جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات ظاهری می 11 لایت شیائومی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مشخصات ظاهری می 11 لایت شیائومی

در همین ابتدا از شما می‌خواهیم که تا آخر همراه ما باشید چرا که رایامگ قصد دارد یکی از محصولات جدید شرکت شیائومی را به شما معرفی کند! برای مقدمه لازم است بدانید که مقر این شرکت چینی در پکن قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی می‌باشد. شیائومی یا شائومی (Xiaomi) یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی با گذشتن از اپل، توانست به دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. این شرکت تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، بطور عمده در چین، هند و سنگاپور استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند روسیه و اندونزی است.

گوشی موبایل می 11 لایت شیائومی

می‌خواهیم شما را با یکی از پرچمداران شیائومی آشنا کنیم. این غول چینی با رونمایی و معرفی گوشی می 11 لایت در تاریخ 29 مارس 2021 و به دنبال آن عرضه در تاریخ 16 آوریل 2021، از ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد چرا که می 11 لایت با برچسب قیمتی مناسبی امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که در عمل می‌توان گفت قیمت mi 11 lite متناسب با ویژگی‌های این محصول است. با ما همراه باشید تا با بررسی مشخصات فنی گوشی mi 11 lite و البته محاسبه قیمت گوشی mi 11 lite، ارزش خرید آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

قیمت گوشی می 11 لایت شیائومی

قیمت تلفن‌های همراه یکی از اصلی‌ترین معظلات برای اغلب کاربران بوده که قبل از بررسی مشخصات فنی و ظاهری گوشی، قیمت آن را برای یک انتخاب مناسب در نظر می‌گیرند. بنابراین باید بدانید که قیمت گوشی mi 11 lite حدود 300 دلار اعلام شده که مبلغ معقولی به نظر می‌رسد، ولی در بازارهای جهانی قیمت mi 11 lite تا 380 دلار هم می‌رسد که البته متعلق به نسخه‌های است که حافظه داخلی بیشتری دارند و به طور کلی می‌توان گفت mi 11 lite از رنج قیمتی مناسبی برای یک میانرده برخوردار می‌باشد.

البته مناسب و یا عالی بودن این قیمت بستگی به این دارد که قیمت گوشی را با میانرده‌های دیگر شیائومی مقایسه کنیم یا دیگر برندها. در نگاه اول 300 دلار برای یک میان‌رده‌ی شیائومی به نظر زیاد می‌رسد، ولی واقعیت اینست که شیائومی در قیمت‌گذاری همیشه آنقدری دست و دلبازی به خرج می‌دهد که انتظار ما را بالابرده است، وگرنه در مقایسه با دیگر برندها معقول و متناسب است و حتی می‌توان گفت به نسبت مشخصات mi 11 lite بسیار عالیست.

در نتیجه باید خاطر نشان کرد که قیمت گوشی با مشخصات آن هماهنگ است. ما هم در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و این میانرده را به صورت تخصصی نقد خواهیم کرد. پس اجازه ندهید برچسب قیمت می 11 لایت شما را از ادامه این نقد و بررسی منصرف کند و به شیائومی فرصت معرفی این گوشی را بدهید، زیرا با وجودی که قیمت گوشی شیائومی می 11 لایت به نسبت دیگر میانرده‌های شیائومی بالاتر است، با خصوصیاتی که ارائه می‌دهد، در میدان مبارزه با میانرده‌های دیگر پیروز میدان خواهد بود.

خرید این گوشی از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار می‌باشد و از آنجایی که معمولاً هواداران گوشی‌های میانرده تمایلی به تعویض گوشی‌های خود در کوتاه مدت ندارند، در نتیجه باید یک گوشی را انتخاب کنند که کارایی زیادی داشته باشد و بعلاوه بتواند در طول زمان از آسیب و افت کیفیت در امان بماند و مهم‌تر از همه، کیفیتی را ارائه دهد که احساس رضایت را در مخاطب به دلیل انتخاب یک گوشی میانرده به جای پرچم‌دار تداعی کند. شما در مورد mi 11 lite چه فکری می‌کنید؟ آیا قیمت mi 11 lite مناسب به نظر می‌رسد یا فکر می‌کنید شیائومی دست و دلبازی معمول همیشگی را به خرج نداده است؟ اگر این تصور را دارید در ادامه و تا انتها ما را همراهی کنید.

مشخصات ظاهری می 11 لایت شیائومی

مشخصات گوشی می 11 لایت شیائومی از نظر نرم افزار

چیزی که در مشخصات فنی این گوشی و توسط کمپانی شیائومی ارائه و اعلام شده است، استفاده از رابط کاربری MIUI 12 می‌باشد که پوسته‌ی سفارشی منطبق بر سیستم عامل اندروید 11 است. شما اگر تجربه‌ی استفاده از گوشی‌های شیائومی را داشته باشید قطعاً با آن آشنایی لازم را دارید. به طور کلی شیائومی سعی کرده است که تا جایی که امکان دارد، این نسخه را نسبت به نسخه قبلی ارتقاء دهد و تجربه بهتری را برای کاربرش رقم بزند. اما باید در نظر داشته باشید که هم اکنون شیائومی یکی از مجهزترین رابط‌های کاربری اندروید را دارد، کافی است چند روزی با آن کار کنید و از امکانات آن در مدیریت زندگی خود استفاده کنید.

مشخصات گوشی می 11 لایت شیائومی از نظر سخت افزار

اگر بخواهیم به صورت نکته بین به جزئیات بپردازیم، باید گفت یکی از دلایلی که باعث شده تا قیمت این گوشی به نظر بالا برسد، این است که شیائومی برای مغز متفکر می 11 لایت تراشه‌ی اسنپدراگون 732G  را در نظر گرفته که متعلق به شرکت آمریکایی کوالکام می‌باشد. این تراشه براساس معماری 8 نانومتری ساخته شده است که نشان دهنده‌ی قطر 8 نانومتری ترانزیستورهای درونی آن می‌باشد و در عمل این قطر بسیار کوچک باعث صرفه جویی در مصرف باتری گوشی mi 11 lite و سرعت عملکرد بیشتر پردازنده‌ی آن می‌شود.

بد نیست بدانید که به طور کلی تراشه‌ی این گوشی از پردازنده‌ی مرکزی با هشت هسته‌ از نوع Kryo 470 ساخته شده است که دو هسته‌ی آن از جنس طلا با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز و شش هسته‌ی دیگر آن از جنس نقره با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز هستند. برای تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی در تراشه‌ی شیائومی mi 11 lite از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618 استفاده شده است. قدرت پردازنده نسبت به قیمت گوشی شیائومی 11 لایت عالیست و با وجودی که یک گوشی مخصوص بازی نیست، از پس اجرای هر بازی با گرافیک قدرتمند به خوبی بر می‌آید.

طراحی گوشی می 11 لایت شیائومی

مشخصات ظاهری و طراحی گوشی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معیار افراد برای انتخاب گوشی همراه خود می‌باشد. هم اینک نگاهی به طراحی گوشی می 11 لایت می‌اندازیم. این گوشی از طراحی جذابی بهره می‌برد و در نمای جلوی آن شاهد کم‌ترین میزان حاشیه در اطراف نمایشگر هستیم که با استفاده از گوریلاگلس 5، مقاومت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود در برابر خط و خش دارد. به علاوه اینکه دوربین سلفی گوشی mi 11 lite با طراحی مدرن پانچ-هول در گوشه‌ی سمت راست آن قرار گرفته است و باعث شده به نسبت طراحی‌های قدیمی‌تر فضای بیش‎تری از نمایشگر در اختیار کاربران قرار گیرد؛ در نتیجه mi 11 lite قیمت متناسب با ظاهرش دارد.

لازم به ذکر است که پنل پشتی این گوشی از سرامیک و فریم آلومینیومی است. همچنین ماژول بزرگ مربعی شکل در پنل پشتی جلوه خاصی به گوشی بخشیده است. قطر گوشی 6.8 میلی‌متر بوده و مهم‌تر از همه وزن 159 گرمی آن است که نشان‌دهنده‌ی سبک و البته خوش دست بودن گوشی mi 11 lite می‌باشد. سنسور اثر انگشت نیز در کناره فریم در دسترس است و با کلید پاور ادغام شده که سرعت و دقت جالب توجهی دارد. شیائومی برای رنگ‌بندی می ۱۱ لایت، 3 رنگ آبی، صورتی و مشکی را در نظر گرفته و به هر کدام از آن‌ها لقب جالبی داده که مناسب به نظر می‌رسد. این القاب به صورت آبی آدامس بادکنکی، صورتی هلویی و مشکی بوبا اعلام شده‌اند.

شاید تنها نقطه ضعفی که از این گوشی به چشم کاربران می‌آید، این است که متأسفانه این محصول شیائومی از جک 3.5 میلی‌متری هدفون برخوردار نیست، ولی درون جعبه‌ی آن یک تبدیل USB تایپ C به جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود دارد و علاوه بر آن به دلیل پشتیبانی گوشی می 11 لایت از بلوتوث و NFC دوستداران دنیای‌ موسیقی قادر به استفاده هدفون‌های بی‌سیم نیز هستند. یک ویژگی دیگر می 11 لایت که در کمتر گوشی‌ میانرده‌ای دیده می‌شود و البته نشان از استحکام و اقتصادی بودن قیمت گوشی mi 11 lite دارد، برخورداری از ip53 است که نشان‌دهنده‌ی مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و ترشح آب است.

مشخصات ظاهری می 11 لایت شیائومی

بیشتر بخوانید: ردمی K50 گیمینگ ادیشن با دوربین اصلی 64 و سلفی 20 مگاپیکسلی عرضه می‌شود

نمایشگر گوشی می 11 لایت شیائومی

نمایشگر گوشی تلفن همراه یکی از مهمترین قسمت‌های گوشی است که کیفیت آن برای تعداد زیادی از کاربران از درجه اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. مشخصات فنی گوشی می 11 لایت شیائومی از نظر صفحه نمایش به صورت زیر است:

1- آمولد

2- پیک روشنایی 800 نیت

3- پشتیبانی از نرخ نوسازی تا 90 هرتز

4- اندازه‌ی 6.55 اینچ

5- نسبت 85.3% صفحه نمایش به پنل جلو

6- رزولوشن 2400×1080 پیکسل

7- تراکم پیکسلی 402 پیکسل در هر اینچ

8- نسبت صفحه 20:9

9- محافظت شده توسط کورنینگ گوریلاگلس 5.

احتمالاً می‌دانید که بیشتر گوشی‌‌های میان‌رده، از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می‌برند. اما بهره بردن این گوشی از نرخ نوسازی فوق‌العاده 90 هرتزی سبب شده تا تماشای ویدئو و بازی‌ کردن را برای شما لذت‌بخش کند. از طرفی تراکم پیکسلی 402 پیکسل در هر اینچ هم کیفیت تصویری در حد پرچمداران را برایتان به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر پیک روشنایی 800 نیتی دارد که در واقع استفاده از آن را زیر نور آفتاب ساده می‌کند. در واقع هیچ ایرادی از گوشی mi 11 lite نمی‌توان گرفت. همچنین گوریلاگلس 5 نقش محافظت از صفحه نمایش می 11 لایت را بر عهده دارد. قیمت گوشی شیائومی می 11 لایت با توجه به چنین نمایشگری با این ویژگی‌های فوق‌العاده مناسب به نظر می‌رسد.

باتری گوشی می 11 لایت شیائومی

به طور حتم باتری و طول عمر آن و همچنین مدت ذخیره شارژ، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که کاربر هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کند، به خصوص برای افرادی که با گوشی زیاد سر و کار دارند. گیمرها هم همیشه به دنبال باتری‌هایی هستند که سشن‌های طولانی بازی را تاب بیاورد. می 11 لایت از یک باتری 4250 میلی‌آمپری با قابلیت فست شارژ 33 واتی استفاده می‌کند. مصرف باتری بسیار بهینه و سرعت شارژ هم بسیار بالاست که قطعاً رضایت شما را جلب می‌کند. در واقع مزیت دیگر گوشی می 11 لایت همین فست شارژ 33 واتی است که می‌تواند باتری با این حجم را در زمانی حدود یک ساعت به طور کامل شارژ کند.

دوربین شیائومی ردمی نوت 11

یکی دیگر از معیارهای مهم کاربران برای انتخاب گوشی همراه خود، دوربین عکاسی و فیلم‌‌برداری آن از لحاظ زیبایی و کیفیت می‌باشد. این گوشی ماژول دوربین سه‌گانه دارد که شامل 3 لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپسکلی است. لنز اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و به صورت پیش‌فرض عکس در گوشی می 11 لایت با رزولوشن 16 مگاپیکسل ذخیره می‌شود و البته کیفیت جالب توجهی دارد. در عکس‌های گرفته شده با این لنز وضوح تصویر و رنگ‌ها به خوبی نشان داده می‌شود. همچنین دوربین گوشی mi 11 lite ضبط ویدئو با رزولوشن 4k و سرعت 30 فریم در هر ثانیه را نیز پشتیبانی می‌کند. لنز اولتراواید و ماکرو هم عملکرد خوبی از خود به جا می‌گذارند.

از طرفی حالت نایت مود در این گوشی با دو لنز اصلی و اولترا واید در اختیار کاربران است و همچنین یک گزینه‌ی نایت مود اتوماتیک در تنظیمات وجود دارد که به صورت پیش فرض فعال بوده و اگر به این حالت علاقه‌مند نباشید باید آن را غیر فعال کنید. عملکرد این حالت به این صورت است دوربین خودش به طور خودکار تصمیم می‌گیرد که از حالت نایت مود استفاده کند یا نه. دوربین سلفی گوشی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فیلم‌برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم در ثانیه برخوردار است. قیمت mi 11 lite را اگر در کنار کیفیت دوربین قرار دهید به خوبی می‌بینید که این قیمت گوشی شیائومی نه تنها زیاد نیست بلکه بسیار اقتصادی هم هست.

ارزش خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 11

به عنوان کلام آخر باید گفت که به طور کلی خرید این مدل گوشی شیائومی حرکتی اقتصادی بوده و دقیقاً مناسب افرادی است که تصمیم به خرید یک گوشی با کیفیت دارند و همچنین دوربین برایشان جزء اولویت‌ها محسوب می‌شود و می‌خواهند خریدی در محدوده قیمتی گوشی می 11 لایت داشته باشند. اگر از هواداران فیلم و سریال نیز هستید و تمایل به تماشای ویدئوهای باکیفیت در نمایشگر گوشی دارید، می‌توانید با خرید mi 11 lite قیمت متناسبی را برای امکاناتی چشم‌گیر در صفحه نمایش یک گوشی در کلاس میانرده بپردازید.

رایامگ خرید این گوشی لوکس را به شما توصیه می‌کند که البته دلایل این پیشنهاد را پیش از این توضیح دادیم. حال که به طور مفصل به شرح ویژگی‌های فنی و ظاهری گوشی mi 11 lite پرداختیم، نظر شما در مورد این مشخصات چیست؟ تا به اینجا هنوز هم فکر می‌کنید این مبلغ برای یک میانرده‌ی شیائومی قیمتی غیرمنطقی است یا شیائومی می 11 لایت مشخصات قابل قبولی را برایتان ارائه داده که باعث شده نسبت به خرید این گوشی مصمم شوید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید