جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مبدل‌های کاتالیستی نانو آلودگی‌های محیطی را کمتر کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مبدل‌های کاتالیستی نانو آلودگی‌های محیطی را کمتر کرد

محققان کشور با فناوری نانو، کاتالیستهایی را به تولید رسانده اند که باعث شده سهم بسزایی در کاهش آلودگی های زیست محیطی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خودروها سهم زیادی در آلوده کردن محیط شهری، تخریب محیط زیست و به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها دارند.

آلایندگی‌هایی که در اثر سوخت و ساز بنزین ایجاد می شود و هوای شهرهای بزرگ را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این آلایندگی‌ها با استفاده از کاتالیست‌های کاهنده آلودگی هوا که در اگزوز خودرو تعبیه می شوند کمتر می شود تا شاید استفاده از آنها بتواند بخشی از آلودگی‌های محیطی را کاهش دهد.

یک شرکت دانش بنیان با نانوفناوری اقدام به تولید این محصول فناورانه کرده و آن را در اختیار صنعت خودرو قرار داده است. این شرکت، مجهز به مرکز انجام انواع آزمایشات مربوط به محصولات کاتالیستی شامل تجهیزات تست بر اساس استانداردهای بین المللی است.

استفاده روزافزون خودروها در سراسر دنیا با افزایش جمعیت رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین در شهرهای شلوغ و پرجمعیت، تردد خودروها زیاد و به تبع آن آلودگی ها هم بیشتر است. به همین دلیل سلامتی افراد شاغل در این محیط های آلوده در خطر است و پیامدهای آن غیر قابل جبران است. اما یکی از روش های کاهش این آلودگی‌ها استفاده از کاتالیست های اگزوز خودرو است که تاثیر خوبی در کاهش آلایندگی ها دارد.

مبدل کاتالیستی وسیله ای است که با ایجاد بستر کاتالیستی و واکنش اکسایش-کاهش، گازها و آلاینده‌های سمی موجد در گاز اگزوز را به آلاینده های کمتر سمی تبدیل می‌کند. این محصول با حمایت ستاد نانو فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روانه بازار خودروی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید