جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات ظاهری ردمی نوت 11

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
مشخصات ظاهری ردمی نوت 11

در همین ابتدا از شما می‌خواهیم که تا آخر مطالب ما را همراهی کنید چرا که در نظر داریم یکی از گوشی‌های پرطرفدار کمپانی شیائومی را به شما معرفی کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

گوشی موبایل ردمی نوت 11 شیائومی

از آن جایی که روز به روز شاهد افزایش مخاطبان محصولات شیائومی هستیم، در اینجا قصد داریم شما را با یکی از گوشی‌های برند ردمی از زیرمجموعه‌‌های شیائومی آشنا کنیم. این غول چینی با رونمایی از گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ نشان داده که برای رضایت کاربرانی که بودجه کمی دارند، همه تلاش خود را می‌کند. از مشخصات فنی ردمی نوت ۱۱ می‌توان به دوربین 50 مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند دایمنسیتی و رفرش ریت 90 هرتزی نمایشگر اشاره کرد. این مدل با قیمتی مناسب عرضه می‌شود و شما را برای خرید ترغیب می‌کند، پس تا انتهای بررسی مشخصات و قیمت ردمی نوت ۱۱ ما را همراهی کنید.

قیمت گوشی ردمی نوت 11 شیائومی

مسلماً قیمت گوشی‌های تلفن‌ همراه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اکثر کاربران پیش از بررسی مشخصات فنی و ظاهری، آن را برای یک انتخاب مناسب در نظر می‌گیرند. بنابراین باید بدانید که قیمت این گوشی در بازار جهانی حدود 160 یورو برآورد شده است. البته در نظر داشته باشید که شیائومی نوت ۱۱ در نسخه‌هایی با رم و حافظه داخلی متفاوت به بازار عرضه شده و مسلماً قیمت مدل‌های مختلف آن اندکی متغیر است. به هرحال مسئله‌ی غیرقابل‌ انکار امکانات بسیار مناسب گوشی نوت ۱۱ در این کلاس قیمتی است. همچنین، سابقه خوب شیائومی در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده باعث می‌شود به عملکرد این مدل خوشبین باشیم و از اینکه برای کاهش قیمت گوشی شیائومی کیفیت قربانی نشده است، اطمینان حاصل کنیم.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ از نظر نرم افزار

احتمالاً اطلاع دارید که این گوشی هم مثل همه گوشی‌های جدید شیائومی، از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی MIUI 12.5 شیائومی بهره می‌برد که مبتنی بر اندروید 11 می‌باشد. روان بودن و زیبایی این رابط کاربری سال‌هاست که اثبات شده و بابت این موضوع جایی برای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. از جمله تغییراتی که در نسخه جدید رابط کاربری گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ به چشم می‌خورد، والپیپرهای جدیدست که می‌توان با تنظیم چرخه یک روزه شاهد تغییر انیمیشن‌ها در طول روز بود. صداهای نوتیفیکیشن‌ها هم دستخوش تغییراتی شده‌اند و شیائومی از بهترین هنرمندان استفاده کرده تا جذاب‌ترین صداها را در رابط کاربری خود قرار دهد. در واقع چندین صدای آلارم‌ و صدای طبیعت در نظر گرفته شده است.

از طرفی نقطه قوت MIUI 12.5 آن جا مشخص می‌شود که بدانید امنیت و حریم خصوصی آن به حداکثر مقدار خود رسیده است به طوری که در این نسخه می‌توانید تشخیص دهید کدام برنامه‌ها از محتوای شما کپی برداری می‌کنند. مکانیزم جدیدی که برای بروزرسانی MIUI 12.5 تعریف شده سندباکس است که در مدیریت فایل‌ها کاربرد دارد. در واقع این قابلیت یک ویژگی شاخص امنیتی بوده که از فاش شدن اطلاعات حساس جلوگیری می‌کند. از سایر ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: طراحی جدید کنترل صدا، انیمیشن‌های جدید لانچر، طراحی جدید منوی پاور، قابلیت تبدیل عکس به PDF، تنظیمات بصری جدید دوربین، انیمیشن جدید اثر انگشت و پشتیبانی از نوتیفیکشن حبابی.

خلاصه مطلب اینکه بایستی در گوشه ذهن خود در نظر داشته باشید که امروزه شیائومی یکی از مجهزترین رابط‌های کاربری اندروید را دارد، از این رو کافی است تنها چند روز با آن کار کنید و از امکانات آن در مدیریت زندگی خود استفاده کنید. برای مثال نرم‌ افزار شیائومی به شما اجازه می‌دهد کارهای روزانه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و همزمان و بدون مشکل از چندین برنامه استفاده کنید. به طورکلی نرم افزار شیائومی ردمی نوت 11 برای انجام کارهای چند وظیفه‌ای به بهترین نحوه ساخته شده و محیط نرم ‌افزاری آن علاوه‌ بر سادگی، بسیار کاربرپسند است.

مشخصات ظاهری ردمی نوت 11

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ از نظر سخت افزار

یکی از دلایلی که سبب شده تا قیمت این گوشی نسبت به پارسال افزایش چندانی نداشته باشد، استفاده از تراشه‌های تایوانی به جای تراشه‌های آمریکایی است که شیائومی به دلیل پایبندی به سیاست‌های قیمت‌گذاری به آن روی آورده است اما همین موضوع سبب شده تا این شرکت از جانب طرفداران خود مورد انتقاد قرار بگیرد! ولی فراموش نکنید که چینی‌ها هرگز کیفیت محصولات خود را فدای چیزی نمی‌کنند و به همه ثابت شده که سری دایمنسیتی مدیاتک با تمام تراشه‌های آن فرق دارد و عملکرد خوب و حتی بهتر آن‌ها، به بسیاری از کاربران تیزهوش ثابت شده است.

در این محصول، تراشه پرقدرت Dimensity 810 5G شرکت تایوانی مدیاتک مورد استفاده قرار گرفته است که قدرت آن جهت اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های گرافیکی مناسب می‌باشد. نسخه 9 بنچمارک آنتوتو به سخت افزار شیائومی ردمی نوت ۱۱ امتیاز بسیار عالی 500.949 را داده که نشان‌دهنده قدرتمند بودن تراشه بکار رفته در این گوشی است. تراشه دایمنسیتی 810 در واقع با هدف بکارگیری در گوشی‌های میان‌رده ساخته شده است. یکی از نقاط قابل توجه این چیپست پشتیبانی از شبکه 5G است، ویژگی که با توجه به قیمت گوشی ردمی نوت 11 بسیار قابل توجه است. این تراشه وضوح تصویر بالایی را تضمین می‌کند و از نرخ نوسازی صفحه نمایش تا 120 هرتز هم پشتیبانی می‌کند.

البته باید بگوییم که این مقدار از نرخ نوسازی بدان معنی نیست که سازنده حتماً همین مقدار رفرش ریت را در نظر بگیرد، به عنوان مثال شیائومی در گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ به منظور کاهش مصرف باتری ترجیح داده این میزان را روی 90 هرتز تثبیت کند. از قابلیت‌هایی که تراشه بکار رفته در گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ ارائه می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش نویز پیشرفته (MFNR & MCTF)

2- شتاب سخت افزاری برای دوربین دوگانه و درک عمق

3- بهبودهای AI-color

AI-bokeh، 4- پشتیبانی از دوربین تا 64 مگاپیکسل

5- موتور اختصاصی تشخیص چهره

پردازنده گرافیکی مورد استفاده در تراشه این نسخه نیزMali-G57 MC2  می‌باشد که وظیفه رندر کردن داده‌های گرافیکی را به درستی انجام می‌دهد و از طرفی مکمل کم‌نقصی برای سی پی یو است. این پردازنده گرافیکی که در تراشه‌‌های میانرده استفاده می‌شود تا 30% نسبت به نسل‌ پیشین بهبود عملکرد داشته و از آنجایی که لیتوگرافی 6 نانومتری دارد و در نتیجه ترانزیستورهای سازنده آن متراکم‌تر هستند در مصرف باتری هم به طرز چشمگیری صرفه جویی می‌شود. در واقع علاوه بر اینکه باتری بزرگی برای گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ تعبیه شده، این ویژگی‌های سخت‌افزاری نیز به طور هوشمندانه‌ای دوام باتری را بهبود می‌بخشند.

به طور خلاصه، بخش سخت افزار این گوشی نمره قابل قبولی از کمپانی شیائومی می‌گیرد که البته با توجه به قیمت آن فوق‌العاده خوب محسوب می‌شود. همچنین باید یادآور شد که گوشی ردمی نوت 11 شیائومی از نظر حافظه‌ی داخلی در نسخه‌های متنوعی از جمله 128/4، 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایتی ارائه می‌شود که در عمل گزینه‌های بیشتری برای انتخاب در دستتان قرار می‌دهد. بدیهی است که قیمت شیائومی نوت ۱۱ در ظرفیت‌های بالا بیشتر است و با خرید نسخه‌هایی که ظرفیت‌های کمتری دارند می‌توانید در هزینه‌ خود صرفه‌جویی کنید و مبلغ کمتری را برای خرید گوشی پردازید.

طراحی و ساخت ردمی نوت 11

در کنار قیمت، یکی دیگر از اصلی‌ترین و قطعاً با اهمیت‌ترین معیار افراد جهت انتخاب گوشی همراه خود، مشخصات فنی و ظاهری آن است. به همین جهت در این بخش نگاهی به طراحی گوشی نوت 11 می‌اندازیم. به جرأت می‌توان گفت شیائومی یکی از خوش سلیقه‌ترین و البته سخاوتمندترین سازندگان در بخش طراحی است. زبان طراحی ردمی نوت 11 نسبت به نسخه‌های قبلی تغییر چندانی نکرده و به جزء استفاده از لبه‌های تخت به جای لبه‌های خمیده، تفاوت خاصی دیده نمی‌شود. پنل پشتی مات است تا جای اثر انگشت در آن زیاد به چشم نیاید و گواهی IP53  نیز برای نوت ۱۱ شیائومی در نظر گرفته شده که آن را تا حدی در برابر قطرات آب و گرد و غبار ایمن می‌کند.

در پنل پشت موبایل، ماژول دوربینی را مشاهده می‌کنیم که به صورت مستطیلی شکل در سمت چپ تعبیه شده و لنزهای دوگانه را در خود جای داده است. این ماژول آنقدر حرفه‌ای طراحی شده که حس لوکس بودن را به کاربر می‌دهد و از نظر ظاهری به چشم‌نوازی گوشی‌های پرچمدارست و در واقع وقتی این مدل را در دست می‌گیرید حس داشتن یک گوشی گران قیمت برایتان تداعی می‌شود. به طور کلی شیائومی فارغ از رده گوشی‌ها سعی می‌کند بهترین خود را ارائه دهد و این موضوع در گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ کاملاً مشهود است. حتی در پنل جلو هم با طراحی دوربین سلفی بصورت هول پانچ و کم کردن حاشیه‌ها سعی کرده حداکثر نمایشگر را در اختیار شما قرار دهد.

از طرف دیگر خبر خوشحال کننده برای طرفداران موسیقی است که این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم پشتیبانی می‌کند، در نتیجه به راحتی می‌توانید از هندزفری استفاده کنید. راکرهای صدا و دکمه پاور این مدل هم در سمت چپ قرار گرفته، ناگفته نماند که سنسور اثر انگشت هم مثل اکثر گوشی‌های میانرده امروزی روی پاور و کنار گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ جای گرفته است و عملکرد دقیق و سریعی را ارائه می‌دهد. وزن گوشی شیائومی نوت ۱۱، 195 گرم و قطر آن 8.8 میلی‌متر بوده که باعث می‌شود در کلاس قیمتی خودش در لیست مدل‌های خوش‌دست‌ بازار قرار بگیرد.

از لحاظ تنوع در رنگبندی هم این گوشی در سه رنگ جذاب و مختلف روانه بازار شده است و شما می‌توانید بین رنگ‌های پرطرفدار مشکی، آبی کهکشانی و سبز نعنایی مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در واقع شیائومی در تعریف پالت رنگی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ هم سلیقه آقایان را در نظر گرفته و هم خانم‌ها. نکته قابل توجه در این مورد طیفی بودن رنگ گوشی است که جلوه خاصی را به آن بخشیده و به لطف همین هوشمندی در طراحی شما زود از گوشی خسته نمی‌شوید و می‌تواند تا مدت‌ها جذابیت خود را حفظ کند و برایتان تکراری نشود.

نمایشگر سری ردمی نوت 11 شیائومی

صفحه نمایش گوشی تلفن همراه یکی دیگر از اساسی‌ترین بخش‌های گوشی است که کیفیت آن برای تمامی کاربران از درجه اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. از آنجایی که استفاده روزمره از گوشی بسیار زیاد است راحتی نمایشگر برای چشم و استاندارد بودن آن یکی از نکاتی است که سازندگان گوشی را به چالش می‌کشد. انتخاب‌های زیادی برای نمایشگر یک گوشی میانرده پیش روی شیائومی بوده، ولی با توجه به میانرده بودن گوشی و برای پایین آوردن قیمت نهایی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ از یک پنل IPS LCD استفاده کرده است.

در صورتی که اغلب گوشی‌‌های میان‌رده، از نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده می‌کنند اما نمایشگر این گوشی در عین جذابیت با اندازه‌ی 6.6 اینچی و کیفیت قابل قبولی که دارد، از نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌برد که وب گردی و بازی کردن با این مدل را برای شما روان‌تر از قبل می‌کند. رزولوشن Full HD+ و تراکم پیکسلی خوب 399 پیکسل در هر اینچ نیز تکمیل ‌کننده‌ی مشخصات این نمایشگر است. این مدل از نظر کیفیت صدا نیز عملکرد شایان توجهی دارد، در واقع ردمی نوت ۱۱ مجهز به اسپیکرهای استریو است که کیفیت خوبی دارند و صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز را ارائه می‌دهند. ترکیب نمایشگر عالی با صدایی واضح و رسا، این گوشی را به وسیله‌ای ایده‌آل برای فیلم دیدن تبدیل می‌کند.

مشخصات ظاهری ردمی نوت 11

بیشتر بخوانید: شیائومی احتمالا روی گوشی پرچمدار 12 پرو مکس کار می‌کند

باتری ردمی نوت 11

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که با گوشی زیاد سر و کار دارید، پس حتماً کیفیت باتری گوشی (از لحاظ طول عمر باتری و مدت زمان ذخیره شارژ) یکی از دغدغه‌های شما هنگام خرید گوشی به حساب می‌آید. گیمرها هم همیشه به دنبال باتری‌هایی هستند که سشن‌های طولانی بازی را تاب بیاورد. گوشی شیائومی ردمی نوت 11 به یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری با قابلیت فست شارژ خوب 33 واتی مجهز شده است که تنها در زمانی حدود 62 دقیقه فول شارژ می‌شود و به واسطه لیتوگرافی 6 نانومتری چیپست شیائومی نوت 11 ، مصرف شارژ نیز بهینه و مناسب است. برای شارژ کردن گوشی می‌توانید از USB Type-C  استفاده کنید.

دوربین شیائومی ردمی نوت 11

و اما دوربین عکاسی و فیلم‌‌برداری گوشی چه از نظر زیبایی و چه از نظر کیفیت، از دیگر فاکتورهای مهم کاربران برای انتخاب گوشی همراه خود می‌باشد. در مورد redmi note 11 نیز با اینکه تنوع لنزی پایینی دارد و تنها از دو لنز واید و اولتراواید استفاده کرده، اما مشخص است تمرکز زیادی روی کیفیت لنز اصلی 50 مگاپیکسلی آن شده و علاوه قابلیت فوکوس خودکار، کیفیتی که ارائه می‌دهد، واقعاً رضایت‌بخش است. سنسور اولتراواید نیز 8 مگاپیکسلیست و در این کلاس قیمتی خروجی قابل ‌قبولی را به معرض تماشا می‌گذارد. همچنین ردمی نوت ۱۱ از یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی نیز استفاده می‌کند که در شرایط نوری مناسب، جزئیات خوبی را ثبت می‌کند و توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل را نیز دارد.

و در نهایت اگر بخواهیم به شکل موردی و گذرا، قابلیت‌های دوربین این گوشی را بیان کنیم، بایستی به 5 مورد کلی اشاره کرد: 1- لنز اصلی: 50 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، با قابلیت فوکوس خودکار و با تشخیص فاز)؛ 2- لنز 8 مگاپیکسلی (از نوع اولتراواید)؛ 3- برخورداری از قابلیت‌هایی چون فلاش LED، پانوراما و HDR؛ 4- دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و 5- فیلم‌برداری سلفی با کیفیت 1080و سرعت 30 فریم در ثانیه. در واقع فوکوس خودکار که برای لنز اصلی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ در نظر گرفته شده، احتمال ثبت عکس‌های تار را به شدت پایین می آورد. این موضوع برای آن دسته از کاربرانی که در موقعیت‌های متفاوت می‌خواهند عکاسی کنند از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید