جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

فیفا 21، تجربه ای جذاب با تغییراتی جدید در کریر مود

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
فیفا 21، تجربه ای جذاب با تغییراتی جدید در کریر مود

فوتبال، یک پدیده ی ورزشی جذاب در دنیای امروزی است. کمتر کسی را می بینید که چشمان خود را محصور این ورزش بین المللی نکرده باشد. اما ما به فوتبال حقیقی کار نداریم و هدف ما فوتبال شبیه سازی شده است. فیفا پرطرفدارترین و جذاب ترین شبیه ساز فوتبالی است که تاکنون دیده ایم و چند سالی است جایگاه PES را تصاحب کرده است. این بار الکترونیک آرتز به شایعات دامن زد و نسخه ی جدید فیفا را با عنوان فیفا 21 و پوستر بازیکن فرانسوی «امباپه» معرفی کرد. در حالی این معرفی توسط EA انجام می‌شود که PES 21 در قالب یک آپدیت از نسخه ی قبلی روانه بازار می شود ولی فیفا 21 به صورت یک مجموعه ی جدید و کامل با همان قیمت 60 دلاری عرضه خواهد شد.

فیفا

نگاهی به تاریخچه ی فیفا و ورود جدید فیفا 21

فیفا 21 را می‌توان جدیدترین نویسنده ی تاریخ شبیه ساز EA دانست. از زمان آغاز فیفا تاکنون بیشتر از 21 سال طول می کشد و نسخه های قبل از فیفا 1 را نیز با عنوان فوتبال 1998 می‌شناسیم. بسیاری از افراد، بازی International Super Soccer نسخه‌ی دلوکس را پیش زمینه‌ی PES می‌دانند لذا احتمال می‌رود تاریخ اولین بازی فیفا به همان 1998 بر گردد که برای اولین بار برای کنسول سگا ساخته شد. عرضه ی بازی های 1 تا 10 فیفا برای کنسول های پلی و حتی PC با دردسر زیادی همراه بود و تا سال 2011، قدرت شبیه ساز فوتبالی در دستان PES غلت می خورد. حتی در بعضی از گوشی های موبایل هم شاهد فیفا 2009 و 2010 بودیم تا اینکه فیفا به طور رسمی کار خود را بر روی پلتفرم ها و PC آغاز کرد. فیفا توسط کمپانی EA Sports و با همکاری ناشر آن یعنی الکترونیک آرتز کار خود را شروع کرد. از فیفا 11 به بعد، شاهد بودیم که این بازی برای کنسول های پلی 2، پلی 3، ایکس باکس و PC عرضه شد.

عرضه‌ی فیفا 11 با سرعت و قدرت بالایی صورت گرفت. فیفا 12 رشد بیشتری پیدا کرد ولی با اشکالات هوش مصنوعی زیادی همراه بود. به جز حالت Legacy که دفاع توسط هوش مصنوعی کنترل می شد، بخش Tactical Defending به بازی اضافه شد تا شما قادر باشید کنترل شده دفاع خود را با اراده خودتان جا به جا کنید.

فیفا 11 و 12 هنوز هم جا نیفتاده بود و الکترونیک آرتز تصمیم گرفت نسخه 13 خود را با قدرت ارائه کند. نهایتا موفق از این آزمون بیرون آمد و نسخه 13 فیفا یک سر و گردن بالاتر از نسخه های قبلی، خود را در دل دوستان جا کرد. اضافه شدن بخش های تمرینی به بازی، سخت بودن گلزنی نسبت به نسخه های قبلی، تعادل و ثبات فوق العاده‌ی بازی چشم همه را نسبت به این تغییرات به خود خیره کرده بود. فیفا 14 حرفه ای تر از فیفا 13 ساخته شد و گرافیک قوی تری به خود یافته بود. اما تکراری بودن آن شاید نشان از عدم تدبیر درست الکترونیک آرتز به شمار می رفت.

سال 2015، سال سختی برای EA بود. چرا که آن ها می خواستند بازی را با گرافیک و موتور جدیدی روانه بازار کنند. سرعت بازی به شدت زیاد شده بود و خارج از کنترل به نظر می‌رسید. گیم پلی بازی هم چندان قوی نبود. برادر فیفا 15 یعنی فیفا 16 که نسخه ی زوج آن به شمار می رود توانمندتر از 15 سر بالا کشید و اشتباهات سخت EA را جبران کرد. فیفا در سال 2016 به روزهای خود بازگشته بود اما هنوز در بخش گیم پلی جای کار داشت.

فیفا 17 بالاخره با گیم پلی و موتور جدید Frostbite وارد عرصه شد. حالت بدن و ژست بازیکنان به خوبی شبیه سازی شده بود و الکترونیک آرتز به خوبی از پس سیستم شوت زنی و پاس ها برآمده بود. بخش داستانی Journey به فیفا 17 اضافه شد و قسمت اولتیمیت تیم هم کارآمدتر از قبل شد. در فیفا 18 شاهد سقوط اندکی بودیم که تا حدودی فیفا از قواعد خود فاصله گرفته بود. سرعت شوت ها و پاس ها تا حدودی از کنترل خارج شده بود و شدت بیشتری یافته بود. برخی از تیم ها نیز قدرت بیشتری داشتند.

فیفا 19 تغییرات کوچکی در موتور گرافیکی اتفاق افتاد ولی گیم پلی جدیدی را از خود رونمایی کرده بود. بسیاری از سرعت بازی فیفا 19 و آهسته بودن آن می نالیدند و حتی برخی فیفا 19 را به دلیل اضافه کردن Timed Finishing  با قدرت شوت دقیق و عجیب و غریب آن یک شکست دیگر قلمداد می کردند.

اما فیفا 20  زوج فیفا 19، ویژگی جدیدی را با عنوان فوتبال خیابانی اضافه کرد که علاقه مندان زیادی را به بازی فیفا برگرداند. تغییرات زیادی در تکل و توپ گیری ها دیده میشد و شوت های Timed Finishing کارکرد بهتری نسبت به قبل پیدا کرده بودند. حتی تغییرات بهتری را در دریبلینگ و رفلکس بازیکنان شاهد بودیم و نسبت به نسخه ی 2019 بسیار بهتر شده بود.

ارتقای گیم پلی فیفا 21 در سیستم جدید Creative Runs

اکنون نوبت به رونمایی از تازه ترین تاریخ نویس شبیه ساز فیفا رسیده ایم. فیفا 21 با سیستم جدید Creative Runs  و یک گیم پلی تازه تر سعی در جذاب تر کردن نسخه ی جدید الکترونیک آرتز دارد. تازه ترین سیستم دریبلینگ فیفا 21 Agile Dribbling نام دارد که سبک تکنیک و دریبل زدن مهاجان و به خصوص وینگرهای کناری را از قبل بهتر کرده است. کار با شوک سمت راست بیشتر شده و تکنیک ها جذاب تر از قبل شده اند. ویژگی دیگر فیفا 21 با عنوان Positioning Personality جایگیری مدافعان را در برابر مهاجمان و جایگیری مهاجمان را در زمان حمله بهتر کرده است. لذا فرار از تله آفساید و فرار از دامن بازیکنان تدافعی در حیطه ی این ویژگی قرار می‌گیرد.

مطمئناً جدیدترین سیستمی که بخش تاکتیک بازی را بهتر از قبل می کند سیستم Creative Runs فیفا 21 است که در صورتی که به خوبی پیاده شود، پیشرفت قابل ملاحظه ای را در تاکتیک سازی پلی شاهد خواهیم بود. از طریق این سیستم قادر خواهید بود بازیکنانی را که سوئیچ نشده اند و صاحب توپ نمی باشند را در فضای مناسبی قرار دهید یا فراری دهید تا به سمت دروازه حرکت بهتری داشته باشند.

گیم پلی فیفا 21 یب شباهت از فیفا 20 نخواهد بود و بیشتر، تغییرات زیادی در سیستم گیم پلی ایجاد شده است. پاس های طبیعی تر، ژست بهتر بازیکنان در هنگام شوت زنی و واقعی به نظر رسیدن تحرکات و خوشحالی بازیکنان فیفا 21 را جذاب تر از قبل کرده است.

کریر مود فیفا 21 و تغییرات جدید آن

کریر مود، محبوب ترین بخش فیفا 21 است که کاربران علاقه ی خود را نسبت به بازی کامپیوتری فیفا 21 بیشتر خواهند کرد. به این دلیل گفتیم بازی کامپیوتری فیفا 21 که وجود این بخش از بازی را بیشتر در کامپیوتر احساس می کنیم. دارندگان پلتفرم های پلی استیشن و Xbox با داشتن اکانت ظرفیت دار و قانونی هزینه ی کمتری را نسبت به دارندگان PC متحمل می شوند. کریر مود یا همان مستر لیگ، یک بخش بسیار حساس و جذاب است که لیگ برتر باشگاه های جهان را برای شما تداعی می کند. کارکرد الکترونیک آرتز در این بخش پس از ارائه ی نسخه 2019 بسیار ضعیف شده و به گفته ی منتقدان چشم طمع EA به بخش اولتیمیت برای پاروی پول های کاربران موجب تضعیف روزافزون بخش کریر مود و بی توجهی نسبت به آن شده است.

اما تغییرات کریر مود امسال بیشتر از سال 2019 و 20 بوده است. در این بخش شما قادر خواهید بود یک مدافع را در میانه ی میدان به کار بگیرید تا در آن قسمت که پست غیر تخصصی اوست پیشرفت کند. قابلیتSharpness  نیز کمک می کند تا بازیکنان حرفه ای در شرایط سخت بازی که با استرس دنبال می شود با عملکرد بهتری بازی را اداره کنند. این قابلیت همچنین در مراحل تمرینی قبل از بازی نیز، بازیکنان را برای بازی در جریان مسابقه آماده تر می کند. شانس گل زنی بازیکنان حرفه ای بیشتر از بازیکنان معمولی خواهد بود و نشانی از معجزه در این نسخه از فیفا نخواهد بود. تایم فعالیت و استراحت بازی ها در هنگام فشرده شدن به خصوص لیگ برتر انگلیس بهتر شده است. همچنین در قسمتی از لیگ که قصد داشتید بازی خود را Skip کنید تا بازی توسط سیستم اداره شود، کنترل بیشتری توسط شما انجام خواهد گرفت. به طور مثال دقیقه 35 به یک پنالتی دست یافته اید. می توانید وارد بازی شوید و خودتان پنالتی را بزنید.

عملکرد کریر مود کماکان بهتر از قبل شده است. تیم های سخت و دشوار همان سختی یک تیم واقعی را دارند و تیم های ضعیف تر به مراتب از تیم های چغر، عملکرد ضعیف تری را به نمایش می گذارند. حتی عملکرد هوش مصنوعی تیم های مقابل در دفاع و میانه ی میدان و پخش کردن توپ بیشتر شده و می توان فیفا 21 را یک نسخه ی تقریباً سخت برشمرد.

در کنار بخش کریر، یک بخش محبوبی با نام ولتا هم شاهد هستیم. «ولتا» همان فوتبال خیابانی معروف است که از ناشران از سال 2020 این بخش را به بازی فیفا اضافه کردند. در بخش ولتا قادر خواهید بود بازیکنان را 5 به 5 یا 4 به 4 بچینید. بازی می تواند به شکل سالنی دارای اوت باشد و یا خیابانی بدون اوت. همچنین به لطف ویژگی VOLTA SQUADS قادر خواهید بود تا بازیکنان معروف را به عنوان یک تیم منتخب برای بازی خود انتخاب کنید. بازیکنان معروفی چون زیدان، پله، ماردونا و ... .

فیفا

اطلاعات جدید بخش اولتیمیت فیفا 21

بخش اولتیمیت (آلتیمیت)، طرفدار کمتری از کریر مود دارد ولی در بخش آنلاین بهترین بخش فیفا 21 به شمار می رود که دست شما برای ویژگی های زیاد فیفا 21 باز خواهد بود. در این بخش، شما از طریق اکانت خود و به صورت آنلاین می توانید با دوستان ایرانی و خارجی خود به مسابقه بپردازید. جوایز زیادی دریافت کنید، بتل پس به سیستم بازی اضافه خواهد شد و پیشرفت های دوچندانی را در اکانت خود حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد فیفا 21

* قیمت بازی فیفا و زمان عرضه ی آن؟

قیمت بازی فیفا در سه نسخه ی مختلف به ترتیب 60،80 و 100 دلار خواهد بود.

نسخه استاندارد: 60 دلار

نسخه چمپیونز: 80 دلار

نسخه آلتیمیت: 100 دلار

(معادل نسخه ی 100 دلاری آلتیمیت بازی با ارزش 1.200.000 تومان از هم اکنون در بازار الکترونیک ایران به فروش می رسد.)

زمان عرضه ی بازی: 12 مهر فقط در سه روز تجربه ی آفلاین (انتشار رسمی: 18 مهر برای تمامی نسخه ها)

* بازی فیفا 21 کرک خواهد شد؟

هنوز خبری از کرک کننده های بازی فیفا 21 نیست و به دلیل جئد تحریم های مبنی بر عدم کرک بازی های آنلاین در امریکا، امکان کرک شدن بازی بسیار کم به نظر می رسد.

* برای انجام بازی آفلاین چه پیشنهادی می شود؟

پیشنهاد می شود برای انجام بازی فیفا 21 به صورت آفلاین، نسبت به خرید سی دی کی اشتراکی فیفا 21 اقدام کنید. سی دی کی اشتراکی فیفا 21 توسط فروشندگان ایرانی قابل خریداری و فعالسازی خواهند بود. پس از خرید از تاریخ 18 مهر به بعد فعالسازی به مدت 1 تا 4 روز برای شما انجام می گیرد.

* فیفا 21 برای چه کنسول هایی منتشر می شود؟

کنسول های PS4، Xbox و حتی PS5 ، نیتندو سوئیچ و PC میزبان بازی فیفا 21 خواهند بود.

* حداقل سیستم مورد نیاز فیفا 21 :

- ویندوز 10/8.1/7  (ویندوز 64 بیت با DirextX11 اجباری است)

- گرافیک:  Radeon HD 7850 یا GeForce GTX 660 (حد اقل سه گیگابایتی)

- پردازنده:Athlon X4 880K @4GHz  یا Core i3-6100 @3.7GHz و یا بهتر

- رم : 8 گیگابایتی

- حافظه مورد نیاز: 50 گیگابایت (به اضافه ی 60 گیگابایت فضای خالی برای خرید سی دی کی اشتراکی)

- قیمت خرید سی دی کی اشتراکی (50.000 تا 75.000 تومان)

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید