پروژه نظامی می‌دیدند نه یک پروژه علمی. آمریکا قصد داشت تا با ایجاد شکاف در یونسفر، اختلالی را در امواج رادیویی بیندازد تا سیستم های ردیابی شوروی دچار مشکل شود. بعدها عملیات اختلال رادیویی هارپ از چشم ها پوشیده ماند، به گونه ای که پس از فروپاشی روسیه فعالیت هارپ خارج از بُعد نظامی ادامه یافت.

آمریکا با کمک امواج رادیویی که محصولی از فناوری هارپ بود انبار زیرزمینی کره شمالی را به کلی شناسایی کرد. پروژه های این فناوری یکی پس از دیگری انجام می‌گرفت و توانایی های جدیدی از آن کشف میشد. از جدیدترین توانایی هایی که در مقوله تکنولوژی هارپ کشف شده بود قابلیت دفاع و مقابله در برابر انفجارهای هسته ای در ارتفاعات بالا بود.

هنگامی که بادهای خورشیدی در مدارهای پایینی به سطح زمین می رسند، پس از برخورد با مدار پایینی الکترون های جدید و پر قدرتی را تولید می‌کنند، سپس با شدت تمام به سپر مغناطیسی زمین برخورد می‌کنند که به شکل رعد و برق مشاهده می‌شوند. فعالیت های زیادی در کنار آزمایش های متعدد محققان بر روی این الکرتون های پر جنبش و سطح یونسفر شکل گرفت که نتیجه کنش و واکنش آن این بود که بازگشت رعد و برق ها به اقیانوس آرام به چشم می‌خورد. این آشفتگی محض در جو یونسفر طبق تحقیقات گسترده دانشمندان با فناوری هارپ قابل کنترل خواهد بود.

فناوری هارپ

بیشتر بخوانید: آشنایی با شبکه Cognitive Radio

فناوری هارپ و تاثیرات بی چون و چرای آن بر یونسفر

فناوری هارپ بی چون و چرا بر روی یونسفر تاثیرگذار خواهد بود. لایه یونسفر جهت سلامتی انسان در مقابل پرتوهای خورشیدی (اشعه X و فرابنفش) جلوگیری می‌کند. متاسفانه اکنون فناوری هارپ به یک سیستم خطرناک و مضر تبدیل شده که انسان های روی کره زمین را نگران کرده است. آنتن های نصب شده ی آلومینیومی که باعث ارسال امواج به فضای یونسفر می شوند بر این لایه تاثیر بسزایی می‌گذارند. اتفاقات مخوفی تاکنون بر اثر فرآیندهای هارپ بر روی یونسفر رخ داده است. زلزله هائیتی در سال 2010 و حتی شاید زلزله های اخیر تهران، کردستان، سیستان و ... ممکن است بر اثر همین پدیده هارپ باشد که کشورهای دیگری در حال تست بر روی لایه‌ی یونسفر هستند. امواجی که از هارپ به فضا منتقل می‌شود بر روی لایه یونسفر تاثیر می‌گذارد و نهایتاً بر اثر واکنش های زیست محیطی که توسط زمین و جوّ آن شکل می‌گیرد تغییراتی در سطح زمین ایجاد می‌شود. این تغییرات شامل حرکت گسل ها و شکافته شدن آن هاست که به پدیده زلزله را منجر می‌شود.

آیا فناوری هارپ با نظریه توطئه ارتباطی دارد؟

فناوری هارپ ارتباط نزدیکی با نظریه توطئه دارد. برخی از کارشناسان زمین شناسی معتقدند که آمریکا بر خلاف اینکه از از فناوری هارپ برای بهبود زیست محیط استفاده کند برای کنترل آب و هوای سایر کشورها بهره می‌برد. این حرکت از آمریکا یک دست کاری محیطی است که نظریه های فراوانی را گرداگرد خود جمع کرده است. برخی از فرضیه ها در مورد استفاده آمریکا از این فناوری وجد دارد که به نقل از یکی از آن ها آمریکا کماکان از این فناوری استفاده می‌کند و تجهیزاتی را برای آن به کار برده تا بر روی زیست محیط تمامی مناطق جهان کنترل داشته باشد. این تجهیزات اگرچه ناشناخته و مخفی مانده اند ولی به قدری ممکن است خطرناک باشند که موجب طوفان، سیل، زلزله و بلایای طبیعی دیگر شوند. فناوری هارپ از طریق شبه علم هم قابل ردیابی است. بسیاری از محققان از طریق شبه علم این فناوری را عامل اصلی طوفان های نامنظم محیطی در ایران، عراق و حتی پاکستان می‌دانند.

توطئه های بیشتری مد نظر محققان بوده و هست. از پرواز TWA Flight 800 که به درون اقیانوس اطلس سقوط کرد گرفته تا سندرم جنگ خلیج فارس که یک اختلال مزمن مشکوک به نظر می‌آید. در برخی نظریه ها نقل شده که آمریکا برای کنترل اذهان عمومی و حتی افراد سیاستمدار و اقتصاددان معروف از فناوری هارپ بهره می‌برد. چنین باورهایی هرچند در زهن من و شما نمی‌گنجد ولی از دولت بزرگ و سیاستمداری چون آمریکا بعید نیست.

کافی است این داستان را با هم مرور کنیم: چند سال پیش دو شخص از اهالی ایالات متحده توسط پلیس دستگیر شدند. آن ها اعتراف کردند که سعی داشته اند تا در مقابل با فناوری هارپ دست به یک عملیات تروریستی بزنند. پس از شناسایی و کشف اسرار، تعداد بی شماری اسلحه سنگین یافت شد. پلیس اذعان کرده بود که این دو شخص قصد داشته اند از طریق سلاح های سنگین خود فناوری هارپ را به کلی نابود کنند، چرا که آن ها گمان می‌کردند آمریکا قصد دارد از طریق فناوری هارپ بر آب و هوای منطقه آن ها کنترل داشته باشد و ویرانی هایی را به بار آورد. چه بسا که این گمان حقیقت داشته باشد!
این نظریه حتی در ایران هم گسترش یافته است تا جایی که مردم تهران در اضطراب و نگرانی آن به سر می‌برند. بلایای طبیعی بسیاری کشور ما را در این یکی دو سال تهدید کرده که از جمله آن ها سیل های سال 1397 و زلزله های سال 1398 بود.

البته گفته شده که نظریه ی توطئه پیرامون فناوری هارپ یک فرضیه ی بی اساس است. چرا که انسان هنوز به آن قدرتی نرسیده که بتواند کنترل سیستم آب و هوایی زمین را به دست بگیرد و در آن اختلال ایجاد کند. حتی اگر قدرت فرکانس های هارپ بسیار زیاد هم باشد باز هم نمی‌تواند اندازه یک آذرخش طبیعی، خروجی نیرو داشته باشد. برای اینکه بدانیم هارپ مخرب تر از این است یا خیر دو بند پایانی را با هم می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: رایانش ابری و نقش آن در زندگی امروز

اتفاقات عجیبی که فناوری هارپ را یک سلاح کشنده جلوه داده است

از جمله اتفاقات عجیبی که فناوری هارپ را به یک سلاح کشنده نزدیک کرده است دسترسی آمریکا به یک فناوری مخربی است که سال هاست ممنوعیت تحقیقات نظامی بر روی آن اعمال شده است. قطعنامه ی عدم تحقیقات نظامی بر روی فناوری هارپ چند سالی است توسط سازمان ملل امضا شده ولی کماکان آمریکا از سیاست خود کوتاه نمی‌آید و به صورت خودکامه دست به آزمایش های مخفیانه این فناوری می‌زند. فجایع طبیعی خارج از نظم و انضباط محیط مدام در حال رخ دادن است و بی نظمی های بی شماری در جوّ شاهد هستیم. آشوب های زیست محیطی از این موارد هم فراتر رفته تا جایی که محققان را هم وارد یک پروسه دشوار کرده است. اتفاقاتی عجیب چون خشکسالی های پی در پی، خروش خود به خود آتش فشان ها و حتی سونامی های غیرمنتظره در سال های اخیر نشان دهنده‌ی این است که اگر همه این اتفاقت زیر سر فناوری هارپ باشد، بی شک این تکنولوژی یک سلاح کشتار دسته جمعی است. طوفان مهیب کاترینا که به توفند کاترینا معروف است جان 1900 نفر را در ایالات متحده گرفت که بی سابقه بوده است. مرگ حیرت آور هزاران ماهی ساردین در سواحل شیلی چیزی جز یک اتفاق طبیعی غیر منتظره نیست که خارج از نظم طبیعی بشری حدس زده می‌شود. یک نگاهی به اتفاقات عجیب این چند سال بیندازید که ممکن است بر اثر فناروی هارپ رخ داده باشد:

* طوفان گانو در عمان

* سقوط تعداد بی شماری از جنازه های سوخته شده کلاغ ها از آسمان سوئد

* همچنین سقوط تعداد زیادی پرنده سیاه بال در کنتاکی که کمی از کلاغ های سوئد ندارد.

* مرگ میلیون ها ماهی در در خلیج چزاپیک

* مرگ دلفین ها و ماهی های بی شماری در دریای خلیج فارس.

همه این ها ممکن است بر اثر تست های صورت گرفته مخفیانه آمریکا بر روی فناوری هارپ باشد، چرا که بسیار غیر طبیعی به نظر می‌رسد.

فناوری هارپ

ایران در مقابله با فناوری هارپ چه راهکارهایی را داشته است؟

بسیاری از محققان کشور در زمینه علوم طبیعی، احتمال می‌دهند که آمریکا از فناوری هارپ بر علیه ایران استفاده می‌کند و کاری بر روی کنترل طبیعی آب و هوا ندارد. علت خشکسالی های اخیر ایران و سیل همانگونه که ذکر کردیم بر دوش این فناوری افتاده است.

اما راهکار ایران چه بوده است؟ به گفته دکتر محمد یزدی، پروژه هارپ اگرچه محرمانه است ولی در در داخل کشور نیز دستگاه ها و مراکزی هستند که در حال تحقیقات بر روی آن باشند و این پروژه توسط محیط زیست به صورت جدی در  حال دنبال شدن است. برای این فناوری دستگاه هایی به کار گرفته شده که به کمک محیط زیست سعی می‌شود در آینده هدف والاتری را به پروژه هارپ اختصاص دهند تا زیرساخت های محیطی مناسبی را به اجرا بگذارند. این پروژه کارآمد از فانوری هارپ نه در مقابل حملات تکنولوژی آمریکا خواهد بود و نه به سود آن. بلکه تلاش می‌شود تاثیرات دوجانبه ای را هم بر محیط و هم بر انسان بگذارد تا نه تنها بلایای طبیعی رفع شود بلکه طبیعت توسط خود ما کنترل شود. اکنون طرح استفاده از پروژه هارپ توسط چند مرکز منوط به محیط زیست و علوم طبیعی در حال بررسی و آزمایش است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (6)

  1. من در مورد هارپ مقالات دیگری هم خواند بودم ولی این مطلب بسیار جامع و کامل بود ممنون از شما

  1. مقاله عالی و تاثیر گزاری بود موفق باشی دوست عزیز

  1. به نظرم اگه این تکنولوژی وجود نداشته باشه هم حتی ولی دور از ذهن هم نیست ککه در آینده ای نزدیک این اتفاق بیفته

  1. مقاله بسیار خوبی بود، و به نظرم دور از ذهن نیست که همچین تکنولوژی باشه و یا به وجود بیاد

  1. مقاله بسیار جالبی بود. ممنون از شما

    1. خواهش می کنم. نظر لطفتونه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید