جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

قیمت کارت گرافیک ها تا 9 شهریور با کاهش چشمگیری همراه خواهند شد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
قیمت کارت گرافیک ها تا 9 شهریور با کاهش چشمگیری همراه خواهند شد

به نظر می رسد با تقاضای زیاد مشتریان و عرضه ی نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا و AMD، قیمت کارت گرافیک ها از 9 شهریور به مدت 2 ماه، شاهد کاهش چند برابری خواهد شد. درحالیکه انویدیا کارت گرافیک RTX30 را با قیمت 15 میلیون تومان در دسترس عموم قرار داده بود اکنون قصد دارد قیمت پیشنهادی خود را به حداقل 10 میلیون تومان برساند.

کاهش قیمت کارت گرافیک RTX3090Ti تا 1000 دلار

طبق گزارش هایی که از وبسایت VideoCardz در چین مطرح شد، انویدیا قصد دارد تا کارت گرافیک های نسل قبلی خود را با افت قیمت دو چندان به فروش برساند. این کاهش قیمت تا 2 ماه بر روی کارت های گرافیک تسل قبلی انویدیا حاکم خواهند بود. تصمیمی که انویدیا گرفته واکنشی نسبت به خواسته های مشتریان در بازار کنونی است.

جالب تر اینکه وبسایت VideoCardz، تاکید کرد AMD نیز قصد دارد کارت های گرافیک خود را برای سری Radeon 6000 به حداقل قیمت برساند. البته محصولات انویدیا با کاهش قیمت بیشتری نسبت به محصولات AMD مواجه می شوند.

اگرچه نمی توان گفت که محصولات انویدیا و AMD قرار است دقیقا با چه قیمتی عرضه شود ولی برخی از محصولات آن ها هم اکنون با افت قیمت محسوسی همراه شده است. به طور مثال، قیمت کارت گرافیک RTX3090Ti تا 2 هفته پیش حدود 1000 دلار کاهش پیدا کرد. همچنین انویدیا کارت گرافیک RTX 3080 را نیز با قیمت 650 دلار برای فروش در اختیار مشتریان قرار داده است.

قیمت کارت گرافیک ها تا 9 شهریور با کاهش چشمگیری همراه خواهند شد

علت کاهش چشمگیر قیمت کارت گرافیک انویدیا و AMD چیست؟

اما علت کاهش چشمگیر قیمت کارت گرافیک ها چیست؟ مطابق با دیدگاه متخصصان، 2 عامل موجب افت قیمت کارت گرافیک ها شده است.

1- انویدیا و AMD سعی دارند قبل از عرضه ی نسل جدید کارت گرافیک های خود، کارت های گرافیکی قبلی خود را که هنوز به فروش نرسیده است، سریعاً به فروش برسانند.

2- سقوط فاحش رمز ارزها.

مورد دوم احتمال بیشتری دارد. لذا از مهم ترین دلایل کاهش چشمگیر قیمت کارت گرافیک ها، افت فاحش بازار رمزارزها بوده است. اتریوم و به خصوص بیت کوین که از مهم ترین رمز ارزهای بازار هستند با کاهش شدید قیمت مواجه شده اند.

قیمت کارت گرافیک ها تا 9 شهریور با کاهش چشمگیری همراه خواهند شد

بیشتر بخوانید: کدام کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 30 برای شما مناسب تر است؟

البته مورد اول هم می توان یکی دیگر از آن عوامل دانست. چرا که انبارهای انویدیا و AMD پر از کارت گرافیک های باقی مانده از نسل های قبلی است.

همچنین کارت گرافیک های نسل جدید Readon7000 و RTX40 تا چند ماه دیگر وارد بازار می شوند که تقاضای محصولات نسل قبلی را تا حدودی کاهش می دهند.  لذا انویدیا و AMD در تلاشند تا محصولات خود را هرچه سریع تر به فروش برسانند.

- کارت گرافیک سری Readon7000 پس از عرضه، با 14 درصد زیر قیمت به فروش می رسد.

- کارت گرافیک سری RTX40 با 9 درصد زیر قیمت به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید