جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مزیت های روغن جوجوبا

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
مزیت های روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

احتمالا نام روغن جوجوبا را در تیزر های تبلیغاتی و یا در فروشگاه ها شنیده باشید خصوصا طی سال های اخیر که بیشتر از هر وقت دیگری باب شده است و دلیل آن نمی تواند چیزی جز کیفیت و اثربخشی فوق العاده آن باشد. این روغن از روغن‌ های بسیار ملایم بوده که از میوه درخت جوجوبا استخراج می شود و معمولا به عنوان روغن کمکی جهت ترکیب شدن با دیگر روغن های ضروری مورد استفاده افراد قرار میگیرد، به علاوه می توان از آن به تنهایی بر روی پوست هم استفاده کرد و از خواصی که دارد، بهره مند شد. بسیاری از مردم از این روغن به عنوان بخشی از برنامه و روتین مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند و دلایل خوبی هم برای اینکار دارند. شواهد زیادی وجود داره که ثابت کرده که استفاده از این روغن یک درمان طبیعی و عالی برای آکنه، خشکی پوست و درمان سایر بیماری های پوستی است.

بیشتر بخوانید: مراحل تولید زعفران گلخانه ای

فروش روغن جوجوبا برای درآمد زایی

اگر به دنبال درآمد زایی با استفاده از روش های تولیدی هستید می توانید از این روغن شروع کنید. با توجه به خواص فوق العاده خوبی که این روغن دارد علی الخصوص برای بانوان گزینه ی بسیار مناسبی برای کسب درآمد است زیرا جذابیت بیشتری برای این گروه از افراد دارد، حتی شما می توانید با استفاده از زدن یک پیج مناسب به فروش این روغن ها بپردازید، فقط کافیست تبلیغات درست و اصولی داشته باشید و ناامید نشوید. با تحقیق بیشتر در زمینه ی تولید و نحوه ی بهره برداری از این روغن گیاهی می توانید به راه های موفقیت دست پیدا کنید.

مزیت های روغن جوجوبا

مزیت های روغن جوجوبا

به طور کلی استفاده از این روغن به سود شماست زیرا دارای ویتامین های زیادی مثل ویتامین E و B ، روی، مس، سلنیوم، کروم و ید می باشد و برای انواع پوست مناسب می باشد. یک مایع بی بو است که از فشردن دانه های گیاه بدست می آید. این روغن شباهت زیادی به سبوم دارد حتما می خواهید بدانید سبوم چیست، سبوم روغنی است که به طور طبیعی و ذاتی در پوست و مو ترشح می شود و با این اوصاف این روغن می تواند جایگزین بسیار خوبی برای افرادی باشد که با کاهش تولید سبوم مواجه اند. به علاوه می تواند برای نابود ساختن سموم اضافی از پوست و ساخت آن برای مو استفاده کرد. بهتر است که بدانید این روغن ضد باکتریایی، ضد التهابی و غیر سمی بوده و موجب می شود که سود های فراوانی را به پوست، مو و کل بدن برساند. حالا بیایید در ادامه به تفسیر در مورد فواید این روغن شگفت انگیز صحبت کنیم:

خواص و فواید روغن جوجوبا

1. روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده پوست:

این روغن پوست را بسیار ملایم و نرم می کند و سلول های پوست را پوشش می دهد و مسئول با طراوت نگه داشتن آنهاست. آن ها با سرعت زیادی وارد پوست می شوند و هیچ گونه اثری از این روغن روی پوست باقی نمیماند. همچنین این روغن به عنوان یک مانع قدرتمند در مقابل رطوبت، آلرژن ها و آلودگی و گرد و غبار است. قسمت های خشک پوست را می تواند رطوبت رسانی کند و سلامت آن را باز یابی می نماید. برای دست یابی به همه ی این خواص کافی است هر شب قبل از خواب مقدار کمی از روغن را به صورت و دست هایتان بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

2. روغن جوجوبا برای درمان مشکلات و مسائل پوستی:

طبیعتا در این روز های گرم تابستانی تحمل این حجم از آفتاب برای شما سخت است و شما می بایست برای داشتن پوستی سالم و بدون لک به پوست خود اهمیت دهید. حتی ممکن است در اثر آفتاب فراوان به اختلالات پوستی مثل اگزما یا روزاسه دچار شوید، در اینجاست که روغن جوجوبا به کمک شما می آید. این روغن به عنوان یک درمان طبیعی برای اگزماست. خواص ضد التهابی این روغن به کاستن مقدار زیادی از قرمزی ناشی از خشکی پوست و سایر شرایط مانند روزاسه کمک شایانی می کند. در صورتی که با اختلالات پوستی این چنینی مواجه شدید یک تکه پنبه را درون روغن بخیسانید و آن را مستقیما روی منطقه مد نظر اعمال کنید. این درمان را دوبار در روز برای تسکین سریع تر انجام دهید.

3. جوجوبا و متعادل کردن روغن تولید شده در پوست:

برای داشتن یک پوست سالم و زیبا بسیار مهم است که منافذ صورتتان بسته باشد تا زیبا به نظر برسید زیرا منافذ باز مانند حفره هایی هستند که علاوه بر نازیبا نشنان دادن پوست صورت، می توانند آلودگی ها را در خود جای دهند و به همین ترتیب آلودگی ها موجب ایجاد جوش، لک، آکنه و دیگر موارد این چنینی خواهد شد. این روغن به مرور منافذ باز شما را میبند و ترشح روغن بیش از حد پوست را متوقف میکند و آن را متعادل میسازد. برای بهره بردن از این روش صورت خود را تمیز بشویید و بعد با یک پد خشک کنید. چند قطره از روغن را به همه صورت و گردن خود بمالید و دیگر نیازی به شستشو نمیباشد و باعث میشود که مواد معدنی بسیار زیادی جذب پوستتان شود و به شکل طبیعی موجب درخشندگی و سلامت پوست شما خواهد شد.

4. روغن جوجوبا ماده ای برای کاستن چین و چروک و علائم پیری:

یکی از دغدغه های افراد کاهش چین و چروک پوست صورت است این روغن به شما کمک خواهد کرد که جوان تر به نظر برسید، دلیل آن هم این است که این روغن غنی از ویتامین E میباشد که در حذف رادیکال های آزاد که موجب پیری پوست میشوند، تاثیر گذار است. استفاده مداوم از روغن جوجوبا میتواند خطوط و چین و چروک را تا حدود بیست و پنج درصد کاهش دهد. همچنین اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان موجود در این روغن به از نو ساختن سلول های پوستی کمک میکند. اگر این درمان با شستشو صورت و یک کرم مرطوب کننده صورت بگیرد، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

5. روغن جوجوبا یک راه درمانی خوب جهت از بین بردن آکنه های قدیمی:

همانطور که در بالا نیز گفته شد منافذ باز اگر با آلودگی ها پر شوند منجر به جوش یا آکنه خواهند شد. بسیاری از لوازم های آرایشی و کرم های بهداشتی ادعا می کنند که حاوی چربی های حیوانی اند و آکنه را کاهش می دهند. اما مشاهده شده که بیشتر اوقات این مسائل شایعه است. به همین خاطر بهتر است همیشه به محصولات طبیعی مانند روغن جوجوبا اعتماد کنید. این روغن، یک نوع ضد عفونی کننده و بدون چربی است به همین دلیل برای درمان آکنه گزینه ی بسیار صحیحی است.

6. روغن جوجوبا برای کم کردن التهاب پوست:

خواص ضد باکتری این روغن با کشتن باکتری ها، به کم کردن بخشی از  ملتهب شدن پوست کمک می کند. علاوه بر این جهت بهبود زخم کاهش عفونت های جزئی مثل زخم های سرد و زگیل استفاده می شود. این روغن، ورم و قرمزی دردناک را که اغلب ناشی از آسیب هستند کاهش میدهد.

7. آرایش پاک کردن به وسیله روغن جوجوبا:

این روغن خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد و میتواند یک پاک کننده خوب آرایشی و صورت باشد. این روغن آثار آرایشی را خیلی سریع نابود می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پنبه را در روغن جوجوبا بخیسانید و به تمام صورت و لب هایتان بمالید. به علاوه میتواند در پاک کردن آرایش چشم مثل ریمل و خط چشم نیز از آن کمک بگیرید.

یک نکته مهم:

به دلیل اینکه چشم بسیار حساس می باشد اطمینان داشته باشید که این کار را به آرامی انجام می دهید.

8. جوجوبا به عنوان روغن بدن:

شما می توانید این روغن را قبل از حمام کردن به سرتاسر بدن خود بزنید. این کار به آبرسانی کردن بدن شما کمک می کند. بنابراین میتوانید از آن به عنوان یک لوسیون بدن حتی بعد از حمام نیز استفاده کنید. شما همچنین میتوانید از این روغن مفید جهت ماساژ دادن بدن خود استفاده کنید. بافت غیر چربی و بوی دلپذیر آن به شما احساس خوشایندی خواهد بخشید.

9. روغن جوجوبا برای کمک به بازسازی پوست های ترک خورده در پاشنه پا:

استفاده مداوم از هر چیزی نتیجه بهتری را نشان خواهد داد اگر به طور مستمر از این روغن استفاده کنید باعث صاف شدن ترک های پوستی در کف پا و یا جلوگیری از آن می شود. برای اعمال کردن این روش درمانی، روغن را بر کف پا بمالید و بعد جوراب بپوشید و بعد از یک ساعت بشویید و بعد از آن پای شما صاف و نرم خواهد شد.

10. روغن جوجوبا و ناخن های شما:

بعضی از ناخن ها کوتیکول های خشک دارند و همین مسئله موجب شکنندگی ناخن ها شده و زیبایی ناخن را از ما سلب می کند. موضوع این است که این مشکل خانم ها را بسیار حساس می کند و موجب کم کردن اعتماد به نفس در زنان خواهد شد. این روغن کمک می کند که ناخن های بلند و زیبا داشته باشید. فقط باید بعد از حمام به مدت چند ساعت مقداری از این روغن را روی ناخن های خود بمالید. این روغن ویتامین E دارد، ویتامین  E شکنندگی را کاهش می دهد و رشد سالم ناخن را تقویت می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که از هر گونه آسیب به ناخن جلوگیری می کند.

11. روغن جوجوبا ماده ای برای از بین بردن حلقه های تیره زیر چشم و نرم کردن لب ها:

این روغن کاربرد فراوانی برای از بین بردن تیرگی های زیر چشم دارد و همچنین مطالعات نشان داده است که می تواند موجب نرمی و لطافت لب ها نیز بشود. با استفاده از این روغن می توانید زیبایی را به خود هدیه دهید.

12. علائم کشیدگی بارداری و از بین بردن آن ها با کمک جوجوبا:

ایجاد کشش در دوران بارداری یک امر عادی و طبیعی است و بسیاری از زنان را درگیر خود می کند برای از بین بردن این خطوط مقدار کمی از روغن را دوبار در طول روز در دوران بارداری و حتی پس از تولد روی شکمتان بمالید. این کار باعث نرم شدن پوست، آرام شدن اعصاب و ریلکس شدن شما میشود.

به غیر از مزیت هایی که روغن جوجوبا برای پوست داشت حالا چه پوست بدن و یا پوست صورت، دارای مزایایی برای مو نیز هست که این مزایا به طور خلاصه به شرح زیر است:

13. روغن جوجوبا و پاک کردن پوست سر:

همانگونه که گفته شد این روغن، روغن ترشح شده از سر و سموم را از بین میبرد و با انجام همین عمل، به نوبه خود به کاهش ریزش و شکنندگی مو کمک می کند. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی ان پوست سر را پاک و سالم نگه میدارد. همچنین باعث میشود که موهای شما براق بماند و رنگ طبیعی خود را حفظ کند.

17. روغن جوجوبا برای کمک به رشد مو:

یکی از راه حل های بسیار عالی برای افزایش رشد مو و رطوبت رسانی به مو استفاده از این روغن است. سموم اضافی که از غدد ترشح می گردند، فولیکول های مو را مسدود می کنند و این مسئله باعث ریزش و شکنندگی مو خواهد شد که این روغن سبب انسداد و از بین رفتن سلول های مضر میشوند و رشد موهای جدید را افزایش میدهد. در حقیقت از این روغن برای تحریک کردن رشد موها می توان استفاده کرد.

18. مشکلات و حالات مختلف مو و همچنین حفاظت از رنگ مو با استفاده از روغن جوجوبا:

این روغن بافت موهای کدر و وز را بهبود می بخشد و همچنین به عنوان یک نرم کننده می تواند وارد عمل شود. اگر موهای خود را رنگ کرده اید، قبل از رفتن به استخر مقداری از این روغن را روی موهای خود اعمال کنید. این کار به شما کمک می کند تا کوتیکول های مو بسته شوند و از جذب مواد شیمیایی مضر که باعث از بین رفتن رنگ مو میشوند جلوگیری خواهد کرد.

مشکلات و حالات مختلف مو و همچنین حفاظت از رنگ مو با استفاده از روغن جوجوبا

بیشتر بخوانید: استارت آپ رزین چگونه است؟

معایب روغن جوجوبا

به طور کلی استفاده از این روغن کاملا ایمن و بی خطر است و یکی از روغن های ضد حساسیت بوده ولی با این اوصاف باز هم این امکان وجود دارد که در موارد نادر، موجب ایجاد واکنش ‌های آلرژیک مثل کهیر و خارش شود. در هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید که این روغن وارد دهان نشود. زیرا دارای ترکیبات شیمیایی و مضری است که اگر از راه دهان وارد بدن شود، عوارض جانبی جدی مثل آسیب قلبی ایجاد خواهد کرد.

مشخصات روغن جوجوبا اصل

1. بوی روغن جوجوبا اصل

اگر روغن خالص و ارگانیک را در دست داشته باشید کاملا بدون عطر و بو است یا عطر ملایمی دارد. در حالی که برخی فروشندگان این روغن را با روغن ها دیگر مخلوط می کنند و اظهار دارند که این روغن معطر، روغن اصل است.

2. رنگ روغن جوجوبای اصل

روغن اصل معمولا به رنگ طلایی ملایم و لطیف می باشد ولی بعضی اوقات رنگ های زرد یا طلایی پر رنگ و یا حتی بی رنگ نیز می توان در آن ها دید، این تفاوت در سایه های رنگ روغن ممکن است از تفاوت شرایط خاکی که گیاه جوجوبا در آن پرورش یافته یا روش های مختلف استخراج روغن نشات بگیرد.

3. بسته بندی روغن جوجوبا

بسته بندی روغن باید به شکلی باشد که خلوص و تازگی آن را حفظ کند پس اهمیت دارد که به تاریخ انقضای روغن روی بسته بندی توجه کنید. به علاوه دقت کنید که روغن های حامل و ضروری عموما در بطری های تیره رنگ ذخیره می شوند که باعث می شود مدت زمان طولانی تری تازه بمانند. بنابراین حتی اگر روغن جوجوبا اصل هم بود ولی در بطری های روشن بسته بندی شده بود امکان دارد کیفیت پایینی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید